Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2007, 19:34
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Citaat:
@ dolores.. kan je daar niet even kijken? of probeer haar te lokken ofzo damn wat rot
Nou dat kan niet echt zo makkelijk Heb net al door de buurt gelopen en met brokjes gerammeld enzo (daar komt ze normaal gesproken wel op af), maar ze is nergens te bekennen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-09-2007, 20:12
Beautiful Freak
Beautiful Freak is offline
Vandaag eerste dag school in bijna 2 jaar. Viel wel even tegen, word echt weer wennen. Was helemaal kapot aan het eind van de dag. En aangezien ik vandaag ook heb ingepland dat ik 3 dagen per week na school ga werken, ga ik het nog best zwaar krijgen. Verder ook bericht gekregen over mijn kamer, degene die ik wilde zit vol. Nu maar voor die ander gaan.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 20:14
Verwijderd
Mijn huisbaas, bij wie ik in huis woon, heeft iets gemerkt van dat ik psychisch niet helemaal 100% goed functioneer. Nu denkt ie meteen dat ie op basis van het beetje wat ie van me weet allerlei conclusies kan trekken... Zo heb ik geen respect voor mezelf en ga ik het nog heel zwaar krijgen. Net alsof ie m'n psycholoog is. Doodmoe word ik van die man. Ik zoek zo snel mogelijk andere woonruimte.

Verder heb ik me de barsten gevreten aan Oreokoekjes. Stuk of 10 gehad. Weer veel te veel caloriën voor vandaag. Zo blijf ik vet.

En ik moet een opdracht doen maar kan me er nauwelijks toe zetten, terwijl het morgen om 12 uur af moet zijn. Het studeren valt me zwaar. Het is te vermoeiend.

Laatst gewijzigd op 10-09-2007 om 20:25.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Vandaag eerste dag school in bijna 2 jaar. Viel wel even tegen, word echt weer wennen. Was helemaal kapot aan het eind van de dag. En aangezien ik vandaag ook heb ingepland dat ik 3 dagen per week na school ga werken, ga ik het nog best zwaar krijgen. Verder ook bericht gekregen over mijn kamer, degene die ik wilde zit vol. Nu maar voor die ander gaan.
Heb je het financieel echt nodig om te werken? Anders zou ik daar nog even mee wachten als ik jou was. Neem niet meteen te veel hooi op je vork, maar begin rustig aan en probeer wat extra te doen op het moment dat je merkt dat je het aankunt.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 20:33
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Nou dat kan niet echt zo makkelijk Heb net al door de buurt gelopen en met brokjes gerammeld enzo (daar komt ze normaal gesproken wel op af), maar ze is nergens te bekennen.
sorry.. heb geen huisdieren ik hoop dat ze snel terecht is.. *knuffel*
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 20:33
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
ow en blegh blegh en nog eens blegh
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Gisteren had ik een mailtje van één van de begeleidsters van de zelfhulpgroep... Ze had me al verschillende keren proberen te bellen, maar ik was steeds niet te bereiken. Of ik even wilde terugbellen naar de andere begeleidster om te laten horen of ik nog steeds wilde deelnemen.

Het was dat mijn vriend achter me stond op het moment dat ik het mailtje opende, het nummer intoetste en al op "bellen" drukte voordat ik de kans kreeg weer "ik beslis later wel" te zeggen... Want nu ineens ben ik dus aangemeld voor die groep. Dat is goed nieuws, denk ik. Het voelt alleen niet zo, want nu ben ik als nog niet af van dat eetdagboek en van openheid geven over mn eetgedrag en mezelf vergelijken met andere meisjes enn mezelf altijd de dikste vinden en het waarschijnlijk ook echt zíjn daar straks. En hoe moet ik ooit mn eetbuien op gaan biechten, als ik ze voor mezelf al het liefst zo ver mogelijk in de vergetelheid terug dring? Ik wil niet ik wil niet ik wil niet.Maar nu ben ik aangemeld, en iedereen vind het een goede keuze behalve ikzelf. Nog één week kan ik alles doen zonder het te hoeven vertellen... daarna zal ik moeten beginnen met loslaten
Ben een beetje benieuwd, sorry (ik lees wel veel hier en ik las dat het een zelfhulpgroep voor mensen met een eetstoornis is) maar waar ga je die groep doen? Ik ben nieuwsgierig omdat ik zelf bij een zhg in Groningen zit.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 20:42
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
ow ow ow ow ow
morgen om half 1 de eerste rijles met aanhanger....
aaaaaaaaaah
Gaaf!!! Die wil ik ook nog eens halen. Ik heb weleens met aanhanger gereden (een kleine dus), dat was de eerste keer en helemaal alleen, in een auto die ik geleend had en dus niet kende, naar een plaats waar ik nog nooit geweest was. Supereng, maar ook wel gaaf. <3
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 21:02
Verwijderd
Ooh, Nick Cave. <3

Beetje, numb ofzo? Ik voel niet zoveel en da's misschien nog wel erger dan je kut voelen want aaaargh geen gevoels is gewoon brak. Maar ik denk dat het gewoon afsluiten voor mn ouders is, want ik heb wel zin om te tekenen en muziek te maken en luisteren en school was leuk, dus eigenlijk gaat het best goed.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 21:04
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Zo klaar. Vier uur gedaan over 4 hoorcolleges verwerken, hoofdstuk voor morgen lezen en douchen (oh en stiekem tussen forummen). Opzich wel netjes vind ik. Maar dat engels lezen is vermoeiend. De eerste 15 blz. gaan goed, maar daarna lees ik over alles heen en gaan alle woorden op elkaar lijken. Dat is echt wennen zeg.

Nu heb ik over de laatste bladzijden ergens op internet nederlandse uitleg gevonden en nu snap ik het wel. Ik moet echt elke dag van mezelf engels gaan lezen, dan gaat het over een maand vast beter. Hoop ik..
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 21:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
@ duivelaartje: maak je niet te druk om dat Engels. Als je de eerste bladzijden al kan volgen is dat voor nu al hartstikke goed vind ik. Ik moest ook ineens in het Engels gaan studeren en kon me een bladzij concentreren en daarna niet meer. Ik ben geslaagd voor het vwo met net aan een 5'je voor Engels maar ik heb nu helemaal geen problemen meer met m'n studieboeken. Dat komt echt vanzelf goed als je het veel doet en dat ga je automatisch wel doen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 21:31
Verwijderd
Ik bedenk me opeens waar ik mee bezig ben.
En ik ben het nu allemaal even helemaal kwijt.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 21:34
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
@Daantje: Hihi, dank je. Ik denk ook wel dat het straks vanzelf gaat. Ik hoef ook niet zoveel woorden op te zoeken, maar inderdaad kost het veel energie. Maar als jij een 5'je had en je het nu prima kan, kan ik het vast ook (ruim een 5'je ). Ik vind het ook fijn dat de hoorcolleges hetzelfde bespreken, daarmee leer ik echt meer woorden. Zelfs woorden die ik nooit in m'n hoofd kreeg kan ik nu wel aardig plaatsen in de tekst.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 22:04
Perikles
Perikles is offline
Alleen.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 22:11
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Ik heb vandaag goed aan school gewerkt! Jeej, ik ben best trots op mezelf want ik heb ook gewerkt en zo.
Ik wil vandaag Marco Borsato met Waarom nou jij, De waarheid en Vreemde handen luisteren. Waarom? Ineens een sentimentele bui?
En ik kan me verdorie niet ontspannen. Wat héb ik toch. Ik moet sowieso harder aan school gaan werken, want anders red ik het nooit. Wiskunde
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 22:15
kroot
kroot is offline
ik heb dus ruzie met een huisgenoot, of beter gezegd: hij met mij. En nu wil hij het uitpraten, maar er valt helemaal niets uit te praten dus wil ik dat niet.
Olala en ik heb net geld voor dat koor begeleiden gekregen: voor 2 repetities en 2 uitvoeringen 90,-! Niet verkeerd!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 22:56
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Ik theorie is het niet zo ingewikkeld, in de praktijk misschien wel, omdat je er toch wat voor moet doen ed. Vrienden komen niet zonder dat je mensen ontmoet en aanspreekt ed, als je graag vrienden wilt, dan zul je toch zelf het initiatief moeten (leren) nemen.

Heb je wel eens initiatief genomen om met iemand van internet af te spreken?
Als jij (of de ander) dat niet doet, dan leer je natuurlijk idd niemand kennen.

Ik weet trouwens niet of het klopt dat mensen die al met hun eigen groepje niet echt open staan voor iemand anders erbij...ik denk dat dat heel goed ook anders kan zijn. Je moet het alleen durven om er bij te gaan staan ed.
Tja, initiatief nemen. Het probleem is alleen dat ik echt geen flauw idee heb hoe ik dat zou moeten doen. Als ik alleen al een soort van contact heb met iemand dan verkramp ik volledig en weet ik totaal niet meer wat ik moet zeggen/doen. Het is dus ook niet echt angst waar ik me over heen zou kunnen zetten, maar ik heb gewoon écht geen flauw idee wat ik dan zou moeten doen. Maar dat zien mensen niet, ik kom nog wel gewoon normaal over, behalve dat het lijkt of ik ze totaal niet interessant vind, of dat ik ontzettend arrogant ben ofzo.
Dat initiatief om af te spreken met mensen van internet: ik maak dus geen contact. En het lijkt me niet zo'n goed idee om randomn mensen te gaan pm'en of ze zin hebben om wat te gaan doen . En af en toe doe ik wel eens een poging tot contact maken, maar daar wordt niet op gereageerd.
En dat laatste: waarschijnlijk heb ik dat ook een beetje ongelukkig geformuleerd. Ik bedoel niet dat mensen niet voor anderen openstaan, maar dat ze niet meteen voor alles openstaan. Dat is ook niet echt duidelijk he? Het is gewoon, als je met iemand anders bent, en je maakt een beetje een praatje met iemand, dan heb je iemand om naar terug te gaan, zodat je niet de hele tijd bij die ander bent en je aan diegene opdringt zeg maar. Maar ik ben altijd in mn eentje, dus dat kan ik niet. Bovendien blijf je niet nog even gezellig hangen voor een drankje als je in je eentje bent.

Citaat:
Is er bij jou tegenwoordig ook misschien geen angst om afgewezen te worden en pijn gedaan te worden, dat je geen initiatief meer neemt? Omdat je toch al het gevoel hebt dat het niets meer zal worden?
Ik denk wel echt dat je nieuwe dingen zult moeten ondernemen, groepjes op je studie/werk etc zullen nu wel gevormd zijn, daar kom je niet meer tussen. Als je ergens komt waar iedereen nieuw is, staan mensen ook veel meer open voor nieuw contact.
En als je écht verschrikkelijk zou zijn, zoals je zelf beweerd. Kan je dan niet aan de eigenschap die mensen afschrikt proberen te werken bij je psycholoog?
Dat eerste: hmm, nee, dat denk ik eigenlijk niet.. Het is altijd al zo geweest. En ik heb ook geen flauw idee bij wie ik initiatief zou moeten nemen, en zoals ik al zei: dan weet ik gewoon niet wat ik moet doen.
Over nieuwe dingen doen: ik weet dus niet wat. Ik kan niks verzinnen waar ik de juiste mensen zou kunnen ontmoeten.
En dat laatste: Mja, ik denk eigenlijk nog steeds niet dat ik verschrikkelijk ben, maar misschien zou ik dat moeten denken, omdat er zoveel mensen zijn die dat wél vinden. Maarja, op dit moment is dat ook niet zo belangrijk, want er is niemand die me ooit verschrikkelijk zou kunnen gaan vinden
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 23:02
Verwijderd
Citaat:
Tja, initiatief nemen. Het probleem is alleen dat ik echt geen flauw idee heb hoe ik dat zou moeten doen.
Dan gebeurt er idd niet zoveel. Misschien is het een idee daar aan te gaan werken (eventueel met hulp als het alleen niet lukt)? Bv. dmv een sociale vaardigheidstraining kun je leren wat je kunt zeggen/doen.

Citaat:
Dat initiatief om af te spreken met mensen van internet: ik maak dus geen contact.
Ik vind je hier anders aardig contact maken? Misschien kwam het initiatief wel van anderen uit, maar je bent prima in staat om op 'ons' te reageren en dat is ook contact maken.

Citaat:
omdat er zoveel mensen zijn die dat wél vinden
Zeggen ze dat of is dat jouw interpretatie van hun gedrag?

Als mensen je niet kennen kunnen ze je naar mijn mening ook niet echt verschrikkelijk vinden.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 23:11
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Dan gebeurt er idd niet zoveel. Misschien is het een idee daar aan te gaan werken (eventueel met hulp als het alleen niet lukt)? Bv. dmv een sociale vaardigheidstraining kun je leren wat je kunt zeggen/doen.
Mja, dat dacht mijn eerste (studenten)psycholoog ook, die had het over een sociale vaardigheidstraining die ze bij de universiteit aanbieden. Helaas staat er op de site nu al een paar maanden dat er nog geen data van bekend zijn.

Citaat:
Ik vind je hier anders aardig contact maken? Misschien kwam het initiatief wel van anderen uit, maar je bent prima in staat om op 'ons' te reageren en dat is ook contact maken.
Ik maak ook wel een beetje contact, dat is ook wel het rare. Ik heb wel een aantal mensen via internet leren kennen, maar niet de 'goede' mensen.

Citaat:
Zeggen ze dat of is dat jouw interpretatie van hun gedrag?

Als mensen je niet kennen kunnen ze je naar mijn mening ook niet echt verschrikkelijk vinden.
Dat is mijn interpretatie van hun gedrag, hun gedrag was namelijk dat ze niet meer met me om wilden gaan. En me niet kennen, tja, die mensen die dat deden varieerden van mensen waar ik alleen een paar msngesprekken mee had gehad tot mensen die al meer dan een jaar zeer goeie vrienden waren.


Hmm, praten erover is wel fijn
Jammer dat ik het niet alleen tot dit topic kan beperken, maar er iedereen lastig mee moet vallen
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 23:15
Verwijderd
Mail de (studenten)psycholoog, misschien dat hij toch meer weet (sites worden niet altijd even goed bijgehouden). En anders zou je ook ergens anders kunnen informeren (bv. bij je huisarts).

Er zijn heel veel mensen die niet de 'goede' mensen ontmoeten, zeker als ze maar weinig mensen ontmoeten. Ik denk dat je veel mensen moet ontmoeten, waar van het merendeel niet 'goed' zal zijn, om de 'goede' te vinden.

Verder niet met iemand omgaan hoeft niet te maken te hebben met iemand verschrikkelijk vinden. Misschien dachten zij wel dat jij hen verschrikkelijk vond en hebben ze daarom geen contact meer met je gezocht...dat kan net zo goed.

Vriendschappen verwateren vaak tijdens het volwassen worden (en ook bij de overgang naar andere fases)...dat is een heel normaal proces.

Als je vrienden wilt, dan moet je er wat voor doen. En dat is soms moeilijk, maar als je het niet doet verandert er ook niets.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 23:18
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Mail de (studenten)psycholoog, misschien dat hij toch meer weet (sites worden niet altijd even goed bijgehouden). En anders zou je ook ergens anders kunnen informeren (bv. bij je huisarts).
Deze site over het algemeen wel, je moet je ook altijd via internet aanmelden enzo.. Iets anders wil ik ook niet, ik zit liever alleen met studenten, andere mensen hoeft van mij echt niet.

Citaat:
Er zijn heel veel mensen die niet de 'goede' mensen ontmoeten, zeker als ze maar weinig mensen ontmoeten. Ik denk dat je veel mensen moet ontmoeten om de 'goede' te vinden.

Verder niet met iemand omgaan hoeft niet te maken te hebben met iemand verschrikkelijk vinden. Misschien dachten zij wel dat jij hen verschrikkelijk vond en hebben ze daarom geen contact meer met je gezocht...dat kan net zo goed.

Vriendschappen verwateren vaak tijdens het volwassen worden (en ook bij de overgang naar andere fases)...dat is een heel normaal proces.

Als je vrienden wilt, dan moet je er wat voor doen. En dat is soms moeilijk, maar als je het niet doet verandert er ook niets.
Het was geen kwestie van geen contact meer zoeken en verwateren, en was in alle gevallen een kwestie van echt niet meer willen. Bijna abrupt. Bij sommigen kwam er zelfs blokkeren op msn en het negeren van telefoontjes/smsjes/mailtjes aan te pas.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 23:20
Verwijderd
Citaat:
Iets anders wil ik ook niet, ik zit liever alleen met studenten, andere mensen hoeft van mij echt niet.
Volgens mij zijn er wel meer van dat soort programma's voor jongeren...grote kans dat het aantal studenten daar ook heel groot is.

Citaat:
Het was geen kwestie van geen contact meer zoeken en verwateren, en was in alle gevallen een kwestie van echt niet meer willen. Bijna abrupt.
Ze zeiden het echt niet meer te willen? Gaven ze daar verder ook nog uitleg bij of dat niet? Zo niet, dan zou ik toch eens aan mensen vragen waarom...misschien geeft dat je meer inzicht in hoe het anders zou kunnen.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 23:22
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Volgens mij zijn er wel meer van dat soort programma's voor jongeren...grote kans dat het aantal studenten daar ook heel groot is.


Ze zeiden het echt niet meer te willen? Gaven ze daar verder ook nog uitleg bij of dat niet? Zo niet, dan zou ik toch eens aan mensen vragen waarom...misschien geeft dat je meer inzicht in hoe het anders zou kunnen.
Ja. Dat heb ik ook wel gevraagd. Soms kreeg ik geen (of niet voldoende) uitleg, maar het waren allemaal heel verschillende dingen. En vaak zat er een kern van waarheid in, dingen die ik weet van mezelf en die ik ook wel probeer te veranderen. Maar iedereen heeft wel van die dingen, en naar mijn idee was geen van die dingen zo erg dat het echt nodig was de vriendschap te beëindigen. Maar in alle gevallen hebben die mensen me op zo'n manier behandeld dat het van mij ook echt niet meer hoefde.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 06:22
GeleBloem
Avatar van GeleBloem
GeleBloem is offline
Shit hey, ik heb gewoon een relatie met iemand van 30. Maar hij is zo leuk
__________________
Durf te vliegen.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 08:07
Verwijderd
oh help *bibbers* ik moet vanmiddag om tien voor half 2 naar het ziekenhuis voor een darmonderzoek. ik wil niet. ik wil niet. ik wil echt niet.
en uiteraard had ik mijn verwijsbrief ook al ergens in een verhuisdoos ingepakt dus die moest ik net weer ergens onder vandaan halen.

oh ik hoop echt dat het meevalt, dat het geen pijn doet enzo


En ik heb ruzie met de vorige huurder, hij loopt te etteren en komt zn afspraken niet na. tis een aardige jongen hoor, vriend van mn zwager, maar hij moet wel gewoon even lief doen.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 08:27
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Gaaf!!! Die wil ik ook nog eens halen. Ik heb weleens met aanhanger gereden (een kleine dus), dat was de eerste keer en helemaal alleen, in een auto die ik geleend had en dus niet kende, naar een plaats waar ik nog nooit geweest was. Supereng, maar ook wel gaaf. <3
kvind t doodeng
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 09:01
Verwijderd
Citaat:
kvind t doodeng
Ik vind autorijden überhaupt doodeng. Na 5 keer gezakt te zijn voor m'n rijexamen ben ik dan ook gestopt met rijlessen. Eigenlijk hoeft zo'n rijbewijs voor mij niet zo nodig.

Ik moet nu met een opdracht bezig zijn, maar het gaat gewoon niet lekker en ik denk dat ik het nooit op tijd af ga krijgen.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 09:01
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Tuurlijk, maar dat komt echt wel goed met een ervaren instructeur ernaast.


En nu moet ik van alles gaan doen en ik moet mezelf even schoppen anders heb ik in het weekend alleen maar stress. Douchen, wat eten, en dan aan het lezen. Dan kan ik vrij snel dat paper gaan maken en zo groot hoeft dat ook weer niet te zijn (dat mag niet eens), maar ik zat zo te denken dat het wel handig was om even een paar dagen tussen het lezen en het schrijven te laten zitten om mijn gedachten erover op een rijtje te kunnen zetten.

*blaat* inderdaad.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 09:41
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Ik vind autorijden überhaupt doodeng. Na 5 keer gezakt te zijn voor m'n rijexamen ben ik dan ook gestopt met rijlessen. Eigenlijk hoeft zo'n rijbewijs voor mij niet zo nodig.

Ik moet nu met een opdracht bezig zijn, maar het gaat gewoon niet lekker en ik denk dat ik het nooit op tijd af ga krijgen.
na 4 keer ga je toch naar de staat? ging dat ook niet?
ik ben ook 5 keer bij cbr geweest hoor..

nog een half uurtje dan met de bus een uurtje en dan raad ik iedereen in de omgeving van leiden aan om binnen te blijven.. zeker als ze een leswagen zien met aanhanger..
brr
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 11:11
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Darkside: jammer zeg. Staatsexamen is echt zoveel relaxter dan examen doen bij het CBR. Ik was nooit echt zenuwachtig maar zakte daar wel elke keer. Op het staatsexamen voelde ik me gewoon veel fijner en reed ik veel rustiger en toen slaagde ik dus ook in één keer.

OT:
Ik heb me weer eens voor niks bang zitten maken gister. Het was heel leuk gisteravond en we hebben zelfs gewonnen!
Nu op de VU, ik moest een artikel hebben en vanuit thuis kon ik daar niet bij, omdat het via het universitaire netwerk moest. Ik ben aan het twijfelen of ik nu naar huis zal gaan of niet. De kans is vrij klein dat ik thuis wat ga doen, maar hier waarschijnlijk ook niet.

Misschien moet ik met iemand een afspraak maken om het over mijn gebrek aan motivatie te hebben...ik weet het niet. Ik heb gewoon echt geen zin, studieversnellingsgroepen en idem voor scriptie werken denk ik niet.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 11:29
Verwijderd
Studieadviseur is gemaild Nu maar wachten op zijn reactie en hopen dat ik daar iets mee kan.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 11:46
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:

OT:
Ik heb me weer eens voor niks bang zitten maken gister. Het was heel leuk gisteravond en we hebben zelfs gewonnen!
Nu op de VU, ik moest een artikel hebben en vanuit thuis kon ik daar niet bij, omdat het via het universitaire netwerk moest. Ik ben aan het twijfelen of ik nu naar huis zal gaan of niet. De kans is vrij klein dat ik thuis wat ga doen, maar hier waarschijnlijk ook niet.

Misschien moet ik met iemand een afspraak maken om het over mijn gebrek aan motivatie te hebben...ik weet het niet. Ik heb gewoon echt geen zin, studieversnellingsgroepen en idem voor scriptie werken denk ik niet.
Ik moet nu mijn scriptie schrijven en nog 2 andere vakken ernaast doen. Ik denk dat het niet echt wat gaat worden en dat ik nog meer vertraging op loop, maar ik moet het toch maar gaan proberen...

Ik heb tenminste al ongeveer een onderwerp voor mijn scriptie maar ze wijzen pas na je scriptievoorstel een begeleider toe. Ik ben nu nog bezig met het schrijven van dat voorstel en het had volgens mij wel sneller gekund maar zonder begeleider blijf ik dingen uitstellen

En straks ben ik afgestudeerd en dan heb ik nog geen idee wat ik wil
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 12:04
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
oh help *bibbers* ik moet vanmiddag om tien voor half 2 naar het ziekenhuis voor een darmonderzoek. ik wil niet. ik wil niet. ik wil echt niet.
en uiteraard had ik mijn verwijsbrief ook al ergens in een verhuisdoos ingepakt dus die moest ik net weer ergens onder vandaan halen.

oh ik hoop echt dat het meevalt, dat het geen pijn doet enzo
Heel erg veel succes, hopelijk valt het inderdaad mee


OT: Hm. Ik maak me zorgen om morgen want dan kan ik niet thuis middageten, want van elf tot drie college. Ik weet echt niet hoe ik dat moet aanpakken. Misschien toch maar weer krentenbollen eten... Brood is waarschijnlijk echt teveel gevraagd. En straks is er niet echt pauze en dan heb ik sowieso geen tijd om te eten. Argh. Blegh. Ik wil me geen zorgen maken om zulk soort dingen.
Verder gaat het wel goed. Vind ik.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 12:25
Verwijderd
Uh-oh. Hele slechte dag vandaag Paniekerig, eenzaam, eten gaat ruk, bahbahbah. En ik voel me maar genegeerd en da's waarschijnlijk helemaal mn eigen schuld
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 12:41
Verwijderd
Pomtiedom. Vanavond het laatste nachtje in mijn eigen bed. Morgenochtend de laatste bewuste warme douche.Net voor het laatst mijn oma gezien. Lallallallal. En dan is het bijna zo ver.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 12:46
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
AARRGHHH! die tas komt nóóit onder de 20 kg
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 13:16
Verwijderd
Citaat:
Studieadviseur is gemaild Nu maar wachten op zijn reactie en hopen dat ik daar iets mee kan.
Wauw, ik heb al een reactie
Afspraak maken met de studentdekaan om studieuitstel te krijgen (en zodoende langer stufi). Ik ga m'n best doen duidelijk te maken dat het een typisch aspect van mijn angststoornis is dat ik er een hele tijd mee rond heb gelopen zonder hulp te zoeken, want ze willen natuurlijk bewijs dat ik er vorig jaar al mee zat (bezoek aan huisarts bv., maar daar ben ik nooit geweest)... Hah, ik hoef geen heel jaar, een half jaar zou al heel erg fijn zijn... of langer mogen lenen.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 13:44
Verwijderd
Citaat:
AARRGHHH! die tas komt nóóit onder de 20 kg
ik zit zowaar op nog geen 18 kilo en ik weet echt niet wat ik nog meer mee moet!!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 13:47
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
ik zit zowaar op nog geen 18 kilo en ik weet echt niet wat ik nog meer mee moet!!
Zit je nu in het buitenland of nog in NL?
Hahaha, laat maar aan mij over hoor, ik weet wel wat je mee kan nemen

Nee maar, ik zit ook met een aantal zware dingen die wel mee móeten, gezien ik voor mijn studie wegga, zoals een aantal studieboeken (geloof me, echt het hoognodige) en in mijn handbage een laptop die alleen al bijna 5 kg weegt
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 13:53
Verwijderd
laptop telt voor zover ik weet niet mee als gewicht voor handbagage. maar pin me er niet op vast.
Ik vlieg morgen Nederland uit maar ik hoef geen studieboeken mee. daar heb je alweer een punt.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 14:25
Verwijderd
Citaat:
ik zit zowaar op nog geen 18 kilo en ik weet echt niet wat ik nog meer mee moet!!
Boekenboekenboeken! <3 (en dan bedoel ik dus geen studieboeken )

OT: Hmmmja. Het komt wel goed, maar what was I thinking. why was I even trying.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 14:31
Verwijderd
Citaat:
Ik maak ook wel een beetje contact, dat is ook wel het rare. Ik heb wel een aantal mensen via internet leren kennen, maar niet de 'goede' mensen.
Je hebt het vaker over 'de goede mensen' om mee bevriend te raken, maar kun je misschien daar ook niet wat gemakkelijker in zijn? Vroeger dacht ik ook dat mensen een bepaald gevoel voor humor moesten hebben en bepaalde interesses voor ik ze uberhaupt interessant genoeg zou kunnen vinden voor vriendschap. Maar door heel gevarieerde vriendengroepen na de middelbare school, ben ik erachter gekomen dat ik met héél andere types het ook goed kan vinden. Natuurlijk moet je wel een bepaalde basis hebben (goed samen kunnen praten, lachen of een bepaalde activiteit uitvoeren - sommige vrienden zijn uitermate geschikt om mee te gaan sporten/gamen/uitgaan, maar verder niet zo, nou, prima toch).

Ik kan me goed voorstellen dat je, als je zo focust op een bepaalde soort mensen, je heel veel leuke mensen links laat liggen. En dat is jammer, want er zijn écht veel meer leuke mensen dan je in eerste instantie denkt.

En verder, niet bot bedoeld ofzo, maar ben je autistisch? Veel van wat je zegt klinkt namelijk heel erg naar hoe mijn achterneefje-met-Asperger met mensen omgaat.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 14:48
Verwijderd
Het is maar zo weinig wat ik moet doen, maar waarom doe ik het gewoon niet? Waar is die motivatie gebleven, de drang om te leren en te presteren? Irritant... die laatste loodjes wegen inderdaad het zwaarst.
En waarom hou ik me ondertussen bezig met dingen waar ik helemaal niet mee bezig zou moeten zijn? Of zoals van Dik hout zou zingen: ' Laat het gaan, laat het vallen, laat het los!'
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 14:53
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
nu kan je me opvegen mijn instructeur vroeg waarom ik e achter b wilde halen en dat t waarschijnlijk niet nodig zal zijn voor ambulance chauffeur.. moest voor de zekerheid nog maar even bellen
en jah hoor je hebt em dus wel nodig..
kut tis echt best moeilijk
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 14:57
Little_lady
Little_lady is offline
Citaat:
Praat je al met een psycholoog of met een maatschappelijk werker? Want wat je hebt meegemaakt, is niet zomaar iets dat je gemakkelijk verwerkt. Je bent nog jong en het is beter dat je het nu op een goede manier leert verwerken, dan er later nog veel last van te hebben.
Jij hebt een beslissing gemaakt op een moeilijk moment, en het feit dat je een beslissing hébt gemaakt, is al bewonderenswaardig. Ben niet te hard voor jezelf.
Alles komt goed *knuf*
Dankjewel Ik praat nog niet met een psycholoog of maatschappelijk werker, maar ik had het de laatste tijd zo druk dat ik het niet gedaan heb onder het mom 'ik kom er wel'. Ik ben alleen gister zelfs op school (ik zit er nog maar 2 weken) aangesproken over het feit dat ik zo verdwaasd uit m'n ogen kijk, stil ben en heel raar reageer, en dat dat zoveel anders is in vergelijking met hoe ik was op de eerste kennismaking in mei.. Toen dat gezegd werd had ik eerst zoiets van 'ach, je kent me gewoon niet..' maar hoe meer ik erover nadacht, hoe meer ik degene die het zei gelijk moest geven.. Ik bén mezelf niet en daar moet ik wat aan doen. Ik denk ook dat hulp daarbij idd geen overbodige luxe zou zijn, dus ik ga om te beginnen bij de counselor op school langs *die er als het goed is moet zijn, joost mag weten waar want vandaag was 'ie spoorloos Maar ik ga 'm vinden *

OT. En bedankt, dit gaat 'm echt helemaal worden weer mensen.. *Onvoldoende, here I come!
En ik hoop zo dat ze door heeft dat ik geen beltegoed meer heb en dat ze dus vanavond mij belt, want ik móet d'r spreken Gelukkig kent ze me goed genoeg om te weten dat ik bijna nooit beltegoed heb en zeker niet meer na dat lange gesprek van vrijdag met haar, en dat ik niet met de vaste telefoon naar mobiel mag bellen.. *En nu maar afwachten..
__________________
Lise *10-11-2010 <3
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 14:59
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik ben echt zoooo stom. Belt de Wende eindelijk, heb ik mijn telefoon op stil staan.

Ze zou eind van de middag terugbellen zei de secretaresse, want toen ik belde was ze niet bereikbaar (13.00uur) het is nu 16.00uur en ze heeft nog niet gebeld. Kan ik het maken om zelf nog eens te bellen?

Ben zoo gespannen nu, want op de voicemail zij ze "er is plek voor je" dus dat betekent misschien dat ik maandag al word opgenomen. Aaargh.. *word gek van spanning*
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 15:07
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
vol
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 10:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:15.