Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2007, 11:27
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Het weekend in Centerparcs met m'n schoonfamilie was zo leuk
Echt veel leuker dan ik had verwacht. Vriendje en ik zijn heel actief geweest: gemidgetgolft, gebadmintond, gezwommen, gewaterfietst en lekkere ijsjes gegeten.
Hij werkt op een ander park en zijn personeelspas is op alle parken geldig, dus we konden heel veel gratis doen. Het was ook heel gezellig met zijn ouders en zusje + vriend, al waren die wat minder actief. Ik had gewoon helemaal geen last van wat voor spanning dan ook, dat was echt heel apart. Dat wil ik altijd wel.

En toen was het weer dinsdag en kwam alle stress weer. Ik weet dat ik aan de studie moet, moet nog steeds een scriptieonderwerp, a.s. donderdag eerste college voor het laatste vak dat ik nog moet. Dat vak lijkt me nog wel leuk, dan heb ik tenminste tijden dat ik les heb, krijg ik een opdracht, een tentamendatum enzo. Dat vak is gestructureerd. Mijn scriptie niet. Ik zie er zo vreselijk tegenop. En dan heb ik eigenlijk ook nog eens echt geen zin in studeren, in deze voor 90% zelfstudie. M'n dagen zijn te leeg, ik moet alles zelf plannen, ik kan dat niet. Ik zou zo graag willen stoppen en iets anders gaan doen. Dat alternatief heb ik al een paar jaar, maar ik wil niet nóg eens 4 jaar studeren. Het is gewoon...ik ben nu eindelijk bezig een beetje een leuk leven te krijgen en dan moet ik ook nog studeren. Het past er eigenlijk niet bij. Maar ik moet nog maar 30 punten en dan heb ik m'n master...dus ik moét door. Hoe krijg ik de discipline die ik nodig heb?

Binnenkort wel weer internet op m'n kamer! Huisgenootje heeft het aangevraagd en dan gaan we het delen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2007, 11:41
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Woei ik ben mijn computer aan het pimpen, ofzo, hihi. Het werkt iig anders en fijner. En ik heb een nieuwe bureaustoel - zit echt beter! - en kleed, nu nog een slaapbankje, even op Marktplaats zoeken. Het is een raar idee dat ik morgen weer begin met colleges, maar ik heb er wel zin in . Nog even mijn doelijstje afmaken ook al heb ik daar totaal geen zin. En het is koud brr. En oja nog even afvallen.
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 11:58
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik ben een beetje (onredelijk) kwaad op de wereld. Ik weet best dat het allemaal aan mij ligt, in mij zit, maar de wereld werkt ook niet echt mee. Overal in de supermarkt schreeuwen de dieetdingen je tegemoet en ik vind dat zo stom, het is verdorie moeilijker om normaal voedsel te kopen dan dingen waar het calorieaantal extra laag is. Wáárom laten ze die calorieën niet zoals het is, het is op deze manier al moeilijk genoeg om die tweeduizend te bereiken. Maar omdat andere mensen nu eenmaal zo graag eten, verlagen ze dat zodat ze lekker wel veel kunnen eten maar ondertussen niet teveel calorieën krijgen. En hoe moet dat dan als je niet van eten houdt, hč, als je niet goed kán eten? Ik ben heus niet tegen dieetvoedsel of zo, ik snap ook wel dat overgewicht een groot probleem is, ik snap zelfs dat mensen ervan kunnen houden om eindeloos te eten, maar blegh, vandaag kan ik het niet zo goed hebben.

Met knäckebrood middageten gaat trouwens wel beter, snap niet waarom ik dat niet eerder bedacht had. En ik eet tegenwoordig ook gewoon achter de computer, ach ja.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 12:14
Verwijderd
And it feels like I'm seventeen again..
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 12:33
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik ben boos. Als je van een gemiddelde-snelheid internet naar een hoge-snelheid internet wilt, zou je dan graag 2 weken GEEN internet hebben? Nee dus. Maar dat snapt de internetprovider kennelijk niet. En dan, na 20 minuten dure helpdesk: "oh, maar wist u niet dat dat 1 tot 2 weken duurt?". Nee, hoe hadden wij dat moeten weten? Dat soort dingen zetten ze niet op de site. En dan juist ook nog net deze twee weken waarin ik nog vrij heb en dus tijd heb om lekker te internetten, en dingen voor mijn verjaardag te regelen via de mail enzo. Dus nu moet ik de komende twee weken iedere dag naar school fietsen om te kunnen internetten.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 12:54
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Argh, nog steeds die onrust in mijn hoofd. Ik wou dat er een eind aan kwam. Hopelijk spreek ik vandaag nog een psychiater en anders moet ik tot morgen wachten of misschien spreek ik wel helemaal geen psychiater. Als mijn psycholoog het niet nodig vindt, gaat het hele feest niet door en blijf ik met die onrust doorlopen.

Vandaag en gister was/is Emmy ook weer lekker bezig. Ze smijt met o.a. de telefoon tegen het hoofd van de verpleging en als ze dan op haar kamer wordt opgesloten, gaat ze tegen de deur trappen en gillen dat ze er uit wilt, waardoor die onrust in mijn hoofd nog erger wordt.

Ik ben zo bang Bang dat die psychiater geen tijd voor me heeft en dit nog eeuwen gaat duren.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 15:00
Little_lady
Little_lady is offline
Bah
__________________
Lise *10-11-2010 <3
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 17:09
Verwijderd
Ik baal echt als een stekker, kan wel janken. En de reden is eigenlijk heel stom. Vanmorgen heb ik zelf m'n oude psych maar weer eens gebeld omdat ze me niet terugbelde, maar ik wilde eigenlijk alleen maar dat de receptie zou doorgeven dat ik weer gebeld had met de vraag óf ze nog terug zou bellen. Maar toen had ik haar ineens aan de telefoon.
Gesprek verliep nogal stroef maar ik heb in ieder geval duidelijk kunnen maken waarover ik belde en we hadden afgesproken dat ik, omdat ze v.a. morgen vakantie heeft, de dag bel dat ze weer terug is.

Maar nou krijg ik een mailtje dat ik precies op dat tijdstip terugrapportage heb van m'n studie. En ik móet erheen.
Psych geprobeerd te bellen, maargoed, het was al 17.45 dus iedereen is weg en nou ga ik morgen dus maar bellen, maar dan is ze al op vakantie en ik weet niet of ik dan wel een belafspraak kan maken of weer moet wachten tot ze terug is.
Ik voel me d'r echt super k*t over, want ik had d'r eindelijk gesproken, ik dacht, ok er zit beweging in ofzo.

Conclusie: ik ben nog te gehecht ofzo, een jaar na m'n ontslag. Het zou me niet zo overstuur moeten maken. MAAR DAT DOET HET WEL .

Gvd, en het liep al zo lekker. Morgen naar het GGz en ik heb me voorgenomen om nu écht te gaan zeggen wat me dwars zit. Want dit werkt ook niet.

En ik voel me depri en ik wil niet meer.

Sorry voor de klaagzang.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 17:12
Redhair
Redhair is offline
Het is waarschijnlijk over, het is waarschijnlijk uit. Ik weet niet wat ik moet voelen. Ik weet niet wat ik voel.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 17:15
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Het is waarschijnlijk over, het is waarschijnlijk uit. Ik weet niet wat ik moet voelen. Ik weet niet wat ik voel.
Waaat, Redhair?! Hoe komt het? Sterkte in ieder geval!
En probeer niet terug te vallen. In je eentje kun je het ook, daar ben je sterk genoeg voor.

OT: WTF Wat een rotboekverslag. Ik voel me op de een of andere manier sowieso stunned. Ik word helemaal gek van een meisje op school, een soort "vriendin" en dat ergert me mateloos. Waarom doet ze zo vervelend? Wat ben ik blij als ik van school af ben en nieuwe vrienden kan uitzoeken. Oh dat zal fijn zijn.
Anderzijds mis ik een van mijn beste vriendinnen heel erg. We moeten meer contact hebben!

Wat mij & * betreft is het allemaal maar vaag. Ik vind hem wel leuk en ik dacht in het begin hij mij ook, maar ik ben er steeds minder van overtuigd...
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 17:21
Verwijderd
Even een vraagje, niet belangrijk genoeg om er een topic over te openen.

Als je gestopt bent bij de ggz en je wil weer terug, moet je dan weer via de huisarts doorverwezen worden?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 17:25
Verwijderd
Sjongejonge, ik moet er ook niet van uitgaan dat een afspraak gewoon doorgaat. Ik had moeten weten dat er altijd iets belangrijkers is dan ik, *frons*

Sukkellll.

@Redhair: damn Sterkte iig!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 17:43
Verwijderd
@ redhair: heel dikke knuf! als je ergens over wil praten, msn/pm mag ook. anders virtuele knufs.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 17:57
Verwijderd
Constatering: huilen lucht op.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 18:08
Sagana
Avatar van Sagana
Sagana is offline
Omg omg omg <3. We gaan gewoon terug afspreken.
__________________
I'd rather have a life of 'oh wells' than a life of 'what ifs'.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 18:22
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Even een vraagje, niet belangrijk genoeg om er een topic over te openen.

Als je gestopt bent bij de ggz en je wil weer terug, moet je dan weer via de huisarts doorverwezen worden?


mmm dat heb ik ook.. ik ben nu via een andere instelling weer terug bij af.
zelf weet ik t niet precies maar je kan het beste via de arts ja.. dan weet je t zeker.. (telefonisch spreekuur is ook handig)
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 18:25
Redhair
Redhair is offline
Het is nog niet zeker, maar het lijkt er wel op. Het gaat gewoon niet echt meer.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Het is nog niet zeker, maar het lijkt er wel op. Het gaat gewoon niet echt meer.
als het echt niet gaat is het soms maar het beste. komt het uit het niets? of lijkt dat alleen zo voor onwetende forumers anyway, sterkte
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 18:30
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
@ Redhair: sterkte meis
@ ~lienepien~: Meis, het klinkt misschien stom maar ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. Voor jou is het misschien een gek idee dat je nu nog steeds gehecht bent, maar vind je het gek? Je deelt je hele ziel en zaligheid met zo'n mens, dat is niet iets dat je zomaar weer vergeet. Als je nou morgen niets kan doen vanwege haar vakantie; raak niet meteen in paniek, dan komt het daarna wel, hoe kut dat ook is: je hebt er dan alles aan gedaan en meer kan niet. *knuff*

OT: Vreemde dag. Vanochtend therapie, dat viel me toch zwaar, gek hoe sommige dingen in het verleden, waarvan ik dacht dat ze voorbij waren, me nog zo kunnen raken. Toen weer gaan fietsen, met m'n uitwisselingsstudentje, wat een grappige knul is dat. School was apart. In de eerste lessen werd ik al meteen doorgegooid met welke examenstof we krijgen, wanneer PO's en scripties af moeten zijn, wanneer de SE's zijn, welke dingen we moeten onthouden, aanwijzingen voor het pws en ga zo maar door. Een enorme shitload aan informatie.
Maar ik was blij mijn eigen vertrouwde docenten weer te zien, om ze weer te spreken. En ik ben blij met hoe het was op school, vertrouwd, genoeg stof om over te zeiken, te lachen, te roddelen. Fijn om weer terug te zijn. En ik ben blij dat H. mijn mentor is, 'We gaan er echt honderd procent voor dit jaar jongens, jullie gaan het allemaal halen, daar ben ik van overtuigd.' Hij is tof.

En ik heb even geslapen vanmiddag, en genikst en nagedacht over school. En heb net mijn boek uitgelezen (De vliegeraar) en nu ben ik helemaal ontroerd, wat kan die Khaled Hosseini schrijven zeg.. <3
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 19:15
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Hij belt alleen om te vragen hoe het met me gaat, wat lief! Vandaag naar de huisarts geweest en er worden nu allerlei onderzoeken gedaan, hoop dat het niet erg is...

Donderdag naar school en die week erop wordt zo hectisch, maar gelukkig kunnen we deze week maarliefst 3 avonden dansen

geweldige smiley
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 19:25
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Pffff... mijn studie is nog steeds niet helemaal geregeld. Ik word gek van e-mailen met de studiecoordinator, brieven sturen naar de examencommissie etc. Maar ik heb nu wel mijn propedeuse-diploma. Ik kan 'm vasthouden en aan iedereen laten zien!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 19:26
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Even een vraagje, niet belangrijk genoeg om er een topic over te openen.

Als je gestopt bent bij de ggz en je wil weer terug, moet je dan weer via de huisarts doorverwezen worden?
de huisarts kan je schriftelijk weer aanmelden waarna je door de instelling een schriftelijke uitnodiging krijgt. Het loopt dus via de huisarts... Sterkte (})


OT. Vandaag eerste werkdag bij nieuwe organisatie gehad.. Er staat nog werkelijk niets op papier, buiten de formatie Eigenlijk viel de kennismaking wel mee..
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 19:34
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
@ Redhair... veel sterkte, en een knuffel, en inderdaad wat Ave zegt, pm/msn mag altijd als je daar behoefte aan hebt.

OT: Ja het is goed om weer naar school te gaan, het zorgt voor structuur, het gevoel dat ik iets nuttigs doe enzo. Zo bevalt het me wel.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 19:36
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Hee Redhair, knuffel! (}) Wat verrot zeg.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 20:14
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
mijn goede daad voor vandaag: bloed gegeven..

verder ben ik zo labiel als het maar kan.. kan beter met een bordje om mn nek gaan lopen; pas op ik bijt of doe niets onverwachts.. ik haal uit

verder baal ik van mijn werk.. na mij zijn er 3 uitzendkrachten gekomen (ik ben ook een uitzend) en die worden nu al een maand helemaal tot in de puntjes ingewerkt
en toen ik kwam was het 1 dag laten zien waar alles stond en de dag erna had ik zelf al 1 pp en de dag daaarna had ik er al 2 alleen
nu zei ik laatst dat ik nog niet mocht prikken omdat het hoofd me nog niet geautoriseerd had.. nu vragen ze ineens of ik wel bloeddruk mag meten en of ik zus wel mag.. ja HALLO!! (dat doen dan de uitzendkracht die na mij binnen is gekomen) ben niet helemaal debiel hoor..

morgen zitten we met 5!! vpk en hebben we GEEEN personen
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 20:36
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Zohee ik heb mijn lamp geinstalleerd al deed ik er een halfuur over en zit er nog geen bolletje over, maar het is weer licht. Ohh en liefde <3.
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 20:42
Verwijderd
*mopper*
Gedoe. Maar college was errug leuk en gezellig weer. Die dove moeten we erin houden, inclusief gebaar. Haha.
*zuchtje*
En wat een gedoe nou weer allemaal met iedereen. Kunnen ze niet even niet allemaal tegelijk iets hebben?

And it feels like I'm seventeen again..
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 21:12
Verwijderd
Ik snap er niets van! Echt niet, eerlijk niet. Het zusje van een vriendin was al wel wat ontspoord, roken blowen. Ze is net veertien. Maar nu zijn ze erachter gekomen dat ze al een tijd lang aan de speed/xtc zit. En het doet haar niets, ze is er mee geconfronteerd, ze steelt geld en verpest alles voor haar gezin. Haar ouders weten niet hoe het met haar moet, en J. gaat er straks aan onder door. Ze mist haar oude zusje zo. Fuck it. Hoe help ik haar nou?

En met mij gaat het wel goed. Ik heb vandaag niets ontlopen. Die jongen die ik leuk vond vind ik minder leuk en de een koppelt me aan de ander en ik snap er zelf ook niets meer van. School was leuk, over het geheel gezien.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 22:00
kroot
kroot is offline
@ redhair: sterkte

Ik moet me niet zoveel aantrekken van mensen waar ik me aan erger. En gestress op werk, maar deadline gehaald!
En ik moet mijn eetdagboek bijhouden, en niet alleen maar 1 dag in de week, maar gewoon 7 dagen!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 22:34
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Phoe, ik moet echt even op adempauze komen. Zulke drukke dagen heb ik niet vaak en ik vraag me af of ik het volhoud. Morgen weer, maar dat zien we dan wel weer.

Zometeen eerst heeeerlijk slapen.
__________________
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 22:38
Verwijderd
zucht <3
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 23:32
Verwijderd
Ja en dan kom ik online zijn de leuke gesprekspartners allemaal naar bed

Repetitie was wel oke, iedereen was brak en chago dus ik uiteindelijk ook maar nu gaat het wel weer ^^
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 08:00
Verwijderd
Vanochtend gebeld, afspraak verzet. Nou zou het alleen nog samen kunnen vallen met de 'sociale activiteit', omdat ik daar de datum nog niet van heb, maar ik hoop maar dat die op een ander moment is...

En nu voel ik me depri, verdrietig en ik wil niet naar m'n stage. Ik ga niet vandaag, denk ik. Ik verzin achteraf wel weer een kutsmoes.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 08:51
Verwijderd
Oh ik voel me steeds zo onrustig en dat komt omdat ik veel moet doen maar niks doe omdat ik eigenlijk niet weet waar ik moet beginnen en ik wil het niet doen. En ik heb geldtekort, maar ik blijf wel geld uitgeven? Een heel leuk sorrt van spijkerjurkje gekocht, onder het mom van werkkleding en nu is ie ook wel 30 euro ipv 60, en ik had ook wel werkkleding nodig maar ik had vast wel iets goedkopers uit kunnen zoeken. ik vind mezelf steeds stom lelijk dik en zielig en uit zelfmedelijden ga ik dan kleren kopen. ofzo.

en ik ga straks op de weegschaal staan, maar ik weet niet of het dan nog wel geldt want ik heb dan al wel stukje gefietst en gedoucht. (weet iemand dit?)
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 08:54
Verwijderd
Citaat:
en ik ga straks op de weegschaal staan, maar ik weet niet of het dan nog wel geldt want ik heb dan al wel stukje gefietst en gedoucht. (weet iemand dit?)
Ik mag hopen dat je ook al wat gegeten hebt.

En wat is 'gelden'? Als je altijd je altijd 's ochtends weegt meteen als je uit bed komt, dan kan je het natuurlijk niet echt vergelijken. Als je geen 'vaste weegtijd' hebt, dan maakt het weinig uit.

OT: Straks naar de universiteit...zie best wel een beetje (erg) op tegen dit jaar.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 08:56
Verwijderd
Citaat:
Ik mag hopen dat je ook al wat gegeten hebt.

En wat is 'gelden'? Als je altijd je altijd 's ochtends weegt meteen als je uit bed komt, dan kan je het natuurlijk niet echt vergelijken. Als je geen 'vaste weegtijd' hebt, dan maakt het weinig uit.
nee ik heb nog niet gegeten, ik ben net uit bed gerold en fiets zo naar huis (10 min) en daar is mijn ontbijt
meestal 's ochtends direct uit bed, maar ik vroeg me af of het echt een verschil zou maken? ik dacht (hoopte) eigenlijk van niet.

Edit: succes op de universiteit. ik voel me ook altijd zenuwachtig als ik voor de eerste keer (in een jaar of na een tijdje ofzo) ergens heen ga, maar meestal valt het uiteindelijk best mee
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 09:03
Verwijderd
Citaat:
nee ik heb nog niet gegeten
Slechte zaak.

Citaat:
meestal 's ochtends direct uit bed, maar ik vroeg me af of het echt een verschil zou maken? ik dacht (hoopte) eigenlijk van niet.
Natuurlijk maakt het verschil wanneer je je weegt, zeker als je al wat eet of doet. Dan zit er of iets extra's bij of er is een (mini)beetje extra af. En natte haren wegen waarschijnlijk ook iets meer dan droge haren.

Anders weeg je je morgenochtend? Misschien is dat een optie?

Citaat:
Edit: succes op de universiteit. ik voel me ook altijd zenuwachtig als ik voor de eerste keer (in een jaar of na een tijdje ofzo) ergens heen ga, maar meestal valt het uiteindelijk best mee
Dank je.

Ik ben niet echt zenuwachtig, qua mensen, plaats, enz. is er niet zoveel anders dan vorig jaar...het wordt alleen zo extreem veel qua leren, maken, enz. dit jaar. En ik ben sloom qua lezen en ook nog niet kerngezond, dus ik vrees dat vijf hoofdstukken per vak lezen en leren in één week en dan ook nog opdrachten maken ed me niet helemaal zal gaan lukken...en dan heb ik dus een probleem.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 09:22
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:

morgen zitten we met 5!! vpk en hebben we GEEEN personen
Het werken in de zorg is niet altijd even logisch Meestal zijn er veel te weinig vpk's en veel te veel werkzaamheden... Maar soms zijn de rollen omgedraaid. Op de PAAZ zie ik ook regelmatig dat er in het weekend alleen vpk's zijn omdat alle patiënten met weekend moeten
Ben je nu met mensen die een verstandelijke beperking hebben aan het werk?
We vreemd dat ze onderscheid bij het inwerken maken. Misschien kun je alsnog aan die teammanager vragen of hij je autoriseert voor bepaalde verpleegtechnische vaardigheden?

Citaat:
Slechte zaak.
Ik ben niet echt zenuwachtig, qua mensen, plaats, enz. is er niet zoveel anders dan vorig jaar...het wordt alleen zo extreem veel qua leren, maken, enz. dit jaar. En ik ben sloom qua lezen en ook nog niet kerngezond, dus ik vrees dat vijf hoofdstukken per vak lezen en leren in één week en dan ook nog opdrachten maken ed me niet helemaal zal gaan lukken...en dan heb ik dus een probleem.
Heel veel succes Leonie! Wordt/ is dit het laatste jaar van je WO studie? En kun je de opleiding niet deeltijd volgen? Dan is het overgrote deel zelfstudie, wat je zelf kan plannen op momenten dat je je goed of iig redelijk goed voelt?
Ik hoop echt dat de uni hier nog iets voor je in kan betekenen.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 09:38
Verwijderd
Citaat:
Heel veel succes Leonie! Wordt/is dit het laatste jaar van je WO studie? En kun je de opleiding niet deeltijd volgen? Dan is het overgrote deel zelfstudie, wat je zelf kan plannen op momenten dat je je goed of iig redelijk goed voelt?
Ik hoop echt dat de uni hier nog iets voor je in kan betekenen.
Dank je. Laatste jaar idd. Deeltijd of voltijd is bij mijn studie hetzelfde qua stof, zelfstudie en planning ed. Natuurlijk kan ik het spreiden over anderhalf of twee jaar (dat doen de meeste deeltijders), maar dat is qua geld niet echt een optie.

Ik moet me gewoon niet te druk maken en het eerst maar eens aankijken...vorig jaar maakte ik me ook druk en toen heb ik het ook gered. Nu is het wel meer en moeilijker, maar ik voel me wel weer ietsje beter (al weet ik niet hoe lang dat duurt) en ik ben een jaar wijzer (*uch* ), dus wie weet loopt het allemaal wel los... (Dat kan ik nu alleen nog niet geloven. )
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 09:44
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Ik ben aangenomen en ik snap er niks van

Ik kwam te laat, want de trein had veel te veel vertraging en toen kon ik de weg ook nog eens niet vinden, en terwijl ik aan het zoeken was kreeg ik ook nog een mega plensbui op mn dak, dus ik dacht "laat maar, ik word het toch nooit, ik ga gewoon niet! " en toen belde ik het uitzendbureau en ineens was ik er toch en toen hadden we best een okee gesprek, waarin ik mezelf vet dom voelde omdat ze me vroegen of ik wist wat voor bedrijf het was en of ik hun website bekeken had, maar omdat alles zo snel gegaan was had ik dat dus niet gedaan Enn er waren nog twee andere kandidaten, maar ineens werd ik 's avonds gebeld en nu heb ik die baan. Ik ben benieuwd wie die andere kandidaten waren...

Maar goed, nu ga ik daar dus twee halve dagen in de week werken en dat is op zich wel leuk denk ik Hoewel ik ook allemaal telefoontjes moet gaan plegen en sociaal moet doen, maar alles is beter dan wegrotten op mn kamertje. Teveel tijd om na te denken maakt me alleen maar downer.

Oh, en eten is weer een bende. Maar hee, wanneer niet? Het tijdstip waarop ik moet beslissen of ik wel of niet naar die zelfhulpgroep ga komt alleen steeds dichterbij, en ik denk echt dat ik het beter af kan zeggen. De gedachte aan nog meer eetdagboeken bijhouden maakt me panisch. De waarheid is dat ik doodsbang ben. Ik durf gewoon niet.


@Redhair: Heel veel sterkte. Hopelijk grijp je niet meteen terug op de drugs nu, want je bent zo goed op weg!
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 10:34
Verwijderd
Citaat:
de huisarts kan je schriftelijk weer aanmelden waarna je door de instelling een schriftelijke uitnodiging krijgt. Het loopt dus via de huisarts... Sterkte (})
Thanks coopie.

Nu nog de moed verzamelen om naar de huisarts te bellen/gaan.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 10:50
Verwijderd
...<3^^
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 11:23
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Dank je. Laatste jaar idd. Deeltijd of voltijd is bij mijn studie hetzelfde qua stof, zelfstudie en planning ed. Natuurlijk kan ik het spreiden over anderhalf of twee jaar (dat doen de meeste deeltijders), maar dat is qua geld niet echt een optie.

Ik moet me gewoon niet te druk maken en het eerst maar eens aankijken...vorig jaar maakte ik me ook druk en toen heb ik het ook gered. Nu is het wel meer en moeilijker, maar ik voel me wel weer ietsje beter (al weet ik niet hoe lang dat duurt) en ik ben een jaar wijzer (*uch* ), dus wie weet loopt het allemaal wel los... (Dat kan ik nu alleen nog niet geloven. )
Heel veel succes Leonie!

Ik weet niet of het in Utrecht ook zo is, maar in Maastricht hebben ze bijna geen pre-master jaar en daar halen mensen van het HBO ook gewoon hun master in één jaar. Dus het lijkt me dat het voor jou ook moet lukken en dat de master niet per se moeilijker hoeft te zijn. Maar goed, ik weet niet hoe dat bij jou precies gaat.
Veel succes en inderdaad niet te druk maken, het komt echt goed.

Heb je al aan de uni gevraagd of je extra geld kan krijgen zodat je er een (half)jaar langer over kan doen?
In Maastricht mag je er bijv. een jaar langer over doen als je 'alleen maar' dyslectisch bent.
__________________
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 11:52
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik baal ervan dat het zo uit het niets kwam. Ik was juist trots op mezelf dat ik een appel aan het eten was, ik weet nog dat ik dat dacht en toen: maar nu voelt mijn maag raar en het volgende moment had ik alles overgegeven. Misschien kwam het doordat het zo'n zure appel was? Ik snap het niet, ik snap het niet, ik dacht niets raars, ik zat mezelf niet op te fokken, het ging gewoon goed.

Blegh, zelfs inzicht helpt niet alles, want dan verandert het gewoon weer.

Maar verder ben ik vrolijk
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 12:18
gewoonik
gewoonik is offline
studie is weer begonnen, heb er geen zin in. maar vind t ook fijn omdat ik dan weer een bezigheid heb, maar dan heb ik ontzetted weinig colleges blijkt. ja dan wordt ik ook niet echt gemotiveerd. en dan komt balkenende op de radio dat er een 'zesjescultuur' is in nederland. en dat is misschien ook wel zo, heb ik ook, maar kijk dan eens naar de universiteiten in plaats van te zeggen dat studenten beter hun best moeten doen.
en zo veel in je eigen tijd lezen, dat lukt me gewoon niet echt..
verder gaat t opzich wel.. heb morgen een afspraak met een psycholoog, vind t wel spannend. maar ik hoop dat ik er wat aan heb.
en ik mis mijn vriendje, maar ik heb t gevoel dat t wel goed gaat komen. over 7 weken zie ik hem weer en daar ga ik heel erg naar uitkijken vanaf nu
en jammer dat mijn vriendinnen t zo druk hebben..
maargoed ik heb besloten dat ik t wel alleen kan .
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 12:53
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Op sommige dagen had je beter in je bed kunnen blijven liggen. Gisteren was zo'n dag:
- ongesteld
- geen internet, omdat we een sneller abonnement aangevraagd hebben
- op school op internet gezeten en vergeten mijn usb-stick mee te nemen, waardoor ik nog een bepaald document niet mee naar huis kon nemen
- vork van mijn net-nieuwe-tweedehandse fiets kapot (dus een eind naar huis moeten lopen met een los voorwiel en stuur)
- op de fiets van mijn vriend bijna aangereden door een stom kind in een jeep die de voorrangsregels niet kent en me toen expres nog af probeerde te snijden ook
- in de supermarkt had de leverancier problemen waardoor er geen groente was
- chagrijnig vriendje omdat hij ook 's avonds (thuis) nog moest werken

De enige plus was dat mijn foto's er al waren, dus die heb ik opgehaald. Nu heb ik tenminste een vervangende activiteit voor het internetten: foto's inplakken van de vakantie.

Vandaag is gelukkig weer wat beter. Ik stapte daarstraks de Prenatal binnen om een cadeautje te kopen voor een kindje wat als het goed is deze week geboren wordt, maar ik wist niet welke maat ik hebben moest (had ik dus ook niet op internet op kunnen zoeken). Ik heb het toen maar gevraagd, en gelukkig hielp de verkoopster me op een heel normale manier. Ik voelde me wel raar, in die winkel. Tegenwoordig zie ik overal zwangere vrouwen en lees ik vanalles over babytjes enzo. Ik moet er niet aan denken om nu al een kindje te krijgen, maar het lijkt me heerlijk over een aantal jaar. Ik kan dus weer lekker dromen na al die schattige pakjes gezien te hebben
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 13:04
Verwijderd
Je kan wel zeggen dat ik in diepe, diepe crisis verkeer. Ik denk dat ik misschien zelfs zal moeten stoppen met mijn studie.
Ik hbe al een tijdje psychische problemen in de vorm van depressies, en nu heb ik ook nog eens het nieuws gehad dat een vriendin (die 10 jaar lang mijn allerbeste vriendin was) moet worden opgenomen in een eetstoornissenkliniek.
Ik ben echt overstuur nu, en heb geen idee met wie ik over al deze dingen moet praten.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 13:09
Verwijderd
Citaat:
En natte haren wegen waarschijnlijk ook iets meer dan droge haren.
Ik heb het wel eens uitgeprobeert en het was niet terug te zien op de weegschaal...

OT: Bij nieuwe stageplek geweest, ging eigelijk heel goed, maarja toen moest ik vertellen over mijn eetstoornis. Ze reageerde wel goed opzich, wilde weten wat dat voor mij voor moeilijkheden zou brengen, maar twijfelde geloof ik wel heel erg of het praktisch haalbaar is dat ik maar 2 dagen ipv 3 dagen kom. Oooh ik hoop het zo, er moet toch wel een oplossing voor te vinden zijn? Ik ben wel bereid, maar zijn zij dat ook?
Nou ja, nu eerst even boodschappen doen en dan een opdracht voor therapie waar ik morgen alweer heen moet. Bagger rooster.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 13:15
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Waaaah, ik ben zo trots op mezelf, ik heb ein-de-lijk gebeld voor mijn verwarming en toevallig was die vent net bij mijn buren bezig dus toen kon hij meteen langskomen en nu is mijn verwarming gemaakt. Voor het eerst sinds ik hier woon (al meer dan een jaar) heb ik een werkende verwarming. Althans, volgens die man zou hij het nu moeten doen en de radiator voelt inderdaad warm uit. Geweldig! Oké, eigenlijk moet ik me natuurlijk te barsten schamen dat ik een hele winter voor niets heb lopen kou lijden, maar de trots overheerst. (en nu hoef ik als beloning vandaag niet verder middag te eten van mezelf)
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 13:41
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline


Ik kan het echt niet meer, dit gaat zo ongelooflijk fout allemaal. Ben ik gedoemd tot een leven van vreten en vasten? Is dit nou gerechtigheid?
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 10:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:52.