Oud 11-08-2017, 01:31
maxxim96
maxxim96 is offline
Ik heb onlangs mijn ICT niveau 3 opleiding afgerond, maar, tijdens stages kwam ik erachter dat dit eigenlijk niet hetgeen is wat ik later zou willen doen.

Nu zit ik met twee lastige keuzes. Ik heb vanuit school de mogelijkheid om ICT niveau 4 versneld te volgen (1 jarig), ik zou daarna naar het HBO kunnen. Maar wanneer ik het hbo toch niet aan zou kunnen val ik terug op mijn ICT diploma, ik heb dan geen recht op studie financiering voor het volgen van een andere opleiding op mbo niveau.

Ik kan er ook voor kiezen om volgend jaar te beginnen aan een andere mbo opleiding op niveau 4 niveau.

Ik kan er zelf niet uitkomen. Ik ben meer een denker dan een doener, in dat opzicht spreekt het hbo mij meer aan dan het mbo. Ik kom nu van een niveau 3 opleiding, het is natuurlijk de vraag of ik het hbo wel aan kan.
Ik heb het er met de docenten over gehad, hun gaven aan dat in zelfstandig genoeg ben en genoeg doorzettingsvermogen heb, het blijft natuurlijk een gok.

Daarnaast moet ik nog een keuze maken voor een studie richting. Ook dat is erg lastig omdat mijn interesses erg breed zijn. Mijn interesses liggen bij de zorg, techniek maar ook planten, dieren en milieu en ontwerpen liggen me.

Ik ben nu bijna 21 en dus 26 als ik voor het hbo kies en 25 als ik voor het mbo kies. Ook uit huis gaan en geld speelt mee.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Is het haalbaar? (mbo- hbo/propedeuse- universiteit)
Verwijderd
46 23-03-2016 14:35
Studeren HBO > WO [Natuurkunde]
MartijnOmmel
8 03-03-2016 22:40
Studeren Verpleegkunde - hbo vs. mbo
Verwijderd
2 23-03-2011 12:17
Studeren advies gevraagd doorstroom MBO HBO detailhandel
Wammus
1 13-04-2007 18:20
Studeren mbo, hbo of wo?
wup
9 06-03-2006 11:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00.