Oud 20-05-2017, 13:13
HolaitsAnna
HolaitsAnna is offline
Hi guys,

Ik zal even beginnen bij het begin. Ik ben Anna, 17 lentes jong en momenteel zwaar ongelukkig. Ik snij mezelf al rui, 4,5 jaar, en mn hele lichaam zit onder (lees: armen, benen, buik, nek, gezicht, etc). Ik heb 4x in de week therapie, die bestaat uit PTSS/PTTS & EMDR therapieën. Ik praat hier voornamelijk over mn gevoelens en hoe het daadwerkelijk met me gaat. Maar ik kan nou niet echt zeggen dat ik echt merk dat het werkt. Ik word er gewoon alleen nog maar verdrietiger en ongelukkiger door... Maar helemaal zonder therapie kan ik het niet aan..

De reden waarom ik mezelf al zolang snijd heeft puur te maken met mn verleden. Ben verkracht op jongere leeftijd, ben mn stiefvader & stiefbroertjes kwijtgeraakt, ga zo maar door. Ik voel mezelf daardoor waardeloos en niet thuis op deze wereld. Ik bespaar jullie alle details, maar erg smakelijk is de manier waarop ik snijd niet.

Sinds een jaar of 2 geleden denk ik al aan zelfmoord. Ik heb wederom meerdere pogingen gedaan en loop regelmatig weg van huis. Sta onder toezicht van de crisisdient, etcetera. Ik weet ab-so-luut dat zelfmoord geen optie is. Maar dan zie ik jullie al denken, vanwaar dan dit topic? Puur omdat ik mezelf gewoon haat. Ben al 8 jaar lang zwaar depressief, heb het erg moeilijk thuis, geen contact meer met mn ouders, omdat ik in een pleeggezin woon, etcetera. Ik heb regelmatig opnames in het ziekenhuis en ik vind het gewoon heel moeilijk om te stoppen met snijden/zelfmoord pogingen te doen. Snijden is mn enige escape nog.

Ja, ik heb een vriend, al een aantal jaar, maar die is er ook niet altijd voor me, wat ik gewoon heel moeilijk vind, want we geven nog wel gewoon om elkaar. Als we elkaar zien is het ook wel heel gezellig, maar daarna voel ik me gewoon weer sad...

Chapeau als je nog niet bent afgehaakt, want het is nogal een verhaal, maar ik zou gewoon graag willen weten hoe jullie hierover denken? Nee(!!!) ik vraag jullie niet om manieren om zelfmoord te plegen, omdat ik weet dat dat niet is toegestaan, en ik zelf ook best wijs genoeg ben om achter die manieren te komen...

Dankjewel voor het lezen, en ik hoop op een aantal nuttige antwoorden.
(Ik hoef btw niet zielig gevonden te worden, want ik ben niet zielig)

- Anna.

Laatst gewijzigd op 20-05-2017 om 13:25.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2017, 13:31
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Wat een heftig verhaal! Zo te lezen heb je een hoop meegemaakt en dat verwerken valt je zo te lezen zwaar. Sterkte hiermee, het lijkt me heel lastig om al zo'n tijd depressieve gevoelens te hebben.

Zijn er ook nog dingen waar je wel blij van wordt/ voldoening uit haalt/ energie van krijgt? Bepaalde hobbies of vriendschappen bijvoorbeeld?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 20-05-2017, 13:38
HolaitsAnna
HolaitsAnna is offline
Citaat:
Wat een heftig verhaal! Zo te lezen heb je een hoop meegemaakt en dat verwerken valt je zo te lezen zwaar. Sterkte hiermee, het lijkt me heel lastig om al zo'n tijd depressieve gevoelens te hebben.

Zijn er ook nog dingen waar je wel blij van wordt/ voldoening uit haalt/ energie van krijgt? Bepaalde hobbies of vriendschappen bijvoorbeeld?
Ik heb een aantal goede vrienden. Verder vind ik sporten erg leuk, ik word dan even afgeleid, wat ook de bedoeling is, maar daarna kak ik als het ware weer helemaal in.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2017, 14:14
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Ik heb het echt een paar keer moeten lezen om te proberen om te bevatten hoe je je voelt. Het is echt heftig wat je hebt meegemaakt. Toch heb ik ook het gevoel alsof je wel je situatie wilt overkomen, hoe moeilijk als dat ook is als je depressief bent en zoveel hebt meegemaakt.

Wat zijn dingen die je normaal gesproken doet met je vrienden en welke sport doe je eigenlijk?
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 20-05-2017, 14:19
HolaitsAnna
HolaitsAnna is offline
Citaat:
Ik heb het echt een paar keer moeten lezen om te proberen om te bevatten hoe je je voelt. Het is echt heftig wat je hebt meegemaakt. Toch heb ik ook het gevoel alsof je wel je situatie wilt overkomen, hoe moeilijk als dat ook is als je depressief bent en zoveel hebt meegemaakt.

Wat zijn dingen die je normaal gesproken doet met je vrienden en welke sport doe je eigenlijk?
Ik zou hier zo graag vanaf willen, inderdaad! Ik hockey, en fitness. Ik spreek ook graag af met mn vrienden, maar ik schaam me gewoon voor mn lichaam...
Met citaat reageren
Oud 21-05-2017, 00:27
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Waarom schaam je je voor je eigen lichaam?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 21-05-2017, 10:38
HolaitsAnna
HolaitsAnna is offline
Citaat:
Waarom schaam je je voor je eigen lichaam?
Het zit helemaal onder allemaal littekens. Hechtingen. Etcetera.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2017, 19:48
Verwijderd
Ik vind hechtingen en littekens juist wel mooi. Er zit bijna altijd een goed verhaal achter.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2017, 17:26
MariekePop
MariekePop is offline
zoals je zei helpt sporten om je af te leiden.
Misschien kan je een project starten zodat je elke keer als je niet weet wat je moet doen en je je weer slecht gaat voelen je dat kan doen.
en het kan echt van alles zijn, bijvoorbeeld een tekening of schilderij maken.
Je kan ook leren om een muziek instrument te spelen.
en als dat goed gaat zelf proberen liedjes te schrijven, dat is ook een hele goede manier om met je gevoelens om te gaan.
of iets anders het maakt niet zoveel uit wat je doet.
Je kan ook proberen heel goed te worden in taarten bakken, dan kan je daarna ook nog is lekker eten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Dit-wil-ik-even-kwijt-topic versie 2! Met strengere regels!
Verwijderd
135 03-04-2008 18:40
Verhalen & Gedichten Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal)
Verwijderd
226 27-11-2005 12:00
Verhalen & Gedichten De dag dat de wereld verging
Mother Earth
7 17-01-2004 14:05
Psychologie Kamp nachtmerrie..............wat moet ik nu? help me mensen.....
HelpMePlease
12 07-10-2002 18:35
Verhalen & Gedichten Hoofdstuk 1 van een boek waarmee ik ben begonnen...
Bikinie-meisje
10 26-06-2002 10:55
Psychologie Hoe kom ik hier uit
Nena21
141 11-03-2002 16:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:18.