Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2003, 19:44
Verwijderd
Beste mensen,

ik wilde net de laptop hier thuis toevoegen aan het bestaande netwerk hier, en ik heb dus het domein waarop de laptop normaal inlogd (normaal staat hij ingesteld op het netwerk van school) veranderd in het domein van het netwerk hier thuis. Vervolgens moest er opnieuw worden opgestart, wat ook is gebeurd. Toen ik wilde inloggen met mijn account, lukte dat niet meer. Ik krijg steeds een melding: "..The system could not log you on, please make sure your password and domain are correct..." De gebruikersnaam en het wachtwoord zijn overigens 100% zeker goed.
Lijkt me dat het domein dus weer terugveranderd moet worden naar de oude instelling, maar zolang ik niet in windows kan komen kan ik het domein ook niet veranderen? Er staat namelijk geen drop down menuutje in het inlogschermpje waarmee ik het netwerk kan kiezen waarop hij moet inloggen, normaal staat dat drop down menuutje er wel.
Op de laptop staat Windows XP Pro.
Wie kan me helpen; hoe kan ik weer inloggen?
Alvast bedankt,

Laurens

Kleine toevoeging: als ik inlog op windows xp logt hij, als ik op school ben tenminste, gelijk in op het schoolnetwerk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-10-2003, 19:10
Verwijderd
Niemand?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 19:34
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Kun je niet gewoon lokaal op de pc inloggen (bij 'domain' kies je de computernaam)

bij voorkeur als Administrator met als password niks.. (als dat niet is ingesteld)

Dan kun je eventueel proberen de laptop opnieuw proberen lid te maken van het domein en voor de grap een andere user erbij aan te maken die misschien wel werkt.

Probeer het allemaal uit zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 19:36
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
wat Orion16 zei. het lijkt me trouwens sterk dat je thuis een domein hebt.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 19:40
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 23-10-2003 @ 20:36:
wat Orion16 zei. het lijkt me trouwens sterk dat je thuis een domein hebt.
Waarom niet Zet er een bak neer met w2k(3)-server die je aan het netwerk hangt, als domaincontroller configureert en je hebt zo een domein.. Met weinig gebruikers (thuis) zie ik daar het nut niet van in, of je moet 14 broertjes en zusjes hebben die allen een gebruikersaccount hebben

Wat WEL zo is dat iedereen die een netwerkje thuis heeft en dat enigsinds wil managen, wel gewoon een werkgroep heeft waaronder iedere aangesloten PC zit, da's wel handig. Ben je daarmee niet in de war? Want kiezen tussen domein en werkgroep kun je wel vergeten dan zul je toch lokaal moeten inloggen. Als je als Administrator bent ingelogd kun je lokaal gewoon lokaal een aantal users aanmaken die thuis die laptop gebruiken.

Laatst gewijzigd op 23-10-2003 om 19:43.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 19:42
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 23-10-2003 @ 20:40:
Waarom niet
ik zeg dus, het lijkt me sterk dat híj dat heeft, anders wist ie ook wel hoe dit probleem moest oplossen.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 19:44
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 23-10-2003 @ 20:42:
ik zeg dus, het lijkt me sterk dat híj dat heeft, anders wist ie ook wel hoe dit probleem moest oplossen.
Kan toch, misschien vind-ie het wel stoer een domain.. En daar hoef je geen ervaring voor te hebben, want een domain instellen is een kwestie van in w2k(3) een wizard op te roepen. Ik heb mn reply even aangepast, misschien dat de topicstarter in de war is tussen een domein en werkgroep da's heel wat anders

Laatst gewijzigd op 23-10-2003 om 19:46.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 19:55
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 23-10-2003 @ 20:44:
misschien dat de topicstarter in de war is tussen een domein en werkgroep da's heel wat anders
ik weet dat 100% zeker. ik heb mensenkennis vandaar mijn post. verder over ophouden dan maar? k.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Crystal Method schreef op 23-10-2003 @ 20:55:
ik weet dat 100% zeker. ik heb mensenkennis vandaar mijn post. verder over ophouden dan maar? k.
Nou ja goed, ik heb in ieder geval iets veranderd van domein of werkgroep. Normaal zit ik dus op het schoolnetwerk, nu heb ik gewoon de werkgroep of het domein, wat het ook is, veranderd in dat van het netwerk hier thuis. Maar nu kan ik dus niet meer inloggen.

Maar Orion, hoe bedoel je lokaal inloggen? Via de laptop zelf lukt dus niet, en de laptop zelf is nog niet aangesloten op het netwerk hier, dus via het netwerk inloggen gaat ook niet.
Hoe los ik dit nu op? De oude instelling terugzetten lijkt me het meest logisch, maar zolang ik niet in windows kan inloggen kan ik het bij mijn weten niet terugveranderen. Ik ben trouwens de enige gebruiker op de laptop, inloggen als administrator of als gast werkt niet...

Laatst gewijzigd op 24-10-2003 om 19:41.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 22:00
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Laurens schreef op 24-10-2003 @ 20:38:
Nou ja goed, ik heb in ieder geval iets veranderd van domein of werkgroep. Normaal zit ik dus op het schoolnetwerk, nu heb ik gewoon de werkgroep of het domein, wat het ook is, veranderd in dat van het netwerk hier thuis. Maar nu kan ik dus niet meer inloggen.

Maar Orion, hoe bedoel je lokaal inloggen? Via de laptop zelf lukt dus niet, en de laptop zelf is nog niet aangesloten op het netwerk hier, dus via het netwerk inloggen gaat ook niet.
Hoe los ik dit nu op? De oude instelling terugzetten lijkt me het meest logisch, maar zolang ik niet in windows kan inloggen kan ik het bij mijn weten niet terugveranderen. Ik ben trouwens de enige gebruiker op de laptop, inloggen als administrator of als gast werkt niet...
Je moet vooral niet gaan switchen tussen werkgroep en domein, want dan zit je op school weer met een werkgroep. Daar heb je dus niks aan... Lokaal inloggen wil zeggen, in het lijstje met domeinen staat ook de lokale PC, ik zou niet weten hoe die heet maar er staat altijd (deze computer) acher of iets dergelijks.



Bij 'log on to' staat dat lijstje.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 12:54
Verwijderd
Dat is het punt juist: er staat normaal altijd zo'n drop down menuutje waarmee ik kan kiezen waarop ik moet inloggen, maar nu staat dat log on to menuutje er niet. Ik heb verder precies hetzelfde inlogschermpje als op je screenshot, maar dan zonder dat log on to menuutje en de keuze "log in using dial up connection". Na die verandering is dat verdwenen of iets dergelijks
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 15:49
Verwijderd
Probleem is opgelost: ik ben even langs de helpdesk op school gegaan, die zagen geen andere oplossing dan windows opnieuw te installeren. iig bedankt voor de reacties.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 15:52
boehoe
boehoe is offline
"dont ever forget your secret question
__________________
Happy now? Yes, I'm happy
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [Windows XP] Aanmelden als administrator?
Verwijderd
9 16-01-2007 18:20
Software & Hardware [Win XP] Doet raar
BrunetJuh
8 24-12-2004 22:57
Software & Hardware [Win XP] Wachtwoord kwijt
Gianluca *
13 02-10-2004 19:03
Software & Hardware [CPU] AMD of Intel?
Dumbass
17 14-01-2004 10:15
Software & Hardware Computer... Bijna m'n zegelboekje voor Spontane Reboot vol... Lees... En huiver :).
S
24 28-02-2002 19:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:41.