Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2015, 21:32
JKap
JKap is offline
Hallo iedereen.
Ik ben een jongen van 15 jaar en ben slim en handig met computers. Nu denken mensen echter dat ik helemaal niks anders wil of kan. Dit is echter niet waar. Ik wil vrienden waarmee ik af en toe gezellig mee kan zitten. Helaas accepteren mensen mij niet. Ik heb 2 vrienden in mijn klas, maar dat zijn gamers en die willen nooit stappen als ik het vraag.

Ik zoek dus vrienden die gezellig zijn en willen stappen, maar ik heb een stereotype aan mij vastgebonden. Hoe krijg ik dit stereotype van mij af? Ik praat weinig over dit soort dingen, maar mensen hebben gewoon vragen over hun PC of laptop die ik in een wip voor ze fix. Hierdoor denken mensen dat ik gewoon 24/7 programmeer en dat soort dingen. Dit is echter alleen maar een hobby die ik 1 of 2 uur in een week doe. Voor de rest maak ik huiswerk en doe aan sport.

Hoe kom ik dus van dit stereotype af?

Groeten,
Ik
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2015, 21:35
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Is het mogelijk om wat duidelijker zichtbaar een sportliefhebber te zijn? Misschien doorbreekt dat het stereotype een beetje?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 04-12-2015, 23:04
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Hallo. Ik ben ook veel met computers bezig en het is ook een grote hobby van mij en ik game ook veel, alleen er is geen "stereotype" aan mij verbonden. Misschien kleed je je ook zo? Of straal je het op een andere manier uit. Probeer is met andere mensen te praten over bijvoorbeeld voetbal en maak nieuwe vrienden.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2015, 01:27
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Ik denk niet dat mensen denken dat je niks anders wil of kan, maar dat je er gewoon goed in bent en zo iemand is gewoon altijd handig om in je leven te hebben. En als je ergens goed in bent word je altijd benaderd om te helpen, kijk maar naar mensen die supergoed kunnen klussen enzo.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2015, 06:58
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Durf je in je eentje uit te gaan? Dan ontmoet je sowieso mensen met wie je kunt stappen!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2015, 09:41
JKap
JKap is offline
Citaat:
Is het mogelijk om wat duidelijker zichtbaar een sportliefhebber te zijn? Misschien doorbreekt dat het stereotype een beetje?
Ik probeer dit. Ik doe namelijk aan een vechtsport, wat niet echt een sport is voor mensen die VWO doen. Ik straal dit ook niet uit. Ik kleed me gewoon zoals iedereen. Alleen ik doe mijn haar nooit, omdat ik dik en zwaar haar heb wat niet blijft zitten. Misschien straalt dat het een beetje uit?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2015, 09:42
JKap
JKap is offline
Citaat:
Durf je in je eentje uit te gaan? Dan ontmoet je sowieso mensen met wie je kunt stappen!
Ik woon in een klein dorp en zit op een zeer grote school. Alleen stappen ga ik sowieso niet doen. In het dorp zitten de barren en de dealers, waar ik me niet in wil vermengen.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2015, 09:47
JKap
JKap is offline
Citaat:
Ik denk niet dat mensen denken dat je niks anders wil of kan, maar dat je er gewoon goed in bent en zo iemand is gewoon altijd handig om in je leven te hebben. En als je ergens goed in bent word je altijd benaderd om te helpen, kijk maar naar mensen die supergoed kunnen klussen enzo.
Op de basisschool ging ik altijd met vrienden leuke dingen doen. Ik ben deze vrienden helaas kwijt geraakt, doordat we allemaal naar andere scholen gingen. 9 van de 10 zijn verhuisd en toen had ik nog geen telefoon. Contact met ze krijgen lukt mij dus niet meer. Ik zoek nieuwe vrienden, maar het lijkt alsof niemand mij accepteerd. Ik ben een beetje wild en mijn broertje heeft ADHD. Ik net aan niet. Ik doe wel altijd beleefd en zo tegen mensen. Ook tegen de meiden. Ik hoef echt niet de stoere jongen te zijn. Maar dat stereotype dat ze aan mij binden zit muurvast.

Misschien is dit wel belangrijk om te zeggen, maar ik las dit forum door en las dat veel mensen met soortgelijke problemen gepest worden en zelfmoord willen plegen. Ik word niet gepest en wil geen zelfmoord plegen.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2015, 17:43
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Waarom ga je niet eens naar een goede kapper? Een fris mooi kapsel helpt ook om uitstraling te creëren. Als jij er onverzorgd of saai uit ziet zullen mensen ook sneller verwachten dat je saai bent.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 10-12-2015, 19:58
GummyBroer4
GummyBroer4 is offline
Intresse tonen in een ander onderwerp?

I know how shitty that is!
Ik was vroeger ook zo'n Vraag & Ik Fix het, zo'n Handy Mandy
Met citaat reageren
Oud 14-12-2015, 19:41
account#1
account#1 is offline
De volgende keer als mensen je iets vragen als naar hun computer te kijken, vraag een bak bier/ fles sterkedrank als prijs. Biedt als ze deze komen brengen de mensen zelf ook een pintje aan.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2015, 18:57
Verwijderd
Ik snap nog steeds niet waarom je van het stereotype af zou willen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Het grote Zwangerschaps- en Babytopic #13
blauw engeltje
500 14-01-2011 08:11
Liefde & Relatie Het Grote Zwangerschaps- en Babytopic #12
blauw engeltje
500 30-11-2010 10:06
De Kantine Achterwerk Brieven - VPRO
karelk
23 13-09-2007 19:21
Verhalen & Gedichten Uit het dagboek van een architectonisch psycholoog [verhaaltje]
Verleden Tijd
27 18-01-2005 15:18
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Boekverslag meisje niemand.... HELP!
flipkip
2 13-06-2003 08:41
Lifestyle Bestaan rechtse alto's?
Verwijderd
103 07-03-2003 15:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:44.