Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Bekijk resultaten poll: Wie gaat de Tour winnen?
Jan Ullrich 14 17.72%
Ivan Basso 21 26.58%
Alexandre Vinokourov 5 6.33%
Alejandro Valverde 2 2.53%
Floyd Landis 2 2.53%
Denis Menchov 18 22.78%
George Hincapie 2 2.53%
Yaroslav Popovych 2 2.53%
iemand anders, namelijk: 13 16.46%
Aantal stemmers: 79. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2006, 20:34
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Nog slechts drie weken voor de start van de Tour de France. Tijd voor voorbeschouwingen en speculaties. De grote vraag luidt uiteraard: Wie volgt Lance Armstrong op? De komende Tour zal voor het eerst in zeven jaar een nieuwe winnaar krijgen, en er zijn een aantal kanshebbers. Wie denken jullie dat de meeste kans maakt om straks in de gele trui over de Champs Elysees te fietsen?

Jan Ullrich is de enige in het peloton die nog weet hoe het is om de Tour te winnen. Hij won in 1997 en had daarna de pech dat hij te maken kreeg met het Armstrong-tijdperk. Ullrich werd in de Tour in totaal een keer eerste, vijf keer tweede, een keer vierde en een keer derde; en is dus vrijwel een garantie voor minimaal het podium. De Duitser heeft laten weten nog een of twee seizoenen te willen fietsen en zijn grootste doel voordat hij stopt is die langverwachte tweede Tourzege.

Ivan Basso won de vorige maand de Giro d'Italia met een overmacht zoals we die van Armstrong in de Tour kenden. De verschillen met de rest van het klassement waren niet misselijk. In de Tour was Basso de laatste twee jaar de enige die nog enigzins met Armstrong mee kon komen. In 2004 werd Basso derde, vorig jaar was hij tweede. Het is de vraag of hij dit jaar een legendarische dubbelslag kan slaan: het winnen van zowel Giro als Tour, iets wat slechts voor de allergrootsten is weggelegd.

Alexandre Vinokourov had al eerder ambities om de Tour te winnen, maar had bij T-Mobile te maken met kopman Jan Ullrich. In 2003 (toen Ullrich bij Bianchi reed) werd Vino zomaar derde in de Tour, vorig jaar reed hij aanvallend en werd vijfde. Momenteel zijn er problemen bij Vinokourov's ploeg, Astana-Würth. Ploegleider Manolo Saiz is niet welkom in de Tour wegens de nog lopende dopingzaak in Spanje. Vinokourov blijft achter Saiz staan, terwijl de Tourdirectie nog kan besluiten tot een startverbod voor de gehele ploeg.

Alejandro Valverde was dit seizoen al zeer succesvol, met overwinningen in de Waalse Pijl, Luik-Bastenaken-Luik, en etappes in de Rondes van Murcia, het Baskenland en Romandie. De Spanjaard stond vorig jaar vijfde in het klassement toen hij in de witte trui moest opgeven met een knieblessure. Valverde is momenteel de leider in het ProTour-klassement.

Floyd Landis verliet vorig jaar de ploeg van Lance Armstrong om bij Phonak voor eigen kansen te gaan rijden. In de Tour van 2005 deed hij dat niet eens zo slecht, want hij eindigde op de negende plaats. Landis wil echter meer; De Amerikaan steekt niet onder stoelen of banken dat hij graag de opvolger zou willen worden van zijn voormalige kopman. Dit seizoen won Landis onder andere al de Ronde van Californië, de Ronde van Georgia en Parijs-Nice.

Denis Menchov is winnaar van de Vuelta van 2005. De Rus eindigde in het eindklassement als tweede, maar kreeg de zege later in de schoot geworpen omdat de aanvankelijke winnaar, Roberto Heras, positief werd bevonden bij een dopingtest. De winst in de Spaanse ronde was welkom na een belabberd verlopen Tour. Daarin had Menchov ambities voor een plek bij de top 5, maar faalde hij wegens een zware keelontsteking. Dit jaar zal hij dit recht willen zetten. Menchov heeft in de Dauphine Libere al laten zien dat hij in vorm is: hij zegevierde op de Mont Ventoux na een etappe van 186 kilometer.

George Hincapie won vorig jaar de koninginnerit in de Tour. Dit jaar reed hij een goeie Ronde van Vlaanderen, maar had hij pech in Parijs-Roubaix, waarbij zijn stuur afbrak en hij ten val kwam. Het is niet zeker of Hincapie de kopman van Discovery Channel is dit jaar na het wegvallen van Armstrong. Hij heeft wat dat betreft concurrentie van zijn ploegmaat Yaroslav Popovych.

Yaroslav Popovych won vorig jaar de witte trui. De 26-jarige Oekrainer is nog jong, maar heeft al een flinke staat van dienst. Zo heeft hij in de Giro d'Italia bijvoorbeeld al een twaalfde (2002), een derde (2003) en een vijfde (2004) plek op zijn naam staan. Ook droeg hij de roze trui. Popovych mag in deze Tour voor zijn eigen kansen gaan nu Armstrong gestopt is. Een verbetering van zijn twaalfde plaats van vorig jaar is dan ook te verwachten.
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Advertentie
Oud 09-06-2006, 20:40
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Behalve de topfavorieten zijn er nog een heel aantal renners die outsiders genoemd kunnen worden. Ook zijn er een hoop kanshebbers voor een podiumplek of een plek in de top 10.

LEVI LEIPHEIMER heeft tot nu toe drie keer deelgenomen aan de Tour en eindigde steeds bij de bovenste tien.

FRANCISCO MANCEBO is een van de beste Spaanse ronderenners en rijdt in de Tour steevast bij de beste tien; werd vorig jaar vierde.

MICHAEL RASMUSSEN verspeelde vorig jaar een podiumplaats in de laatste tijdrit. Winnaar bolletjestrui 2005.

OSCAR PEREIRO SIO eindigde de laatste twee jaar op de tiende plek in de eindrangschikking. Vorig jaar was hij de meest strijdlustige renner.

CADEL EVANS ging vorig jaar voor een top 10-plek en die ambitie maakte hij verrassend genoeg waar. Dit jaar wil hij dit evenaren.

CHRISTOPHE MOREAU is ploeggenoot van Mancebo en eindigt de laatste jaren meestal net in of net buiten de top 10.

CARLOS SASTRE is de meesterknecht van Ivan Basso maar ook zelf een verdienstelijk ronderenner. Al een paar keer bij de beste tien geeindigd.

JOSE RUJANO stapte af in de Giro en is nu de klassementsrenner in de QuickStep-ploeg van Tom Boonen.

DANILO DI LUCA had zijn seizoen afgestemd op de Giro d'Italia, maar faalde daar jammerlijk, waardoor hij het nu gaat proberen in de Tour.

STEFANO GARZELLI is echter de kopman van Liquigas. Hij heeft de Giro laten schieten voor de Tour.

ANDREAS KLÖDEN, nummer 2 in 2004 achter Lance Armstrong, stapte vorig jaar af met een gebroken hand en zal dit jaar weer van start gaan als knecht van Jan Ullrich.

VLADIMIR KARPETS, winnaar witte trui in 2004; reed vorig jaar echter een belabberde Tour.

ANDREY KASHECHKIN, ploegmaat van Vinokourov. Wordt steeds beter in de grote rondes.

ALBERTO CONTADOR rijdt ook bij Astana-Würth, de ploeg van Vino die nog wacht op een officiele toelating tot de Tour. Bij de ploeg rijden ook nog Jorg Jaksche en Joseba Beloki.

DAMIANO CUNEGO is nog niet zeker van deelname, maar daarover zal snel duidelijkheid komen.

HAIMAR ZUBELDIA was de verrassing van 2003 (vijfde plaats), maar reed daarna niet meer zo sterk. Vorig jaar was hij vijftiende.

IBAN MAYO heeft zo'n beetje hetzelfde verhaal: nooit meer op het niveau van 2003 gekomen. Misschien dit jaar?

GILBERTO SIMONI heeft zijn beoogde doel, de Giro winnen, niet gehaald. Of hij nu de Tour rijdt, is nog niet bekend.

GEORG TOTSCHNIG moet Levi Leipheimer voor laten gaan als het gaat om het kopmanschap bij Gerolsteiner, maar kan ook een aardig klassement rijden.


JOSE AZEVEDO zal moeten knechten voor Hincapie of/en Popovych. De Portugees eindigde als knecht van Armstrong in 2004 echter als vijfde.

SANDY CASAR viel op in de Giro met een zesde plaats, in de Tour is hij nog niet verder gekomen dan de middenmoot.
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Oud 09-06-2006, 20:45
bazz1982
bazz1982 is offline
miguel indurain
__________________
for those about to rock..we salute you
Oud 09-06-2006, 20:55
PV
PV is offline
Ik ga voor Basso. Ullrich wordt tweede
Oud 09-06-2006, 21:05
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Basso is een zeer sterke renner, maar of hij in de Tour net zo kan vlammen als de Giro is natuurlijk nog maar de vraag, want twee grote ronden in een jaar winnen is een hele klus.
Valverde is een zeer veelzijdige renner, als hij zo sterk is als vorig jaar totdat hij moest opgeven, maakt hij een goede kans.
Landis geef ik ook wel een redelijke kans, hij is jarenlang knecht van Armstrong geweest en als hij veel van Armstrong heeft geleerd weet hij hoe je moet rijden om de Tour te winnen.
Van Popovitsj heb ik nog weinig vernomen dit jaar, in Vinokourovs ploeg heerst onrust wat niet positief voor de prestaties kan zijn en van Hincapie moet je ook maar afwachten hoe goed hij is na zijn val in Parijs-Roubaix.
En Ullrich... tja... in de Giro zag je dat er nog veel werk voor hem was in het hooggebergte, alhoewel hij voor mij wel favoriet nummer 1 voor de tijdritten is. Toch zie ik hem toch wéér tweede worden dit jaar.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 09-06-2006, 22:14
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Ullrich, o.a omdat ie tijdens de Giro niet bepaald in vorm was en alsnog met gemak de tijdrit wint. Daar komt bij dat in de Tour Basso niet het 'thuisvoordeel' heeft.
Oud 10-06-2006, 07:55
Fides
Fides is offline
Basso, Valverde, Ullrich, Popovich, Vinokourov (als hij mee mag doen). Deze 5 zullen we de eerste 5 worden. Ik zeg dus Basso als nr 1.
Oud 10-06-2006, 08:47
MC Bobie
Avatar van MC Bobie
MC Bobie is offline
Bassa en twee wordt Menchov. Ullrich haakt af.
__________________
Lekkerding, lekkerding, lekkerding, STOEPHOER!
Oud 10-06-2006, 09:54
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ik hoop Ullrich, maar ik denk Basso.

Beter gezegd, ik hoop gewoon dat het spannend wordt. Wie wint kan me niet zo veel schelen - behalve als Thomas Dekker wint.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Oud 10-06-2006, 11:53
Verwijderd
Basso
Oud 10-06-2006, 13:05
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Ik ben benieuwd of Basso hersteld is van de Giro en ik weet niet of Ullrich nog kan klimmen, hebben we een tijdje niet van hem gezien namelijk.

Ik ga toch voor Ullrich omdat ik denk dat Basso niet opnieuw in topvorm kan zijn.

Goede uitgebreide openingspost(s) trouwens.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Oud 10-06-2006, 15:02
baas
Avatar van baas
baas is offline
Ik denk Valverde, al was Basso wel érg sterk in de Giro.
__________________
De Honderdjarige oorlog was hét evenement van die eeuw.
Oud 10-06-2006, 15:14
one.
one. is offline
Citaat:
MightyDuck1 schreef op 10-06-2006 @ 12:53 :
Basso
__________________
.
Oud 10-06-2006, 15:25
vreselijke fout
Avatar van vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Waar staan Boogerd en Brochard bij de outsiders.

Als zelfs Casar, Sastre en Di Luca erbij staan

En ik geef Evans meer kans het podium te halen dan Popovych.

Ik hoop dat Ullrich wint Menchov podium en dat Rasmussen de flop wordt.
__________________
Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!!
Oud 10-06-2006, 17:50
PV
PV is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 10-06-2006 @ 16:25 :
Waar staan Boogerd en Brochard bij de outsiders.

Als zelfs Casar, Sastre en Di Luca erbij staan

En ik geef Evans meer kans het podium te halen dan Popovych.

Ik hoop dat Ullrich wint Menchov podium en dat Rasmussen de flop wordt.
Hehe Ik ben heus wel voor Nederland maar ik zie Boogerd niet meer in de top 10 eindigen hoor.
Oud 10-06-2006, 18:35
hmmmm
Avatar van hmmmm
hmmmm is offline
Ik denk niet dat Valverde wint, daar is hij nog te weinig een ronderenner voor. Basso kan denk ik twee grote rondes niet aan.
Ik ga voor een Oostblokker: Popovitsj, Mentsjov of Vinokoerov...
__________________
Verwarring is de eerste stap tot nieuw inzicht
Oud 10-06-2006, 22:33
Baas-J
Avatar van Baas-J
Baas-J is offline
Ik denk Ivan Basso... al moet hij dan wel eerst de eerste week van de Tour goed doorstaan he
Oud 10-06-2006, 23:51
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Zelf ga ik voor Jan Ullrich. Zo'n renner als hij verdient het gewoon in zijn carriere nog een keer de Tour te winnen. Ik gun het hem absoluut!
Zijn grootste concurrent zal vermoedelijk Ivan Basso zijn, maar Ullrich zal heersen in de tijdrit. Basso gaat daar tijd verliezen; misschien niet veel, maar toch. In de tijdrit in de Giro reed Ullrich Basso op een halve minuut.
Toch eindigde Basso de afgelopen twee jaar boven Ullrich in het eindklassement. Het verschil met Ullrich was in 2004 2 minuten en 10 seconden, vorig jaar was het 1 minuut en 41 seconden. Basso doet het de laatste jaren dus beter in de Tour, maar toen had hij geen gewonnen Giro in de benen en nu wel.
Voordeel voor Basso is wel dat hij een veel beter team achter zich heeft dan Ullrich. CSC komt echt met een supersterke ploeg naar Frankrijk.
Maar ik ga voor Jan. Ik heb veel vertrouwen in hem. Hij heeft ook een grotere status dan zijn concurrenten.
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Ads door Google
Oud 11-06-2006, 00:01
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 10-06-2006 @ 16:25 :
Waar staan Boogerd en Brochard bij de outsiders.

Als zelfs Casar, Sastre en Di Luca erbij staan
Casar is niet zo gek toch? Heeft een hele goeie Giro gereden.
Wat betreft Sastre... ik vraag me opeens af of die wel meegaat.. hij heeft de Giro al gereden en moet straks de Vuelta proberen te winnen.. maar het lijkt me toch niet dat Basso hem thuislaat eigenlijk

Het is volgens mij ook nog niet zeker of Boogerd meegaat. De Rabobankploeg heeft in elk geval de namen van Menchov, Rasmussen, Freire, Flecha, Dekker, Dekker, Weening en Posthuma genoemd. Er zou nog 1 plaats vrij zijn. Lijkt me wel dat die voor Boogerd is, maar het is nog niet bevestigd.
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Oud 11-06-2006, 21:14
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
peaceflower schreef op 11-06-2006 @ 01:01 :
Het is volgens mij ook nog niet zeker of Boogerd meegaat. De Rabobankploeg heeft in elk geval de namen van Menchov, Rasmussen, Freire, Flecha, Dekker, Dekker, Weening en Posthuma genoemd. Er zou nog 1 plaats vrij zijn. Lijkt me wel dat die voor Boogerd is, maar het is nog niet bevestigd.
Boogerd zal wel meegaan toch? Ook al hebben ze al die namen, hij is altijd een "zekerheidje" voor de Tour. Denk dat ze Boogerd meenemen en Ardila voor de Vuelta achter de hand houden.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 12-06-2006, 18:54
vreselijke fout
Avatar van vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Van mij mag Boogerd zich een keer richten op de Dauphine of de Ronde van Zwitserland en de tour laten schieten daar rijdt hij toch maar een beetje mee..

Maar de sponsor wil hem als gezicht er natuurlijk bij hebben...
__________________
Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!!
Oud 12-06-2006, 19:59
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik vind het moeilijk om het in te schatten. Ullrich gaat het volgens mij niet meer lukken. Hij is goed, maar de concurrentie is erg sterk. Basso en Vinokourov schat ik beiden hoog in. Basso heeft alleen wel een zware Giro achter de rug en moet het nog maar laten zien. Valverde gaat ook flink meedoen, dat verwacht ik in ieder geval wel.

Maar mijn vermoeden is toch dat één van die vier hem gaat winnen. Dus ook Ullrich kan meedoen. En als ik dan mag gokken wie van die vier het gaat worden, zeg ik Vinokourov. Ik ga er dan wel vanuit dat hij mee mag doen, anders wordt het Valverde
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 12-06-2006, 20:00
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik ben trouwens gek op underdogs hè
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 12-06-2006, 22:07
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Hou ook Landis maar in de gaten. Ik zie in hem een zeer gevaarlijke klant die het de andere favorieten nog knap lastig kan maken. Wie weet zal hij zelfs de gele trui wel bemachtigen, ik acht Landis ertoe in staat.
Vino ook trouwens, zijn erelijst is niet echt compleet zonder dat hij de gele trui gedragen heeft, ook al is het maar voor een dagje...
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Oud 13-06-2006, 12:32
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
ik neem die poll niet serieus omdat hincapie erin staat.
een beetje jammer, want voor de rest is het een leuk overzicht, zelfgemaakt?
Advertentie
Oud 13-06-2006, 13:25
Freddy Krueger
Avatar van Freddy Krueger
Freddy Krueger is offline
Ullricht gaat echt de Tour niet meer winnen.. dit jaar niet, en de komende 33 jaar ook niet..
__________________
Bombing for peace is like screwing for virginity !! :D
Oud 13-06-2006, 16:53
Mavie©2004
Avatar van Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Menchov!
Mooi staaltje op de Ventoux..
Rasmussen de Bolletjes
en Freire groen!




uh ..
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Oud 13-06-2006, 18:19
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Mavie©2004 schreef op 13-06-2006 @ 17:53 :
Menchov!
Mooi staaltje op de Ventoux..
Zit de Ventoux dit jaar dan weer in de Tour dan? Ik dacht het niet, maar ik kan me ook vergissen. Ik dacht wel dat Alpe d'Huez erin zat dit jaar.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 14-06-2006, 10:58
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 13-06-2006 @ 19:19 :
Zit de Ventoux dit jaar dan weer in de Tour dan? Ik dacht het niet, maar ik kan me ook vergissen. Ik dacht wel dat Alpe d'Huez erin zat dit jaar.
nee, ventoux zit er niet in maar er werd ook gedoeld op de overwinning van menchov in de dauphine. de alpe wel inderdaad, net zoals bv de tourmalet, aspin, peyresourde, portillon, izoard, galibier en de joux-plane
Oud 14-06-2006, 18:18
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
nochtans schreef op 14-06-2006 @ 11:58 :
nee, ventoux zit er niet in maar er werd ook gedoeld op de overwinning van menchov in de dauphine.
Aha sorry dan, ja ik volg door het voetbal de Dauphiné helemaal niet dit jaar...
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 14-06-2006, 18:31
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
nochtans schreef op 13-06-2006 @ 13:32 :
ik neem die poll niet serieus omdat hincapie erin staat.
een beetje jammer, want voor de rest is het een leuk overzicht, zelfgemaakt?
Meen je dat nou
Hincapie staat erbij omdat als hij de kopman van Discovery wordt, hij wel degelijk een kanshebber wordt. Klinkt misschien gek, want ik zie hem persoonlijk ook niet winnen, maar die ploeg weet al zeven jaar lang hoe je de Tour wint en als ze alles op Hincapie zetten... wie weet.
Toch moeten ze Popo kopman maken hoor.
Citaat:
Freddy Krueger schreef op 13-06-2006 @ 14:25 :
Ullricht gaat echt de Tour niet meer winnen.. dit jaar niet, en de komende 33 jaar ook niet..
Waarom niet?
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 14-06-2006 @ 19:18 :
Aha sorry dan, ja ik volg door het voetbal de Dauphiné helemaal niet dit jaar...
Schaam je.
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Oud 14-06-2006, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 14-06-2006 @ 19:18 :
Aha sorry dan, ja ik volg door het voetbal de Dauphiné helemaal niet dit jaar...
En de ronde van Zwitserland dan?
Oud 14-06-2006, 18:59
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
De laatste week van het WK Voetbal valt trouwens samen met de eerste week van de Tour. Stom gepland, vind ik. Dan zal in die eerste Tourweek alle aandacht misschien nog wel uitgaan naar het voetbal, terwijl de Tour nota bene naar Valkenburg komt.
Ik hoef dat voetbal niet zo te zien, geef mij de Tour maar Wie van jullie gaat er allemaal naar Valkenburg?
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Oud 14-06-2006, 19:11
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
jw1985 schreef op 14-06-2006 @ 19:43 :
En de ronde van Zwitserland dan?
Die volg ik ook niet, het WK is al meer dan genoeg.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 15-06-2006, 13:32
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
als hincapie de tour wint stop ik met wielrennen kijken
Oud 15-06-2006, 13:32
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
Citaat:
peaceflower schreef op 14-06-2006 @ 19:59 :
De laatste week van het WK Voetbal valt trouwens samen met de eerste week van de Tour. Stom gepland, vind ik. Dan zal in die eerste Tourweek alle aandacht misschien nog wel uitgaan naar het voetbal, terwijl de Tour nota bene naar Valkenburg komt.
Ik hoef dat voetbal niet zo te zien, geef mij de Tour maar Wie van jullie gaat er allemaal naar Valkenburg?
ik! ik! ik! zal wel vet druk worden ondanks het voetbal hoor
Ads door Google
Oud 16-06-2006, 21:01
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
nochtans schreef op 15-06-2006 @ 14:32 :
ik! ik! ik! zal wel vet druk worden ondanks het voetbal hoor
Denk ik toch ook wel. Valkenburg is op de dag van een halve finale van het WK Voetbal, kan zijn dat Nederland die speelt. Maar ach, de Tour wijkt voor niemand dus ook niet voor voetbal.
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Oud 16-06-2006, 21:04
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Tourselecties Discovery Channel en Gerolsteiner bekend

Johan Bruyneel heeft zijn ploeg voor de komende Tour de France bekend gemaakt. Een ploeg die voor het eerst in acht jaar van start gaat zonder zevenvoudig Tourwinnaar Lance Armstrong. Op 1 Juli zullen de volgende renners aan de start staan voor Discovery Channel: Jose Azevedo, Viatchslav Ekimov, George Hincapie, Egoi Martinez, Benjamin Noval, Pavel Padrnos, Yaroslav Popovych, Chechu Rubiera en Paolo Savoldelli. De ploegleiding wees Vladimir Gusev en Michael Barry als reserves aan.

De ploegleiding van het Duitse team Gerolsteiner heeft haar huiswerk voor de Tour de France ook af. De Duitsers starten met Levi Leipheimer als kopman, de Amerikaan was vorige week nog eindwinnaar van de Dauphiné Libéré. De Oostenrijker Georg Totschnig gaat mee als schaduwkopman en eerste helper van Leipheimer. De rest van de ploeg bestaat uit: Peter Wrolich, Sebastian Lang, David Kopp, Markus Fothen, Fabian Wegmann, Ronny Scholz en Beat Zberg.

Cunego start in Tour
Damiano Cunego zal deze zomer dan toch starten in de Ronde van Frankrijk. Il piccolo principe bevestigde dat gisteren zelf. In zijn eerste Tour de France wil de Veronees vooral ervaring opdoen, maar wil er zichzelf ook bewijzen. De Tour start op 1 juli met een proloog in de straten van Straatsburg.
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Oud 18-06-2006, 12:03
hmmmm
Avatar van hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
peaceflower schreef op 11-06-2006 @ 01:01 :
Het is volgens mij ook nog niet zeker of Boogerd meegaat. De Rabobankploeg heeft in elk geval de namen van Menchov, Rasmussen, Freire, Flecha, Dekker, Dekker, Weening en Posthuma genoemd. Er zou nog 1 plaats vrij zijn. Lijkt me wel dat die voor Boogerd is, maar het is nog niet bevestigd.
Ik dacht dat Boogerd juist wel mee ging, maar dat er over Rasmussen nog getwijfeld werd, vanwege zijn rugblessure en weinig koersdagen..
__________________
Verwarring is de eerste stap tot nieuw inzicht
Oud 18-06-2006, 12:48
Spelvout
Avatar van Spelvout
Spelvout is offline
Ik zeg, T. Dekker.
__________________
To say you're sorry is pretty much the same as to apologize, unless you're at a funeral.
Oud 18-06-2006, 19:47
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
peaceflower schreef op 14-06-2006 @ 19:59 :
Wie van jullie gaat er allemaal naar Valkenburg?
Ik ben wel van plan te gaan ja. Weet nog niet precies waar ik ga staan: of bij de Cauberg of bij de finish een eindje verder op.
En wat betreft het voetbal: die dag is pas om 21.00 uur een halve finale, en tussen 17.00 uur en 18.00 uur is het wielrennen afgelopen, dus dan heb je nog tijd genoeg om thuis te komen.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 18-06-2006, 19:49
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Weer twee Tourselecties bekend gemaakt.

Tourselectie Rabobank:
Denis Menchov
Michael Rasmussen
Michael Boogerd
Erik Dekker
Pieter Weening
Joost Posthuma
Thomas Dekker
Oscar Freire
Juan Antonio Flecha
(Reserves: Bram de Groot, Pedro Horrillo)

Tourselectie Phonak:
Floyd Landis
Axel Merckx
Koos Moerenhout
Bert Grabsch
Robert Hunter
Nicolas Jalabert
Miguel Angel Martin Perdiguero
Alexandre Moos
Victor Hugo Pena
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Oud 18-06-2006, 22:39
Spelvout
Avatar van Spelvout
Spelvout is offline
Sterke ploeg hoor, de Rabo's
__________________
To say you're sorry is pretty much the same as to apologize, unless you're at a funeral.
Oud 18-06-2006, 23:27
cult
cult is offline
Als ik realistisch ben, zeg ik Basso. Maar toch hoop ik op een stunt van Der Jan, dat vind ik echt een enorme held.
Oud 19-06-2006, 13:13
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
CSC reed gister ook wel ontzettend sterk, maar zelfde kan je zeggen van Ullrich
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Oud 19-06-2006, 15:01
Verwijderd
Jammer dat Bram de Groot niet in de selectie zit, ik vind dat echt een superknecht die ook nog eens in de goede ontsnapping kan zitten.
En wat heeft die gast vaak pech.

Maar eerlijk is eerlijk, ik zou niet weten wie ze er in zijn plaats uit moeten halen.
Oud 19-06-2006, 17:49
iThink
Avatar van iThink
iThink is offline
Die Ullrich wil zo graag en het T-mobile team heeft goede knechten, maar realistisch gezien zou ik zeggen: dit jaar het jaar van Basso en die van Jan volgend jaar!
Oud 19-06-2006, 22:11
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Nog meer Tourselecties

CSC:
Ivan Basso
Carlos Sastre
Frank Schleck
Jens Voigt
Giovanni Lombardi
Stuart O'Grady
Bobby Julich
David Zabriskie
Christian Vandevelde

(Ploegleider Riis laat Fabian Cancellara thuis. Cancellara had zijn zinnen gezet op de proloog, maar Riis speelt daarvoor de kaart Zabriskie.)

QuickStep:
Tom Boonen
Wilfried Cretskens
Steven De Jongh
Juan Manuel Garate
Filippo Pozzato
José Rujano
Bram Tankink
Matteo Tosatto
Cedric Vasseur

(o.a. Bettini en Knaven blijven thuis.)

Liquigas:
Danilo Di Luca
Stefano Garzelli
Luca Paolini
Magnus Backstedt
Manuel Quinziato
Michael Albasini
Patrick Calcagni
Kjell Carlström
Matej Mugerli

Euskaltel:
Iban Mayo
Haimar Zubeldia
Inaki Isasi
Unai Etxebarria
Gorka Verdugo
Inigo Landaluze
Aitor Hernandez
David Lopez
Iker Camano
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Oud 19-06-2006, 22:33
hmmmm
Avatar van hmmmm
hmmmm is offline
Cancellara thuis laten? Jammer...
Verder veelbelovende selecties!
__________________
Verwarring is de eerste stap tot nieuw inzicht
Oud 19-06-2006, 23:14
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
csc heeft een supersterke ploeg, cancellara heeft eigenlijk geen wedstrijd meer gereden sinds april en heeft zelf aangegeven niet in vorm te zijn voor de tour. kroon heeft voor de start van het seizoen al gezegd de tour niet te willen rijden (richt zich nu op najaarsklassiekers).

liquigas heeft ook maar een rare ploeg, die gokken op een heuveletappe. jammer dat cioni niet meerijdt.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Wielerseizoen 2006
geen punt :|
360 30-06-2006 10:40
Vrije tijd rondemaster
zztfg
485 29-06-2006 16:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:24.