Oud 17-06-2021, 12:46
aminakanan
aminakanan is offline
Hi,
ik heb een vraag ik studeer nu me eerste jaar HBO rechten en heb met een vriendin samen voor het laatste blok een juridisch betoog gemaakt. We hadden afgesproken het een en ander te veranderen alleen samen een opzetje te maken. Laatst mailde onze docent mijn vriendin met de boodschap dat er plagiaat is gepleegd en dat zij moet worden verhoord bij de examencommissie. Ik ben nu heel erg bang, we hebben het natuurlijk grotendeels samen gemaakt en veel dingen komen overeen maar hoe kunnen we hieruit komen?

is er überhaupt een mogelijkheid dat wij hieronder uit kunnen komen? smeken om een herkansing of iets ?

Ik begrijp dat dit heel serieus is en ik neem het ook serieus maar het enige wat mij nu boeit is hoe ik uit deze situatie kom zonder dat een van ons word geschorst.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2021, 13:38
Verwijderd
Hahahahaha. Je komt hier niet onderuit. Je eerste ervaring met iemand verdedigen... jezelf.

Overigens is je Nederlands zo slecht dat ik je adviseer om maar gewoon te stoppen met de opleiding, behalve wanneer je de vloer in de rechtszaal wil schoonlikken natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2021, 21:14
Verwijderd
Citaat:
behalve wanneer je de vloer in de rechtszaal wil schoonlikken natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2021, 08:21
wes holleman
wes holleman is offline
Je vriendin wordt verdacht van plagiaat. Het is verwonderlijk dat jijzelf niet eenzelfde oproep hebt gekregen. Zou het kunnen zijn dat de verdenking niet jullie samenwerking betreft, maar ontbrekende of deficiente verantwoording van citaten uit de bronnen die jullie gebruikt hebben? Ik bedoel: kan het zijn dat die verantwoording in jouw stuk beter op orde is dan in haar stuk en dat jij daardoor de dans ontsprongen bent?
Met andere woorden: wees erop bedacht dat de beoordelaars wellicht een detectiestrategie gehanteerd hebben waardoor jullie samenwerking onder de radar is gebleven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Hoi topicsluitfail #1899
WolterB
500 21-11-2016 16:13
De Kantine blunderen...!
Fantôme
173 31-08-2005 00:16
Algemene schoolzaken Luzac College
Jolla
44 15-06-2004 00:55
Algemene schoolzaken Uitgesloten voor een toets
wissie
20 03-10-2003 18:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.