Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2001, 15:16
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Ik ben van plan een nieuwe hoofdtelefoon te kopen, onder de 200 gulden.
Ik denk aan een Sennheiser... misschien een HD 200 Master.
Iemand nog tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-06-2001, 15:28
F10®!@n
F10®!@n is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
Ik ben van plan een nieuwe hoofdtelefoon te kopen, onder de 200 gulden.
Ik denk aan een Sennheiser... misschien een HD 200 Master.
Iemand nog tips?

Draadloos? Of gewoon met een snoertje?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2001, 15:49
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
F10®!@n schreef:
Draadloos? Of gewoon met een snoertje?
SNOER!!!
Met citaat reageren
Oud 01-06-2001, 16:03
Verwijderd
Ik zou voor de HD565 Ovation gaan, ik heb hem namelijk zelf ook. Hij kost F 299,= wat echt een koopje is gezien de kwaliteit...wel wat meer dan die 200 die je in gedachten had maar voor die 100 gulden extra heb je gewoon een van de beste hoofdtelefoons in z'n prijsklasse...dat ding is z'n geld meer dan waard.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2001, 16:30
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik zou voor de HD565 Ovation gaan, ik heb hem namelijk zelf ook. Hij kost F 299,= wat echt een koopje is gezien de kwaliteit...wel wat meer dan die 200 die je in gedachten had maar voor die 100 gulden extra heb je gewoon een van de beste hoofdtelefoons in z'n prijsklasse...dat ding is z'n geld meer dan waard.

Maar een HD200 schijnt ook wel wat te zijn voor het geld (ik heb het geld niet over/kan niet dokken voor zo'n dure)
Met citaat reageren
Oud 01-06-2001, 16:56
ik heb pas een sennheiser hd490 gehaald
ben er UITERST tevreden over
je kan ook hd495 nemen.. bjna zelfde aleen iets mooier.. betaal je wel 50 pieken meer voor
Met citaat reageren
Oud 01-06-2001, 17:10
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
CRyPTaPiX schreef:
ik heb pas een sennheiser hd490 gehaald
ben er UITERST tevreden over
je kan ook hd495 nemen.. bjna zelfde aleen iets mooier.. betaal je wel 50 pieken meer voor
ah ook een goed id (misschien een id waar ik em moet kope?)
Met citaat reageren
Oud 06-06-2001, 10:07
Verwijderd
ikzelf heb een Sennheiser HD545 Reference..

kan hem je van harte aanbevelen!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2001, 10:07
Verwijderd
Citaat:
KoRnGuy schreef:
ah ook een goed id (misschien een id waar ik em moet kope?)

bij een goede audiozaak.. hehe
Met citaat reageren
Oud 06-06-2001, 13:39
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
bij een goede audiozaak.. hehe


Vogelzang had ze allemaal.
Maar ik wilde een dichte hoofdtelefoon dus heb ik een HD210 gekocht.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2001, 16:16
Verwijderd
HD210? Bevalt-ie een beetje dan? Ik heb trouwens op de site gezocht maar kon 'em niet vinden...de HD200 wel overigens.

Die HD600 is trouwens ook een strak ding! Ik heb hem beluisterd in combinatie met een Linn versterker (prijsklasse >3000,=) en dat ding klinkt zó mooi...echt, je weet niet wat je hoort. Ik vind hem zelfs in de buurt komen van sommige elektrostaten...
Met citaat reageren
Oud 06-06-2001, 17:42
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
nare man schreef:
HD210? Bevalt-ie een beetje dan? Ik heb trouwens op de site gezocht maar kon 'em niet vinden...de HD200 wel overigens.

Die HD600 is trouwens ook een strak ding! Ik heb hem beluisterd in combinatie met een Linn versterker (prijsklasse >3000,=) en dat ding klinkt zó mooi...echt, je weet niet wat je hoort. Ik vind hem zelfs in de buurt komen van sommige elektrostaten...

jaja, ik weet het, jij denkt:''zal wel niets zijn'' maar ik vinnem uitstekend voor die prijs, het is een HD200, alleen dan in zwart
Met citaat reageren
Oud 06-06-2001, 17:46
Verwijderd
Nee, dat bedoelde ik helemaal niet, ik ben écht oprecht benieuwd naar wat je ervan vindt!

Ik ben allang blij dat hier in een topic over goede hoofdtelefoons tenminste over Sennheiser gepraat word, en niet over Sony of Philips (de standaard merken voor nono's)
Met citaat reageren
Oud 06-06-2001, 19:04
Utopia
Avatar van Utopia
Utopia is offline
Fiets anders es bij Stassen langs.
__________________
Gewoon Nederland stalig
Met citaat reageren
Oud 06-06-2001, 20:37
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
nare man schreef:
Nee, dat bedoelde ik helemaal niet, ik ben écht oprecht benieuwd naar wat je ervan vindt!

Ik ben allang blij dat hier in een topic over goede hoofdtelefoons tenminste over Sennheiser gepraat word, en niet over Sony of Philips (de standaard merken voor nono's)

K dan

Ja idd, ik ging er bij voorbaat vanuit dat ik iets anders moest hebben hoor

Had ook wel interrese in een Pioneer, die zag er zeer cool uit maar ben toch gegaan voor die Sennheiser, die Pioneer klonk minder en zat ook minder.

Met citaat reageren
Oud 08-06-2001, 00:31
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
HD210? Bevalt-ie een beetje dan? Ik heb trouwens op de site gezocht maar kon 'em niet vinden...de HD200 wel overigens.

Die HD600 is trouwens ook een strak ding! Ik heb hem beluisterd in combinatie met een Linn versterker (prijsklasse >3000,=) en dat ding klinkt zó mooi...echt, je weet niet wat je hoort. Ik vind hem zelfs in de buurt komen van sommige elektrostaten...

ik wil ook nooit meer anders dan een sennheiser.. die HD545 die ik nou heb vind ik zó ontzettend geil klinken..
Met citaat reageren
Oud 09-06-2001, 17:29
Sephiroth
Avatar van Sephiroth
Sephiroth is offline
Schijnt trouwens dat je er een versterker voor nodig moet hebben.
Zoiets las ik tenminste hier.
Die gasten daar weten er alles van.
__________________
Stop the world! I want to get off.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2001, 17:48
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
Sephiroth schreef:
Schijnt trouwens dat je er een versterker voor nodig moet hebben.
Zoiets las ik tenminste hier.
Die gasten daar weten er alles van.
nee mijn Soundblaster 64 Value/SE heeft een eigen ingebouwde versterker
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-06-2001, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Sephiroth schreef:
Schijnt trouwens dat je er een versterker voor nodig moet hebben.
Zoiets las ik tenminste hier.
Die gasten daar weten er alles van.
Nouja, nódig is een groot woord. Een beetje goede hoofdtelefoon heeft een dusdanige gevoeligheid dat je 'm ook gewoon op je Soundblaster of walkman kunt gebruiken.

Het is alleen natuurlijk wel een feit dat het met een versterker ertussen natuurlijk gewoon beter klinkt. Een 'grote' versterker heeft meer vermogen, en dat hoor je goed, ook bij lage volumes (er zit immers meer 'reserve' achter dus meer dynamiek)...
Met citaat reageren
Oud 15-06-2001, 18:22
JWO
JWO is offline
'k heb vandaag een HD570 gekocht, 189,- pieken bij de mediamarkt koopje toch?
__________________
[url=http://www.bitburger.de]Bitte ein BIT ![/url] [url=http://www.johan.ontheweb.nl]www.johan.ontheweb.nl![/url]
Met citaat reageren
Oud 15-06-2001, 18:28
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
JWO schreef:
'k heb vandaag een HD570 gekocht, 189,- pieken bij de mediamarkt koopje toch?
ja goedkoop maareh, dat is een open model uit de nieuwe serie en die hebbik liever niet, ik koop alsnog een HD580
Met citaat reageren
Oud 15-06-2001, 18:33
JWO
JWO is offline
't is een half-open maar hij klinkt als de nete !
__________________
[url=http://www.bitburger.de]Bitte ein BIT ![/url] [url=http://www.johan.ontheweb.nl]www.johan.ontheweb.nl![/url]
Met citaat reageren
Oud 15-06-2001, 19:21
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
JWO schreef:
't is een half-open maar hij klinkt als de nete !
ja ik heb nu mijn HD210 op en die vinnik al erg goed
Met citaat reageren
Oud 15-06-2001, 21:59
Verwijderd
Citaat:
JWO schreef:
't is een half-open maar hij klinkt als de nete !
toch schijnt het zo te zijn -volgens 'audiofielen' - dat de HD570 ontzettend tegenvalt, de HD580 daarintegen schijnt net zo ontzettend goed te klinken als de HD600 (en die kost een paar knaken, dat wil je niet weten)..

ik denk dat ik ook maar 's die HD580 ga beluisteren in mijn favoriete audiozaakje hier hehe
Met citaat reageren
Oud 15-06-2001, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
toch schijnt het zo te zijn -volgens 'audiofielen' - dat de HD570 ontzettend tegenvalt, de HD580 daarintegen schijnt net zo ontzettend goed te klinken als de HD600 (en die kost een paar knaken, dat wil je niet weten)..

ik denk dat ik ook maar 's die HD580 ga beluisteren in mijn favoriete audiozaakje hier hehe


overigens, over de HD545 reference heb ik wel een klacht.. de kabelconnectortjes zijn érg gammel, al keer of 3 laten vervangen.. gelukkig valt dat tot nu toe altijd nog onder de garantie, maar als deze na 2 jaar tijd verstreken is en ik 4 tientjes voor zo'n stukje schijtkabel kan gaan lappen..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2001, 13:08
Psychoot
Avatar van Psychoot
Psychoot is offline
auwh hoer man, 200 a 300 piek voor een koptelefoon. Koop gewoon ene van 50 piek ofzo, doen het ook goed. Die van mij zelfs gewoon ergens gekregen, werkt super. Die 200 piek kun je beter ergens aan besteden vind ik. Maarjah wie ben ik
__________________
Fatal Error: Signature Not Found
Met citaat reageren
Oud 20-06-2001, 13:09
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
toch schijnt het zo te zijn -volgens 'audiofielen' - dat de HD570 ontzettend tegenvalt, de HD580 daarintegen schijnt net zo ontzettend goed te klinken als de HD600 (en die kost een paar knaken, dat wil je niet weten)..

ik denk dat ik ook maar 's die HD580 ga beluisteren in mijn favoriete audiozaakje hier hehe



Ik heb laatst die HD570 beluisterd en het geluid is errug brak, veeeeel slechter dan mijn HD210.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2001, 16:29
JWO
JWO is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:

Ik heb laatst die HD570 beluisterd en het geluid is errug brak, veeeeel slechter dan mijn HD210.



mijn ervaring is wel dat je er een goede versterker aan mut hebbe, weet niet wat jij er aan had hange..? hierzo aan een Yamaha vx396rds heb hem ook aan een goed kope akai gehad, dan is het geluid idd wel "brak"..
__________________
[url=http://www.bitburger.de]Bitte ein BIT ![/url] [url=http://www.johan.ontheweb.nl]www.johan.ontheweb.nl![/url]
Met citaat reageren
Oud 20-06-2001, 17:14
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
JWO schreef:

mijn ervaring is wel dat je er een goede versterker aan mut hebbe, weet niet wat jij er aan had hange..? hierzo aan een Yamaha vx396rds heb hem ook aan een goed kope akai gehad, dan is het geluid idd wel "brak"..
Er hing een Sony STR-DE1075 aan geloofik, of een ander model, d8 deze.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2001, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Psychoot schreef:
auwh hoer man, 200 a 300 piek voor een koptelefoon. Koop gewoon ene van 50 piek ofzo, doen het ook goed. Die van mij zelfs gewoon ergens gekregen, werkt super. Die 200 piek kun je beter ergens aan besteden vind ik. Maarjah wie ben ik
Als jij één keer een hoofdtelefoon van 300 gulden aan een goede versterker hebt beluisterd wil je nooit meer terug naar die prutsdingetjes van <100 piek. We hebben het hier dan ook over serieus luisteren. Overigens is 300 piek nog helemaal niet bijzonder veel. Ik heb zelf ook serieus lopen te denken om door te sparen voor een Jecklin, maar m'n vakantiegeld trok dat niet meer

Dobermann, de HD545 is inderdaad klote qua aansluitingen. Ik heb zelf dus de HD565 Ovation (geloof ik 30 of 40 piek duurder dan de 545 ofzo) en die aansluitingen zijn ook ontzettend brak. Ik heb ze tot nu toe één keer moeten vervangen maar het ziet eruit alsof de tweede keer niet lang op zich laat wachten

Verder is de HD580 inderdaad een ontzettend lekker klinkende hoofdtelefoon, maar nét iets minder dan de HD600 (tenminste, dat vind ik). De HD600 heeft gewoon nét iets meer dynamiek en bovendien vind ik 'm veel lekkerder zitten. Zorg echter wel voor een goede versterker anders klinkt het hoog gauw te schril, op een goedkope Technics van een vriend van me klinkt m'n HD565 dus niet om aan te horen, terwijl-ie op m'n eigen Arcam perfect klinkt.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2001, 00:40
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Als jij één keer een hoofdtelefoon van 300 gulden aan een goede versterker hebt beluisterd wil je nooit meer terug naar die prutsdingetjes van <100 piek. We hebben het hier dan ook over serieus luisteren.
en dat is écht waar.. ga voor de lol (als je genoeg geld meeneemt om er gelijk een te halen hebt, dan is het lol, anders ga je jezelf alleen maar kwellen) luisteren in een *goede* audiozaak, naar een *goede* koptelefoon met een *goede* versterker.. neem vooral een CD'tje mee (géén omgebrande MP3-CD, maar een originele) die je goed kent..

ik kan je verzekeren dat er een wereld voor je opengaat!

Met citaat reageren
Oud 22-06-2001, 11:15
killer beeb
killer beeb is offline
Hoofdtelefoon in je reet!!
__________________
I'm back!! (msn: aahidding@planet.nl)
Met citaat reageren
Oud 22-06-2001, 12:31
JWO
JWO is offline
Citaat:
killer beeb schreef:
Hoofdtelefoon in je reet!!
Neeh zo'n ding is om op je hoofd te zetten
__________________
[url=http://www.bitburger.de]Bitte ein BIT ![/url] [url=http://www.johan.ontheweb.nl]www.johan.ontheweb.nl![/url]
Met citaat reageren
Oud 22-06-2001, 12:51
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
JWO schreef:
Neeh zo'n ding is om op je hoofd te zetten
Weet ik veel wat hij ermee doet

Met citaat reageren
Oud 22-06-2001, 13:21
Psychoot
Avatar van Psychoot
Psychoot is offline
uhmz een Creative SoundBlaster Live Player 5.1 + Creative Desktop Theatre 5.1 DTT2200 klinkt ook mooi. Ik gebruik koptelefoon alleen maar voor mij CS. Draai toch alleen maar hardcore en trance
__________________
Fatal Error: Signature Not Found
Met citaat reageren
Oud 22-06-2001, 14:41
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
Psychoot schreef:
uhmz een Creative SoundBlaster Live Player 5.1 + Creative Desktop Theatre 5.1 DTT2200 klinkt ook mooi. Ik gebruik koptelefoon alleen maar voor mij CS. Draai toch alleen maar hardcore en trance
Zal wel meevallen hoe mooi dat klinkt.
Trouwens, hardcore en trance zuigt ook nog.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware DJ Hoofdtelefoon?
michieleken
16 01-05-2012 16:06
Software & Hardware Impedantie hoofdtelefoon.
Severus
2 22-03-2011 15:24
Software & Hardware Hoofdtelefoon
Jochemska
8 02-03-2009 11:21
Software & Hardware Cable winder/kabelhaspel hoofdtelefoon
Verwijderd
6 31-01-2008 14:50
Software & Hardware Hoofdtelefoon voor de iRiver H340
miGAnt
16 05-04-2006 21:48
Muziek Hoofdtelefoon van jongen in clip Freestyler (Bomfunk MC's).
Severus
9 03-05-2003 06:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:50.