Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2007, 14:59
juno
Avatar van juno
juno is offline
Leuk tentamenvraagje voor internationaal publiekrecht overigens.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-05-2007, 15:03
Verwijderd
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 01-05-2007 @ 15:23 :
Je wil dat de overheid communicatie naar bepaalde gebieden gaat controleren/censureren omdat er een paar mafkezen fatwas aan het uitdelen zijn aan de eerste de beste populist? Vind je dat niet wat overdreven, over schendingen van burgerrechten nog maar te zwijgen?
Ik vind het een stuk minder overdreven dan dat er mensen bedreigd worden omdat ze hun werk doen
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 15:53
Azzurra
Azzurra is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-04-2007 @ 23:20 :
NOS heeft het ook:
"Ook zou een Islamitische geestelijke een fatwa, een oproep om iemand te doden, hebben uitgeroepen."
http://www.nosheadlines.nl/forum.php/list_messages/6645

Ik vind het zo ergelijk dat het begrip fatwa door iedereen verkeerd gebruikt wordt. Een fatwa is gewoon een juridische uitspraak, gebaseerd op de islamitische wet. Het is dus niet per defenitie een oproep om iemand te doden.

Een fatwa kan over alles gaan, twee rechtsgeleerden zouden de wet kunnen bestuderen om een antwoord te vinden op de vraag of mannen een oorbel mogen dragen volgens de islamitische wet, op basis van dezelfde bronnen zouden zij tot een andere conclussie kunnen komen, beide uitspraken zijn fatwa's.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Fatwa

Misschien kunnen we het dus hebben over dat iemand opgeroepen heeft Wilders te doden, ipv dat iemand een fatwa over hem heeft uitgesproken. Dat laatste klinkt net alsof iemand dmv een toverspreuk een vloek over wilders heeft afgeroepen.
__________________
Violins and Happy endings
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 16:54
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 01-05-2007 @ 10:08 :
De katholieke kerk is tot inkeer gekomen. Die doet dat niet meer. Al zou ze het nu nog willen, dan nog zou ze niemand bereid vinden om het allemaal uit te voeren.

Vergelijk dat eens met onthoofdingen van gijzelaars, fatwa's en de jihad die daarentegen allemaal actueel zijn.
Jij gaf een lesje geschiedenis waarin je claimde dat de uitvoering van moorden en overige gruwelijkheden wel door God zou geschieden.

En ik rectificeerde dat.

In naam van God of Allah worden hoe dan ook teveel moorden gepleegd. Dat ben ik met je eens.

( Overigens: ik haal me hier waarschijnlijk een Fatwa van Gatara en Joods aanhangende consorten op de hals, maar ook de ultra orthodoxe Joden zijn niet vies van moordpartijtjes )
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 20:37
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 01-05-2007 @ 10:08 :
De katholieke kerk is tot inkeer gekomen. Die doet dat niet meer. Al zou ze het nu nog willen, dan nog zou ze niemand bereid vinden om het allemaal uit te voeren.

Vergelijk dat eens met onthoofdingen van gijzelaars, fatwa's en de jihad die daarentegen allemaal actueel zijn.
Tsja terroristische aanslagen of een wereldleider die over kruistochten spreekt, beide slecht natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 20:41
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 01-05-2007 @ 10:08 :
De katholieke kerk is tot inkeer gekomen. Die doet dat niet meer. Al zou ze het nu nog willen, dan nog zou ze niemand bereid vinden om het allemaal uit te voeren.

Vergelijk dat eens met onthoofdingen van gijzelaars, fatwa's en de jihad die daarentegen allemaal actueel zijn.
Net zo actueel als de bezetting van Irak en Afghanistan, mogelijk gemaakt door religieuze extremisten in de VS. Waar vallen meer doden door, denk je?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 08:50
juno
Avatar van juno
juno is offline
Die bezettingen gaan onder het mom van religie, maar draaien natuurlijk om olie. Duh.

De grootste oliereserves ter wereld liggen onder islamitische bodem, en de grootste afnemer is het westen. Beide partijen hebben elkaar in de tang.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 09:09
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 02-05-2007 @ 09:50 :
Die bezettingen gaan onder het mom van religie, maar draaien natuurlijk om olie. Duh.

De grootste oliereserves ter wereld liggen onder islamitische bodem, en de grootste afnemer is het westen. Beide partijen hebben elkaar in de tang.
ah jij doelt nu op een vreedzame manier van handel drijven
mooi, leg het meneer Bush eens voor
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 09:35
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 02-05-2007 @ 09:50 :
Die bezettingen gaan onder het mom van religie, maar draaien natuurlijk om olie. Duh.
Dat zou dan net zo goed voor Islamitische terrorisme kunnen gelden.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 10:58
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
T_ID schreef op 01-05-2007 @ 15:41 :
Het televisiestation van de hezbollah, al manar tv, is ook uit de lucht gehaald hoor. Het hangt er puur van af hoe systematisch de oproepen tot haat zijn.
Ik vind het al veel te ver gaan dat de overheid gaat bepalen welke TV-zenders we in Nederland wel en niet mogen kijken eigenlijk. Als er iets een hellend vlak is, is het wel de categorie "oproepen tot haat".
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 14:22
Soundwave
Avatar van Soundwave
Soundwave is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-04-2007 @ 23:09 :
Tijdens het zoeken naar een bepaald artikel zag ik de voorkant van de Telegraaf van vandaag op hun site. Daarin stond idd "Fatwa tegen Wilders" op de voorpagina.
http://telegraaf-i.telegraaf.nl/dail...7_1/pagina.php
Echt moeilijk te zoeken was het idd niet.

Citaat:
1 - 10 van circa 32.400 voor fatwa tegen wilders
__________________
Heroes last forever
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 14:36
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 02-05-2007 @ 09:50 :
Die bezettingen gaan onder het mom van religie, maar draaien natuurlijk om olie. Duh.

De grootste oliereserves ter wereld liggen onder islamitische bodem, en de grootste afnemer is het westen. Beide partijen hebben elkaar in de tang.
Het punt is dat Bush helemaal niet aan de macht gekomen zou kunnen zijn zonder de religieuze extremisten in de VS, en dan zou er naar alle waarschijnlijkheid nooit een Irak-oorlog gekomen zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 15:07
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 01-05-2007 @ 17:54 :
Jij gaf een lesje geschiedenis waarin je claimde dat de uitvoering van moorden en overige gruwelijkheden wel door God zou geschieden.

En ik rectificeerde dat.

In naam van God of Allah worden hoe dan ook teveel moorden gepleegd. Dat ben ik met je eens.

( Overigens: ik haal me hier waarschijnlijk een Fatwa van Gatara en Joods aanhangende consorten op de hals, maar ook de ultra orthodoxe Joden zijn niet vies van moordpartijtjes )
Nooit gehoord van bomaanslagen op abortieklinieken in de VS
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 22:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 02-05-2007 @ 11:58 :
Ik vind het al veel te ver gaan dat de overheid gaat bepalen welke TV-zenders we in Nederland wel en niet mogen kijken eigenlijk. Als er iets een hellend vlak is, is het wel de categorie "oproepen tot haat".
10 minuutjes Al Manar kijken en je was ook voorstander geweest hoor. Al Manar was gewoon een spreekbuis van een terreurorganisatie. Niveau "blaas je op voor allah tegen de ongelovigen want dan krijg je een 72-jarige maagd".

Wat op zich wel een hellend vlak zou zijn is het definiëren van haatverspreiding zich uit gaat strekken tot politieke meningen. Ondanks dat ik moet toegeven dat ik een verbod op de EO best toe zou juichen zie ik wel het gevaar daar achter.

Maar Al Manar tv (dat geloof ik niet door de Nederlandse overheid, maar door de Franse doorgever van de sateliet uit de lucht is genomen) was echt een voorbeeld dat buiten kijf stond, was het de overheid geweest die voor een verbod ging dat had ik dat besluit ook gesteund.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 12:16
Eric Berger
Eric Berger is offline
Hèhè, dat werd ook tijd.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 12:22
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
T_ID schreef op 01-05-2007 @ 15:41 :
Het televisiestation van de hezbollah, al manar tv, is ook uit de lucht gehaald hoor. Het hangt er puur van af hoe systematisch de oproepen tot haat zijn.
Wanneer wordt Faux Noise ('Fox news') dat via de schotel ongetwijfeld in Nederland te ontvangen is, uit de lucht gehaald dan? Ik zag net al een gek met Bill O'Leilly in z'n signature.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 12:24
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-05-2007 @ 15:36 :
Het punt is dat Bush helemaal niet aan de macht gekomen zou kunnen zijn zonder de religieuze extremisten in de VS, en dan zou er naar alle waarschijnlijkheid nooit een Irak-oorlog gekomen zijn.
Bush is een stroman voor Cheney en Rove.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 12:46
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Eric Berger schreef op 03-05-2007 @ 13:22 :
Wanneer wordt Faux Noise ('Fox news') dat via de schotel ongetwijfeld in Nederland te ontvangen is, uit de lucht gehaald dan? Ik zag net al een gek met Bill O'Leilly in z'n signature.
Ja, en de NOS is immers ook vergelijkbaar met de Noord-Koreaanse staatstelevisie.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Eric Berger schreef op 03-05-2007 @ 13:24 :
Bush is een stroman voor Cheney en Rove.
Daarom.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 13:59
Supreme Dutch
Citaat:
Eric Berger schreef op 03-05-2007 @ 13:22 :
Wanneer wordt Faux Noise ('Fox news') dat via de schotel ongetwijfeld in Nederland te ontvangen is, uit de lucht gehaald dan? Ik zag net al een gek met Bill O'Leilly in z'n signature.
Wat is er mis met Fox News? De NOS geeft alles een links tintje, Fox geeft alles een rechts tintje.. What's the big deal?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 14:35
Daevrem
Daevrem is offline
NOS is net zo links als Fox rechts is?
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 03-05-2007 @ 15:35 :
NOS is net zo links als Fox rechts is?
Hij is niet serieus, hij wil gewoon provoceren.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 15:01
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Uiteraard verbloemt men bij de NOS haar politieke kleur meer dan bij Fox. Feit is echter dat de NOS links getint is.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 15:03
Verwijderd
Want er zijn feitelijke normen over wat links en rechts is?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 15:03
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 03-05-2007 @ 16:01 :
Uiteraard verbloemt men bij de NOS haar politieke kleur meer dan bij Fox. Feit is echter dat de NOS links getint is.
Geef eens voorbeelden van dat 'feit'.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 15:22
Daevrem
Daevrem is offline
Volgens mij is de NOS vooral Nederlands gekleurd en niet zozeer een politieke beweging of een economische theorie.


Trouwens is Fox 'Fair & Balanced'.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 15:38
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-05-2007 @ 16:03 :
Want er zijn feitelijke normen over wat links en rechts is?
Dat lijkt me duidelijk in de verkeerswet omschreven. Van rechts heeft voorrang.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 17:14
Supreme Dutch
Fatwa uitgesproken tegen Geert Wilders
Fatima nog niet uitgesproken over Geert Wilders

Krijg ik nu een ban?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 03-05-2007 @ 18:14 :
Fatwa uitgesproken tegen Geert Wilders
Fatima nog niet uitgesproken over Geert Wilders

Krijg ik nu een ban?
nee, want wat je hier zegt zal ongetwijfeld ergens een waarheid zijn
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 14:15
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
T_ID schreef op 03-05-2007 @ 13:46 :
Ja, en de NOS is immers ook vergelijkbaar met de Noord-Koreaanse staatstelevisie.
Weer een nergens op slaande vergelijking. Jij kunt echt niet inhoudelijk op argumenten discussiëren of wel? Eerst een poster van Lenin in een topic over globalisme en nu alweer een vergelijking die slaat als een lul op een drumstel. Maar alles wat jou niet welgevallig is of tegen jou mening ingaat kan en wil jij niet met argumenten weerleggen. Wat een kleingeestig persoon ben je dan. Kom op dan, laat eens zien dat ik ongelijk heb, in plaats van met kansloze oneliners te strooien.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 14:22
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 03-05-2007 @ 14:59 :
Wat is er mis met Fox News? De NOS geeft alles een links tintje, Fox geeft alles een rechts tintje.. What's the big deal?
Dat de NOS links is, is een coomplottheorie van huilende gefrustreerde (extreem-)rechtse burgermannetjes die overal en altijd denken dat zij de underdog zijn. Dat zie je bijvoorbeeld ook goed in hun aanvoerder, Geert Wilders, die in alles een demonisering ziet. Die man is ook al paranoïa.

Faux Noise daarentegen is wel degelijk rechts, gevaarlijk rechts zelfs, en dat is keer op keer bewezen met voorbeelden. Dat zou op zich helemaal niet erg zijn, daar heb ik niets op tegen. Behalve dan dat Faux net doet alsof het onafhankelijk en onpartijdig is. Nutcase Bill O'Leilly houdt vol dat hij onpartijdig is. Dat gelooft toch geen hond. Bovendien is Faux desinformatief. faux geeft vaak verkeerde informatie door, en recificeert dat nooit, maar dan ook nooit. Zo berichtte ze over een Gronings ziekenhuis waar kindermoord gepleegd zou worden, en het Nederlandse parlement zou een wet ter goedkeuring daarvoor hebben aangenomen. Dat het slechts ging om een paar ouders die hun aan alle mogelijke ziekten lijdende baby die met veel pijn en moeite amper 4 jaar zou kunnen worden, uit hun lijden wilden verlossen, meldde Faux er niet bij.

Faux brengt het nieuws als 'we report, you decide' en 'fair and balanced', maar ze doen in werkelijkheid geen van beide. De top stuurt zelfs memo's aan de werkkrachten dat ze moeten speuren naar nieuws dat voor Democraten slecht uitkomt, en ze verdraaien altijd álle nieuwsfeiten zodat het lijkt alsof het de schuld is van de Democraten. Zo probeerden ze het Mark Foley-schandaal in de schuld van de Democraten te schuiven, terwijl pedofiel Foley een Republikein is. Ga zo maar door. Faux Noise is walgelijk, en een recent onderzoek maakte uit dat hun kijkers minder goed op de hoogte zijn dan mensen die niet naar Faux kijken, maar bijvoorbeeld naar 'The Daily Show'. Zelfs een comedyshow brengt intelligentere mensen voort dan Faux Noise.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 16:48
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Eric Berger schreef op 04-05-2007 @ 15:15 :
Weer een nergens op slaande vergelijking.
Dat vond ik van jouw vergelijking nou ook.

Probeer het volgende keer met een argument dat ergens op slaat, dan praten we verder.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-05-2007, 18:15
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Gezien het onderwerp "Wilders" vind ik dit stukje van Ebru Umar van afgelopen vrijdag in de Metro wel passen:

Citaat:
Commandant Wilders
Mijn Turkse nichtje keek me ongelovig aan. Sprak ik de waarheid? Maar aangezien mijn Turks te slecht is om een verhaal uit mijn duim te zuigen kreeg ik het voordeel van de twijfel. “Als bij ons in moskeeën fundamentalisme gepredikt zou worden, zou het leger in no-time de boel bestormen.” Ik haalde mijn schouders op. “En daarom heten wij een democratie te zijn en jullie een achterlijke bananenrepubliek.” Hoe ik dat laatste in het Turks zei weet ik niet meer maar het kwam er wel op neer. Ik vertelde mijn nichtje ook over de achterlijke islamitische scholen in Nederland die als paddenstoelen uit de grond schieten, gewoon, omdat dat mag. Vrijheid van godsdienst enzo. Scholen waar meisjes van vier met hoofddoekjes rondlopen omdat dat moet. O nee sorry, kleine meisjes vragen vrijwillig om een hoofddoek. Barbies, roze schoenen en een hoofddoek, logisch. “Waarom doen jullie zo idioot in Nederland? Jullie hebben toch ook scheiding van kerk en staat?” Scheiding van kerk en staat my ass. Het geloof heeft bij ons prioriteit, laat niemand aan artikel één (vrijheid van godsdienst) of artikel drieëntwintig (vrijheid van onderwijs) van de grondwet komen. En zeker niet Geert Wilders. Het is dat die man al getrouwd is maar anders zou ik hem acuut een huwelijksaanzoek doen. Natuurlijk moeten islamitische scholen verboden worden. En moskeeën ook. Sterker nog: mannen die tolereren dat hun vrouw met 25 graden een hoofddoek draagt moeten aangeklaagd worden voor vrouwenmishandeling. Knoop zelf ‘ns een polyester lap om je hoofd! Sadisten. Maar uiteraard bleef het weer eens stil in Nederland, laten we de racist Wilders negeren. Laten we NSB’ertje spelen: wij zijn zo tolerant, we heulen nu al met de vijand. Nóg meer islamitische scholen! Nóg hogere minaretten! Maak je toch niet zo druk over wat er in zo’n wijkje gebeurt, het komt vanzelf goed! Waarbij ‘goed’ de uitbreiding van dat wijkje naar de rest van Nederland is. Tja, dat noemen we democratie. We worden op eigen bodem ingemaakt door een stel achterlijke importbruiden en -bruidegommen, die menen dat onze westerse verworvenheden schandelijk zijn. De regering staat erbij en kijkt ernaar. Net als het parlement. En wij het volk zwijgen. We moeten immers hun zienswijze respecteren. Laten we Koninginnedag vieren, zolang het nog kan. En dan Turkije. Toen de fundamentalisten afgelopen week dreigden een fundamentalistisch staatshoofd te kiezen bestormden miljoenen mensen de straten. Vooral vrouwen,die zich afvroegen wat hun rechten zouden zijn in een islamitische staat. Premier Erdogan, de fundamentalist die de democratie een middel (trein) noemde om zijn (onuitgesproken) doel te bereiken werd gedwongen vervroegde parlementsverkiezingen uit te schrijven. “Het leger had er ook wel wat mee te maken”, zoefde een sms’je binnen vanuit Istanbul. De grootste contradictio in terminis: het leger, een mannenbolwerk pur sang, grijpt in een overwegend islamitisch land in om de scheiding van kerk en staat én de daarmee gepaard gaande vrouwenrechten te bewaken. Voorkomen is beter dan genezen: liever het Turkse leger dan George Bush die democratie komt brengen in een islamitische staat. Misschien moet Wilders maar commandant van onze strijdmachten worden.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 10:02
Verwijderd
Haha, wat voor waardeloze mongool ben je als je serieus gaat zeuren over de hoogte van minaretten.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 10:27
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
*pakt de botte bijl uit de kast*

Commandant Wilders
Mijn Turkse nichtje keek me ongelovig aan. Sprak ik de waarheid? Maar aangezien mijn Turks te slecht is om een verhaal uit mijn duim te zuigen kreeg ik het voordeel van de twijfel. “Als bij ons in moskeeën fundamentalisme gepredikt zou worden, zou het leger in no-time de boel bestormen.” Ik haalde mijn schouders op. “En daarom heten wij een democratie te zijn en jullie een achterlijke bananenrepubliek.” Hoe ik dat laatste in het Turks zei weet ik niet meer maar het kwam er wel op neer. Ik vertelde mijn nichtje ook over de achterlijke islamitische scholen in Nederland die als paddenstoelen uit de grond schieten, gewoon, omdat dat mag. Vrijheid van godsdienst enzo. Scholen waar meisjes van vier met hoofddoekjes rondlopen omdat dat moet. O nee sorry, kleine meisjes vragen vrijwillig om een hoofddoek. Barbies, roze schoenen en een hoofddoek, logisch. “Waarom doen jullie zo idioot in Nederland? Jullie hebben toch ook scheiding van kerk en staat?” Scheiding van kerk en staat my ass. Het geloof heeft bij ons prioriteit, laat niemand aan artikel één (vrijheid van godsdienst) of artikel drieëntwintig (vrijheid van onderwijs) van de grondwet komen.

Niks mis met 1, wel met 23. Vrijheid van geloof lijtk me juist een van de belangrijkste onderdelen van de scheiding tussen kerk en staat; anders gan je namelijk burgers religieuze ideen verplichten (of verplichten af te zweren).

En zeker niet Geert Wilders. Het is dat die man al getrouwd is maar anders zou ik hem acuut een huwelijksaanzoek doen. Natuurlijk moeten islamitische scholen verboden worden. En moskeeën ook.

Islamitische scholen, ja, net als christelijke scholen. Maar waarom in allahsnaam waarom? Me dunkt dat je dan ongecontroleerde achterkamertjes moskeen krijgt waar kans op extremisme hoger is, dat je mensen beperkt in de uitoefening van hun geloof waar het alleen maar schadelijk is, en dat je een onterecht verschil maakt tussen religies.

Sterker nog: mannen die tolereren dat hun vrouw met 25 graden een hoofddoek draagt moeten aangeklaagd worden voor vrouwenmishandeling. Knoop zelf ‘ns een polyester lap om je hoofd! Sadisten.

Jeetje, mannen moeten dus gaan bepalen wat hun vrouw al dan niet draagt? Lijkt me nogal een paternalisctische instelling om d eman verantwoordelijk te houden voor het gedrag van de vrouw.

Maar uiteraard bleef het weer eens stil in Nederland, laten we de racist Wilders negeren. Laten we NSB’ertje spelen: wij zijn zo tolerant, we heulen nu al met de vijand. Nóg meer islamitische scholen! Nóg hogere minaretten!

omg, niet nog hoger

Maak je toch niet zo druk over wat er in zo’n wijkje gebeurt, het komt vanzelf goed! Waarbij ‘goed’ de uitbreiding van dat wijkje naar de rest van Nederland is. Tja, dat noemen we democratie. We worden op eigen bodem ingemaakt door een stel achterlijke importbruiden en -bruidegommen, die menen dat onze westerse verworvenheden schandelijk zijn.

ingemaakt . En ja, ik vind importbruiden waar sprake is van vrouwen die niet kunne integreren in de maatschappij of zelfs daar actief in worden beperkt ook niet kunnen. Voor de rest heb ik geen idee wat ze van onze verworvenheden vinden, en zelfs als ze die achterlijk vinden, is dat hun goed recht.

De regering staat erbij en kijkt ernaar. Net als het parlement. En wij het volk zwijgen. We moeten immers hun zienswijze respecteren. Laten we Koninginnedag vieren, zolang het nog kan. En dan Turkije. Toen de
fundamentalisten afgelopen week dreigden een fundamentalistisch staatshoofd te kiezen bestormden miljoenen mensen de straten. Vooral vrouwen,die zich afvroegen wat hun rechten zouden zijn in een islamitische staat. Premier Erdogan, de fundamentalist die de democratie een middel (trein) noemde om zijn (onuitgesproken) doel te bereiken werd gedwongen vervroegde parlementsverkiezingen uit te schrijven. “Het leger had er ook wel wat mee te maken”, zoefde een sms’je binnen vanuit Istanbul. De grootste contradictio in terminis: het leger, een mannenbolwerk pur sang, grijpt in een overwegend islamitisch land in om de scheiding van kerk en staat én de daarmee gepaard gaande vrouwenrechten te bewaken. Voorkomen is beter dan genezen: liever het Turkse leger dan George Bush die democratie komt brengen in een islamitische staat. Misschien moet Wilders maar commandant van onze strijdmachten worden.

Er zijn wel betere manieren om de scheiding van kerk en staat te beschermen. Erdogan is met 34 % van de stemmen gekozen en alle partijen met minder dan 10% van de stemmen ( dat is meer dan 45% van de stemmen - meer dan die voor Erdogan's partij) worden door de kiesdrempel van 10% buiten het parlement gehouden. Leger of islamistische staat is daarom alleen al een vals dilemma.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 11:23
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-05-2007 @ 11:02 :
Haha, wat voor waardeloze mongool ben je als je serieus gaat zeuren over de hoogte van minaretten.
Bekijk het plan voor de gesneuvelde Westermoskee eens, en dan vooral in verhouding tot de omliggende bebouwing. De Belle Van Zuylen valt er zowat bij in het niet.
Wie überhaupt op het idee kwam om een gebedshuis dergelijke pompeuze afmetingen te geven...
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 11:59
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 06-05-2007 @ 12:23 :

Wie überhaupt op het idee kwam om een gebedshuis dergelijke pompeuze afmetingen te geven...
De katholieken....
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 12:06
Daevrem
Daevrem is offline
Wat dacht je van de kapitalitische tempels? Die zijn altijd het hoogst vam allemaal.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 12:27
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
die hebben wel enig maatschappelijk nut voor iedereen, dus dan kan men wel iets coulanter zijn.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 06-05-2007 @ 13:27 :
die hebben wel enig maatschappelijk nut voor iedereen, dus dan kan men wel iets coulanter zijn.
Als die kapitalistische tempels kale betonnen blokken waren die praktisch waren ingericht, zou ik je gelijk geven.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 12:30
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-05-2007 @ 13:30 :
Als die kapitalistische tempels kale betonnen blokken waren die praktisch waren ingericht, zou ik je gelijk geven.
ik zeg niet dat ze alles moeten mogen
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 15:17
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
juno, ouwe trut, heb je je strijdbijl tegen de Islam nog steeds niet begraven? Als ik jou zo hoor moet het leven in Nederland voor jou echt een pijniging zijn. Overal om je heen zie je moslims lopen. Ik krijg bijna medelijden met jou.
__________________
Echte mannen komen thuis met honger niet met bloemen.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 15:55
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 06-05-2007 @ 12:59 :
De katholieken....
In Amersfoort hebben ze een paar eeuwen terug al laten zien hoe dat op te lossen is..
Mij is meer het punt dat er heden ten dage een dergelijk pompeus gebouw wordt neergezet, terwijl het merendeel van de omwonenden daar niet op zit te wachten, het ernstig uit de toon valt in het stadsbeeld, overbodig is en ook nog eens gerund wordt door een conservatieve organisatie met een bedenkelijke agenda.
Hoe er in de eerste plaats sprake kon zijn van serieuze bouwplannen ontgaat me dan.
Citaat:
Sherpao schreef op 06-05-2007 @ 16:17 :
Als ik jou zo hoor moet het leven in Nederland voor jou echt een pijniging zijn.
Right back at you, aan de toon te horen..
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 00:16
Verwijderd
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 03-05-2007 @ 18:14 :
Fatwa uitgesproken tegen Geert Wilders
Fatima nog niet uitgesproken over Geert Wilders

Krijg ik nu een ban?
Ja hoor, hij is al aangevraagd, want op dit forum mag je niet zeggen wat je denkt en worden verlichte denkers monddood gemaakt door krampachtige linkse forumbazen!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 00:35
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
alle forumbazen moeten [censored]

wel verdammt nare
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 00:38
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-05-2007 @ 01:16 :
Ja hoor, hij is al aangevraagd, want op dit forum mag je niet zeggen wat je denkt en worden verlichte denkers monddood gemaakt door krampachtige linkse forumbazen!
Ha! Then comes the monkey out of the sleeve!
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 08:38
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Verdomme, het is Bill O'reilly!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 12:24
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-05-2007 @ 17:48 :
Dat vond ik van jouw vergelijking nou ook.

Probeer het volgende keer met een argument dat ergens op slaat, dan praten we verder.
Ik zie dat je weer niet in gaat op mijn argumenten. Ik kom hier niet zo vaak, dus kan iemand me vertellen of dit standaard reactie is van 'TI_D'?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 12:25
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
hookee schreef op 05-05-2007 @ 19:15 :
Gezien het onderwerp "Wilders" vind ik dit stukje van Ebru Umar van afgelopen vrijdag in de Metro wel passen:
Ik vond het smakeloze haatzaaierij en stigmatisering van een bevolkingsgroep en dat op 4 mei, waarin we de gevolgen van de stigmatisering van één bevolkingsgroep tussen 1933-1945 herdenken.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 12:43
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Eric Berger schreef op 08-05-2007 @ 13:24 :
Ik zie dat je weer niet in gaat op mijn argumenten.
Jouw argument was, simpel samengevat "Fox is de Satan!11!".

Uiteraard ga ik daar niet op in; het is in de eerste plaats onzin.
Fox News vergelijken met Al Manar TV is alsof je roept dat RTL Boulevard niet al te serieus is, en daarom vergelijkbaar met de propaganda op de Noord-Koreaanse tv.
Je schiet totaal door in je lust om alles dat je niet welgevalt, in dit geval een Amerikaans tv station, te demoniseren. Vandaar, probeer het voortaan met argumenten. Als jij vind dat Fox News vergelijkbaar is met een tv station dat kinderen oproept bomgordels om te doen en regelmatig beelden uitzend waarin terreurgroepen verheerlijkt worden, dan mag je beginnen met aan te wijzen wanneer er op Fox News dergelijke beelden te zien zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08.