Oud 01-03-2011, 14:56
KillZeMall
KillZeMall is offline
Het centraal examen komt steeds dichter bij en hetzelfde geldt voor de laatste school examens...dus heb ik besloten om maar eens op tijd te beginnen. Maaar....hoe weet je nu wat je moet leren? Natuurlijk zeggen je leraren wel welke hoofdstukken enzo, maar wat als zij het fout hebben? Op examenblad.nl kom ik ook niet sluw uit, daar staat een hele lijst van dingen die je moet kennen, maar niet welke hoofdstukken etc. Wat moet er bijvoorbeeld voor aardrijksunde en geschiedenis geleerd worden voor het centraal examen van HAVO? Mijn leraren zeggen steeds iets anders en echt duidelijke informatie op het web is ook niet goed te vinden...
Hoe weet je nu wat je moet leren?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2011, 21:15
Verwijderd
Je moet niet uitgaan van hoofdstukken: dat als eerste. Er zijn meeredere lesmethoden, en wat bij lesmethode 1 hoofdstuk 1 is, is bij lesmethode 2 hoofdstuk 5. Dat werkt dus niet. Heb je al gekeken naar examen bundels?

Als je het document van examenblad erbij pakt, dan zul je een prachtige lijst zien inderdaad.
Wat je er echter ook bij moet zien, is de stukken die eronder staan. Daar staat ook uitgelegd wat het precies inhoudt.

Verder: Vertrouw je docent. Zo vaak gebeurt het nu ook weer niet dat de docent iets verkeerds doorgeeft. En als je echt je twijfels hebt zou je het kunnen controleren met mensen van andere scholen , als er dan verschil tussen zit kun je dat altijd navragen bij je docent.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 22:14
Verwijderd
Staat al die stof dan wel in leerjaar4boeken of is het verstandig alvast bladzijdes uit leerjaar 3te scannen als je vmbo doet??
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 22:22
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Nee ik denk het niet, het voorgaande staat meestal niet in de boeken van het volgende jaar, tenzij het weer terugkomt op een andere manier, dan staat het er even kort bij. Frustrerend is dat.

@KillZeMall Volgens mij bereiden de meeste scholen je goed voor, soms ook met examentraining in het laatste jaar. En ga er maar vanuit dat alles wat je hebt geleerd ook nodig is voor je examen, anders stond het ook niet in je boek. Ik zou je docenten ook gewoon geloven, meestal weten ze toch wel wat goed voor je is.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2011, 23:30
KillZeMall
KillZeMall is offline
Het is ook niet dat ik mijn leraar niet vertrouw...maar ik wilde gewoon eens checken of de stof de afgelopen jaar is veranderd, en kwam er toen achter dat het niet zo makkelijk is om te vinden wat je precies moet kennen. Ik zal die hele lange lijst op examenblad maar eens goed moeten doornemen dan. Oh en over die examenbundels! Ik heb bijna voor elk vak een examenbundel gehaald, gewoon voor de zekerheid. Om de hoeveel jaar verandert een examenstof van een bepaald vak? Met andere woorden, ik kan gewoon de tweedehandsexamenbundels van 2009/2010 gebruiken, toch?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2011, 19:54
Eadlyn
Eadlyn is offline
Welk niveau doe je dan?
Indien je HAVO/VWO doet, moet je 'Dynamiek & Stagnatie' + 'Dekolonisatie en Koude Oorlog in Vietnam'-katernen kennen voor geschiedenis. Alle hoofdstukken.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2011, 21:20
KillZeMall
KillZeMall is offline
Ja ik doe HAVO/VWO...alle hoofdstukken zeg je o_o...
Mijn leraar heeft er ...ik geloof twee, niet behandeld van Dynamiek en Stagnatie... Kijk dat bedoel ik nou xD.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
HAVO Nederlands
Duplo - Dos
485 21-06-2005 17:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:02.