Oud 16-11-2017, 19:05
lyonella
lyonella is offline
Als 15jarige rook ik (sigaretten) en daar wordt ik meer en meer op "aangekeken",terwijl cannabis/wiet - en alcoholgebruik blijkbaar net "cool" wordt gevonden ? Ontsnapt er mij iets aan deze logica ???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-11-2017, 21:33
Ben Strik
Ben Strik is offline
Ja roken is het slechtst van allemaal. Wiet kan positieve werking hebben (volgens mij zelfs helende) en alcohol heeft ook niet per se slechte werking/gevolgen. Roken is per definitie slecht en heeft echt geen enkel, maar dan ook echt geen enkel voordeel of positiefs.

De factor ‘cool’ zou ik echt laten schieten. Je moet gewoon doen wat je zelf wil (ik neem aan dat je dat bedoelt tov degenen met wie je omgaat).
Met citaat reageren
Oud 17-11-2017, 04:41
Verwijderd
Alcohol is voor een ontwikkelend brein best wel gevaarlijk. Tot je 18e/20e is het zeer onverstandig om alcohol te nuttigen.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2017, 15:42
Ben Strik
Ben Strik is offline
Ja sorry daar had ik even over heen gelezen/geen rekening mee gehouden
Met citaat reageren
Oud 19-11-2017, 22:02
99ThatOneGuy66
Avatar van 99ThatOneGuy66
99ThatOneGuy66 is offline
Je wordt er meer op aangekeken omdat er momenteel veel anti-rook reclames zijn en stichtingen. Cannabis zijn juist veel demonstranten die voor legalisering zijn. Zelf blow ik nu niet meer omdat ik voorlopig focus op school, en ik zie dat mensen om me heen inderdaad drinken en blowen om cool over te komen. Kortom;
-Drank, je word gezellig(agressief),legaal,niet te duur

-Roken, zeer schadelijk, verbod, duur, bitter, geen andere emotie

-Cannabis, vrolijk, geen erge vastgelegd gevolgen, niet te duur, makkelijk te gebruiken, relaxed
Met citaat reageren
Oud 20-11-2017, 03:53
Verwijderd
Cannabis roken is bijna net zo erg als tabak roken, dat is je al diverse keren uitgelegd, hou op met je domme gezever.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2017, 07:53
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Het lijkt me goed dat iedereen die hier dingen claimt over hoe slecht of schadelijk iets wel of niet is, die claim ook onderbouwt.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 20-11-2017, 08:42
Verwijderd
Citaat:
Het lijkt me goed dat iedereen die hier dingen claimt over hoe slecht of schadelijk iets wel of niet is, die claim ook onderbouwt.
Zie de vorige drie topics waarin ik het er met hem over gehad heb
Met citaat reageren
Oud 20-11-2017, 09:30
ektegangster
Avatar van ektegangster
ektegangster is offline
Cannabis roken is goed voor iedereen. Omdat het je cool maakt.

Nee grapje, maar je kan niet zeggen dat het even slecht is als tabak roken.
- Je word niet zomaar verslaafd aan wiet.
- Je rook niet zo makkelijk 5 jonko's op een dag wat wel snel het geval is met peuken.
- In tabak zit meer teer (wat pure kanker is voor je longen) en in wiet zit dit bijna niet.
- Het is leuker
Met citaat reageren
Oud 20-11-2017, 10:04
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Zie de vorige drie topics waarin ik het er met hem over gehad heb
In dit topic wordt door verschillende mensen vanalles geroepen en ik heb nog niemand een bron zien aanhalen
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 05-12-2017, 13:01
piggyboost
piggyboost is offline
Wiet en alle andere drugs begin er niet aan het verkloot je leven drinken slikken spuiten roken geloof me gebruik het niet je verpest alles en.je leven er mee
Met citaat reageren
Oud 08-12-2017, 13:28
piggyboost
piggyboost is offline
Bij de aankoop van een cannabisproduct hier een aantal punten, waar je op moet letten:

IMG_6108

Op 4 januari 2017 kwam dit in de media bij Brandpunt

Meer dan 90% van Nederlandse wiet besmet met pesticiden

Ruim negentig procent van de nederwiet die in coffeeshops wordt verkocht, bevat restanten van chemische bestrijdingsmiddelen. Dat meldt het televisieprogramma “Foute shit!” op basis van onderzoek door het RIVM. Het Rijksinstituut onderzocht vorig jaar in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid Welzijn en Sport 25 monsters nederwiet, afkomstig van coffeeshops uit het hele land. In 23 monsters werden restanten gevonden van een of meer pesticiden. Enkele wietsoorten bevatten wel vier verschillende bestrijdingsmiddelen.

Bekijk hier de reportage

Quotes:

Appels kun je wassen of schillen, nederwiet niet, dat rook je op

Bij inhalatie is de giftigheid van die stoffen tien keer hoger. Hierdoor kan schade ontstaan aan de lever of andere organen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Samenvatting referaat "cannabis & schizofrenie"
coopergirl
12 27-03-2009 18:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:45.