Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2008
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2008, 13:50
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Ik wil graag voor een aantal vakken, mezelf goed voorbereiden. Nu wil ik ze echter bij van Dijk bestellen, maar heb ik de keuze uit Examenbundel en Samengevat.

Bij Examenbundel, die ik voor Aadrijkskunde en Nederlands heb, weet ik dat er vooral oefenopageven in staan. Hoe zit dat met Samengevat? Weet iemand hoe dat in elkaar steekt? Is dat meer oefenen of stof, of beide?
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Advertentie
Oud 04-04-2008, 14:28
Verwijderd
Examenbundels zijn allemaal oefenexamens met uitwerkingen en Samengevat is puur de stof. Ik heb zelf een aantal eindexamens puur geleerd door die Samengevat-boeken héél goed door te nemen.
Oud 04-04-2008, 14:36
ecrivaine
Avatar van ecrivaine
ecrivaine is offline
Ik heb alleen examenbundels gebruikt. Waarschijnlijk hangt het er vooral van af welke vakken je doet; voor de exacte vakken zul je toch vooral moeten oefenen, want met stampen kom je er niet.
__________________
Hold my head, we'll trampoline finally through the roof
Oud 04-04-2008, 14:50
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Samengevat is handig om iets in op te zoeken zodat je niet het hele boek hoeft door te bladeren, maar verder naar mijn idee geldverspilling.
Examenbundel heb je veel meer aan, hoewel je alles gewoon op internet kan terugvinden.
Oud 04-04-2008, 14:59
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Ik ben helemaal voor samengevat. Samengevat heeft echt de benodigde stof die je MOET kennen wil je een voldoende halen voor je examens. Mijn ervaring met examenbundels is dat het je wel voorbereidt, maar ze zeggen nooit precies wat je fout hebt gedaan. Bij samengevat staat de stof wat minder complex uitgelegd dan in het leerboek.
__________________
Haters gonn' hate
Oud 04-04-2008, 17:20
Verwijderd
van samengevat heb ik nog nooit gehoord, maar het beste is om het zelf samen te vatten
Oud 04-04-2008, 19:42
Verwijderd
Ligt helemaal aan je vakken denk ik. Bij dingen zoals Geschiedenis waar je veel stof moet leren zijn samenvattingen sowieso handig, maar bij talen (waar je niet echt iets voor hoeft te leren maar wat meer tekstbegrip is) kun je volgens mij beter een examenbundel hebben. Daar staan oefenopgaven in, dus dan weet je ongeveer wat voor soort vragen je kunt verwachten op je examen.
Oud 04-04-2008, 21:29
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
Ligt helemaal aan je vakken denk ik. Bij dingen zoals Geschiedenis waar je veel stof moet leren zijn samenvattingen sowieso handig, maar bij talen (waar je niet echt iets voor hoeft te leren maar wat meer tekstbegrip is) kun je volgens mij beter een examenbundel hebben. Daar staan oefenopgaven in, dus dan weet je ongeveer wat voor soort vragen je kunt verwachten op je examen.
Dit ja, bovendien is er voor talen ook geen Samengevat-boekjes .
__________________
En dat meen ik!
Oud 07-04-2008, 09:03
Verwijderd
Ik heb overigens voor biologie op 't VWO puur uit Samengevat geleerd; ik heb op de Havo alleen in de brugklas biologie gehad, dus had flink wat jaren in te halen voor 't eindexamen VWO. Ik haalde er een 7 voor. Vind ik toch best netjes
Oud 08-04-2008, 14:40
Roadrunner
Avatar van Roadrunner
Roadrunner is offline
Ligt aan het vak. Voor economie vind ik Samengevat heel handig als extra, maar ik werk sowieso met alle examenbundels.
__________________
droeftoeter
Oud 09-04-2008, 02:45
Verwijderd
Ik had een aantal samengevat boekjes en die vond ik echt heel fijn. Examenbundels zijn een beetje overbodig aangezien je alle examens van internet kunt halen.
Oud 09-04-2008, 09:16
Verwijderd
Citaat:
Ik had een aantal samengevat boekjes en die vond ik echt heel fijn. Examenbundels zijn een beetje overbodig aangezien je alle examens van internet kunt halen.
Ik vond bij sommige vakken waar ik wat moeite mee had de extra uitleg bij de antwoorden wel fijn. Maar inderdaad, bij andere vakken kun je net zo goed de examens + antwoorden van het internet plukken.
Oud 09-04-2008, 13:55
Isnogood
Isnogood is offline
ik heb voor mijn 4 profielvakken (na/sk/wis/bio) samengevat & examenbundel gehaald en voor nederlands een examenbundel.. Weet ik tenminste zeker dat ik alles ken
Oud 09-04-2008, 20:18
Verwijderd
Onze natuurkundeleraar raade de Samengevat natuurkunde nadrukkelijk af. Er staat veel te veel in.
Voor biologie heb ik er wel eentje, maar meer als 2e samenvatting naast mijn eigen (te lange) samenvattingen en het boek zelf.
Ik heb tweedehands examenbundels gekocht uit 2002 ongeveer. Dan staan er examens in die nu niet meer online staan. Niet voor alle vakken, want van sommige vakken staat er voor mij genoeg oefenmateriaal op internet.
Oud 10-04-2008, 10:43
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Onze natuurkundeleraar raade de Samengevat natuurkunde nadrukkelijk af. Er staat veel te veel in.
O dat zou mooi zijn! Want ik zag iets over tandwielen staan in een som in het boek en daar stond ook wat over in Samengevat, maar daar snapte ik echt niets van. We hebben het ook nooit uitgelegd gekregen.
Oud 10-04-2008, 11:52
annutju
Avatar van annutju
annutju is offline
Samengevat geeft echt een goed beeld van wat je nou echt moet weten, maar met de examenbundel wordt je heel erg goed voorbereid op de vraag soort. Je leert ermee om te gaan. Ik heb beide.
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:24.