Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2017, 11:15
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Het wordt steeds kouder en we kunnen niet langer voor onze verantwoordelijkheid weglopen: we moeten eindelijk eens gordijnen installeren. Ik weet niet hoe. Gordijnen zelf is geen probleem, maar het ophangsystedm. Waar moet ik op letten? Heeft iemand tips, wat is fijn wat is kut wat is makkelijk wat is goedkoop?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2017, 11:23
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Probeer ervoor te zorgen dat ze niet meer naar beneden vallen
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 30-11-2017, 11:47
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
:[
Met citaat reageren
Oud 30-11-2017, 12:00
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Gewoon een gordijnrails met van die runners die aan de ene kant in je gordijnrails zitten met haakjes eraan waar je je gordijn aan hangt. Let op dat je de gordijnrails aan de zijkant niet helemaal tegen de muur schroeft want dan kan je die dingen er niet meer op schuiven.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-11-2017, 12:06
Kapt. Roodbaard
Avatar van Kapt. Roodbaard
Kapt. Roodbaard is offline
https://www.karwei.nl/advies/raamdec...ijnen-ophangen

__________________
Avast ye swabs
Met citaat reageren
Oud 30-11-2017, 12:13
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik heb net vorige week gordijnen en een rails opgehangen. Heb bij de Praxis een uitschuifbare rail gekocht. Is makkelijk te monteren en je hebt er gelijk runners bij . En niet te duur. Enige nadeel is dat je ongeveer halverwege een 'randje' hebt waar de runners achter kunnen blijven hangen. Als dat min of meer op de helft is, is dat geen probleem. IS dat niet zo, dan kan het storend zijn

Linkje

Let er wel op dat je een goede (hamerklop)boor hebt, want met een gewone (klop)boor kom je niet echt door beton heen, als je plafond van beton is.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2017, 12:41
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Als je t simpel wil doen kan je ook een gordijnstang kopen en dan een gordijn met van die gaten aan de bovenkant, dan schuif je er er zo op.

Ik heb ook een rails vd IKEA waar 3 rijen gordijnen inpassen. Daarin heb ik vitrages en verduisterende units. Maar dat was wel kutten met al die haakjes recht in de stof krijgen.
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2017, 12:48
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij mijn tuindeur konden we niet in het plafond boren en daar heb ik een douchestang tussen geklemd met een lussengordijn eraan.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-11-2017, 13:17
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Het zou best kunnen dat je een pneumatische boorhamer nodig hebt. Daar kom je gauw genoeg achter, overigens.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 30-11-2017, 13:44
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Gewoon een gordijnrails met van die runners die aan de ene kant in je gordijnrails zitten met haakjes eraan waar je je gordijn aan hangt. Let op dat je de gordijnrails aan de zijkant niet helemaal tegen de muur schroeft want dan kan je die dingen er niet meer op schuiven.
Dit ja. Geen uitschuifbare rail kopen, want dan heb je veel meer kans dat je gordijn daar vaak een beetje blokkeert omdat de runners daar toch minder soepel doorheen gaan.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 30-11-2017, 15:13
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Als je geen auto hebt een je hebt een rail nodig van 3,5 meter ontkom je niet aan een uitschuifrail Gewoon een beetje wd40 erop.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2017, 15:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Of twee tegen elkaar aan kan ook dan.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-11-2017, 15:18
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Of twee tegen elkaar aan kan ook dan.
Dan zit je met precies hetzelfde probleem, dus dat maakt geen bal uit
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2017, 15:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Maar dan zit het altijd in het midden.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-11-2017, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Als je geen auto hebt een je hebt een rail nodig van 3,5 meter ontkom je niet aan een uitschuifrail Gewoon een beetje wd40 erop.
Wat een onzin Gewoon op de fiets, kom nou.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2017, 16:18
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Als je geen auto hebt een je hebt een rail nodig van 3,5 meter ontkom je niet aan een uitschuifrail Gewoon een beetje wd40 erop.
Volgens mij hebben wij de gordijnrail ook op de fiets gehaald
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 30-11-2017, 16:24
Verwijderd
Gewoon een beetje voorzichtig doen inderdaad. Desnoods een jumbo tas aan beide einden tapen voor de zichtbaarheid.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2017, 22:25
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Zo ver wonen we ook weer niet bij de doe het zelf vandaan! Of is de ikea hiervoor beter?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-12-2017, 05:27
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik zou een stang doen! De wieltjes in van die rails schieten bij mij altijd los, en dan moet je weer een ladder pakken en ze erin priegelen.

Bovendien kun je met een stang gemakkelijker iets uitkiezen wat bij je past:







Zoals met leuke uiteindes Of met dingen langs de stang:



Nou hoor ik je denken, 'hoe moet het gordijn dan open als je er allemaal van die klimop op doet?' Nou, daar heb je gewoon zo'n rakkertje voor:



Maar het grootste potentieel van de stang ligt nog wel bij de diversiteit aan knoopjes en DIY-mogelijkheden:













Bovendien hoef je voor een stang minder gaten te boren. En je riskeert nooit zo'n deprimerend gordijn dat half uit de rails hangt omdat er wieltjes kwijt zijn. En als je gewoon een tak neemt kun je die eventueel wit verven en dan tegen mensen zeggen dat het een hele dure designtak is van honderd euro. Win-win-win!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2017, 07:38
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Alleen zo'n lussengordijn schuif je niet heel soepel open en dicht.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-12-2017, 10:03
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik zou een stang doen! De wieltjes in van die rails schieten bij mij altijd los, en dan moet je weer een ladder pakken en ze erin priegelen.

Bovendien kun je met een stang gemakkelijker iets uitkiezen wat bij je past:

[afbeelding]


[afbeelding]


[afbeelding]


Zoals met leuke uiteindes Of met dingen langs de stang:

[afbeelding]


Nou hoor ik je denken, 'hoe moet het gordijn dan open als je er allemaal van die klimop op doet?' Nou, daar heb je gewoon zo'n rakkertje voor:

[afbeelding]


Maar het grootste potentieel van de stang ligt nog wel bij de diversiteit aan knoopjes en DIY-mogelijkheden:

[afbeelding]


[afbeelding]


[afbeelding]


[afbeelding]


[afbeelding]


[afbeelding]


Bovendien hoef je voor een stang minder gaten te boren. En je riskeert nooit zo'n deprimerend gordijn dat half uit de rails hangt omdat er wieltjes kwijt zijn. En als je gewoon een tak neemt kun je die eventueel wit verven en dan tegen mensen zeggen dat het een hele dure designtak is van honderd euro. Win-win-win!
Ik ben om! Ik heb zelfs al takken en nou heb ik een excuus voor meer plantjes
Met citaat reageren
Oud 02-12-2017, 10:03
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Alleen zo'n lussengordijn schuif je niet heel soepel open en dicht.
Gewoon gordijn opzij hangen dus, in plaats van helemaal openschuiven!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2017, 10:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ja, dat is handiger

Ik heb zo'n stang voor mijn tuindeur.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-12-2017, 23:01
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Omg, die ideeën zijn wel heel gaaf
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2017, 01:28
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Het nadeel van zo'n tak is misschien wel dat je er minder gemakkelijk zware wintergordijnen aan hangt. Het zijn vaker zulke dingetjes:



En als je een scheve stok hebt gaan je gordijnen scheef hangen, dat is ook een factor.



Dus misschien dat een stuk bamboe ook het overwegen waard is. En zelf zou ik 'm dan vastbinden aan de dingetjes waar-ie op leunt, om te voorkomen dat-ie gaat schuiven.

Leuk dat je het gaat doen Fizzelie, ik ben benieuwd naar foto's!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Welke soort gordijnen zijn nu hip
Onze Zoon
23 15-01-2018 13:57
Seksualiteit De gordijnen dicht of open? Lamp aan of uit?
Mousse
42 21-05-2008 08:13
Seksualiteit gordijnen dicht bij naakt zijn?
martin24
60 24-10-2004 13:54
Lifestyle Creatief met stofjes, kraaltjes, kleding, gordijnen
rodina
41 05-06-2003 16:48
Verhalen & Gedichten Gordijn van vertrouwen
tampaszta
7 07-11-2001 20:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:04.