Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2007, 16:21
Sarah88
Sarah88 is offline
Hallo iedereen,
ik heb een vraagje over 2 dingen in mijn M&O project.
Ik moet namelijk de 'omzet per euro arbeidskosten' en de 'omzet per euro kapitaalkosten' van Heineken '04 en '05 hebben.
Nou weet ik niet hoe ik daaraan moet komen, ik kan het nergens vinden en weet ook niet hoe ik het uit moet rekenen.
Kunnen jullie me helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2007, 16:24
Copycat
Avatar van Copycat
Copycat is offline
Volgens mij moet je die jaarverslagen dan downloaden uit die jaren. De site van heineken moet je googlen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 17:55
Sarah88
Sarah88 is offline
Dat heb ik gedaan maar daar staan die 2 dingen niet bij
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 18:18
Barry K
Barry K is offline
De ratio zal misschien niet direct zijn opgenomen in het jaarverslag, er staan echter wel gegevens met betrekking tot posten die hiervoor van belang zijn. Hieruit kun je dan zelf de ratio berekenen.

Succes
__________________
No nonsense
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 18:23
Sarah88
Sarah88 is offline
En wat is dan precies de berekening als een van jullie dat zo weet? ik kan het namelijk nergens in mijn boeken vinden...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 19:59
Barry K
Barry K is offline
omzet / arbeidskosten en omzet / arbeidskosten, wat kun je daar niet aan begrijpen?

Mocht het een belangrijk project zijn zou je ook nog kunnen kijken naar de "marginal product of labor" en de "marginal product of capital"; de toegevoegde waarde van 1 extra unit arbeid/kapitaal t.o.v. de output. Je zal deze niet kunnen berekenen maar je kunt er wel wat over vertellen en uitleggen wat hiermee gebeurd is uitgaande van winstmaximering.
__________________
No nonsense
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:30.