Oud 10-09-2003, 22:22
Verwijderd
Ik heb vrij veel slaap nodig, maar ik kan niet voor twaalf uur in slaap komen. Nu is dat op zich niet zo'n probleem, ware het niet dat ik twee dagen in de week om half zeven op moet. Aan het eind van zo'n dag ben ik zo afgedraaid dat ik eindig met een grote huilbui van vermoeidheid. :\

Ik moet dus eerder slapen, maar hoe? Ik kijk geen tv voor het slapen gaan, ik eet of drink niets vanaf een uur voor ik ga slapen, ik lees een kwartiertje, ik ga elke avond op hetzelfde tijdstip in bed liggen, ik pieker niet. Douchen en warme melk helpen ook niet.

Ik weet het echt niet meer. Iemand een gouden tip?
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 22:43
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
stoppen met pc of tv twee uur voordat je wilt slapen. Ik weet niet percies wat je bedoelt met geen tv voor het slapen gaan kwa tijdbestek.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 22:45
Verwijderd
Half negen tv uit.

Anderhalf uur voor ik ga slapen gaat mijn computer uit.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 22:50
load_harmony
load_harmony is offline
Citaat:
Para! schreef op 10-09-2003 @ 22:45:
Half negen tv uit.

Anderhalf uur voor ik ga slapen gaat mijn computer uit.
dan heb je dit berichtje toch stiekem net iets te laat geplaatst..

maar goed, wat je kan doen is van die slaappillen of tabletten nemen, als je die een weekje neemt dan zit je zo in het ritme dat je dan automatisch wel rond die tijd slaapt.

het klintk een beetje eng, slaappillen, maar als je een halve neemt ben je wel lekker moe.
__________________
just call it music
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 23:06
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
load_harmony schreef op 10-09-2003 @ 22:50:
dan heb je dit berichtje toch stiekem net iets te laat geplaatst..

maar goed, wat je kan doen is van die slaappillen of tabletten nemen, als je die een weekje neemt dan zit je zo in het ritme dat je dan automatisch wel rond die tijd slaapt.

het klintk een beetje eng, slaappillen, maar als je een halve neemt ben je wel lekker moe.
Je weet wel dat je van slaappillen de hele dag moe en suf bent? Die pillen duren 12 tot 24 uur voordat ze uitgewerkt zijn
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 23:10
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
tjah, anderhalf uur waarschijnelijk ook goed.
ik hou me er toch nooit aan

Maar, waar denk je aan als je niet kan slapen?
Waarschijnelijk maal je te veel met je gedachtes. Erg hinderlijk.

van tell shell tv word ik altijd erg misselijk en val als een blok inslaap.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 23:11
In_stilte
Avatar van In_stilte
In_stilte is offline
Als ik echt niet in slaap kom (waar ik zelf ook nogal eens last van heb.) ga ik of even buitenzitten even sterren kijken en daarna in t warme bed terugkruipen, komt de slaap al sneller...

Soms ga ik een verhaal schrijven in mijn hoofd, muziek luisteren zachtjes, aan fijne dingen denken. Dingen die ik al deed vanaf dat ik heel klein was (zegt iemand van 17 ) maar toch geeft het vaak wel wat meer rust.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 23:13
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik zou zeker niet meteen met slaappillen beginnen, die kan je sowieso niet zonder doktersrecpets krijgen.
Probeer Valeriaan (ik geloof tenminste dat het zo heet), een homeopatisch middeltje dat rustgevend werkt.
het is absoluut niet verslavend dus je kan het blijven gebruiken.

Nog enkele tips:

* Voor het slapen gaan nog een wandeling maken.
* Lezen tot je ogen dichtvallen
* Niet teveel eten voor het slapengaan
* Yoga (of andere ontspanningsoefeningen)
* Op een vast tijdstip naar bed gaan
* Als je nog niet moe bent, nog niet naar bed gaan maar iets gaan doen
* Overdag veel doen zodat je goed moe bent 's avonds
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 23:31
Mr. Tumnus
Mr. Tumnus is offline
Kom niet aan met vervelend commentaar, maar er is iets waar ik meestal wel van in slaap val.

Masturbatie.

*kijkt onzeker om zich heen*
__________________
This time, all I want is you...
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 23:43
Verwijderd
Citaat:
Mr. Tumnus schreef op 10-09-2003 @ 23:31:
Kom niet aan met vervelend commentaar, maar er is iets waar ik meestal wel van in slaap val.

Masturbatie.

*kijkt onzeker om zich heen*
Daar moet je wel zin in hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 00:04
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Para! schreef op 10-09-2003 @ 23:43:
Daar moet je wel zin in hebben.
Als man is 't natuurlijk iets gemakkelijker dan als vrouw.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 00:06
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 11-09-2003 @ 00:04:
Als man is 't natuurlijk iets gemakkelijker dan als vrouw.
Ik dacht dat het ongeveer hetzelfde werkte?

Ik heb gewoon geen zin in seks, laat staan seks met mezelf.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 00:11
Mr. Tumnus
Mr. Tumnus is offline
Ach. Het was goed bedoeld.
__________________
This time, all I want is you...
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 15:49
Allure
blowen....
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 16:16
Overjoyed
Avatar van Overjoyed
Overjoyed is offline
Ik heb een keer voordat ik naar mijn werk ging per ongeluk een slaappil genomen in plaats van een vitaminenpil, hahaha
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 16:36
Verwijderd
flesje tequila
gegarandeerd suc6
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 16:40
AlfredJkwak
AlfredJkwak is offline
Hoewel het bij een heleboel mensen averechts werkt val ik juist zeer goed in slaap als ik 2 uur voor het slapen gaan +/- 7 kilometer heb hardgelopen. Want dan ben ik fysiek redelijk uitgeput en ben te duf om over zaken te stressen en te piekeren en wordt de volgende dag vol goede moed wakker.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 17:36
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
wat ik altijd doe is een soort yoga oefening, ik wordt er in ieder geval ontsettend slaperig van

Je denkt je gewoon in dat je lichaam stapje voor stapje uitvalt, je het dus niet meer kan bewegen. Je begint met je grote teen, dan de rest van je tenen, je voorvoet, je hak, je enkel, en je werkt je zo langsaam naar boven. Op een gegevenmoment ben je bij je nek, kin, mond, slapen, neus, ogen, en dan ben ik altijd zo dwarrelig dat ik binnen 5 minuten in slaap val

Je kan het dus proberen
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 17:38
Verwijderd
Wat bij mij weleens wil werken is een verhalenbandje aanzetten. Daar lig ik dan naar te luisteren en val ik meestal vanzelf door in slaap, soms moet ik hem nog omdraaien maar meestal haal ik kant 1 niet eens.

Duimen wil bij mij ook nog wel eens helpen
Maar dat komt doordat wanneer ik duim ik mijn tong laat trillen en die trilling brengt een soort ontspannende golf door mijn hele lichaam, maar ik heb nog nooit iemand gesproken die dit ook had. Ontspanningsoefeningen willen misschien wel werken. Ademhalingsoefeningen of yoga-achtige oefeningen.

Langer lezen dan een kwartier, dus tot je ogen letterlijk dichtvallen helpt misschien ook.

Ikzelf deed een tijdje voor het slapen gaan buikspieroefeningen en dergelijke, hierdoor was mn lichaam telkens wel heel lekker moe, waardoor ik ook makkelijker in slaap viel.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 17:40
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
wat trouwens ookwel wil helpen bij mij is klassieke muziek, zonder zang er doorheen, werkt rustgevend
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 17:57
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
De soundtrack van amelie doet wonderen bij mij
Verder idd moe maken voor het slapen gaan. Dmv sporten werkt meestal wel goed. Maar als je echt geen slaap hebt, dan moet je dat wel lang doen, dan helpen een paar oefeningen niet...

K heb eigenlijk niet echt slaapproblemen, of iig niet om in slaap te vallen (soms dat ik 's nachts wakker word en wakker blijf, maar dat kan ik nog wel redelijk oplossen).
__________________
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 18:02
psychobunny
Avatar van psychobunny
psychobunny is offline
diep in en uit ademen,en je elke keer erop concentreren. inbeelden dat elke keer je inademt,de lucht door gans je lichaam gaat en zoals eerder gezegd,elk deeltje van je lichaam 'uitschakelen'
__________________
ik heet bunny,hoe heet ben jij?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 19:26
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
never mind schreef op 11-09-2003 @ 17:36:
wat ik altijd doe is een soort yoga oefening, ik wordt er in ieder geval ontsettend slaperig van

Je denkt je gewoon in dat je lichaam stapje voor stapje uitvalt, je het dus niet meer kan bewegen. Je begint met je grote teen, dan de rest van je tenen, je voorvoet, je hak, je enkel, en je werkt je zo langsaam naar boven. Op een gegevenmoment ben je bij je nek, kin, mond, slapen, neus, ogen, en dan ben ik altijd zo dwarrelig dat ik binnen 5 minuten in slaap val

Je kan het dus proberen
zoiets deed ik ook altijd als ik niet kon slapen (tegenwoordig ben ik altijd uitgeput, maar 'vroeger' lag ik echt tot een uur of 2 wakker).
ik denk er alleen niet aan dat het 'uitvalt', maar ik zorg ervoor dat het lichaamsdeel waar ik dan aan denk helemaal ontspannen ligt. Dat dus geen enkel deeltje gekneld wordt of ook maar enige spanning heeft. Op die manier voelt het idd wel alsof het uitgeschakeld is en als je dat langzaam doet tot je bij je hoofd bent val je meteen in slaap
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit tips voor jonges in bed :]
Verwijderd
15 04-07-2009 17:22
Lichaam & Gezondheid (in)slaap problemen
Daantje_0705
22 18-05-2005 16:44
Lichaam & Gezondheid in slaap geraken?
NeuroticFantasy
15 29-05-2004 15:00
Lichaam & Gezondheid niet slapen
mystress-darqyr
12 03-06-2003 21:40
Lichaam & Gezondheid Dromen, hoe kom je er van af??
Wilmy
14 16-05-2003 22:50
Lichaam & Gezondheid Insomnia
N*A*Shezbaernon.temp
26 18-12-2002 08:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.