Oud 12-07-2017, 07:43
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ja. Je bewoog dus gewoon niet genoeg.
Correct, en daarin was ik niet de enige in mijn omgeving. Voor mij maakte gym op school een significant verschil in hoeveel ik bewoog. Echt zo gek nog niet, verplicht bewegen op school
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2017, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Correct, en daarin was ik niet de enige in mijn omgeving. Voor mij maakte gym op school een significant verschil in hoeveel ik bewoog. Echt zo gek nog niet, verplicht bewegen op school
Ja het is een significant verschil maar nog steeds verwaarloosbaar op het geheel van de beschikbare tijd dus totaal irrelevant.

Als je 1% van de tijd beweegt en vanwege gym wordt het 2% van de tijd terwijl het 15%-20% moet zijn dan is het gewoon verwaarloosbaar en levert het niets op. Kom op mensen, zo moeilijk zijn dit soort rekensommen toch niet?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2017, 22:13
citydove
Avatar van citydove
citydove is offline
ben ik de enige die gym zo leuk vind dat ik gewoon gym2 kies wat nog moeilijker is?
ik snap niet wat mensen zo haten aan gym het is beter dan les en je krijgt beweging, vaak is het ook leuk omdat je met je vrienden gewoon wat lol kan trappen
Met citaat reageren
Oud 14-07-2017, 09:32
Mustache Cat
Mustache Cat is offline
Citaat:
Ja. Je bewoog dus gewoon niet genoeg.
Uhm het "probleem" is dan Eline nog relatief veel beweegt ten opzichte van het jongeren gemiddelde. Ze beweegt wel, maar dat is juist het probleem!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2017, 15:09
Verwijderd
Citaat:
Uhm het "probleem" is dan Eline nog relatief veel beweegt ten opzichte van het jongeren gemiddelde. Ze beweegt wel, maar dat is juist het probleem!
Wat?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2017, 15:10
Verwijderd
Citaat:
ben ik de enige die gym zo leuk vind dat ik gewoon gym2 kies wat nog moeilijker is?
ik snap niet wat mensen zo haten aan gym het is beter dan les en je krijgt beweging, vaak is het ook leuk omdat je met je vrienden gewoon wat lol kan trappen
Voor de duizendste keer: Hou je van breien?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2017, 10:13
Mustache Cat
Mustache Cat is offline
Citaat:
Wat?
Precies wat er staat? Of haak jij al af bij begrijpend lezen groep 7?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2017, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Precies wat er staat? Of haak jij al af bij begrijpend lezen groep 7?
Ik kan beter begrijpend lezen dan 99% van Nederland en dat is niet gelogen, we ontleden je reactie even:

Citaat:
Uhm het "probleem" is dan Eline
dan? Je bedoelt dat of van neem ik aan? Beide mogelijkheden maken de zin compleet anders.

Citaat:
nog relatief veel beweegt ten opzichte van het jongeren gemiddelde.
"jongeren gemiddelde" is geen Nederlands. Ten opzicht van het gemiddelde van Nederlandse jongeren is wel correct Nederlands. Ik heb trouwens iets eerder al aangetoond dat dit soort denkbeelden waanzinnige onzin zijn; De Nederlandse jongeren bewegen veel. Jij kan vinden van niet, maar je kan ook vinden dat zwaartekracht niet bestaat; Dat maakt je dom, er is onderzoek naar gedaan.

Citaat:
Ze beweegt wel, maar dat is juist het probleem!
Huh? Ik dacht dat ze niet genoeg bewoog? Wat bedoel je nou te zeggen dan?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2017, 20:51
Mustache Cat
Mustache Cat is offline
Citaat:
Ik kan beter begrijpend lezen dan 99% van Nederland en dat is niet gelogen, we ontleden je reactie even:


dan? Je bedoelt dat of van neem ik aan? Beide mogelijkheden maken de zin compleet anders.


"jongeren gemiddelde" is geen Nederlands. Ten opzicht van het gemiddelde van Nederlandse jongeren is wel correct Nederlands. Ik heb trouwens iets eerder al aangetoond dat dit soort denkbeelden waanzinnige onzin zijn; De Nederlandse jongeren bewegen veel. Jij kan vinden van niet, maar je kan ook vinden dat zwaartekracht niet bestaat; Dat maakt je dom, er is onderzoek naar gedaan.


Huh? Ik dacht dat ze niet genoeg bewoog? Wat bedoel je nou te zeggen dan?
-Ik bedoel dat
-Jongeren gemiddelde is inderdaad niet goed geformuleerd, het moet zijn: Nederlandse jongeren
-Jongeren bewegen relatief weinig (daar is onderzoek naar gedaan)
-Eline beweegt "veel" TEN OPZICHTE VAN de Nederlandse jongeren
Met citaat reageren
Oud 24-07-2017, 01:22
Verwijderd
Ik heb eerder een onderzoek gelinkt dat Nederlandse jongeren juist relatief veel bewegen en dat overgewicht in Amsterdam aan het afnemen is. Kom maar op met het onderzoek waar jij je op baseert.

En nee dat deed ze juist niet. Ik heb al beargumenteerd waarom. Ga daar maar eens op in in plaats van dit soort "Nee om toch".
Met citaat reageren
Oud 24-07-2017, 08:22
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Wat MC denk ik probeert te zeggen is dat ik relatief veel bewoog ten opzichte van leeftijdsgenoten. Ik bewoog nog steeds te weinig, en dat is een probleem. Die leeftijdsgenoten bewogen namelijk nog minder! En daarom was gym op school voor ons nuttig, omdat het een significant verschil maakte in hoeveel beweging wij hadden. Zonder gym hadden we die tijd hoogstwaarschijnlijk gewoon stil gezeten.

Mijn stelling dat leeftijdsgenoten niet veel meer (vaak zelfs minder) bewogen dan ik is sterk gebaseerd op mijn omgeving, waarin sport vaak geen prioriteit had bij ouders en/ of kinderen. Dat kan ook samenhangen met de tijdsbesteding van kerkelijke mensen. Op zondag speel je uiteraard geen sportwedstrijden als je in de kerk zit (en na kerktijd "hoort dat niet" op de rustdag) en door de weeks ben je ook al snel één of twee avonden kwijt aan activiteiten van de kerk. Op een sport gaan werd daardoor minder aantrekkelijk, bijvoorbeeld omdat sporten met meerdere trainingen per week lastig te plannen waren naast de kerkelijke activiteiten die vaak wel prioriteit hadden.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 24-07-2017, 09:18
Mustache Cat
Mustache Cat is offline
Citaat:
Wat MC denk ik probeert te zeggen is dat ik relatief veel bewoog ten opzichte van leeftijdsgenoten. Ik bewoog nog steeds te weinig, en dat is een probleem. Die leeftijdsgenoten bewogen namelijk nog minder! En daarom was gym op school voor ons nuttig, omdat het een significant verschil maakte in hoeveel beweging wij hadden. Zonder gym hadden we die tijd hoogstwaarschijnlijk gewoon stil gezeten.

Mijn stelling dat leeftijdsgenoten niet veel meer (vaak zelfs minder) bewogen dan ik is sterk gebaseerd op mijn omgeving, waarin sport vaak geen prioriteit had bij ouders en/ of kinderen. Dat kan ook samenhangen met de tijdsbesteding van kerkelijke mensen. Op zondag speel je uiteraard geen sportwedstrijden als je in de kerk zit (en na kerktijd "hoort dat niet" op de rustdag) en door de weeks ben je ook al snel één of twee avonden kwijt aan activiteiten van de kerk. Op een sport gaan werd daardoor minder aantrekkelijk, bijvoorbeeld omdat sporten met meerdere trainingen per week lastig te plannen waren naast de kerkelijke activiteiten die vaak wel prioriteit hadden.
En dit probeerde ik te zeggen, dankje eline
Met citaat reageren
Oud 24-07-2017, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Wat MC denk ik probeert te zeggen is dat ik relatief veel bewoog ten opzichte van leeftijdsgenoten.
Ja, ik kan dus, zoals eerder gezegd, prima begrijpend lezen. Mensen die ook begrijpend kunnen lezen begrijpen uit mijn betoog dat deze mening klinkklare onzin is zoals ik eerder al heb gezegd. Waarom is dit zo moeilijk, het staat er toch diverse keren gewoon letterlijk

Citaat:
Mijn stelling dat leeftijdsgenoten niet veel meer (vaak zelfs minder) bewogen dan ik is sterk gebaseerd op mijn omgeving, waarin sport vaak geen prioriteit had bij ouders en/ of kinderen. Dat kan ook samenhangen met de tijdsbesteding van kerkelijke mensen. Op zondag speel je uiteraard geen sportwedstrijden als je in de kerk zit (en na kerktijd "hoort dat niet" op de rustdag) en door de weeks ben je ook al snel één of twee avonden kwijt aan activiteiten van de kerk. Op een sport gaan werd daardoor minder aantrekkelijk, bijvoorbeeld omdat sporten met meerdere trainingen per week lastig te plannen waren naast de kerkelijke activiteiten die vaak wel prioriteit hadden.
Sport hoeft niet per definitie prioriteit te hebben; bewegen en sporten zijn verschillende dingen. Het gaat om bewegen en niet om sporten. Daar zit de crux. Een half uur tot een uur per dag op de fiets zitten is genoeg.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2017, 23:58
Mark@2004
Mark@2004 is offline
Gym is een erg leuk vak, vooral als je het laatste lesuur gym hebt is het lekker je energie gebruiken. Wat ik wel haat is als je gym het eerste uur krijgt. Dan ben je de rest van de dag druk en kun je je niet concentreren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het is alsof ik niet leef!
Dreamer1234
21 15-11-2016 09:32
Algemene schoolzaken Klacht indienen tegen leraar wegens het buiten laten gymmen
napoleonzuurtje
10 01-09-2012 13:22
Psychologie Asperger [autisme] of niet?
PapaRoach<3
48 03-02-2009 16:23
Algemene schoolzaken niet meegymmen
miss sunshine1986
201 15-09-2003 13:34
Algemene schoolzaken school moet meer aandacht besteden aan spelling
Verwijderd
15 21-04-2002 17:59
Algemene schoolzaken vinden jullie dit terecht?
DJ Incompetent
7 19-12-2001 15:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52.