Oud 28-03-2017, 20:25
Ihab
Ihab is offline
Soooooo het is bijna tijd om ff examens te maken

Hoe gaan jullie je voorbereiden ervoor?

Ik zelf doe 4Mavo en wil graag naar de Havo, alleen heb er een 6,4 gemiddeld van de CE ervoor nodig en daarvoor stress ik hem een beetje. Maar slagen kan ik sowieso

voor de mensen die al examens hebben gedaan, hebben jullie enige tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2017, 18:32
Verwijderd
Toevallig! ik zelf heb vorig jaar 4 mavo eind examen gedaan en doe nu 4 Havo. Het is reuze spannend dat snap ik, ookal had ik zelf totaal geen spanning of stress. Heb wel andere tips, Wees altijd een kwartier van te voren aanwezig dan kan je even plassen tot rust komen etc. Ga optijd naar bed! Neem drinken mee naar het examen, dat is fijn vooral voor de lange examens zoals geschiedenis. Voor de rest heb ik niet echt tips tegen stress omdat ik het zelf niet ervaarde.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2017, 08:38
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Op tijd beginnen met voorbereiden. Goed uitgerust zijn en goed je spullen op orde hebben (weet bij elk examen je een rekenmachine mag gebruiken (en weet ook hoe je die gebruikt), of een geodriehoek, etc.).
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 23-04-2017, 07:36
Ihab
Ihab is offline
en wat denken jullie van de examenbundels of samengevat boekjes?
Economie vind ik best lastig voor de inzicht vragen ookal sta ik de hoogste van de klas met economie (8,2). ze zeggen dat het beter is alleen een samengevat boekje te kopen en geen examenbundel want dat is geldverspilling voor een vak als economie
Met citaat reageren
Oud 23-04-2017, 12:44
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Samengevat kocht ik zelf alleen voor natuurkunde en scheikunde. De Exambundel kreeg ik van school voor Nederlands (en Engels?). Veel docenten hadden zelf een Examenbundel of oude examens waar ze delen uit gebruikten in de les.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 30-04-2017, 18:52
Helpmijslagen
Helpmijslagen is offline
Oude examenopgaves zijn ook volop op internet te vinden en samenvattingen ook genoeg, beetje zonde om daar een heleboel geld voor neer te leggen.

Een examentraining is eigenlijk Samengevat en Examenbundel in 1 maar dan met een uitgestippelde route waardoor je ongetwijfeld een hoger punt zult gaan halen voor je CE.

Laatst gewijzigd op 30-04-2017 om 19:33. Reden: Reclame verwijderd
Met citaat reageren
Oud 01-05-2017, 16:53
MsIndependence
MsIndependence is offline
Ik vind die samengevat boekjes wel echt chil. Vooral voor eco en M&O. Examenvragen kan je idd overal op internet vinden. Ik oefen heel veel oude examens. Dat is eigenlijk mijn grootste tip: oefenen. Ik merk dat ik daardoor het meeste leer.

Voor Economie heb ik trouwens een online eindexamentraining aangeschaft op onlineslagen.nl . Veel goedkoper alternatief voor zo'n dure examentraining en je doorloopt de hele examenstof stap voor stap met videos. aanrader! Wel alleen havo en vwo geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2017, 00:52
Darrell
Darrell is offline
Tot hoe laat leren jullie meestal? ik merk zelf dat ik me het beste 's avonds kan concentreren, dus ga dan liever wat langer door en slaap dan een beetje uit.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2017, 15:08
Ihab
Ihab is offline
Citaat:
6,4?! omg ik moet een 6,8 staan! de eisen op mijn school zijn dan te streng..
Examenbundels slaan echt nergens op believe me, geldverspilling. Je kunt het beste gwn oefenen met oude examens(examenblad) Maar voor wiskunde vind ik het wel handig. Die samenvattings boekjes kunnen misschien wel van pas komen, alleen vind ik het apart dat er in het economie boekje meer informatie staat dan wat in mijn normale economieboek van school staat...
Jaa Ik onze school heeft zegmaar 3 scholen, De een voor Kader de 2de voor vmbo en de 3de voor Havo en hoger
Dus ik heb wel geluk dat ik op deze school zit maar aan de andere kant niet. Nieuwe leraren etc moeilijke uitleg
Met citaat reageren
Oud 10-05-2017, 15:10
Ihab
Ihab is offline
Citaat:
Tot hoe laat leren jullie meestal? ik merk zelf dat ik me het beste 's avonds kan concentreren, dus ga dan liever wat langer door en slaap dan een beetje uit.
ik leer altijd direct na school dus half 3 tot 10 uur s'avonds en dan slapen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2007 frustraties
Bongalientje
44 17-04-2007 20:00
HAVO Nederlands
Duplo - Dos
485 21-06-2005 17:35
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] bewijzen vlakke meetkunde
Bernero
6 07-02-2005 16:39
Algemene schoolzaken [Stelling] De Tweede Fase maakt slagen makkelijker
Femic
26 18-01-2005 19:22
Algemene schoolzaken Luzac College
Jolla
44 15-06-2004 00:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58.