Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2010, 19:55
ningen
ningen is offline
ik ben hier wel nieuwsgierig naar,

als je in een (bestuurs)raad zit, wat bij deze vraag vanalles kan zijn, van een simpele leerlingenraad op een school tot een politieke partij, kun je daar dan uit gestemd worden door de andere leden van die raad terwijl jij nooit iets fouts hebt gedaan, en nooit buiten het boekje bent gegaan, maar de andere wel een bepaalde fout hebben gemaakt

de fout die de andere dan maken is dan van toepassing op de reden waarom ze jou weg willen hebben


ik geef maar even een voorbeeld
je zit in een bestuursraad van een vereniging, en je hebt een compleet plan gemaakt over wat er bij iets moet veranderen, laten we zeggen de kantine, je hebt zelf een plan gemaakt over wat er in de kantine moet veranderen.
in dat plan staan ook jouw wensen over wat er met dat plan moet gebeuren, bijvoorbeeld dat jij het plan eerst met iedereen wilt bespreken, en daarna de besproken punten bijwerken samen met pietje. en natuurlijk hetgeen wat bijna altijd in zo'n plan staat, dat het plan niet buiten de bestuursraad mag komen voordat jij zegt dat dat mag.

De andere zijn het niet met jou eens, en willen niet dat je het plan samen met pietje gaat aanpassen, maar ze willen dat jan de wijzigingen er in gaat zetten, ook willen ze het plan naar buiten hebben voordat het besproken is, ze gaan dus tegen al jouw eisen in, om het even simpel te maken.

mogen de andere dat doen? of heeft de auteur het recht om te zeggen dat het plan niet naar buiten mag, en het recht om te beslissen wie er aan werkt?
en mogen de andere jou dan uit de raad zetten omdat jij in hun ogen tegen hun in gaat?


ik denk dat hierbij het auteursrecht van toepassing is, en jijzelf dus mag beslissen wat er met dat plan gebeurd, en de andere daar niets over te zeggen hebben, ook de voorzitter mag daar dan niet tegenin.
ook denk ik niet dat het toegestaan is om jou daarvoor weg te sturen, omdat je nooit over de grenzen heen bent gegaan, je hebt alleen maar eisen gesteld die de andere niet accepteerde
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2010, 20:48
Verwijderd
1)Ik geloof niet dat hier auteursrecht van toepassing is. Auteursrecht is van toepassing als er iets gecreëerd wordt, als in kunst, letterkunde of iets dergelijks. Hoe leuk je het ook maakt, ik kan boeken beschouwen als kunst, maar een plan voor een kantine niet echt.
2)Als je in een raad zit, en je komt met een idee, dan mogen de anderen daar hun mening over geven. Als zij het plan slecht vinden, en het inderdaad anders willen hebben is het hun goed recht om dit te uitten.
3) Ik denk ook dat een plan over een kantine in opdracht komt van iemand. Dan valt het sowieso buiten auteursrecht volgens mij, Bovendien heeft dan degene die opdracht geeft tot het maken van zo'n plan daar ook zeggenschap over. Mocht dus de raad hebben besloten: We hebben een nieuw plan voor de kantine nodig, en we wijzen Marietje daarvoor aan, dan maakt Marietje het plan. Daarna gaan ze kijken wat Marietje heeft gedaan, en of het aangepast mag worden.
4) Ik denk dat ze je zo maar uit een raad mogen gooien, zolang iedereen het daarmee eens is. Zoals je beschrijft heb je niets verkeerds gedaan, en gaan zij tegen jouw eisen in. Maar jij gaat net zo hard tegen hen in, en dat is iets wat een raad niet bepaald kan gebruiken. (Daarmee bedoel ik, 1 dwars liggend lid.)

Ik vind het verder een beetje onduidelijk om er verder nog iets over te zeggen. Dit is nu puur wat ik erover denk, niet wat ik zeker weet. Gaat het over jezelf? Post dan even helemaal wat er is gebeurt. Als het voor een schoolopdracht is, zou ik even de opdracht zelf posten . Ik denk dat er dan mensen zijn die je een 10x zo goed antwoord kunnen geven dan ikzelf, aangezien ik niet ontiegelijk veel verstand heb van recht en dergelijke.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Opmerkelijke Sportberichten, deel III
Gimme more beer
500 29-09-2006 14:00
Vrije tijd Opmerkelijke sportberichten.
EmilioFCG
500 04-07-2004 12:32
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie [M&O] Eenmanszaak en Naamloze Vennootschap
Juiced
4 18-10-2003 21:02
Vrije tijd forumbazen: fuck ya'll
br4m
27 19-08-2003 18:24
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Freddy Heineken
WMAS
14 04-01-2002 18:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:22.