Oud 17-01-2012, 00:04
Charity's
Charity's is offline
Hoii

Ik heb sinds kort te horen gekregen dat ik de ziekte van pfeiffer heb. Ik vind het echt heel vervelend. Het erge van alles is dat ik volgnde week pta week heb. Ik heb al uitstel gekregen van de helft van mijn pta's omdat ik de ziekte van pfeiffer heb.

Ik vraag me nu alleen af in welke fase ik in vredesnaam zit en of mij pfeiffer wel zo erg is. Ik ben echt super moe (ik zit slapend achter mijn boeken) ik heb een concentratie van 0,0 (dus doe overal heel lang over) ik voel me aLtijd futloos en slapjes enz enz. Ik heb van vele symptonen last maar ik heb geen problemen met klieren of koorts.(en zie daarom ook geen reden waarom ik thuis moet blijven net zoals vele anderen) Maaar ik ben zo ongeloofijk moe....

Is die pfeiffer die ik heb dan minder erg?

Sorry als dit een beetje rommelig is getypt ik heb het vlug op mijn mobiel gedaan omdat het me behoorlijk dwars zit.

Oja wat ik ook heel vreemd vind is dat ik geen bloedarmoede heb maar wel alle symptomen. Omdat mijn moeder tijdens haar zwangerschap heel erg last had van bloedarmoede was de kans voor mij ook heel groot dat ik dat had.

Ik hoop dat iemand me kan helpen groetz
Met citaat reageren
Oud 17-01-2012, 08:35
Verwijderd
De ziekte van Pfeiffer is simpelweg een virus. Daar word je ziek van. Ja, je kan daarbij ook heel veel last krijgen van je klieren en van koorts en dergelijke, maar volgens mij hoeft dat niet per se, het gebeurt simpelweg heel vaak. Maar het belangrijkste is, is dat je bij de ziekte van Pfeiffer last heb van vermoeidheid. Nou, dat is precies waar jij last van hebt.

Thuisblijven is iets wat je zelf moet aanvoelen in een geval als dit. Als jij te moe bent, ga dan gewoon slapen. Als je je niet te moe voelt, ga dan naar school toe en probeer wat lessen te volgen.

De pfeiffer die je hebt is niet minder erg, puur en alleen omdat je geen koorts hebt. Er zit een virus in je lichaam, dat is erg genoeg om voor thuis te blijven in dit geval . Volgens mij gaat pfeiffer niet per se in fases. Ik dacht dat als je er ziek van werd (ziek als in, koorts, opgezwollen klieren etc.) dat nooit veel langer duurde dan 1 of 2 weken, maar de vermoeidheid kan een hele lange tijd blijven.

En waarom zou je bloedarmoede hebben? Welke symptomen heb je allemaal precies dan? Want alle symptomen, voor bloedarmoede zijn het er behoorlijk veel. Als je naar de dokter gaat met vermoeidheidsklachten wordt er vaak wel getest op bloedarmoede, dus als hij zegt dat je het niet hebt kun je er vanuit gaan dat je het niet hebt.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2012, 10:36
Verwijderd
Sommige mensen hebben ongemerkt Pfeiffer achter de rug. Het kan sterk verschillen hoeveel last je van de ziekte hebt. Jouw symptomen staan je in de weg bij je dagelijkse verplichtingen, dus ziek gewoon rustig uit. Bij de diagnose kunnen ze volgens mij ook een indicatie geven van hoelang je het al hebt, waardoor je ook kunt inschatten hoelang het nog minimaal duurt. Hebben ze dat niet met je besproken? Of is het niet vastgesteld aan de hand van een bloedtest? Je kunt met al je vragen sowieso bij de huisarts terecht.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2012, 06:40
Verwijderd
ik heb ook ziekte van pfeiffer alleen de ergste vorm. ik ben al 4 maanden thuis van school.
mn concentratie is echt heel laag. ze kunnen hele verhalen tegen mij vertellen en dat ik de helft later echt niet meer weet.
ik kan ook zo als ik op de bank zit zo in 1 keer in slaap vallen.
ik kon ook wel 24 uur achter mekaar slapen en de volgende dag weer.
ik ben eerst naar de dokter geweest en toen bloedgeprikt en later moest ik naar het ziekenhuis weer een bloedtest gedaan en ja hoor ik had ziekte van pfeiffer erge vorm.
ik moet nu zo snel mogelijk opknappen anders wordt ik op genomen in het ziekenhuis,
het is heel lastig met school en deze ziekte te combineren.
ik begon met altijd moe en moe en moe .
ik had ook totaal nergens geen zin meer in omdat ik dan na paar minuten weer moe was.
af en toe was ik ook erg grieperig nog niet kwa overgeven maar wel al die andere dingen.
de pfeiffer kan ook je mestruatie verstoren.
en hij verstoord ook je hormonen.
zo kun jeoppeens vet koud hebben en andere keer super warm
als je vermoed dat je ziekte van pfeiffer hebt zal ik naar de dokter gaan. ze geven je geen tabletten.
maar bij de DA zijn wel homeopatische middelen die heel goed helpen.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2012, 08:20
Verwijderd
Het ligt er heel erg aan hoe je er zelf op reageert. Ik was al drie weken lang helemaal gaar en moe en grieperig, ging naar de huisarts voor iets anders en uit bloedonderzoek bleek dat ik pfeiffer had gehad. Ik heb er dus (met behulp van duisent paracetamols) in verhouding vrij weinig last van gehad.
Mijn zus daarentegen, die heeft bijna zes maanden thuisgelegen en van die zes maanden heeft ze er vier niet kunnen praten vanwege haar keel/klieren.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid ziekte van pfeiffer.
xlisaa_w
5 08-01-2013 14:17
Lichaam & Gezondheid ziekte van Pfeiffer
Claudiáááá
7 28-02-2007 18:42
Lichaam & Gezondheid 2e keer ziekte van pfeiffer?
poetic_tragedy
29 29-01-2007 21:13
Lichaam & Gezondheid ziekte van pfeiffer & sex
pimpo
2 21-11-2002 12:42
Lichaam & Gezondheid ZIEKTE van pfeiffer gehad??? en daarna
ZHAzha
8 11-06-2002 10:18
Lichaam & Gezondheid ziekte van Pfeiffer
kipfilet
4 18-02-2002 16:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34.