Oud 10-01-2019, 15:41
erciyes_1903
erciyes_1903 is offline
Hallo

Ik heb niet veel idee over boeken.
Mijn taal is goed maar ik wil mijn niveau hoger zetten zoals vlotter spreken,woordenshat...

Dus mijn vraag is welke boeken raden jullie aan ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2019, 17:08
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Misschien is het handig om aan te geven wat je nu zoal leest, hoe oud je bent, welk niveau je hebt op school. Dan kunnen we je beter adviseren
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 10-01-2019, 17:16
erciyes_1903
erciyes_1903 is offline
30 jaar

A2 elektro mechanica

ik heb willekeurig boek gelezen zoals :
- Elke dag is voor de dief (Teju Cole)
- Vrijdag is de hel minder heet ( Vera Van Renterghem)
Met citaat reageren
Oud 10-01-2019, 17:21
Verwijderd
Woordenschat en taalvreugde? Nou, met een schrijnend gebrek aan kader ga ik je adviseren je te verdiepen in de werken van Drs. P.

Een voorbeeldje:



Wat songteksten zijn hier te vinden. Wellicht ten overvloede; deze man levert het neusje van de zalm van de Nederlandse taal en bijzonder geestige vondsten.

Laatst gewijzigd op 10-01-2019 om 17:28.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2019, 17:47
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
30 jaar

A2 elektro mechanica

ik heb willekeurig boek gelezen zoals :
- Elke dag is voor de dief (Teju Cole)
- Vrijdag is de hel minder heet ( Vera Van Renterghem)
Waar zou je zelf graag over lezen? Wat voor onderwerpen vindt je leuk?

Als ik jou was zou ik geen boeken gaan lezen die veel te moeilijk voor je zijn. Iets boven je eigen niveau is prima, daar leer je van, maar ver boven je niveau lezen is vooral erg lastig.

Je zou kunnen overwegen om jeugdboeken of Young adult boeken te lezen. Ondanks dat je al volwassen bent, kunnen dat nog steeds hele leuke en interessante boeken zijn. Misschien kan je Brief voor de Koning lezen, van Tonke Dracht. Of Koning van Katoren van Jan Terlouw. De boeken van Roald Dahl zijn ook erg leuk om te lezen!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 10-01-2019, 17:50
erciyes_1903
erciyes_1903 is offline
Citaat:
Waar zou je zelf graag over lezen? Wat voor onderwerpen vindt je leuk?

Als ik jou was zou ik geen boeken gaan lezen die veel te moeilijk voor je zijn. Iets boven je eigen niveau is prima, daar leer je van, maar ver boven je niveau lezen is vooral erg lastig.

Je zou kunnen overwegen om jeugdboeken of Young adult boeken te lezen. Ondanks dat je al volwassen bent, kunnen dat nog steeds hele leuke en interessante boeken zijn. Misschien kan je Brief voor de Koning lezen, van Tonke Dracht. Of Koning van Katoren van Jan Terlouw. De boeken van Roald Dahl zijn ook erg leuk om te lezen!

Hartelijk bedankt
Met citaat reageren
Oud 10-01-2019, 17:53
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Hartelijk bedankt
Graag gedaan!

Ik heb er zelf ook veel aan gehad om muziek te luisteren in de taal die ik wilde leren.

Je zou eens kunnen luisteren naar de muziek van Teske, Herman van Veen, Boudewijn de Groot, Aafke Romijn, of andere artiesten die in het Nederlands zingen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 10-01-2019, 20:37
erciyes_1903
erciyes_1903 is offline
Citaat:
Graag gedaan!

Ik heb er zelf ook veel aan gehad om muziek te luisteren in de taal die ik wilde leren.

Je zou eens kunnen luisteren naar de muziek van Teske, Herman van Veen, Boudewijn de Groot, Aafke Romijn, of andere artiesten die in het Nederlands zingen.
goeie idee
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [NA] Welke boeken?
Linnnn8002
0 17-12-2010 19:35
Verhalen & Gedichten Welke boeken?
Arthur2006
6 10-01-2006 15:45
Algemene schoolzaken welke boeken moet ik gebruiken voor FSM aan de HES amsterdam
jordywalther
0 16-08-2004 19:18
Algemene schoolzaken studie MWD, hoe weet je welke boeken je nodig hebt.
Fantôme
35 10-07-2004 10:49
Verhalen & Gedichten mondeling... welke boeken???
mewtjuh
16 15-02-2004 20:25
Verhalen & Gedichten Welke boeken van Mulisch zijn aan te raden?
wissie
17 13-09-2003 23:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:26.