Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2007, 18:55
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Hier verder. linkje naar vorig topic komt zo.

http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1530575
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Advertentie
Oud 24-02-2007, 20:09
Verwijderd
Een geniale film op SBS7 over een vlieguig, een zwerm killer-bijen en een man die zichzelf Savior noemde.
Oud 24-02-2007, 20:12
Verwijderd
Deze film onderstreept gewoon waarom een film als Snakes on a Plane gewoon onmisbaar is voor de samenleving .

Flying Virus btw, met onze eigen Rutger Hauer.
Oud 24-02-2007, 21:07
JanDeVries
Avatar van JanDeVries
JanDeVries is offline
Big Fish, 10000/100
__________________
De huidarts vond het allemaal dermate logisch.
Oud 24-02-2007, 21:13
Dexter_M
Avatar van Dexter_M
Dexter_M is offline
Van wilder 2


Oud 24-02-2007, 22:25
Verwijderd
Dragon Ball: The Magic begins : Ben je goedkope b-films gewend, geen diehard fan van Dragon Ball en heb jij altijd wel de Power rangers weten te waarderen? Dan is dit een film voor jou! Omg wat een geschifte film was dit. Dat de makers geen budget hadden, weerhield hen niet deze film te maken. Vol met getekende special effects, slechte wire-fu, nog slechtere humor (waarvan 80% oversekste humor), misplaatste disco-dansjes, totale verkrachting van het originele dragon ball idee en ga zo maar door. Ook heel bizar hoe een oud mannetje de hele tijd op een minderjarig meisje zit te geilen en een ander man met een nog jonger meisje bepaalde dingen wilt doen , maargoed tis Zuidoost-Azië, en daar hebben ze een hele andere kijk op seksualiteit etc. Het absurde is nog dat deze film oorspronkelijk bedoeld is voor kinderen....

Maargoed, voor de echte b-filmfan een aanrader
Oud 25-02-2007, 03:44
Verwijderd
Do the right thing

Spike Lee film. Zit vol met kleurrijke personages (Da Mayor, Mister Señor Love Daddy) en veel bekende gezichten. De setting (een overwegend zwarte wijk in Brooklyn, met verschillende bevolkingsgroepen op een snikhete zomerdag) is veelbelovend.
De film zit dan ook wel met enkele goeie vondsten, acteerwerk en dialogen, maar het stoorde me ontzettend dat de boodschap van de film (anti-racisme, anti-geweld) niet zo goed uit de verf kwam. Tegen het einde,
Spoiler
, is erg tegenstrijdig met de boodschap. Erg jammer.

6/10
Oud 25-02-2007, 11:39
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Da Vinci Code

Ik had 'm al in de bios gezien, maar nu nogmaals thuis. Ik vind hem nog minder goed dan toen in de bioscoop. De spanning is er amper, alles gebeurt maar een beetje. Er wordt veel uitgelegd en volgens mij moet je echt het boek hebben gelezen wil dat goed willen volgen. Een Langdons angst voor kleine ruimtes lag er wel erg veel bovenop zeg. Kom op he.. Ik vond het erg veel hak op de tak, ook al worden sommige dingen achteraf toch weer uitgelegd. Nee, matig. En het einde, oh, wat vaag. Dat vond ik in het boek ook slecht, dus opzich kwam dat wel weer overheen.
Maar Tom Hanks. <3

6/10
Oud 25-02-2007, 11:47
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
The prestige 8/10

Had een 9 kunnen worden, mits niet zo langdradig. Geweldig acteerwerk en goed script! Christian Bale is nooit slecht
Oud 25-02-2007, 13:02
poirot
Avatar van poirot
poirot is offline
identity; had m al eens eerder gezien dus wist precies wat wanneer zou gebeuren. Neemt niet weg dat ik een john cusack crush blijf hebben en dat de film nog altijd best tof is
Oud 25-02-2007, 13:27
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
The Pacifier.
Slecht acteerwerk, ontzettend voorspelbaar en nou niet echt wereldklasse ofzo, maar ik vond hem toch leuk.
7/10.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 25-02-2007, 13:32
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Simbad

Dreamworks kan goed tekenen, het verhaal ging niet echt ergens over. maar gezien overall toch een 8
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Oud 25-02-2007, 14:03
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Citaat:
Cherry Springs schreef op 25-02-2007 @ 14:27 :
The Pacifier.
Slecht acteerwerk, ontzettend voorspelbaar en nou niet echt wereldklasse ofzo, maar ik vond hem toch leuk.
7/10.
Dat zijn de betere films
Oud 25-02-2007, 14:07
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
poirot schreef op 25-02-2007 @ 14:02 :
identity
En ik vond m goed! Verrassend (op meerdere momenten).
__________________
Keep on rockin'
Oud 25-02-2007, 14:13
Verwijderd
A dangerous place : Leuke rip off van de karate kid, waarbij de vechtscenes voor een Amerikaanse film best goed zijn, helemaal als je bedenkt dat de held pas 15 is.
Oud 25-02-2007, 14:22
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Little Miss Sunshine

Wat een geweldige film. Vanaf de openingsmontage wist ik al dat ik hem fantastisch zou gaan vinden. Alles lijkt zo fris aan deze film, cinematografie, muziek, verhaallijn, prima-prima. Het einde ligt voor sommige mensen misschien iets voor de hand maar ik vond het een fijne afsluiter. Het is eigenlijk een beetje een family-drama-komedie-roadmovie, en dat werkt nog heel erg goed ook. Ook het acteerwerk was prima, ja eigenlijk niets aan te merken op deze film. Wat mij betreft wint deze film de oscar voor beste scenario
Oud 25-02-2007, 16:33
niña
Avatar van niña
niña is offline
Man in the Iron Mask, Pirates of the Caribbean II, Runaway Jury

De laatste won ruim
Ook al blijft de eerste wel amusant.
__________________
“I have a friend who is a stripper. You’re much happier than her.”
Oud 25-02-2007, 17:58
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Rose Red

Verwonderlijk hoe je dik 4 uur vol spanning naar een en de zelfde film kan kijken zonder dat het saai of vervelend wordt Lekkere spanning. Maar de make-up hád best beter gekund voor een film uit 2002, volgens mij was het budget op
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Ads door Google
Oud 25-02-2007, 19:46
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Qimm schreef op 25-02-2007 @ 18:58 :
Maar de make-up hád best beter gekund voor een film uit 2002, volgens mij was het budget op
TV-productie.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 25-02-2007, 20:41
Verwijderd
Charlie & The Chocolate Factory.

Johnny Depp als neurotische knapperd met lang haar en een hoge hoed <33333333

En voor de rest moest ik de hele tijd hardop lachen en vond ik hem echt gaaf. Dat was te verwachten want hij is naar een boek van Roald Dahl, die nu eenmaal gave dingen schrijft. Maar toch.
Oud 25-02-2007, 22:35
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Night at the Museum

Komedie over een nachtwaker die in een museum werkt waar alles 'snachts tot leven komt. (da's geen spoiler, da's tekst uit de advertentie).

Best leuk, eigenlijk. Af en toe wat aan de voorspelbare kant, maar Ben Stiller en Owen Wilson - ja, hij komt er tóch in voor, uiteraard - weten altijd een typisch soort humor geniaal neer te zetten.

Niet de beste film van welke van de acteurs dan ook, maar ook niet de slechtste.

scores
acteerwerk 7/10
verhaal 6/10
regie 8/10
amusement 8/10

leuk om te zien in de bios, aanrader op DVD.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 25-02-2007, 23:11
Verwijderd
Little Children (2006)

Op zich een hele aardige film. Goed verteld, mooi gefilmd, interessante scènes. Maar helaas zijn sommige personages niet goed uitgediept en sommige subplots zijn niet helemaal naar mijn tevredenheid afgerond:
Spoiler
Er ontpopt zich geen climax, het wordt weggewuifd. En dat is jammer.

Over het algemeen vond ik de film wel vermakelijk, maar naar het einde toe werd het steeds zwakker.

7/10
Oud 26-02-2007, 05:46
D
Avatar van D
D is offline
American Beauty (1999)

Erg goed verhaal, sommige mensen vinden het misschien helemaal niets maar ik vind dat er wel een bepaalde diepgang in zit. Bovendien is het acteerwerk van Kevin Spacey echt heel erg goed in American Beauty. 9/10.
__________________
I AM ERROR
Oud 26-02-2007, 07:55
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Juice schreef op 25-02-2007 @ 19:46 :
TV-productie.
maar dan nog...
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 26-02-2007, 09:09
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 25-02-2007 @ 23:35 :
Niet de beste film van welke van de acteurs dan ook, maar ook niet de slechtste.
Ik denk wel de slechtste film van Ricky Gervais. Maar dan moet ik hem eerst zien.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Advertentie
Oud 26-02-2007, 12:08
first eror
first eror is offline
Citaat:
N00dles schreef op 25-02-2007 @ 04:44 :
Do the right thing

maar het stoorde me ontzettend dat de boodschap van de film (anti-racisme, anti-geweld) niet zo goed uit de verf kwam. Tegen het einde,
Spoiler
, is erg tegenstrijdig met de boodschap. Erg jammer.

6/10
Wellicht is het dan ook de boodschap van de film niet?

Citaat:
N00dles schreef op 26-02-2007 @ 00:11 :
Little Children (2006)

Op zich een hele aardige film. Goed verteld, mooi gefilmd, interessante scènes. Maar helaas zijn sommige personages niet goed uitgediept en sommige subplots zijn niet helemaal naar mijn tevredenheid afgerond:
Spoiler
Er ontpopt zich geen climax, het wordt weggewuifd. En dat is jammer.

Over het algemeen vond ik de film wel vermakelijk, maar naar het einde toe werd het steeds zwakker.

7/10
Ik ben het met je eens dat er wat losse eindjes zijn, dat de film naar het einde toe zwakker wordt. Maar het gebruik van die nondiëgetische verteller is uitermate uitgekiend. Dat de film 'wel vermakelijk' is durf ik best tegen te spreken door te zeggen dat het op een aantal fronten bijster geniaal is.
Oud 26-02-2007, 12:23
Verwijderd
Kicks

Kan er mee door, jammer van de zoveel stille momenten en het constante ge-inzoom op het gezicht van de personages.

7/10
Oud 26-02-2007, 13:28
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 26-02-2007 @ 00:11 :
[B]Er ontpopt zich geen climax, het wordt weggewuifd. En dat is jammer.
Geen climax? Misschien krijgen de dingen die jij noemt geen aandacht in de climax maar je bent toch niet in slaap gevallen tegen het einde?

Ik heb Dreamgirls voor de tweede keer gezien. En na al die oscars vannacht kan ik niet wachten tot ik mijn dvdtje van Pan's Labyrinth binnenkrijg .
Oud 26-02-2007, 13:32
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Dreamgirls, was best tof!
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 27-02-2007, 00:43
Verwijderd
Citaat:
first eror schreef op 26-02-2007 @ 13:08 :
Wellicht is het dan ook de boodschap van de film niet?

Ik ben het met je eens dat er wat losse eindjes zijn, dat de film naar het einde toe zwakker wordt. Maar het gebruik van die nondiëgetische verteller is uitermate uitgekiend. Dat de film 'wel vermakelijk' is durf ik best tegen te spreken door te zeggen dat het op een aantal fronten bijster geniaal is.
Wat was de boodschap van Do The Right Thing dan wel volgens jou?

Yep, op een aantal fronten is het inderdaad bijster geniaal. Ik noem bijvoorbeeld maar even de date-scène met bizarre afloop. Het zijn dan ook scènes als deze die de film hooghielden.

Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 26-02-2007 @ 14:28 :
Geen climax? Misschien krijgen de dingen die jij noemt geen aandacht in de climax maar je bent toch niet in slaap gevallen tegen het einde?
Die dingen die ik noemde hadden geen climax, idd. Of beter gezegd, een anti-climactische climax.
Nee, ik ben zeker niet in slaap gevallen, dat doe ik nooit. Ik vond de afronding gewoon niet bevredigend genoeg.
Oud 27-02-2007, 01:14
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Tora! Tora! Tora!

Interessant dat beide kanten van de aanval op Pearl Harbor zijn belicht. Verder uitstekend geacteerd, al vond ik Martin Balsam niet bepaald geschikt voor de rol die hij speelde. En natuurlijk geweldige actiescenes en stunts.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Oud 27-02-2007, 08:21
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
last king of scotland

Oscar voor die kerel meer dan terecht
Oud 27-02-2007, 14:05
Ann
Avatar van Ann
Ann is offline
signs gisteravond op sbs 6 geloof ik.
jammer dat ze de wezens ook werkelijk lieten zien.
__________________
It's not always rainbows and butterflies
Oud 27-02-2007, 14:18
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Capote oooh, ehhhh, aaah.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 27-02-2007, 17:43
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
High Fidelity (2000)

Geweldige film. Heerlijke misantropische sfeer die over het merendeel van het verhaal hangt, die het erg goed doet. Je moet wel meteen vanaf de eerste minuut meegaan in die sfeer, anders werkt-ie niet. John Cusack speelt de hoofdrol met heel veel talent, met veel nuance. Hij werkt de gevoelens van zijn personage met veel diepgang uit. Mooie muziek, die een rode draad vormt door de film. Tja, ik kan niet goed omschrijven wat ‘m zo speciaal maakt, maar ik vind ‘m geweldig. Alleen jammer dat
Spoiler


4/5

Quiz Show (1994)

Aardige film over het schandaal uit de jaren ’50 in de Verenigde Staten, waarbij de quizshows de kandidaten de antwoorden op de vragen op voorhand gaf. Aardig, maar niet geweldig. Degelijk geacteerd. Meer is er niet over te zeggen.

3/5
Oud 27-02-2007, 22:02
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
The corpse bride

heel erg knap en mooi, maar traag en lang niet zo indrukwekkend als NBC.
Liedjes zijn bovendien ook niet zo pakkend.
maar zonder te vergelijken met NBC:
4/5
Ads door Google
Oud 27-02-2007, 22:39
PV
PV is offline
The Hills Have Eyes

Tja best aardig vermaak, maar veel meer grappig dan eng.
Oud 28-02-2007, 00:26
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
The Hitcher

Driewerf kut.
Oud 28-02-2007, 08:58
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Kicks in de sneak

Ik ben niet zo'n fan van nederlandse producties, maar toch vond ik dit best goed. Hij was snoeihard en op sommige momenten ook hilarisch.
(en volgens het groepje marrokaanse/turkse(?) jongeren achter ons heel herkenbaar)
Naief als ik ben schrik ik nog steeds hoe mensen met elkaar om gaan, hoe er wordt gedacht over anderen.

Wel heeft het zijn voordelen om naar de sneak te gaan, er worden cadeautjes uitgedeeld en ik ben nu de tevreden bezitter van 'Eternal Sunshine of the Spotless Mind' Die wou ik altijd al zien.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 28-02-2007, 09:45
Envy
Avatar van Envy
Envy is offline
Citaat:
first eror schreef op 26-02-2007 @ 13:08 :
Ik ben het met je eens dat er wat losse eindjes zijn, dat de film naar het einde toe zwakker wordt. Maar het gebruik van die nondiëgetische verteller is uitermate uitgekiend. Dat de film 'wel vermakelijk' is durf ik best tegen te spreken door te zeggen dat het op een aantal fronten bijster geniaal is.
wat vind je dan bijster geniaal, op de verteller na? ik wil niet zeggen dat de film geen sterke punten heeft, maar het heeft ook zeker veel zwakke punten die mij in ieder geval meer zijn bijgebleven. vooral het einde vond ik echt een anti-climax.

ot: notes on a scandal boven verwachting goed.
__________________
your papa never told you about right and wrong
Oud 28-02-2007, 13:23
niña
Avatar van niña
niña is offline
Der Himmel uber Berlin/Wings of desire

Mooi, je ziet de wereld heel anders. Alleen irriteerde het einde me wel. Stomme mens bleef praten
__________________
“I have a friend who is a stripper. You’re much happier than her.”
Oud 28-02-2007, 14:32
Verwijderd
Gisteren maar weer eens Before sunrise gezien.
Alsof het nooit gaat vervelen. En dat gaat het ook niet. Iedere keer dat ik die film zie, geniet ik er iedere seconde van en denk ik steeds; Die rol had ik willen spelen!
Echt een bijzonder sterke film, hoe eenvoudig hij eigenlijk ook is.
Oud 28-02-2007, 14:46
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
The Queen
Erg goed, heb er echt van genoten. Fantastisch acteerwerk en een welverdiende oscar voor Helen Mirren.
__________________
you're not my demographic
Oud 28-02-2007, 15:17
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 24-02-2007 @ 23:25 :
Dragon Ball: The Magic begins
klopt het dat er geen geluid bij zit?
Oud 28-02-2007, 15:53
Verwijderd
Citaat:
Rooster schreef op 28-02-2007 @ 16:17 :
klopt het dat er geen geluid bij zit?
Eh ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Maar dat klopt niet. Er zit dus wel geluid bij, net zoals in elke andere film
Oud 28-02-2007, 16:49
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 28-02-2007 @ 16:53 :
net zoals in elke andere film
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 28-02-2007, 16:50
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 28-02-2007, 17:15
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Gisteravond Any way the wind blows opnieuw bekeken. Een paar jaar geleden vond ik 'm niet geweldig, maar toch best leuk. Dus ik ging nog maar eens kijken. En het is eigenlijk nog steeds niet echt geweldig, maar toch best leuk. Eigenlijk is het gewoon een rommeltje, maargoed, hij komt er dan wel mee weg, die barman. 6.5
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 28-02-2007, 17:56
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 28-02-2007 @ 16:53 :
Eh ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Maar dat klopt niet. Er zit dus wel geluid bij, net zoals in elke andere film
dan heb ik net anderhalf uur naar een film zonder geluid zitten kijken, terwijl het er wel bij hoorde

maar toch:
Dragon Ball: The Magic begins
als (kleine) Dragonball-fan herkende ik een boel dingen, vooral master Roshi was en het Oolong-verandert-in-Bulma-stukje was herkenbaar. Maar verder was het niet echt Dragonball, maar inderdaad toch wel leuk als je van slechte b films houdt.
3/5
Oud 28-02-2007, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Rooster schreef op 28-02-2007 @ 18:56 :
dan heb ik net anderhalf uur naar een film zonder geluid zitten kijken, terwijl het er wel bij hoorde
Bij een film als Dragonball dacht je dat het zo hoorde?
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Welke film, bitches. Welke film. (nummero zoveel +1)
DanielC
3 06-04-2007 11:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:55.