Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Bekijk resultaten poll: wat gebeurt r met de cube
Het gaat onverwacht onwijs goed met de cube! 8 21.62%
Het blijft ongeveer aan het zelfde lijntje als de xbox en ps2 9 24.32%
Matig maar hij overleeft het. 11 29.73%
Nintendo stapt over naar spellen uitgeverij 9 24.32%
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2004, 16:31
NeoZero
NeoZero is offline
Wat zal er uiteindelijk met de cube gebeuren, zullen ze spellen gaan maken voor de ps2 en xbox of gaan ze het maken met de gamecube deel2.. wat denken jullie?

[EDIT]
Ja eigenlijk bedoel dus gewoon nintendo aangezien het met de financien bij hun steeds slechter gaat. Dus wilde ik ff weten of jullie ook denken dat nintendo het zelfde lot zal begaan als sega of dat ze een betere imago krijgen als zij mischien een nieuwe cube gaan uitbrengen
en dat de verkoopcijfers omhoog zullen vliegen...

Laatst gewijzigd op 25-04-2004 om 18:09.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-04-2004, 17:12
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
je hebt het over de Nintendo Gamecube toch??

je zegt: "zullen ze spellen gaan maken voor de ps2 en xbox of gaan ze het maken met de gamecube deel2.. "

wie zijn ze? mensen van Nintendo? 2nd party producers of 3rd party producers?
Gamecube deel 2? bedoel je de console van Nintendo die de opvolger van de Gamecube wordt?

Als k eerlijk ben denk ik dat je wel wat duidelijker mag zijn.
__________________
No love for myself... and no love for another... The heart, the soul, the life, the passion ...I don't need that shit...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 17:22
Verwijderd
Duidelijker plz.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 17:55
Verwijderd
XBOX=graphics
PS2=bekendheid en dus meer spellen
Gamecube=bepaalde toppers


Aangezien ik geen freak ben die honderden spellen hoeft ben ik voor de gamecube gegaan..
Spellen zoals Zelda Wind Waker die enkel op de GC uitkwamen hebben mij overtuigd.. en daar ligt op zich ook wel de kracht vd gamecube.. bepaalde goude oude toppers enkel voor de gamecube.

Ik denk dat de verkoopcijfers van de 3 consoles echter gelijk zijn
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 20:05
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
De NGC is op enkele toppers na vrij klote...de games vallen vaak erg tegen en (helaas moet ik et weer zeggen) richten ze zich op een té jong publiek....de games zijn over het algemeen veel te happy en te vrolijk/kiddy (uitzonderingen daargelaten natuurlijk)
Dat alleen is op zich geen probleem natuurlijk, maar die kiddy-looking games hebben vrijwel nooit de power om goed te verkopen...en zelfs de toppers vielen mij tegen...Mario Sunshine = saai....Zelda is véél te makkelijk...Metroid Prima schijnt wel te ruleren (niet gespeeld)...Metal Gear Solid: Twin Snakes was wel bruut...en Resident Evil was ook erg stoer....maar dan stopt het wel met de toppers...geen uitzicht op veelbelovende titels, gewoon helemaal niets.
Het probleem met heel Nintendo op dit moment (dit geldt vooral voor de GBA) is dat de games niets nieuws bieden (GBA-games zijn hoofdszakelijk ports van de SNES..wel goede games, maar daar heb ik mn SNES voor). De X-box en de PS2 hebben véél meer toppers en games om naar uit te kijken...Metal Gear Solid 3 en Halo 2 zijn daar voorbeelden van...

Eind dit jaar verpulvert de PSP de GBA (daar kan die DS-versie naar alle waarschijnlijkheid geen hol aan veranderen) en als er geen radicale dingen gaan gebeuren met de games voor de NGC2 dan vrees ik dat Nintendo moet afhaken op de console markt.

Ik heb gezegt!
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 22:30
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
Resident Evil 4, Pikmin 2 , Baten Kaitos, Tales of Symphonia, Viewtiful Joe 2, Donkey Konga , Wind Waker 2, Metroid Prime2: Echoes, Paper Mario 2, Cube Wars( misschien maar mensen die advance wars hebben gespeeld zijn hier vast ook wel blij mee ) , Killer 7( weet niet meer of die exclusief is ), Homeland (maf), Zelda Four swords, Fire Emblem, Animal Crossing, nog maar niet gesproken over het Pokémon-melken.

Zo duister zie ik de cube zn toekomst niet in Damien... maar goed de tijd zal het ons leren.

Nou ja, je hebt dan ook nog de niet exclusieve spellen, zoals The Urbz en the Movies die mij ook wel vet lijken om aan te schaffen voor me cubeje... Ook de DS en de opvolger van de GBA zullen niet teleurstellen...
Nintendo heeft geschiedenis en die zal niet snel worden vergeten .

Er schijnt trouwens een programma te komen over Nintendo op BBC.

De BBC start vanaf volgende week met de serie Outrageous Fortunes, waarin drie bekende bedrijven centraal staan: Bacardi, Disney en... Nintendo. Het programma zal vooral kijken naar de personen achter het succes van Nintendo. Zo zal men ingaan op de carrieres van Nintendo-inspirator Shigeru Miyamoto en oud-directeur Hiroshi Yamauchi.

Dit is op BBC3 dus we kunnen het niet ontvangen, maar wees niet getreurd er zullen later het jaar ook nog op BBC2 uitzendingen komen.

Nintendo heeft nog wel even een zakje met duiten waar ze op kunnen teren heb ik zo het idee. Niet dat Microsoft en Sony dat niet hebben, maar toch .

Ik heb ge(s)preekt.
__________________
No love for myself... and no love for another... The heart, the soul, the life, the passion ...I don't need that shit...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 23:31
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
ABrules schreef op 25-04-2004 @ 23:30 :
Resident Evil 4, Pikmin 2 , Baten Kaitos, Tales of Symphonia, Viewtiful Joe 2, Donkey Konga , Wind Waker 2, Metroid Prime2: Echoes, Paper Mario 2, Cube Wars( misschien maar mensen die advance wars hebben gespeeld zijn hier vast ook wel blij mee ) , Killer 7( weet niet meer of die exclusief is ), Homeland (maf), Zelda Four swords, Fire Emblem, Animal Crossing, nog maar niet gesproken over het Pokémon-melken.

Zo duister zie ik de cube zn toekomst niet in Damien... maar goed de tijd zal het ons leren.
Resi 4 komt ook op de PS2 Tales of Symphonia ook gloofik...
met Wind Waker 2 vrees ik dat het richting Majora's Mask gaat...hopelijk klopt mijn vrees niet...
Wordt Four Swords niet gewoon een GBA 'port' voor de NGC?
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 23:31
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Welke toppers heeft de PS2(vooral geschikt voor oppervlakkige, casual MTV-malloten) nou eigenlijk? Ik had er een en heb hem uit pure ellende maar weer verkocht. Ik ben van mening dat de vermeende "toppers" van de PS2 het niet halen bij die van de Gamecube. Ik heb op de PS2 niets kunnen vinden dat ik tegenover games als Zelda: WW, Metroid Prime, Mario Sunshine(toegegeven, dit is echt aqcuired taste) etc. kan zetten. Ik kan echt niets bedenken.

Bovendien vind ik het standaard riedeltje dat de Gamecube spellen te Kiddy(wat een kinderachtig rotwoord is dat eigenlijk)zouden zijn. Sure, Nintendo richt zich op een breed publiek, maar dit doet toch niets af aand de polish en verbeelding die er in gaat zitten? Games zijn pas in mijn optiek pas echt volwassen als de gameplay uit meer bestaat dan alleen hakken, steken en bloed laten vloeien, wat ik persoonlijk juist weer erg kinderlijk vind.
Wel vind ik dan weer dat de Cube wat meer games gericht op een ouder publiek kan gebruiken, alleen maar om de verkoopcijfers op te stuwen. En dat Nintendo eens wat meer nieuwe franchises moet creeeren.

De Xbox is gelukkig al weer een stukje beter dan de PS2, vooral omdat de Multi-format spellen gewoon weg significant superieur zijn op het gebied van graphics t.o.v de PS2 versie. De Cube versie is doorgaans ook minder mooi, maar hierbij is het verschil marginaler. Daar waar het gaat om exclusieve games is de Xbox minder geslaagd. De enige echte topper van dit systeem is Halo(en die is inmiddels al niet eens meer exclusief). Maar goed, waar het om gaat zijn de mult-format games en die heersen op de Box.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 08:39
Verwijderd
Goed gesproken knul!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 08:53
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
Citaat:
D@mien schreef op 26-04-2004 @ 00:31 :
Resi 4 komt ook op de PS2 Tales of Symphonia ook gloofik...
met Wind Waker 2 vrees ik dat het richting Majora's Mask gaat...hopelijk klopt mijn vrees niet...
Wordt Four Swords niet gewoon een GBA 'port' voor de NGC?
tja Resident Evil 4 oké dat wist ik wel... hehehe verkeerde plaats gezet maar niet "kiddy" in ieder geval.

Tales of Symphonia komt pas veel later op de PS2 en ze zijn in japan vor de cube alweer met een vervolg bezig... dus daarom heb ik hem nog wel bij (best wel) exclusieve games.

Four Swords is geen GBA poort... het is een geheel nieuw spel... en het gaat weer om de GBA connectivity, maar je kan het ook alleen spelen... het ziet er alleen zo van bovenaf uit... maar het is wel een heel nieuw Zelda avontuur
Wind Waker 2... is denk ik geen Majora's Mask achtig tafereel voor nodig...
Er zijn met die enorme zee en ruimte heel wat mogelijkheden die er voor zorgen dat ik er wel wat vertrouwen in heb.
__________________
No love for myself... and no love for another... The heart, the soul, the life, the passion ...I don't need that shit...
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 10:10
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
PS2 toppers:
Socom
Socom 2
Final Fantasy X
GTA3
GTA VC (samen met GTA3 pas véél later op X-box verschenen)
Devil May Cry
Xenosaga (helaas geen Europese release)
Eye Toy (geniale uitvinding)
Metal Gear Solid 2
Kingdom Hearts

komende toppers:
Metal Gear Solid 3
GTA SA
Final Fantasy XI
Final Fantasy XII
Gran Turismo 4
Tales of Symphonia ()
Resident Evil 4 ()
Kingdom Hearts 2
(ik heb nog erges gelezen dat Square-Enix met een remake van Secret Of Mana aankomen)
Ik zal er naar alle waarschijnlijkheid nog wel een zooi vergeten zijn..
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 10:12
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
heej heej het ging er over dat de Gamecube geen toptitels zou hebben hé
__________________
No love for myself... and no love for another... The heart, the soul, the life, the passion ...I don't need that shit...
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 10:24
KrizzZzZZzzjE :P
Avatar van KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
Gamecube is een prima ding.
nintendo focust meer op de handhelds, en daar ligt de toekomst ook in denk ik.
Nintendo gaat zekers door met produceren en innoveren, maar in de vorm van een opvolger van de cube denk ik niet.
De Gamecube is eigelijkw el vet maar niet voor herhaling vatbaar.
geldt ook voor X-box vind ik trouwens.
__________________
Estilapo coge la dretticos !!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 11:10
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
weet iemand trouwens al wat de TS nu eigenlijk wil?
__________________
No love for myself... and no love for another... The heart, the soul, the life, the passion ...I don't need that shit...
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 12:25
Friendly Friend
Avatar van Friendly Friend
Friendly Friend is offline
Ik heb een klein beetje zoiets van, waarom zou ik een PS2 of een X-Box nemen, want de meeste titels zijn ook verkrijgbaar op je PC toch?

Ik heb voor die Nintendo gekozen niet vanwege dat, maar gewoon omdat ik spellen zoals Mario en al zijn vriendjes (Donkey Kong, Captain Falcon, Link enz. enz.) niet kan missen.

Ik dacht trouwens dat Nintendo weer bezig was met een nieuwe console? (Sony en Microsoft geloof ik ook trouwes, dacht ik zo....)
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 18:11
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
F-Zero GX mis ik hier

DONKEY KOGA gaat roeleren!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 18:12
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Heeft Nintendo niet gezegd, dat op het moment dat ze stoppen met hardware ze ook stoppen met software
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 19:30
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Pokemon.
Hiermee blijven ze voorlopig wel boven jan.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-04-2004, 10:08
iRoy
Avatar van iRoy
iRoy is offline
Ik heb zelf een cube, maar heb er bijna nooit op gespeeld. De games boeien me gewoon niet genoeg. Ik hoop dan ook dat Nintendo voortaan beter hun best doen.
__________________
Too many freaks, not enough circuses...
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 13:01
Friendly Friend
Avatar van Friendly Friend
Friendly Friend is offline
Citaat:
Sparks schreef op 27-04-2004 @ 11:08 :
Ik heb zelf een cube, maar heb er bijna nooit op gespeeld. De games boeien me gewoon niet genoeg. Ik hoop dan ook dat Nintendo voortaan beter hun best doen.
Waarom koop je dan een Cube?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 13:36
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
D@mien schreef op 26-04-2004 @ 11:10 :
PS2 toppers:
Socom
Socom 2
Final Fantasy X
GTA3
GTA VC (samen met GTA3 pas véél later op X-box verschenen)
Devil May Cry
Xenosaga (helaas geen Europese release)
Eye Toy (geniale uitvinding)
Metal Gear Solid 2
Kingdom Hearts

komende toppers:
Metal Gear Solid 3
GTA SA
Final Fantasy XI
Final Fantasy XII
Gran Turismo 4
Tales of Symphonia ()
Resident Evil 4 ()
Kingdom Hearts 2
(ik heb nog erges gelezen dat Square-Enix met een remake van Secret Of Mana aankomen)
Ik zal er naar alle waarschijnlijkheid nog wel een zooi vergeten zijn..
De meeste daarvan zijn aardig tot goed(Behalve GTA, die is uitstekend.......Op Xbox) maar wat onderscheidt ze dan van het Gamecube aanbod? Ik geloof niet dat de critici Eye Toy, Tales of Symphonia en Kindgdom Hearts op dezelfde hoogte beschouwen als bijvoorbeeld Windwaker. Het woord toppers is daarom dus ook maar relatief.

En Resident Evil 4 is een Gamecube exclusive.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 15:55
rijk_v
Avatar van rijk_v
rijk_v is offline
Citaat:
D@mien schreef op 25-04-2004 @ 21:05 :
De NGC is op enkele toppers na vrij klote...de games vallen vaak erg tegen en (helaas moet ik et weer zeggen) richten ze zich op een té jong publiek....de games zijn over het algemeen veel te happy en te vrolijk/kiddy (uitzonderingen daargelaten natuurlijk)
Dat alleen is op zich geen probleem natuurlijk, maar die kiddy-looking games hebben vrijwel nooit de power om goed te verkopen...en zelfs de toppers vielen mij tegen...Mario Sunshine = saai....Zelda is véél te makkelijk...Metroid Prima schijnt wel te ruleren (niet gespeeld)...Metal Gear Solid: Twin Snakes was wel bruut...en Resident Evil was ook erg stoer....maar dan stopt het wel met de toppers...geen uitzicht op veelbelovende titels, gewoon helemaal niets.
Het probleem met heel Nintendo op dit moment (dit geldt vooral voor de GBA) is dat de games niets nieuws bieden (GBA-games zijn hoofdszakelijk ports van de SNES..wel goede games, maar daar heb ik mn SNES voor). De X-box en de PS2 hebben véél meer toppers en games om naar uit te kijken...Metal Gear Solid 3 en Halo 2 zijn daar voorbeelden van...

Eind dit jaar verpulvert de PSP de GBA (daar kan die DS-versie naar alle waarschijnlijkheid geen hol aan veranderen) en als er geen radicale dingen gaan gebeuren met de games voor de NGC2 dan vrees ik dat Nintendo moet afhaken op de console markt.

Ik heb gezegt!
Een paar goede spellen: Resident Evil, Metroid Prime, de opvolger van Perfect Dark komt eraan, en voor de rest idd niks..
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 16:41
Verwijderd
de CUbe heeft best goeie spellen (Resident Evil etc) maar komt (jammergenoeg) niet zo ver als de Xbox en PS2, die qua qualiteit ook gewoon VEEL hoger staan. Maar Nintendo gaat het allemaal goedmaken met de Cube2, hoop ik voor de Nintendoliefhebbers onder ons. Zelf, ik heb zelf een Xbox, hoop ik dat Microsoft weer iets lekkers op de markt gaat brengen met de Xbox2, grotendeels ook omdat HALO3 en 4 op de Xbox2 uitkomen...........lekker
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 18:14
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Zao schreef op 27-04-2004 @ 17:41 :
de CUbe heeft best goeie spellen (Resident Evil etc) maar komt (jammergenoeg) niet zo ver als de Xbox en PS2, die qua qualiteit ook gewoon VEEL hoger staan. Maar Nintendo gaat het allemaal goedmaken met de Cube2, hoop ik voor de Nintendoliefhebbers onder ons. Zelf, ik heb zelf een Xbox, hoop ik dat Microsoft weer iets lekkers op de markt gaat brengen met de Xbox2, grotendeels ook omdat HALO3 en 4 op de Xbox2 uitkomen...........lekker
Sigh

Wanneer leren jullie casual gamers nu eens hoe de verhoudingen echt in elkaar steken.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 19:34
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 27-04-2004 @ 19:14 :
Sigh

Wanneer leren jullie casual gamers nu eens hoe de verhoudingen echt in elkaar steken.
Wat zijn de verhoudingen dan die-hard
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2004, 20:34
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
Kben mij zeer aan het benieuwen wanneer dit uitloopt op een flame topic.
__________________
Há lekker, appeltaart!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 09:22
iRoy
Avatar van iRoy
iRoy is offline
Citaat:
Raphael Kaffiya schreef op 27-04-2004 @ 14:01 :
Waarom koop je dan een Cube?
Omdat ik Zelda The Wind Waker wilde spelen, Metroid Prime leek me tof. Hell ik ben zelfs in dat Super Mario gestonken ¬¬ En over FFCC ga ik al niet eens beginnen! Maar al die games vielen me gewoon veels te erg tegen. Dus maak ik iemand anders er mee blij.
__________________
Too many freaks, not enough circuses...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Welke film(s) heb je gezien en wat vond je ervan?
Verwijderd
500 24-08-2013 21:25
Lifestyle mildly amusing
Escapism
500 04-08-2007 17:36
ARTistiek The Black Cubes
Verwijderd
57 27-02-2007 20:56
Games where to buy the cube
sanderrr
5 18-06-2002 11:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.