Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2017, 13:57
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ben laatste weken wat meer uitdagende dagprogrammas aan het maken, Is heel interessant en gaat heel goed maar ben zo gesloopt als maar zijn kan op het einde van de dag.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Advertentie
Oud 19-07-2017, 15:59
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik twijfel over wat ik met m'n toekomst moet doen... Er is een vacature voor supervisor in een andere stad, in een rustige winkel die in het weekend gesloten is en doordeweeks maar tot 5 uur open is. Het zou ideaal zijn om weer avonden/weekenden vrij te hebben en om op een rustige manier te leren supervisen, maarrrr ik heb het nu zo naar m'n zin in de winkel waar ik nu werk dat ik dat ook niet wil opgeven. Ik kan het goed vinden met m'n collega's, weet hoe alles werkt en heb een goede band met veel vaste gasten. Dat zou ik dan echt ontzettend missen.
*zucht* Dus ik kan wachten tot er in m'n eigen winkel weer een vacature is, óf ik probeer het bij die andere toko en laat mss m'n veilige plek achter. Moeilijk.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 19-07-2017, 16:18
Verwijderd
Veilige plek achterlaten, je bent geen 50!
Oud 19-07-2017, 18:13
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hoe groot is de kans dat er op je huidige plek op korte termijn een vacature komt en zijn er dan meer kapers op de kust denk je?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 19-07-2017, 18:35
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ik twijfel over wat ik met m'n toekomst moet doen... Er is een vacature voor supervisor in een andere stad, in een rustige winkel die in het weekend gesloten is en doordeweeks maar tot 5 uur open is. Het zou ideaal zijn om weer avonden/weekenden vrij te hebben en om op een rustige manier te leren supervisen, maarrrr ik heb het nu zo naar m'n zin in de winkel waar ik nu werk dat ik dat ook niet wil opgeven. Ik kan het goed vinden met m'n collega's, weet hoe alles werkt en heb een goede band met veel vaste gasten. Dat zou ik dan echt ontzettend missen.
*zucht* Dus ik kan wachten tot er in m'n eigen winkel weer een vacature is, óf ik probeer het bij die andere toko en laat mss m'n veilige plek achter. Moeilijk.
Gewoon sowieso solliciteren! Het is eng, maar vaak ook goed om een nieuwe stap te zetten, en daarnaast kun je misschien wel heel enthousiast worden van het gesprek
Oud 19-07-2017, 21:23
df
Avatar van df
df is offline
De band met vaste klanten zou ik in ieder geval weglaten als punt dat meeweegt (hoewel de omgang met klanten belangrijk is). Als je 40 upw in een koffiezaak staat heb je na twee weken een band met je nieuwe vaste klanten.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 19-07-2017, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Ik twijfel over wat ik met m'n toekomst moet doen... Er is een vacature voor supervisor in een andere stad, in een rustige winkel die in het weekend gesloten is en doordeweeks maar tot 5 uur open is. Het zou ideaal zijn om weer avonden/weekenden vrij te hebben en om op een rustige manier te leren supervisen, maarrrr ik heb het nu zo naar m'n zin in de winkel waar ik nu werk dat ik dat ook niet wil opgeven. Ik kan het goed vinden met m'n collega's, weet hoe alles werkt en heb een goede band met veel vaste gasten. Dat zou ik dan echt ontzettend missen.
*zucht* Dus ik kan wachten tot er in m'n eigen winkel weer een vacature is, óf ik probeer het bij die andere toko en laat mss m'n veilige plek achter. Moeilijk.
Vooruitgang betekent soms moeilijke beslissingen.
Oud 19-07-2017, 21:34
df
Avatar van df
df is offline
Hoelang is het reizen? Of zou je ervoor verhuizen? Geef je je vaste contract op voor een jaarcontract of behoud je een vast contract?
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 19-07-2017, 23:31
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Het contract blijft hetzelfde, aangezien het voor hetzelfde bedrijf is. Het is ongeveer 50 minuten reizen, maar er is een rechtstreekse verbinding, dus dat is het probleem niet.
En qua vaste gasten: Ik heb met een aantal van hun echt wel een goede band opgebouwd en in die andere winkel komen er voornamelijk zakenbobo's, aangezien de winkel in het hoofdkantoor is.
Ik ga nu met plezier naar m'n werk en ik zou het jammer vinden dat niet meer te hebben.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 20-07-2017, 09:40
Verwijderd
Citaat:
Het contract blijft hetzelfde, aangezien het voor hetzelfde bedrijf is. Het is ongeveer 50 minuten reizen, maar er is een rechtstreekse verbinding, dus dat is het probleem niet.
En qua vaste gasten: Ik heb met een aantal van hun echt wel een goede band opgebouwd en in die andere winkel komen er voornamelijk zakenbobo's, aangezien de winkel in het hoofdkantoor is.
Ik ga nu met plezier naar m'n werk en ik zou het jammer vinden dat niet meer te hebben.
Ik snap je gevoel wel hoor! Maar het is ook gevaarlijk om nieuwe kansen niet aan te gaan omdat je vast wilt houden aan wat fijn en veilig is. Wie weet hoeveel mooiere dingen die nieuwe weg weer kan bieden?
Maar goed, je klinkt niet echt enthousiast over dit kantoor per se, dus of dit dan die kans is weet ik ook niet. Op gesprek gaan kan sowieso geen kwaad toch?
Oud 20-07-2017, 10:00
EleventhHour
Avatar van EleventhHour
EleventhHour is offline
Kun je terugkeergarantie krijgen voor het eerste halve of hele jaar?
__________________
cum hora undecima
Oud 20-07-2017, 18:39
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Bijna vrijdag jongens, ondanks leuke werkplek kijk ik uit naar weer m'n ouderwetse 48 uur per week bezig zijn met werk
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 20-07-2017, 19:40
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Weekend!
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 24-07-2017, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Weekend!
Oud 24-07-2017, 18:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik moet morgen werken en heb al meer dan een jaar niet meer op dinsdag gewerkt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-07-2017, 20:21
Verwijderd
Als dat maar goed gaat dan.
Oud 25-07-2017, 06:21
Verwijderd
Haha ja iedereen weet, dinsdagen zijn niet zomaar dagen!
Oud 25-07-2017, 08:54
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
De middernachtolie is weer eens helemaal op!
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 25-07-2017, 13:09
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
O jee. M'n nieuwe collega heeft een tik. Ze zegt de hele tijd "Héhé". Het zullen de zenuwen wel zijn, maar anders zal ik dat er toch uit moeten meppen!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 25-07-2017, 13:11
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Kietel het eruit dat is net iets liever.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 25-07-2017, 13:17
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Ik bedank even. Ik vind d'r niet perse kietelwaardig.
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 25-07-2017, 18:16
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Héhé of hèhè?
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 25-07-2017, 18:37
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Ik bedank even. Ik vind d'r niet perse kietelwaardig.
Kietelen is anders wel een goede martelvorm.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 25-07-2017, 18:52
Verwijderd
Met een mesje sneetjes kerven en daar peper en zout instrooien ook.
Oud 25-07-2017, 18:58
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Met een mesje sneetjes kerven en daar peper en zout instrooien ook.
Of lekker met een chilipepertje inwrijven
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 25-07-2017, 19:02
df
Avatar van df
df is offline
Weet niet of stage voor d'n arbeider als werk telt, maar: In de zomer door met stage bevalt verrassend goed !
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 25-07-2017, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Of lekker met een chilipepertje inwrijven
En kerfjes met een bot mes gemaakt.
Oud 25-07-2017, 19:11
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 25-07-2017, 19:25
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Ik kijk uit naar m'n vakantie die vrijdag rond 15u15 start.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 25-07-2017, 19:53
Verwijderd
Wattenstaafjes in oren duwen en dan doordrukken kan ook.
Oud 25-07-2017, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Ik moet morgen werken en heb al meer dan een jaar niet meer op dinsdag gewerkt.
En hoe was het?

Ik vind dinsdagen echt top, altijd de meest productieve dag!
Oud 25-07-2017, 21:00
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Natte wattenstaafjes, voor het natte vingee effect!
Oud 25-07-2017, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Natte wattenstaafjes, voor het natte vingee effect!
Natte vinger effect én geen trommelvlies meer.
Oud 25-07-2017, 21:56
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Héhé of hèhè?
O sorry, die tweede.
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 25-07-2017, 22:12
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Wattenstaafjes in oren duwen en dan doordrukken kan ook.
De gedachte en visualisatie hiervan lieten me echt een beetje huilen en deed daadwerkelijk pijn aan mijn oren oh jasses wat naar
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 25-07-2017, 22:28
Verwijderd
Oud 25-07-2017, 22:29
Verwijderd
Ik heb nog veel meer van dat soort marteldingen. Ik ben in mijn hoofd echt heel gemeen
Oud 26-07-2017, 17:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
En hoe was het?

Ik vind dinsdagen echt top, altijd de meest productieve dag!
Prima! Ik ben nu vandaag vrij ipv gisteren maar ik denk de hele dag dat het dinsdag is en gisteren regende het keihard en vandaag is het mooi weer
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 27-07-2017, 09:35
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
VERGEET NIET JULLIE BTW-AANGIFTE TE DOEN!!!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 27-07-2017, 09:50
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik heb gelukkig vrijstelling
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 27-07-2017, 12:49
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
VERGEET NIET JULLIE BTW-AANGIFTE TE DOEN!!!

Ik was dit jaar gelukkig netjes op tijd, maar het is me serieus al twee keer eerder gebeurd dat ik het vergat in juli, omdat ik dan altijd zo in de vakantiemodus zit
Oud 27-07-2017, 13:11
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Ik had het voor afgelopen weekend in mijn agenda staan. En dacht vanochtend ineens: KAAAAKKKKKKKKK, dat moet ik nog wel eventjes doen!

Gelukkig is het bij mij heel overzichtelijk.
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 27-07-2017, 18:53
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Mijn baas heeft vorige week zijn been gebroken waardoor hij geen auto meer kan rijden en ik mee mag naar elke afspraak om hem te brengen met zijn dikke audi
Oud 29-07-2017, 14:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Gisteren gewerkt van 8.00 - 19.00 door een spoedgeval en nu ook weer vanaf twee uur aan het werk. Drukke dienst.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 01-08-2017, 08:34
Verwijderd
Wij zitten naast de facturenverwerkafdeling van ons bedrijfsonderdeel. Dan krijg je al eens iets mee. Een afdeling hier had een bedrijfsuitje. Met eendjes (als in deux chevaux, de auto) rondrijden en opdrachten doen en zo. Hebben veel lol gehad. Maar het organiserend bedrijf stuurt een factuur na: iemand is door rood licht gereden in zijn eendje*. 240 euro boete. Nu is hier wat discussie aan het ontstaan over de vraag of ons bedrijf dat moet betalen of de dader (foto staat op mijnpolitie.nl en de dader is goed in beeld).

Als iemand met een leaseauto een verkeersovertreding begaat, ook al is dat tijdens werktijd, moet hij dat terugbetalen. Vanuit die gedachte; waarom nu anders handelen? Alsof je tijdens een bedrijfsuitje opeens geen stoplichten meer ziet.

Van de andere kant; ze hadden de grootste lol, het doel van het bedrijfsuitje is meer dan geslaagd, lol hebben, teambuilding et cetera. Moet je dat verpesten met een bekeuring? Hoort dat niet een beetje bij een bedrijfsuitje? Als er iemand op de tafel was gaan dansen, en daar doorheen gezakt, had het bedrijf dat lachend betaald. Omdat het nu toevallig een verkeersovertreding is, wordt het anders aangepakt. De dader kreeg de overtreding niet in een leaseauto, dus die vergelijking gaat mank. Als je ziet wat er allemaal doorheen gaat op dit soort feestjes, waarom dan roomser dan de paus doen over een verkeersovertreding?

Voor de duidelijkheid: de dader weet niet dat deze discussie speelt. De dader kennende schat ik in dat de dader, als deze zou weten van de discussie, de bekeuring meteen zelf zou betalen. Het is puur een interne discussie hier.

Lief werkend forum, wat vinden jullie?

*Overigens niet in zijn eentje, ze zaten met twee in de eend.
Oud 01-08-2017, 08:54
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Gewoon betalen als bedrijf. Zou iets anders zijn moesten ze allemaal aan 70 geflitst zijn in een zone 30, maar goed.

Je vergelijking met de tafel klopt wel.




Hier trouwens blij dat ik vakantie heb. Twee weken en een half, olé.
Was hoognodig.
Vraag ik om 'n opleiding te mogen gaan volgen in oktober, namiddagje @ € 120, krijg je te horen dat er vermoedelijk geen budget is "want er is al veel opgegaan aan taallessen"...
In andere afdelingen mag er dan wel met twee mensen met trein naar Zurich gegaan worden voor 'n meeting van 1,5u. Of opleidingen in Parijs, London, ... Wil niet weten hoeveel die kosten.

Ach ja.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 01-08-2017, 09:54
Verwijderd
Citaat:
Wij zitten naast de facturenverwerkafdeling van ons bedrijfsonderdeel. Dan krijg je al eens iets mee. Een afdeling hier had een bedrijfsuitje. Met eendjes (als in deux chevaux, de auto) rondrijden en opdrachten doen en zo. Hebben veel lol gehad. Maar het organiserend bedrijf stuurt een factuur na: iemand is door rood licht gereden in zijn eendje*. 240 euro boete. Nu is hier wat discussie aan het ontstaan over de vraag of ons bedrijf dat moet betalen of de dader (foto staat op mijnpolitie.nl en de dader is goed in beeld).

Als iemand met een leaseauto een verkeersovertreding begaat, ook al is dat tijdens werktijd, moet hij dat terugbetalen. Vanuit die gedachte; waarom nu anders handelen? Alsof je tijdens een bedrijfsuitje opeens geen stoplichten meer ziet.

Van de andere kant; ze hadden de grootste lol, het doel van het bedrijfsuitje is meer dan geslaagd, lol hebben, teambuilding et cetera. Moet je dat verpesten met een bekeuring? Hoort dat niet een beetje bij een bedrijfsuitje? Als er iemand op de tafel was gaan dansen, en daar doorheen gezakt, had het bedrijf dat lachend betaald. Omdat het nu toevallig een verkeersovertreding is, wordt het anders aangepakt. De dader kreeg de overtreding niet in een leaseauto, dus die vergelijking gaat mank. Als je ziet wat er allemaal doorheen gaat op dit soort feestjes, waarom dan roomser dan de paus doen over een verkeersovertreding?

Voor de duidelijkheid: de dader weet niet dat deze discussie speelt. De dader kennende schat ik in dat de dader, als deze zou weten van de discussie, de bekeuring meteen zelf zou betalen. Het is puur een interne discussie hier.

Lief werkend forum, wat vinden jullie?

*Overigens niet in zijn eentje, ze zaten met twee in de eend.
Ik vind dat de dader zelf moet betalen, het idee moet niet ontstaan dat het bedrijf het oke vindt als mensen door rood rijden. Heeft niet met roomser dan de paus te maken maar gewoon met de principes die je wilt uitstralen.
Oud 01-08-2017, 09:54
Verwijderd
Citaat:
Gewoon betalen als bedrijf. Zou iets anders zijn moesten ze allemaal aan 70 geflitst zijn in een zone 30, maar goed.
Hoezo zou dat anders zijn? Met door rood rijden kun je toch ook een ernstig ongeluk veroorzaken..?
Oud 01-08-2017, 09:57
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Aangezien hoe koetje het vertelt. Ik ga er vanuit dat die persoon niet eens doorheeft dat-ie door 't rood heeft gereden en het dus erg laatste moment was, als in "van oranje op rood" als allerlaatste in de rij eendjes die wél door groen/oranje reden.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 02-08-2017, 12:36
Verwijderd
Ik weet overigens zelf echt niet wat ik er van moet vinden. Voor beide kanten is wat te zeggen.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:07.