Oud 14-12-2018, 18:11
Randomkerel
Randomkerel is offline
Hoi,

Op dit moment heb 2 ingegroeide teennagels (mijn dikke tenen). Het is volgens mij nog in de beginnende fase. Ik heb er alleen last van als mijn teen tegen mijn schoen aankomt. Ik zag in een youtube filmpje dat je met watjes tussen je teennagels dit kan verhelpen, maar dit werkte helaas niet. Volgens sommige mensen moet ik naar een pedicure of naar de huisarts. Hebben jullie enige suggesties wat de snelste methode is om ingegroeide teennagels te verhelpen. Alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 14-12-2018, 20:40
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik stop er als huisarts ook een watje tussen als eerste keuze, werkt echt goed, mits je het op de goede plaats kan krijgen.
Verder kan je badjes doen en als dat op een gegeven moment niet werkt is het tijd voor een dokter.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2018, 17:17
mijnnaamisbob
mijnnaamisbob is offline
Citaat:
Ik stop er als huisarts ook een watje tussen als eerste keuze, werkt echt goed, mits je het op de goede plaats kan krijgen.
Verder kan je badjes doen en als dat op een gegeven moment niet werkt is het tijd voor een dokter.
Hoe lang moet je die watjes tussen je nagels behouden? dat wordt niet echt toegelicht in alle filmpjes die ik zie.

gewoon badjes met heet water neem ik aan? hoe lang moet ik erin blijven? verzorgt het heet water dat mijn nagels zachter wordt? Waardoor ze weer recht groeien?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2018, 09:14
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik laat ze meestal een poosje zitten, afhankelijk hoe het gaat. Kan rustig 1/2 weken. Idee is om de druk er af te halen zodat het eronder kan genezen. Je moet er wel genoeg onder stoppen.

Gewoon warm water, dat is tegen de ontsteking. Gewoon kwartiertje met je voet in het water, 1 maal per dag, evt 2 keer als de ontsteking heftig is.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2018, 21:25
Randomkerel
Randomkerel is offline
Citaat:
Ik laat ze meestal een poosje zitten, afhankelijk hoe het gaat. Kan rustig 1/2 weken. Idee is om de druk er af te halen zodat het eronder kan genezen. Je moet er wel genoeg onder stoppen.

Gewoon warm water, dat is tegen de ontsteking. Gewoon kwartiertje met je voet in het water, 1 maal per dag, evt 2 keer als de ontsteking heftig is.
is het verstandig als ik de watjes s avonds tussen mijn teennagels laat? worden de watjes na 1/2 week niet vis, als je het constant ertussen laat zitten?ik heb volgens mij niet echt een ontsteking.... ofja de zijkanten van mijn tenen zijn wel een beetje dik
Met citaat reageren
Oud 17-12-2018, 04:10
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Je moet ze er echt een poosje onder laten, anders heb je de druk er weer op en heeft het geen zin. Het moet echt even goed kunnen genezen. De druk moet er af en als je ze er tussen uit haalt is de druk terug. Een paar uur of 1 dag is echt niet genoeg.
Als je geen gekke dingen doet valt het vies worden best mee.
Ik doe meestal een klein bolletje watten maken zo groot dat het precies onder het hoekje van de nagel past. Je nagels moeten dus niet te kort zijn. Onder stoppen kan wat pijnlijk zijn, maar als het goed zit helpt het vaak met een paar dagen al.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2018, 04:15
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
https://gezonderleven.com/zes-oude-m...de-teennagels/
Zoals in dat plaatje ongeveer. Als het niet lukt om randje watten onder de rand door te krijgen is dat niet heel erg, meestal lukt het ook wel als je alleen onder de nagel in dat hoekje voldoende hebt.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2018, 10:36
Randomkerel
Randomkerel is offline
Citaat:
https://gezonderleven.com/zes-oude-m...de-teennagels/
Zoals in dat plaatje ongeveer. Als het niet lukt om randje watten onder de rand door te krijgen is dat niet heel erg, meestal lukt het ook wel als je alleen onder de nagel in dat hoekje voldoende hebt.
dus het is ook niet erg als de watjes nat worden?

Als dit allemaal niet werk is het dan beter om meteen naar medische pedicure te gaan of naar een dokter/huisarts?

Nog bedankt voor je hulp!
Met citaat reageren
Oud 17-12-2018, 10:44
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
dus het is ook niet erg als de watjes nat worden?

Als dit allemaal niet werk is het dan beter om meteen naar medische pedicure te gaan of naar een dokter/huisarts?

Nog bedankt voor je hulp!
Naar de huisarts gaan is vaak het makkelijkst en kost jou (of je ouders) helemaal niks. Begin daar, als doorverwijzing naar de medisch pedicure nodig is zal de huisarts dat zeker aangeven.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Ingegroeide nagel
patricia15
26 26-03-2012 17:46
Lichaam & Gezondheid Behandeling van ingegroeide teennagel?
Verwijderd
6 09-11-2011 23:59
Lichaam & Gezondheid Ingegroeide teennagel
RoanB
6 13-08-2009 12:47
Lichaam & Gezondheid Half Ingegroeide teennagel
Daevrem
28 28-08-2004 10:34
Lichaam & Gezondheid Kleine behandelingen op jezelf uitvoeren
Rabbi Daniel
42 27-10-2002 17:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:50.