Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2009, 10:37
Amrita
Amrita is offline
Hallo allemaal,

Ik heb over een paar weken mijn mondeling voor Engels.
Ik sta op dit moment een onvoldoende voor Engels vandaar dat ik met de mondeling mijn cijfer wil ophalen. Alleen we hebbennog helemaal niet geoefend in de klas dus heb ook geen idee hoe ik thuis kan oefenen en me zelf goedkan voorbereiden.

Hebben jullie tips voor mij?

Groetjes,

Amrita
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2009, 18:08
Lijanne
Lijanne is offline
Veel Engelse programma's kijken, vooral BBC en dan bij teletekst 888 voor de Engelse ondertiteling
Met citaat reageren
Oud 17-05-2009, 21:07
Verwijderd
Verplaatst naar Klassieke & Moderne Talen

Het is belangrijk om vooral te oefenen met het spreken . Je bent niet de enige uit je klas die een mondeling moet doen dus je kan met elkaar oefenen. Probeer dat ook te doen in de vorm van je mondeling zodat je er aan gewend raakt. Bij mij hielp het praten gewoon heel erg omdat je jezelf dan ook over je 'spreek'angst heenzet.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2009, 22:06
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Zeker veel praten, lezen en luisteren. Maar daarbij: weet je al waarover je moet gaan praten tijdens je mondeling? In dat geval kun je alvast een heleboel relevante woorden opzoeken, er zinnen van maken die van toepassing zijn en je mening mooi in het Engels opstellen. Als je je antwoord klaar hebt is het een stuk makkelijker praten, zeker in een taal die je nog niet zo goed beheerst. Vraag je af wat er gevraagd gaat worden, en wat jij daarop zou willen antwoorden. Dan kun je je dat alvast bedenken en in het Engels even opschrijven. Lees dat van tevoren een aantal keer goed door, en je kunt vast een goede voldoende halen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 23-05-2009, 10:53
Carss
Avatar van Carss
Carss is offline
Lezen, Schrijven, Luisteren, Zien.. Dat moet met een vreemde taal.
Hoe meer je het spreekt, leest, luistert en ziet hoe beter het gaat.
Kijk BBC.. Luister Engelse Radio (Ook liedjes, maar ook een gewoon programma)
Praat met een vriend(in) die ook zo'n mondeling heeft engels als je met z'n tweeën bent, dat helpt voor jullie allebei (ook al is die vriendin veel beter in engels!)
Als je zelf een onderwerp mag kiezen, doe dat over iets wat je leuk vind, dan heb je in ieder geval genoeg stof in je hoofd. Als de leraar het kiest, zoek iets wat je leuk vind en wat bij dat onderwerp past.

(Stel het moet over een kerk gaan in London, dwaal af naar welk volk ooit die kerk daar neer gezet heeft (als je van geschiedenis houdt natuurlijk) en dan kun je verder gaan over volken, want dat mag (teminste bij mij mocht dat)...

Veel succes iig. en ik hoop dat je de volgende keer een bericht opent met: JEUJ EEN VOLDOENDE VOOR M'N ENGELS MONDELING!

succes...
__________________
Acceptatie voorkomt discriminatie! ;)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Tips Engels Mondeling
Ashley16...
3 06-01-2010 16:07
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen [Engels] Mondeling
Femic
1 08-02-2005 22:36
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Engels mondeling
Vlooienband
2 08-12-2002 20:03
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Engels Mondeling...Help me alsjeblieft
Field
8 07-05-2001 19:08
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen HELP! Paar vraagjes voor engels mondeling!
1 04-04-2001 20:53
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen onderwerp engels mondeling
essie
2 16-03-2001 21:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54.