Oud 27-01-2006, 13:34
Verwijderd
Advertentie
Oud 27-01-2006, 13:39
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 27-01-2006 @ 13:16 :
search --> tv stations --> al manar

Clips that match: 'Al-Manar TV (Lebanon)'

#977 - Hamas Leader Khaled Mash'al: Eventually, Europe Will Have to Deal with Hamas
Al-Manar TV (Lebanon) - 12/21/20054 - 00:02:04

#964 - Jews Turn into Apes and Pigs in an Clay-mation Film for Children on Hizbullah TV
Al-Manar TV (Lebanon) - 12/7/2005 - 00:12:14

#962 - Lebanese Students at a Hizbullah TV Symposium: We Should Fight the Jews and Burn Them Like Hitler. Israel Should Be Wiped Off the Map
Al-Manar TV (Lebanon) - 11/29/2005 - 00:02:03

#944 - Hizbullah's Leader Hassan Nasrallah Discusses Martyrdom and Declares: It Is Our Right and Our Duty to Kidnap Israeli Soldiers
Al-Manar TV (Lebanon) - 11/25/2005 - 00:04:11


#934 - Fares Explains to His Friends about the Zionist Serpent's Movement throughout History in Egyptian-Produced Drama "Knight without a Horse" (Archival Material)
Al-Manar TV (Lebanon) - 11/23/2002 - 00:03:45

#933 - Lebanese Cleric Abd Al-Karim Fadhlallah: When Columbus Reached America, He Encountered Arabic-Speaking Natives
Al-Manar TV (Lebanon) - 11/20/2005 - 00:00:44

#920 - Families of American 9/11 Victims Meet with Deputy Head of Hizbullah
Al-Manar TV (Lebanon) - 11/11/2005 - 00:00:49


#875 - Head of "Radio Islam" in Sweden on Hezbollah's Al Manar TV: The Muslims' War is with the Jews
Al-Manar TV (Lebanon) - 9/30/2005 - 00:12:10

etcetera
_0_

Jammer dat ik dat allemaal gemist heb.
Oud 27-01-2006, 13:39
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Gatara schreef op 26-01-2006 @ 20:16 :
en als je goed leest dan is het als een reactie op agressie niet als agressie an sich.

Iran wilt destructie van Israel, maar voordat dat gebeuren gaat, kan Iran destructie zelf verwachten.

Als Iran geen desructie wilt van Israel, hebben ze ook niets te vrezen.
Als jij goed leest zie je dat het gewoon een bedreiging is naar de burgers van Iran toe.Er staat gewoon letterlijk het doet er niet toe wat er met jullie gebeurd als Amja dinges ons bedreigt. Het boeit geen flikker wie er begon, laat die kleuterretoriek dus maar achterwege. Heb je zo'n selectieve kijk op het conflict?
Oud 27-01-2006, 14:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 27-01-2006 @ 13:39 :
Als jij goed leest zie je dat het gewoon een bedreiging is naar de burgers van Iran toe.Er staat gewoon letterlijk het doet er niet toe wat er met jullie gebeurd als Amja dinges ons bedreigt. Het boeit geen flikker wie er begon, laat die kleuterretoriek dus maar achterwege. Heb je zo'n selectieve kijk op het conflict?
Nee, het van de kaart vegen van Israel slaat niet op burgers, nee.

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 27-01-2006, 14:03
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 27-01-2006 @ 13:39 :
Het boeit geen flikker wie er begon, laat die kleuterretoriek dus maar achterwege.
Helemaal mee eens, daarom is het ook absurd om te spreken van een Israëlische bezetting. Mensen moeten gewoon uit gaan van de huidige situatie.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 27-01-2006, 14:17
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 27-01-2006 @ 11:52 :
Hahaha!

Al Manar heb ik ook thuis. Ik zie discussieprogramma's (waarbij mensen via telefoon en/of e-mail live vragen kunnen stellen over allerlei uiteenlopende onderwerpen, en die ook meteen beantwoord worden) en veel sportprogramma's.

Heel haatdragend ja.
Bedoel je niet Iqra?? Al-manar is toch al van de satelliet gehaald??
Oud 27-01-2006, 14:18
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 27-01-2006 @ 14:03 :
Helemaal mee eens, daarom is het ook absurd om te spreken van een Israëlische bezetting. Mensen moeten gewoon uit gaan van de huidige situatie.
Prima dan moeten mensen als jij accepteren dat nederland een multiculturele samenleving is. Dat is immers de huidige situatie in nederland.
Oud 27-01-2006, 14:20
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 27-01-2006 @ 14:18 :
Prima dan moeten mensen als jij accepteren dat nederland een multiculturele samenleving is. Dat is immers de huidige situatie in nederland.
Hoezo accepteert T_ID dat niet dan? Waaruit is dat *ooit* gebleken?

Man, hou toch op jezelf zo gruwelijk belachelijk te maken.
Oud 27-01-2006, 14:20
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 27-01-2006 @ 14:18 :
Prima dan moeten mensen als jij accepteren dat nederland een multiculturele samenleving is. Dat is immers de huidige situatie in nederland.
Het is waarom ik niet zal betogen dat iemand die in de jaren 60-70 als gastarbeider naar Nederland kwam uitgezet moet worden als hij/zij nog niet ingeburgerd is.

Ik zie geen reden om om die reden niet naar een oplossing te zoeken.

Je springt trouwens van de hak op de tak zo.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 27-01-2006, 14:20
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 27-01-2006 @ 12:08 :
Zoiets heet geen journalistiek, dat is gewoon geilen op geweld.

Verder is het weer exemplarisch dat je nooit met een zinnig voorbeeld weet te komen, 'alle westerse media' zaaien haat 'alle Amerikanen' zijn dom, 'alle Joden' willen de arabieren uitmoorden, etc etc.

Het heeft niet langer een raakvlak met de werkelijkheid, ik heb echt problemen het uberhaupt nog serieus te nemen.
Haha, door wie worden de meest gewelddadige films gemaakt? Door wie worden gewelddadige spellen gemaakt? Niet door arabieren, wie geilt er nu op geweld??


Spreek voor jezelf, jij ziet in alle Moslims en de Islam terreur en geweld.
Oud 27-01-2006, 14:20
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 27-01-2006 @ 14:20 :
jij ziet in alle Moslims en de Islam terreur en geweld.
->
Spreek voor jezelf
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 27-01-2006, 14:21
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 27-01-2006 @ 14:17 :
Bedoel je niet Iqra?? Al-manar is toch al van de satelliet gehaald??
Iqra is he-le-maaaaaal niet haatroepend. Iqra wordt in het Engels ondertiteld dus dat kan ik prima verstaan en volgen.

Al manar is niet uit de lucht gehaald? Mits je de juiste codes hebt..
Oud 27-01-2006, 14:30
Verwijderd
Pechtold wilde 'niet op de persoon spelen'

Uitgegeven: 27 januari 2006 13:43

DEN HAAG - Minister Pechtold heeft vrijdag in de ministerraad niet zijn excuses aangeboden voor een omstreden interview met het blad Opzij. Wel heeft de D66-bewindsman uitgelegd dat het niet zijn bedoeling was om op de persoon te spelen.

Na afloop van de wekelijkse vergadering van de ministerraad zei Pechtold dat hij door het interview "zijn doel voorbij geschoten is". De minister van Bestuurlijke Vernieuwing wilde de cultuur van politiek Den Haag aan de kaak stellen en niet zijn collega's in het kabinet bekritiseren.

Vunzig

In het vraaggesprek zei Pechtold dat alles in politiek Den Haag "veel vuiler en vunziger is dan mensen denken". Hij gaf ook aan dat hij "soms moeilijk" uit de voeten kan met premier Balkenende en minister Donner van Justitie, die beiden van het CDA zijn.

Pechtold had vrijdag in het kabinet heel wat uit te leggen, want zijn collega's maakten er geen geheim van dat het interview bij hen zeer slecht gevallen is. Minister Peijs (Verkeer) zei dat Pechtold een uitdrukking had gebruikt die "ons zeer aan het hart ging en dat kreeg hij te horen".

Minister Bot (Buitenlandse Zaken) zei zich niet te herkennen in de woorden van Pechtold. Hij noemde de ministerraad een "buitengewoon harmonieus team, waarin ik me goed thuisvoel".

Kamp

Minister Kamp (Defensie) hekelde de handelwijze van Pechtold. "Als ik minder vriendelijke woorden heb over mijn collega's, spreek ik hen liever rechtstreeks daarop aan." Kamp zei in de politiek alleen mensen te ontmoeten die "oprecht hun best doen om de goede beslissingen te nemen". In de Tweede Kamer vroeg LPF-fractieleider Van As aan Balkenende om een reactie. Balkenende was vrijdag in het buitenland.

Zalm

Vicepremier Zalm (VVD) reageerde vrijdag mede namens Pechtold schriftelijk: "Het interview bevat geen concrete (beleids-)voorstellen; het bevat een aantal observaties en impressies van de minister voor Bestuurlijke Vernieuwing en Koninkrijksrelaties over (politieke) werkwijzen. Die waren niet bedoeld als op personen gerichte kritiek. Minister Pechtold erkent met het vraaggesprek het beoogde doel voorbij te zijn geschoten", aldus Balkenende.

De premier schrijft ook dat minister Pechtold met de gehele ministerraad van mening is "dat het aanzien van de politiek en bestuur, en het verttrouwen van de burgers daarin, het meest wordt gediend door ons te blijven richten op de inhoud van ons werk".

http://www.nu.nl/news/663765/11/Pech...spelen%27.html

Oud 27-01-2006, 14:35
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ohw, waarom heeft nu z'n excuses weer aangeboden?
Oud 27-01-2006, 14:42
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-01-2006 @ 14:20 :
Hoezo accepteert T_ID dat niet dan? Waaruit is dat *ooit* gebleken?

Man, hou toch op jezelf zo gruwelijk belachelijk te maken.
Zijn Zalm ava spreekt boekdelen
Oud 27-01-2006, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-01-2006 @ 14:35 :
Ohw, waarom heeft nu z'n excuses weer aangeboden?
Lees de eerste zin, dat deed hij niet.
Oud 27-01-2006, 14:44
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 27-01-2006 @ 14:20 :
->
Spreek voor jezelf
Ik zie in niemand terreur en geweld. Maar ik noem het beestje wel bij zijn naam als dat ook echt zo is. Ik kan namelijk slecht tegen onrecht.
Oud 27-01-2006, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Firdaus schreef op 27-01-2006 @ 14:21 :
Iqra is he-le-maaaaaal niet haatroepend. Iqra wordt in het Engels ondertiteld dus dat kan ik prima verstaan en volgen.

Al manar is niet uit de lucht gehaald? Mits je de juiste codes hebt..
Precies. Iqra is de beste tv-zender die er is.

Al-Manar is wel van de europese satellieten geweerd. Maar gelukkig is de Arabsat er nog
Oud 27-01-2006, 14:46
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 27-01-2006 @ 14:42 :
Zijn Zalm ava spreekt boekdelen
Hoezo is Zalm tegen de multiculturele samenleving? Waaruit is dat *ooit* gebleken? Nogmaals jongen: je raaskalt en T_ID heeft gelijk: je bent een karikatuur van jezelf geworden.
Oud 27-01-2006, 14:47
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 27-01-2006 @ 14:43 :
Lees de eerste zin, dat deed hij niet.
Oh ja. Domme ik.
Oud 27-01-2006, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-01-2006 @ 14:46 :
Hoezo is Zalm tegen de multiculturele samenleving? Waaruit is dat *ooit* gebleken? Nogmaals jongen: je raaskalt en T_ID heeft gelijk: je bent een karikatuur van jezelf geworden.
Zalm is het boegbeeld van de VVD en het rechtse gespuis. Ik weet niet waar jij de afgelopen jaren bent geweest, maar het beleid van deze rechtse partijen is alles behalve pro-multiculti te noemen.
Oud 27-01-2006, 14:52
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 27-01-2006 @ 14:42 :
Zijn Zalm ava spreekt boekdelen
Zalm staat immers ook bekend vanwege zijn langdurige speeches waarin hij oproept tot het etnisch zuiveren van Nederland, en uiteraard geld voor iedereen die als een melige provocatie Zalm als avatar gebruikt dat ze het daar per definitie mee eens zijn.

Afijn:


Verder weet ik niet wat de zeldzame hardliners ervan denken, maar de impressie die ik krijg is dat er op Nieuw Rechts na geen mensen bestaan die principiële problemen hebben met een multi-culturele staat. Alleen is de aanpak die ze willen gebruiken om daartoe te komen een heel andere.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 27-01-2006, 14:53
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 27-01-2006 @ 14:49 :
Zalm is het boegbeeld van de VVD en het rechtse gespuis. Ik weet niet waar jij de afgelopen jaren bent geweest, maar het beleid van deze rechtse partijen is alles behalve pro-multiculti te noemen.
Nou ben ik toch van GroenLinks en heb een pleurishekel aan VVD en dit kabinet, maar deze quatsch slaat toch wel alles.
Oud 27-01-2006, 14:56
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 27-01-2006 @ 14:52 :
Zalm staat immers ook bekend vanwege zijn langdurige speeches waarin hij oproept tot het etnisch zuiveren van Nederland, en uiteraard geld voor iedereen die als een melige provocatie Zalm als avatar gebruikt dat ze het daar per definitie mee eens zijn.

Afijn:


Verder weet ik niet wat de zeldzame hardliners ervan denken, maar de impressie die ik krijg is dat er op Nieuw Rechts na geen mensen bestaan die principiële problemen hebben met een multi-culturele staat. Alleen is de aanpak die ze willen gebruiken om daartoe te komen een heel andere.
Je bent zeker vergeten dat het beleid van Verdonk VVD beleid is. Dezelfde VVD van Zalm.
Oud 27-01-2006, 15:07
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 27-01-2006 @ 14:56 :
Je bent zeker vergeten dat het beleid van Verdonk VVD beleid is. Dezelfde VVD van Zalm.
Ja, en behalve dan dat er wanneer de hysterische persoonlijke kritiek op dat beleid verstomt er een paar aanpassingen worden gemaakt op humanitair gebied zie ik ook niet echt wat daar in essentie mis mee is.

Verder is het natuurlijk onzin om te denken dat elk lid van een partij exact hetzelfde denkt als die partij, niet elke PVDA'er is hypocriet, niet elke Groenlinkser is een zweverige biofreak, niet elke D'66'er leidt aan waandenkbeelden over landsbestuur, niet elke SP'er wil Nederland kaal plunderen uit naam van de solidariteit, niet elke VVD'er is een libertarische hardliner als Wilders.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 27-01-2006, 15:09
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 27-01-2006 @ 15:07 :
Ja, en behalve dan dat er wanneer de hysterische persoonlijke kritiek op dat beleid verstomt er een paar aanpassingen worden gemaakt op humanitair gebied zie ik ook niet echt wat daar in essentie mis mee is.

Verder is het natuurlijk onzin om te denken dat elk lid van een partij exact hetzelfde denkt als die partij, niet elke PVDA'er is hypocriet, niet elke Groenlinkser is een zweverige biofreak, niet elke D'66'er leidt aan waandenkbeelden over landsbestuur, niet elke SP'er wil Nederland kaal plunderen uit naam van de solidariteit, niet elke VVD'er is een libertarische hardliner als Wilders.
Je ziet wat er gebeurd met politici die afwijken van de partijstandpunten. Die worden op hun vingers getikt. Kijk bijvoorbeeld maar naar dat Akkefietje van Bot.
Oud 27-01-2006, 15:13
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-01-2006 @ 15:07 :
Ja, en behalve dan dat er wanneer de hysterische persoonlijke kritiek op dat beleid verstomt er een paar aanpassingen worden gemaakt op humanitair gebied zie ik ook niet echt wat daar in essentie mis mee is.

Verder is het natuurlijk onzin om te denken dat elk lid van een partij exact hetzelfde denkt als die partij, niet elke PVDA'er is hypocriet, niet elke Groenlinkser is een zweverige biofreak, niet elke D'66'er leidt aan waandenkbeelden over landsbestuur, niet elke SP'er wil Nederland kaal plunderen uit naam van de solidariteit, niet elke VVD'er is een libertarische hardliner als Wilders.
Je impliceert hiermee anders wel dat de gemiddelde PvdA'er hypocriet is, de gemiddelde GroenLinkser een zweverigere biofreak is en de gemiddelde SP'er Nederand kaal wil plukken.

Dat is zowaar nog grotere quatsch dan die je vriend Steiner uitspuwt.
Oud 27-01-2006, 15:14
Verwijderd
Je verwacht toch niet meer van iemand die sympathiseert met minister Zalm?!
Oud 27-01-2006, 15:31
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-01-2006 @ 13:34 :
ik vind dit eigenlijk niet echt om te lachen, maar goed.
Oud 27-01-2006, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Firdaus schreef op 27-01-2006 @ 15:14 :
Je verwacht toch niet meer van iemand die sympathiseert met minister Zalm?!
pcies
Oud 27-01-2006, 16:02
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 27-01-2006 @ 15:14 :
Je verwacht toch niet meer van iemand die sympathiseert met minister Zalm?!
Volgens mij is dat allerminst waar.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 27-01-2006, 16:08
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-01-2006 @ 15:13 :
Je impliceert hiermee anders wel dat de gemiddelde PvdA'er hypocriet is, de gemiddelde GroenLinkser een zweverigere biofreak is en de gemiddelde SP'er Nederand kaal wil plukken.
Nee, hij suggereert enkel dat de partijen op die ideeën zijn gebaseerd en, hoewel schromelijk overdreven, zit er wel een kern van waarheid in zijn verhaal. Ik mag Boris van der Ham bijvoorbeeld wel, maar ben geen échte D'66'er. Ik mag Eske van Egerschot wel (al ben ik het lang niet altijd met haar eens), maar de VVD is niet bepaald mijn partij.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 27-01-2006, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 27-01-2006 @ 15:54 :
pcies
Het moslimfront hier wordt wel met de dag lachwekkender en pathetischer.
Oud 27-01-2006, 16:31
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 27-01-2006 @ 16:21 :
Het moslimfront hier wordt wel met de dag lachwekkender en pathetischer.
Oud 27-01-2006, 16:36
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 27-01-2006 @ 16:31 :
Och onderbuikgevoelens die nu en dan eens opborrelen he
Oud 27-01-2006, 16:37
Melpomene
Melpomene is offline
Wat een hoop onzin wordt er hier geuit zeg
Oud 27-01-2006, 16:42
Verwijderd
om maar weer ontopic te posten.

OM in beroep tegen vrijspraak voor anti-Verdonkposter

Uitgegeven: 27 januari 2006 11:26

ARNHEM - Het Openbaar Ministerie (OM) in Arnhem heeft beroep ingesteld tegen de vrijspraak voor het tonen van een poster met een voor minister Verdonk van Vreemdelingenzaken beledigende tekst. Het is nog niet bekend wanneer de zaak voor het gerechtshof dient, aldus een woordvoerster van het OM vrijdag.

De rechtbank in Arnhem sprak een 32-jarige Nijmegenaar in januari vrij van smaad. De man toonde in november vorig jaar op straat voor de camera van Omroep Gelderland een poster met de tekst "Reisbureau Rita, arrestatie deportatie crematie adequaat tot het bittere eind".


De rechtbank vond de tekst "op het randje, maar gepast binnen het felle publieke debat dat losbarstte na de brand in het cellencomplex op Schiphol".

OM

Het OM legt de kwestie nu aan een hogere rechter voor, omdat Justitie nog steeds vindt dat de teksten wel beledigend waren, aldus de woordvoerster. Om die reden haalde de politie ook posters weg uit actiepanden in Nijmegen en Amsterdam. De Nijmegenaar rolde de poster met de gewraakte tekst uit terwijl hij vertelde hoe de politieactie in Nijmegen in zijn werk was gegaan. Hij werd meteen aangehouden.

De actiewereld is "zeer geërgerd" over de stap van het OM. Ze noemen de kwestie in een verklaring een "soap", omdat het OM naar hun mening heel goed weet dat er in vergelijkbare zaken ook nooit een veroordeling is uitgesproken.

http://www.nu.nl/news/663668/10/OM_i...onkposter.html
Oud 27-01-2006, 17:12
davidenko
davidenko is offline
dat vind ik goed want want we leven hie rin een land waar we vrijheid van menigs uiting hebben
Oud 27-01-2006, 17:49
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 27-01-2006 @ 16:08 :
Nee, hij suggereert enkel dat de partijen op die ideeën zijn gebaseerd en, hoewel schromelijk overdreven, zit er wel een kern van waarheid in zijn verhaal. Ik mag Boris van der Ham bijvoorbeeld wel, maar ben geen échte D'66'er. Ik mag Eske van Egerschot wel (al ben ik het lang niet altijd met haar eens), maar de VVD is niet bepaald mijn partij.
Oh ja, er zit een kern van waarheid in: "de (s)linksen gaan al ons geld afpakkuh!!!!!1!11!1"
Oud 27-01-2006, 17:50
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
davidenko schreef op 27-01-2006 @ 17:12 :
dat vind ik goed want want we leven hie rin een land waar we vrijheid van menigs uiting hebben
Wel ja?
Oud 27-01-2006, 17:55
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 27-01-2006 @ 15:14 :
Je verwacht toch niet meer van iemand die sympathiseert met minister Zalm?!
Niet iedereen leeft bij de dag...
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 27-01-2006, 23:10
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 27-01-2006 @ 16:37 :
Wat een hoop onzin wordt er hier geuit zeg
Tja Rick is best een grappige gozer hoor, maar zo'n overslaande grammofoonplaat is op den duur een beetje vermoeiend.

En vanwaar al die undercovers ineens?
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 28-01-2006, 02:53
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 27-01-2006 @ 23:10 :
En vanwaar al die undercovers ineens?
Blijkbaar zijn ze even uitgekeken op de koran, dus gaan ze hier maar even rellen met underkoffers.
Oud 28-01-2006, 15:33
Verwijderd
Wat zijn we weer leuk.
Oud 28-01-2006, 15:34
Verwijderd
Mogelijk duizenden leven zonder gas en licht

Uitgegeven: 27 januari 2006 23:09
Laatst gewijzigd: 28 januari 2006 09:33


DEN HAAG - Zeker duizend en vermoedelijk duizenden Nederlandse huishoudens leven zonder elektriciteit en vaak ook zonder gas. Een aantal van hen ontbeert ook stromend water. Hun inkomen is zo laag dat ze het geld niet hebben om na een afsluiting wegens betalingsachterstand opnieuw aangesloten te worden. Dat leert een inventarisatie van de Nederlandse Vereniging voor Volkskrediet NVVK, die mensen helpt met problematische schulden.

Voorzitter G. Jaarsma van de NVVK zei vrijdag dat ze vaak de ongeveer 500 euro niet hebben om opnieuw aangesloten te worden. Jaarsma verwacht dat het aantal gedupeerden de komende jaren zal stijgen. Volgens Jaarsma groeit het probleem door de liberalisering van de energiemarkt en de scheiding tussen leverancier en netbeheerder.


Regeling

"Vroeger konden we met de leverancier een regeling treffen in geval van een betalingsachterstand. Heraansluitkosten werden opgenomen in het totale schuldenpakket. Nu sluit de netbeheerder af, als die geen geld ontvangt. We kunnen een beroep doen op de gemeente maar die springt meestal alleen bij, als het gaat om huishoudens met kinderen, omdat ze vindt dat die niet de dupe mogen worden van de problemen van de ouders. De gedupeerden zitten dus vooral in de groep alleenstaanden, ouderen en bijstandsgerechtigden."

De grote leveranciers sloten vorig jaar volgens Jaarsma ruim 20.000 huishoudens af van gas of licht. Een groot deel daarvan is na betaling weer aangesloten maar dat geldt niet voor de rest.

Daarom vermoedt de NVVK-voorzitter dat het probleem veel groter is dan de ruim duizend die een eerste inventarisatie hem leerde. "Een klant met problematische schulden heeft echt niet het bedrag om naast de heraansluiting ook nog eens de achterstand bij de leverancier te betalen, bedragen die variëren tussen 500 en 1000 of meer euro."

Aggregaat

Er zijn gevallen bekend van huishoudens die een eigen aggregaat hebben aangeschaft om zich van stroom te voorzien, maar er zijn ook mensen die noodgedwongen bij kaarslicht leven, koken op petroleum of hout en vroeg naar bed gaan om het warm te krijgen. "Een van de bijkomende problemen is dat de schimmel oprukt in een huis waar niet meer gestookt wordt."

Voor de kredietverlener behoren niet alleen een dak boven het hoofd en eten en drinken tot de eerste levensbehoeften, maar ook water, gas en licht. "Daar zouden we met z'n allen over moeten nadenken", aldus Jaarsma.

Kamervragen

PvdA-parlementariër Crone vindt dat onderzocht moet worden of energiebedrijven wel voldoende contact hebben met sociale diensten voordat ze een huishouden afsluiten van elektriciteit en eventueel gas. Dat zei hij zaterdag op Radio 2. Hij gaat vragen stellen aan minister Brinkhorst van Economische Zaken.

http://www.nu.nl/news/664147/10/Moge..._en_licht.html

Jemig.
Oud 28-01-2006, 15:34
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-01-2006 @ 02:53 :
Blijkbaar zijn ze even uitgekeken op de koran, dus gaan ze hier maar even rellen met underkoffers.
internet
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Oud 28-01-2006, 15:55
Verwijderd
Juist
Oud 28-01-2006, 16:47
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Yep, plenty mensen die het erop aan laten komen als het gaat om absolute basisvoorzieningen, en vervolgens geconfronteerd worden met kosten die ze niet hadden voorzien en vervolgens een probleem hebben.

Vaak komt dat ook doordat ze simpelweg niet op tijd aangeven dat ze in de problemen zitten en hulp nodig hebben, of honderden euro's steun laten liggen waar ze recht op hebben, omdat ze niet op de hoogte zijn van het bestaan van die steun of simpelweg te lui zijn om het aan te vragen. Zeker dat laatste klinkt raar in zo'n precaire situatie, maar ik heb het serieus zien gebeuren dat iemand met een inkomen van € 1180 per maand, € 4800 schuld en een budget van € -48 per maand gewoon vertelde geen betalingsregeling nodig te hebben.

Tja, de kosten van mensen zelfstandig laten zijn denk ik maar.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 28-01-2006, 17:21
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-01-2006 @ 02:53 :
Blijkbaar zijn ze even uitgekeken op de koran, dus gaan ze hier maar even rellen met underkoffers.
lol

You bastard
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Oud 28-01-2006, 17:37
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-01-2006 @ 02:53 :
Blijkbaar zijn ze even uitgekeken op de koran, dus gaan ze hier maar even rellen met underkoffers.
Ach, zij hebben tenminste nog een bezigheid naast s.com.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 30-06-2007 11:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 09-04-2007 18:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 20-03-2007 13:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
naam onbekend
501 27-11-2005 00:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 18-07-2005 01:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 02-06-2005 15:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:18.