Oud 14-01-2019, 22:14
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Heyyy
zoals ik al in een ander topic heb gezegt, heb ik een kindercoach. Die heeft nu besloten om een gezinsgesprek te houden. Ik heb daardoor een hoop dingen geleerd van mijn gezin. Maar mijn broer en zus zeiden dingen waar ik echt van schrok. Mijn broer heeft blijkbaar last van zelfmoordpogingen, en mijn zus snijdt zichzelf.
Ik en hiervan echt geschrokken, en ik kan er niet echt goed mee omgaan. Ik voel me met name schuldig omdat ik al een hele tijd met ze samen woon in 1 huis, en niks door heb gehad.
Hebben jullie ook ervaring hiermee of hebben jullie tips voor me pls?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2019, 23:22
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Jij hoeft je helemaal niet schuldig te voelen daarover. Echt niet. Mensen die dit soort dingen doen weten dat vaak heel goed verborgen te houden.

Het is wel heel herkenbaar trouwens, goede vriendinnen van mij hebben het één en ander meegemaakt wat ik destijds niet gemerkt heb, en achteraf voelde ik me daar in eerste instantie ook heel schuldig over. Ik had ze zo graag willen helpen en beschermen. Één van die vriendinnen zei laatst "Je had niks kunnen doen", en ik denk dat ze daar gelijk in heeft. Het feit dat het mij zo raakte laat vooral zien dat ik om haar geef, dat ik haar alleen het beste gun. Voor ons is het het belangrijkste dat we er nu wel over kunnen praten, dat neemt de nare situatie uit het verleden niet weg, maar het verlicht wel.

Bespreek dat schuldgevoel ook gerust met die coach. Wat je nu weet over je broer en zus is niet niks.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-01-2019, 08:01
MeisjeLisa
MeisjeLisa is offline
Citaat:
Jij hoeft je helemaal niet schuldig te voelen daarover. Echt niet. Mensen die dit soort dingen doen weten dat vaak heel goed verborgen te houden.

Het is wel heel herkenbaar trouwens, goede vriendinnen van mij hebben het één en ander meegemaakt wat ik destijds niet gemerkt heb, en achteraf voelde ik me daar in eerste instantie ook heel schuldig over. Ik had ze zo graag willen helpen en beschermen. Één van die vriendinnen zei laatst "Je had niks kunnen doen", en ik denk dat ze daar gelijk in heeft. Het feit dat het mij zo raakte laat vooral zien dat ik om haar geef, dat ik haar alleen het beste gun. Voor ons is het het belangrijkste dat we er nu wel over kunnen praten, dat neemt de nare situatie uit het verleden niet weg, maar het verlicht wel.

Bespreek dat schuldgevoel ook gerust met die coach. Wat je nu weet over je broer en zus is niet niks.
Dit is heel mooi en goed advies.

Weet je waarom je broer zelfmoordneigingen heeft en je zus haarzelf snijdt?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2019, 08:48
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Dit is heel mooi en goed advies.

Weet je waarom je broer zelfmoordneigingen heeft en je zus haarzelf snijdt?
thx allebei
Mijn broer weet ik niet, mijn zus uit schuldgevoel zei ze
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2019, 08:52
Protected22
Protected22 is offline
Je moet je niet schuldig voelen vanwege je broer en zus. Het is niet jou fout dat je niet hebt kunnen helpen. Je kan natuurlijk niet alles weten. Je hebt denk ik zowiezo weinig kunnen doen als je het wel wist omdat dit soort dingen helaas erg lastig zijn. Net als Elin3 zei, bespreek dit met je kindercoach en laat je hiervoor helpen. Wij zijn er desnoods ook om je van afstand advies te kunnen geven indien je dat nodig hebt.

Laatst gewijzigd op 15-01-2019 om 09:14. Reden: persoonlijk stukje achteraf weggehaald
Met citaat reageren
Oud 15-01-2019, 10:39
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Je moet je niet schuldig voelen vanwege je broer en zus. Het is niet jou fout dat je niet hebt kunnen helpen. Je kan natuurlijk niet alles weten. Je hebt denk ik zowiezo weinig kunnen doen als je het wel wist omdat dit soort dingen helaas erg lastig zijn. Net als Elin3 zei, bespreek dit met je kindercoach en laat je hiervoor helpen. Wij zijn er desnoods ook om je van afstand advies te kunnen geven indien je dat nodig hebt.
thx allemaal ik waardeer het echt heel erg
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2019, 11:28
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Heyyy
zoals ik al in een ander topic heb gezegt, heb ik een kindercoach. Die heeft nu besloten om een gezinsgesprek te houden. Ik heb daardoor een hoop dingen geleerd van mijn gezin. Maar mijn broer en zus zeiden dingen waar ik echt van schrok. Mijn broer heeft blijkbaar last van zelfmoordpogingen, en mijn zus snijdt zichzelf.
Ik en hiervan echt geschrokken, en ik kan er niet echt goed mee omgaan. Ik voel me met name schuldig omdat ik al een hele tijd met ze samen woon in 1 huis, en niks door heb gehad.
Hebben jullie ook ervaring hiermee of hebben jullie tips voor me pls?
Je hoeft je niet schuldig voelen over dit, want het zijn hun problemen en niet die van jou.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2019, 12:47
Verwijderd
Hoe gaat het met je ouders?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2019, 12:52
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Hoe gaat het met je ouders?
op dit moment goed denk ik, ze werken allebei
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2019, 12:57
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
op dit moment goed denk ik, ze werken allebei
En in het algemeen? De situatie bij jullie thuis is best heftig!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-01-2019, 12:58
Verwijderd
Ik bedoel eigenlijk hoe zij reageren hierop en hoe ze er mee omgaan.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2019, 13:46
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
En in het algemeen? De situatie bij jullie thuis is best heftig!
Ze leken het al te weten, en dus deden ze op het moment vrij weinig aan emoties.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2019, 13:47
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Ik bedoel eigenlijk hoe zij reageren hierop en hoe ze er mee omgaan.
Wat ik dus zei tegen Elin3, en ik weet niet hoe ze er mee omgaan, ik zie ze alleen bij t avondeten
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2019, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Ze leken het al te weten, en dus deden ze op het moment vrij weinig aan emoties.
Hmm, verklaart het misschien wel een beetje? Hoe zitten zij bij gezinstherapie?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2019, 14:05
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Hmm, verklaart het misschien wel een beetje? Hoe zitten zij bij gezinstherapie?
Dat hebben we nog niet, krijgen we wel, maar het begingesprek moet nog komen
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2019, 02:10
Coen00
Coen00 is offline
Ik heb ook zelfmoordneigingen en snijd mijzelf ook. Als ik niet wil dat iemand er iets over weet dan kan ik dat best wel verborgen houden. Probeer thuis gewoon te doen zoals je eerst ook deed (tenzij je niet leuk deed) en laat ze weten dat je om ze geeft. Hebben ze professionele hulp?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2019, 07:44
MeisjeLisa
MeisjeLisa is offline
Citaat:
Ik heb ook zelfmoordneigingen en snijd mijzelf ook. Als ik niet wil dat iemand er iets over weet dan kan ik dat best wel verborgen houden. Probeer thuis gewoon te doen zoals je eerst ook deed (tenzij je niet leuk deed) en laat ze weten dat je om ze geeft. Hebben ze professionele hulp?
Mag ik vragen waarom je het doet want je verhaal raakt me.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2019, 08:03
Coen00
Coen00 is offline
Citaat:
Mag ik vragen waarom je het doet want je verhaal raakt me.
Ik pm je wel straks als je wil
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-01-2019, 08:07
MeisjeLisa
MeisjeLisa is offline
Citaat:
Ik pm je wel straks als je wil
Is goed. Ik help je met alle liefde.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Het niet kunnen vinden met de vriend/vriendin van je zus/broer
Verwijderd
41 12-01-2007 12:31
Verhalen & Gedichten De Ronde Kamer [Vervolgverhaal]
Eztherz
0 21-03-2006 17:01
Flora & Fauna 'brood'fokkers van honden.
reuffneck32
70 20-06-2005 20:40
Psychologie enquete
Judy2
69 16-05-2005 09:42
De Kantine Verschil jij veel met je broers of zussen?
miro
63 07-12-2003 20:01
Liefde & Relatie Banden tussen jou en de broer(s)/zus(sen) van je vriend(in)?
Verwijderd
26 14-08-2003 19:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54.