Oud 08-12-2017, 20:12
jack5545
jack5545 is offline
??
Met citaat reageren
Oud 08-12-2017, 21:53
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Geen idee, winkels zoals Kruidvat, Trekpleister, Etos en vaak zelfs je locale supermarkt verkopen ze sowieso wel!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 08-12-2017, 22:31
RedSugh
RedSugh is offline
de action koopt oude partijen op die overblijven en kan dus zo heel goedkoop spullen verkopen. met eten gaat het nog wel want dat is vooral het lange houdbare spul wat ze verkopen. condooms hebben volgens mij niet zo'n lange houdbaarheid, toch?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2017, 22:39
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
de action koopt oude partijen op die overblijven en kan dus zo heel goedkoop spullen verkopen. met eten gaat het nog wel want dat is vooral het lange houdbare spul wat ze verkopen. condooms hebben volgens mij niet zo'n lange houdbaarheid, toch?
Citaat:
Hoelang is een condoom houdbaar?
Condooms zijn beperkt houdbaar. De elasticiteit gaat na verloop van tijd verloren en de kans op scheuren neemt aanmerkelijk toe. De houdbaarheidsdatum van condooms is dus iets om in de gaten te houden. Gelukkig staat die datum op de verpakking. Maar deze geldt als de omstandigheden optimaal zijn; in uitzonderlijke gevallen kan de kwaliteit van een condoom eerder achteruit gaan. ‘Hoelang is een condoom houdbaar’ of ‘is het condoom over datum’ beantwoorden we in principe met : "Houd je aan de houdbaarheidsdatum op de verpakking”. Maar er zijn nog andere factoren. Hieronder volgt een lijstje met tips.

Waar en hoe bewaar je het beste een condoom?
Bewaar het condoom op een koele en droge plek. Niet koeler dan 5 graden en niet warmer dan 35.
Bewaar condooms niet samen met scherpe voorwerpen (sleutels, nagelschaartjes, e.d.)
Stel het condoom niet bloot aan zonlicht.
Vermijd direct licht. Pas vooral op met condooms die in een doorzichtig folie zitten.
Wees voorzichtig met condoomautomaten in de buitenlucht. Deze kunnen door de zon behoorlijk warm worden.
Op sommige verpakkingen staat zowel een maakdatum als een houdbaarheidsdatum. Haal deze niet door elkaar.
Voor latex condooms is de houdbaarheid, in de originele verpakking, in principe 5 jaar na productiedatum.
Als het condoom er eerder al beschadigd uitziet, raar plakkerig aanvoelt, of als u het om andere redenen niet vertrouwt, gooi het dan weg en pak een nieuwe.
Andersom geldt ook: een condoom zal niet vergaan stipt op vervaldatum. Enerzijds geldt dan: ” Beter iets dan niets”. Maar u kunt ook besluiten niet verder te vrijen: „Better Safe than Sorry”.
Bron.
Condooms worden vooral slecht door de manier waarop ze bewaard worden, in je portemonnee of broekzak is veel meer kans op schade dan in een doosje.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 09-12-2017, 10:05
Darrell
Darrell is offline
Heb ze wel eens zien liggen bij de action, maar volgens mij zijn het meer acties en hebben ze ze niet standaard... maar not sure.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2017, 11:36
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Je zou eens op de website van de Action kunnen kijken.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 09-12-2017, 13:59
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Ja hebben ze gehad. Heb er gekocht ooit maar dat is 3 jaar geleden. Condooms zijn ook lang houdbaar die ik nu heb ziekenfonds zijn tot 2021 goed
Met citaat reageren
Oud 09-12-2017, 16:32
Verwijderd
Lidl verkoopt ze wel standaard
Met citaat reageren
Oud 09-12-2017, 17:08
kevinbi
kevinbi is offline
Is een condoom niet maar één jaar goed?
En als de action er zou verkopen zou ik dat niet echt vetrouwen als je het 100% veilig wilt doen 😉 ga naar andere winkels zoals inderdaad kruidvat! Of seksshops, apotheker...
__________________
Stuur me voor info ;)
Met citaat reageren
Oud 10-12-2017, 00:47
Darrell
Darrell is offline
Citaat:
Is een condoom niet maar één jaar goed?
En als de action er zou verkopen zou ik dat niet echt vetrouwen als je het 100% veilig wilt doen 😉 ga naar andere winkels zoals inderdaad kruidvat! Of seksshops, apotheker...
waarom niet? ik bestel ze online, durf je dat dan ook niet?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2017, 23:06
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Is een condoom niet maar één jaar goed?
En als de action er zou verkopen zou ik dat niet echt vetrouwen als je het 100% veilig wilt doen 😉 ga naar andere winkels zoals inderdaad kruidvat! Of seksshops, apotheker...
zijn gewoon gekeurd... en ze zijn lang goed trust me
Met citaat reageren
Oud 11-12-2017, 04:38
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik zou ook geen condooms vertrouwen van de Action. Ook niet van de Lidl.

Abortus is veel vervelender dan die euro extra.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2017, 08:19
Darrell
Darrell is offline
En als het bijv Durex is?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2017, 09:16
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
En als het bijv Durex is?
Dan is het vaak geen probleem, maar bedenk wel dat Action alleen A-merken verkoopt waar iets mee is; oude producten, producten met tekst in een andere taal op de verpakking. Voor een fles shampoo zal het zo veel niet uitmaken maar bij een condoom is het wel slim om wat kritischer te zijn, bijvoorbeeld t.o.v. de houdbaarheidsdatums.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 11-12-2017, 10:16
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Ik zou ook geen condooms vertrouwen van de Action. Ook niet van de Lidl.

Abortus is veel vervelender dan die euro extra.
Nee durex of die van action /lidl hebben andere kwaliteit keuring... Dikke kans uit zelfde fabriek..
Met citaat reageren
Oud 11-12-2017, 10:18
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Dan is het vaak geen probleem, maar bedenk wel dat Action alleen A-merken verkoopt waar iets mee is; oude producten, producten met tekst in een andere taal op de verpakking. Voor een fles shampoo zal het zo veel niet uitmaken maar bij een condoom is het wel slim om wat kritischer te zijn, bijvoorbeeld t.o.v. de houdbaarheidsdatums.
Action koopt ook spullen in die niet partij zijn.. das gedacht van 5 jaar oud.. ze hebben vaste artikelen tegenwoordig..
Verf ondergoed enz hele jaar te krijgen meerdere jaren
Met citaat reageren
Oud 11-12-2017, 10:25
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Action koopt ook spullen in die niet partij zijn.. das gedacht van 5 jaar oud.. ze hebben vaste artikelen tegenwoordig..
Verf ondergoed enz hele jaar te krijgen meerdere jaren
Wat betreft verzorgingsproducten (en zeker make up) is de collectie nog steeds enorm willekeurig, sommige producten zijn vast maar veel A-merken lijken nog steeds restanten.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 11-12-2017, 15:25
Darrell
Darrell is offline
Ik koop zelf geen condooms bij de action dus mij kan het niet schelen, maar lijkt me sterk dat ze iets verkopen waar echt iets mis mee is. ook de durex condooms zitten gewoon nog in de verpakking? dus hoogstens zijn ze bijna over datum lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2017, 16:53
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline


Ben even weze kijken tht 2021
Met citaat reageren
Oud 12-12-2017, 03:47
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Het gaat niet alleen om de houdbaarheidsdatum, bikinigek. Sommige condooms scheuren sneller. Sommige merken hebben minder goede kwaliteitscontrole. Verpakkingen kun je trouwens ook gewoon namaken.

Je wil geen kind in je lichaam hebben groeien. Gebruik gewoon goede condooms van een normale winkel.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2017, 11:19
Darrell
Darrell is offline
Dus jij denkt dat iemand slechte condooms in nagemaakte durex-verpakkingen stopt en aan action winkels in het hele land verkoopt? Hou toch op, ik denk dat action om de zoveel tijd A-merken verkoopt om klanten te trekken.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2017, 11:37
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Action heeft ook heel vaak partijen A-producten als het product een nieuw uiterlijk heeft of krijgt. Met producten met de oude verpakking is dan de eerste tijd echt nog niets mis
Met citaat reageren
Oud 12-12-2017, 11:47
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dus jij denkt dat iemand slechte condooms in nagemaakte durex-verpakkingen stopt en aan action winkels in het hele land verkoopt? Hou toch op, ik denk dat action om de zoveel tijd A-merken verkoopt om klanten te trekken.
Ik denk dat Dekaloog vooral een algemeen statement maakt, niet specifiek over het assortiment van de Action, en wil benadrukken dat veilige seks niet iets is waar je te veel op moet willen bezuinigen. Denk maar aan de financiële gevolgen maar ook aan de psychische gevolgen als een meisje zwanger raakt. Dat heeft veel meer impact dan iets meer uitgeven aan condooms waarvan je zeker weet dat ze veilig gebruikt kunnen worden.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-12-2017, 12:38
kevinbi
kevinbi is offline
minder dan 3 euro voor 12 condooms lijkt me wat onbetrouwbaar om zeker te zijn dat ze niet scheuren
__________________
Stuur me voor info ;)
Met citaat reageren
Oud 12-12-2017, 15:20
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Het gaat niet alleen om de houdbaarheidsdatum, bikinigek. Sommige condooms scheuren sneller. Sommige merken hebben minder goede kwaliteitscontrole. Verpakkingen kun je trouwens ook gewoon namaken.

Je wil geen kind in je lichaam hebben groeien. Gebruik gewoon goede condooms van een normale winkel.
Sure... Heb neppe in durex zonder ce die ik gebruik op speeltjes. Zijn idd slecht van ali. Maar die van action/kruidvat merk enz is niks mis mee.. zijn in eu gemaakt 90% kans in een durex fabriek.. en scheuren is vaak ook ondeskundig gebruik.

Ze worden gekeurd voor dat ze mogen verkocht worden keurings nr staat op de verpakking
Met citaat reageren
Oud 12-12-2017, 15:27
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Ik denk dat Dekaloog vooral een algemeen statement maakt, niet specifiek over het assortiment van de Action, en wil benadrukken dat veilige seks niet iets is waar je te veel op moet willen bezuinigen. Denk maar aan de financiële gevolgen maar ook aan de psychische gevolgen als een meisje zwanger raakt. Dat heeft veel meer impact dan iets meer uitgeven aan condooms waarvan je zeker weet dat ze veilig gebruikt kunnen worden.
Dus medicijnen van merk werken ook beter dan merkloos?
Durex maakt ook budget condooms onder andere merknamen euroglider. Condoom anoniem enz
Met citaat reageren
Oud 12-12-2017, 15:30
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dus medicijnen van merk werken ook beter dan merkloos?
Durex maakt ook budget condooms onder andere merknamen euroglider. Condoom anoniem enz
Merk/ merkloos is niet de vraag. Die keuringen en veiligheid zijn wel van belang. Zoals jij zelf ook al aangeeft zijn nep-Durex condooms van Ali niet zo goed.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-12-2017, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Het gaat niet alleen om de houdbaarheidsdatum, bikinigek. Sommige condooms scheuren sneller. Sommige merken hebben minder goede kwaliteitscontrole. Verpakkingen kun je trouwens ook gewoon namaken.

Je wil geen kind in je lichaam hebben groeien. Gebruik gewoon goede condooms van een normale winkel.
Volgens mij is de productie- en importcontrole behoorlijk goed op rubbers en maakt het niet zoveel uit waar ze vandaan komen. Voor de meeste soorten seks is iedere condoom die door een politieke partij uitgedeeld wordt in verkiezingstijd nog wel prima
Met citaat reageren
Oud 12-12-2017, 17:02
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Volgens mij is de productie- en importcontrole behoorlijk goed op rubbers en maakt het niet zoveel uit waar ze vandaan komen. Voor de meeste soorten seks is iedere condoom die door een politieke partij uitgedeeld wordt in verkiezingstijd nog wel prima
Dat en action of een lidl mag geen rommel verkopen. Dan zou een durex wel een rechtzaak starten tegen een action. Omdat hun naam dan slecht in daglicht komt. Ik koop ze zelfs in pandjes huis in eindhoven als ze er weer rits hebben
Met citaat reageren
Oud 12-12-2017, 17:12
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Merk/ merkloos is niet de vraag. Die keuringen en veiligheid zijn wel van belang. Zoals jij zelf ook al aangeeft zijn nep-Durex condooms van Ali niet zo goed.
Maar die verkopen ze niet in de winkels
Met citaat reageren
Oud 13-12-2017, 03:25
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Volgens mij is de productie- en importcontrole behoorlijk goed op rubbers en maakt het niet zoveel uit waar ze vandaan komen. Voor de meeste soorten seks is iedere condoom die door een politieke partij uitgedeeld wordt in verkiezingstijd nog wel prima
Ik snap dat je dat zegt, en ik denk ook dat het vaak goed gaat.

Toch zou ik het niet vertrouwen. Wetgeving rondom seks is vaak preuts en nalatig, zie ook de giftige weekmakers in seksspeelgoed. De Action werkt met inkopers die direct in Chinese fabrieken de vrachtwagens inladen. Andere mensen moeten doen wat ze willen, maar het is mijn baarmoeder en ik wil het risico niet lopen.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2017, 10:22
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Ik snap dat je dat zegt, en ik denk ook dat het vaak goed gaat.

Toch zou ik het niet vertrouwen. Wetgeving rondom seks is vaak preuts en nalatig, zie ook de giftige weekmakers in seksspeelgoed. De Action werkt met inkopers die direct in Chinese fabrieken de vrachtwagens inladen. Andere mensen moeten doen wat ze willen, maar het is mijn baarmoeder en ik wil het risico niet lopen.
Citaat:
Strenge eisen
Een condoom valt onder de medische hulpmiddelen waar mensen op moeten kunnen vertrouwen. Daarom moet het aan een boekwerk vol eisen voldoen. Europa hanteert de CE-keuring en sluit daarmee aan bij de wereldwijde ISO-norm voor condooms die door onafhankelijke inspecties wordt gecontroleerd. Dat betekent dat ook goedkopere huismerken aan al die eisen voldoen en de moeite van het proberen waard zijn.
Zou soa,s ook even meetellen. En dat ook rubber niet tegen elke beschermt. Ook zwangerschap is altijd kansje op. Risico van seks hebben.

Laatst gewijzigd op 13-12-2017 om 10:33.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2017, 10:28
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Op speelgoed zijn ook strenge controles, maar op seksspeelgoed weer helemaal niet. Producten die in NL verkocht worden bevatten giftige weekmakers - dat zou niet moeten kunnen. Ik kan me de voorzichtigheid van Dekaloog goed voorstellen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 13-12-2017, 10:30
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Op speelgoed zijn ook strenge controles, maar op seksspeelgoed weer helemaal niet. Producten die in NL verkocht worden bevatten giftige weekmakers - dat zou niet moeten kunnen. Ik kan me de voorzichtigheid van Dekaloog goed voorstellen.
Heb even aangepast met quote van externe site over condooms
Met citaat reageren
Oud 13-12-2017, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Ik snap dat je dat zegt, en ik denk ook dat het vaak goed gaat.

Toch zou ik het niet vertrouwen. Wetgeving rondom seks is vaak preuts en nalatig, zie ook de giftige weekmakers in seksspeelgoed. De Action werkt met inkopers die direct in Chinese fabrieken de vrachtwagens inladen. Andere mensen moeten doen wat ze willen, maar het is mijn baarmoeder en ik wil het risico niet lopen.
Het enige waar je op moet letten is of ze niet expliciet (en ja dat moet per stuk anders mogen ze niet verkocht worden) aangeduid zijn als "feest"-iets. Dus alles met party moet je vermijden als de pest. Voor de rest is er geen groter risico op wat dan ook en maak je nodeloos mensen ongerust en dat vind ik best kwalijk.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2017, 12:20
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Het enige waar je op moet letten is of ze niet expliciet (en ja dat moet per stuk anders mogen ze niet verkocht worden) aangeduid zijn als "feest"-iets. Dus alles met party moet je vermijden als de pest. Voor de rest is er geen groter risico op wat dan ook en maak je nodeloos mensen ongerust en dat vind ik best kwalijk.
Juist dit had ik ook. als je ze niet wil gebruiken prima eigen keuze. Maar zeg niet dat ze dan onveilig zijn.. kom dan met hard bewijs. Meeste fouten zoals scheuren blijft user error

Laatst gewijzigd op 13-12-2017 om 12:36.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2017, 15:27
Darrell
Darrell is offline
Ook 100% mee eens
Met citaat reageren
Oud 13-12-2017, 17:10
venture
venture is offline
Doe maar eens een test , condoom vullen met water, je zal er versteld van staan hoe VEEL water er ingaat voor het condoom knapt.
Doe de test maar eens met een gerenomeerd merk, en van bijv. de lidl, je zal geen verschil merken ( ja, ik heb het getest)
Met citaat reageren
Oud 13-12-2017, 19:18
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Doe maar eens een test , condoom vullen met water, je zal er versteld van staan hoe VEEL water er ingaat voor het condoom knapt.
Doe de test maar eens met een gerenomeerd merk, en van bijv. de lidl, je zal geen verschil merken ( ja, ik heb het getest)
Kan zo geen foto plaatsen maar vul ze wel eens met helium op beurzen
Met citaat reageren
Oud 13-12-2017, 20:15
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Kan zo geen foto plaatsen maar vul ze wel eens met helium op beurzen
Als je dan je condoom leegzuigt krijg je een piepstem 😂😂 sorry dat vind ik grappig
Met citaat reageren
Oud 14-12-2017, 07:46
Aardbeimeisje
Aardbeimeisje is offline
Citaat:
Als je dan je condoom leegzuigt krijg je een piepstem 😂😂 sorry dat vind ik grappig
Ik zie het al voor me, condoom uitzuigen....... Hihi
Met citaat reageren
Oud 14-12-2017, 11:26
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Als je dan je condoom leegzuigt krijg je een piepstem 😂😂 sorry dat vind ik grappig
Jup ghehe
Met citaat reageren
Oud 14-12-2017, 18:18
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Juist dit had ik ook. als je ze niet wil gebruiken prima eigen keuze. Maar zeg niet dat ze dan onveilig zijn.. kom dan met hard bewijs. Meeste fouten zoals scheuren blijft user error
Kom zelf maar met hard bewijs voor die '90% komt uit Durexfabrieken'.

Citaat:
Het enige waar je op moet letten is of ze niet expliciet (en ja dat moet per stuk anders mogen ze niet verkocht worden) aangeduid zijn als "feest"-iets. Dus alles met party moet je vermijden als de pest. Voor de rest is er geen groter risico op wat dan ook en maak je nodeloos mensen ongerust en dat vind ik best kwalijk.
Ja, partyshit is troep.

Maar ik vind juist dat 'jullie' te luchtig doen over iets wat grote gevolgen kan hebben. En dat vind ik ook best kwalijk.

Kwaliteit bij Actionspullen is gewoon wisselend. En ze werken direct samen met Chinese fabrieken, dus nee, die spullen komen niet alleen uit Europese groothandels. Dan kun je wel zeggen dat ik daar niet op moet letten, maar ik vind het relevante informatie. Het lijkt me minder veilig, puur door hoe de winkel in elkaar zit, en zo veel duurder zijn normale condooms niet. Waarom zou je het risico dan willen lopen?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2017, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Kom zelf maar met hard bewijs voor die '90% komt uit Durexfabrieken'.
Durex komt niet eens uit durexfabrieken dus vind ik onnodig.

Citaat:
Ja, partyshit is troep.
Het is ook niet bedoeld voor anticonceptie. De regels zeggen letterlijk dat ze voor vermaak zijn.

Citaat:
Maar ik vind juist dat 'jullie' te luchtig doen over iets wat grote gevolgen kan hebben. En dat vind ik ook best kwalijk.
Dat doen we niet, jij doet hier een elitair-a-merken-gezever terwijl het b-merk hier uitstekend is.

Citaat:
Kwaliteit bij Actionspullen is gewoon wisselend. En ze werken direct samen met Chinese fabrieken, dus nee, die spullen komen niet alleen uit Europese groothandels. Dan kun je wel zeggen dat ik daar niet op moet letten, maar ik vind het relevante informatie.
Volgens mij komt bijna alles uit Karex-fabrieken tegenwoordig (die ook voor Durex produceren). Zoals eerder gezegd; de kwaliteit is niet wisselen bij dingen als condooms. De EU en Nederland hebben er strenge regels over. Binnenlands kopen&niet party=goed.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2017, 20:59
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Durex komt niet eens uit durexfabrieken dus vind ik onnodig.
Niet mijn claim, moet je tegen bikinigek zeggen.

Citaat:
Dat doen we niet,
Ik vind van wel.

Citaat:
jij doet hier een elitair-a-merken-gezever terwijl het b-merk hier uitstekend is.
Huismerk van de Etos zou ik ook meer vertrouwen dan A-merk condooms van de Action.

Citaat:
Volgens mij komt bijna alles uit Karex-fabrieken tegenwoordig (die ook voor Durex produceren).
Cool, dat wist ik niet! Ging meteen even Googlen:

Citaat:
The Goh family business, Karex, is now the world's biggest condom-maker. Last year its four factories in Malaysia and Thailand churned out 5 billion condoms--roughly 15% of the world market, mostly for export to more than 120 countries. Karex expects to raise production to 6 billion condoms this year and to a rate of 7 billion by the end of 2017.

Karex grew rapidly over almost three decades as a contract manufacturer for the world's best-known brands, such as Durex, and by supplying bulk orders to global public health organizations.
Interessant. Maar 15% van de wereldmarkt dus, dan zou ik niet zeggen dat 'bijna alles' daar vandaan komt.

Citaat:
De EU en Nederland hebben er strenge regels over. Binnenlands kopen&niet party=goed.
Tsja, en toch gebeuren er ook weleens dingen die niet mogen.

Hier: 600.000 namaakcondooms onderschept in Rome.
Of: Chinese politie onderschept een lading nep-Durex ter waarde van vijf miljoen pond.
Of dit: Miljoenen nepcondooms Groot-Brittannië ingesmokkeld.

Ik weet natuurlijk prima dat het risico klein is, en ik wil zelfs best erkennen dat ik kort door de bocht was (sekswetgeving is wel preuts maar condooms vallen officieel onder medische hulpmiddelen, dat is beter geregeld). Als het misgaat komt abortus pas na de MAP-pil en de SOA-test dus met de ingrijpende gevolgen valt het ook nog mee. Maar toch zou ik condooms van de Action minder vertrouwen. Alles bij elkaar opgeteld vind ik het risico en de inzet te hoog, ten opzichte van hoe gemakkelijk het is om het beter te doen.

Als ik een heteroman was zou ik mijn vriendin het eindoordeel laten nemen, trouwens.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2017, 22:03
Verwijderd
Nepcondooms. En jij denkt dat die via de Action worden afgezet? Nou okay dan, tegen zoveel gaapheid kan ik niets inbrengen.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2017, 09:44
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Nepcondooms. En jij denkt dat die via de Action worden afgezet? Nou okay dan, tegen zoveel gaapheid kan ik niets inbrengen.

was er ook al klaar mee idd prijs en locatie waar je ze koopt doet er voor veel mensen wel aan toe die ze stiekem willen kopen... handig voor die nu via google hier komen. op de vraag verkoopt de Action condooms. das gewoon JA van be-heavenly

had al foto van action gepost, die dus geen durex verkoopt maar soort van eigen merk die ook aan wettelijke eisen voldoen.


foto wat we met de neppers uit china doen
Met citaat reageren
Oud 15-12-2017, 10:44
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Nepcondooms. En jij denkt dat die via de Action worden afgezet?
Nee.

Ik weet dat Chinese fabrieken weleens Durex vervalsen, ik weet dat mensen weleens slechte dingen doen, en ik weet dat de Action individuele inkopers langs Chinese fabrieken stuurt. Ik heb onder een communistisch regime geleefd en weet hoe gangbaar corruptie is. Ik weet dat 'als het niet veilig was werd het niet verkocht' een naïeve redenatie is. Bovendien weet ik dat ik op mijn vijftiende, als ik goedkope condooms tegenkwam, echt niet zou gaan zitten zoeken of ze wel van een Durex-geaffilieerde fabriek komen.

Al die kennis bij elkaar geeft me geen veilig gevoel.

Citaat:
Nou okay dan, tegen zoveel gaapheid kan ik niets inbrengen.
Gelukkig, want dat hoeft ook niet.

Volgens mij heb je niet helemaal door dat 'vertrouwen' en 'veiligheid' deels ook gevoel zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2017, 11:44
Verwijderd
Beroep op persoonlijke autoriteit.

Tevens; Ik ben opgegroeid in een vrije, westerse samenleving, waar bedrijven niet wegkomen met dit soort geneuzel. Nederland staat in de top 10 minst corrupte landen ter wereld. Het interesseert voor de discussie over veiligheid van rubbers die bij de Action verkocht worden echt geen kaaaaaaak dat jij andere ervaringen hebt gekregen in een of ander communistisch derdewereldland zoals België, daar wonen we niet, dit is Nederland. Je zal mij echt niet horen zeggen dat het nooit fout kan gaan, maar er is in onze samenleving geen enkele reden om er in het alledaagse leven aan te twijfelen.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2017, 12:02
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Welkom in noord Korea uuh nederland lol 🤣
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit [Tips] Condoom halen
Boychatten
131 14-12-2005 10:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11.