Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2013, 13:54
Verwijderd
1 jaar terug is me beugel eruit gegaan, en ik merk net dat hij van positie is verandert zo lijkt het..

Weet iemand of het een los spalkje kan zijn?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2013, 13:57
Verwijderd
Je tand die van positie verandert.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2013, 14:20
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Nou, mijn tanden zijn een stuk verschoven en vandaag vertelde de mondhygiëniste me dat er twee slotjes van mijn spalkje los zijn, dus dat zou bij jou ook wellicht zo kunnen zijn. Blijkbaar kan een tandarts of mondhygiëniste dat wel zelf weer in orde maken door er nieuwe op te zetten, maar leuk is het niet natuurlijk niet
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 12-04-2013, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Nou, mijn tanden zijn een stuk verschoven en vandaag vertelde de mondhygiëniste me dat er twee slotjes van mijn spalkje los zijn, dus dat zou bij jou ook wellicht zo kunnen zijn. Blijkbaar kan een tandarts of mondhygiëniste dat wel zelf weer in orde maken door er nieuwe op te zetten, maar leuk is het niet natuurlijk niet
Is er niks waardoor die terug op de plek kan komen ?
Niemand valt het op maar ik vind het niet mooi

Hij zit boven en daar voel ik he spalkje amper tot helemaal niet, ik voel niet of die los zit,
waarsheinlijk of misshien zou ik als die los zat een nagt beugel krijgen omdat dit dan de 3e keer is dat die los is.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2013, 15:24
Verwijderd
Wat moet ik nu doen eigelijks, wachten tot maandag om afspraak te maken bij tandarts?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2013, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Wat moet ik nu doen eigelijks, wachten tot maandag om afspraak te maken bij tandarts?
Ja, wat wil je anders doen dan? Lijkt me geen spoedgeval in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2013, 15:41
Verwijderd
Hoop dat die niet schever staat dan nu als die verandert is van positie, kan ook zijn dat die altijd zo stond maar nu opvalt omdat ik weer eens goedd naar gekeken heb..

Laatst gewijzigd op 12-04-2013 om 21:02.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2013, 17:31
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Het kan een los spalkje zijn ja. En dat is niet in 2 dagen ontstaan, eerder in weken tot maanden. Maandag even de tandarts/orthodontist bellen en dan zetten ze hem weer vast. Als hij terug op z'n plek moet, moet je waarschijnlijk weer een nieuwe plaatjesbeugel (heb ik ook gehad)
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 12-04-2013, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Het kan een los spalkje zijn ja. En dat is niet in 2 dagen ontstaan, eerder in weken tot maanden. Maandag even de tandarts/orthodontist bellen en dan zetten ze hem weer vast. Als hij terug op z'n plek moet, moet je waarschijnlijk weer een nieuwe plaatjesbeugel (heb ik ook gehad)
ik was in februarie naar de tandarts en die zei toen dat er niks aan de hand was,
Me vader valt het niet echt... niet als ik gewoon lach ofzo..
Ik maak me nu best wel zorgen

Laatst gewijzigd op 12-04-2013 om 21:02.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2013, 20:34
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ja jeetje als het niet opvalt dan is er toch niks aan de hand? Dan laat je gewoon dat spalkje weer goed vastzetten en dan hoef je helemaal geen beugel.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 12-04-2013, 20:57
Verwijderd
Ik zie het, dan zit het spalkje vast dan zie ik het nog steeds
Met citaat reageren
Oud 12-04-2013, 21:06
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Dan moet je je mond of je ogen dichtdoen. Luister eens, er zijn 3 opties
1. je doet helemaal niks en je tand kan mogelijk nog schever staan en je blijft je ergeren
2. je gaat naar de orthodontist en laat het spalkje weer vastzetten zodat het in ieder geval niet erger wordt en leert leven met een tand die volgens jou scheef staat
3. je gaat naar de orthodontist en laat met een beugel je tand weer rechtzetten zodat je je niet meer hoeft te zien.

Andere opties zijn er niet.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 12-04-2013, 21:20
Verwijderd
Hoe zou jij kunnen level met iets wat er niet uit ziet?


Ik heb even op internet gekeken waarschijnlijk nog een 4e optie,
plaatbeugel (losse)
daarmee kan je induviduele tanden recht zetten..

Maar toch heb echt een hekel aan tandartsen.. :/
Met citaat reageren
Oud 13-04-2013, 07:32
Verwijderd
Hou toch gewoon eens op met je aanstellen :'). Als het je vader niet opvalt zal het vrijwel niemand anders opvallen, zo geïnteresseerd zijn mensen nou ook weer niet in het gebit van anderen. En anders dan neem je een beugel. Klaar.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2013, 09:35
Verwijderd
Ik kan geen beugel betalen.. plaat beugel kan nog wel, nieuwe spalkjes ook wel..

Laatst gewijzigd op 13-04-2013 om 09:41.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2013, 10:42
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Spalkje vastlijmen kostte me een jaar terug iets van 15 euro, dus dat zijn de kosten niet.
En als je heel goed kijkt naar het gebit van andere mensen (waar je meestal de kans niet voor krijgt, want niemand laat de hele dag zijn tanden zien), zie je dat eigenlijk niemand een perfect gebit heeft. Mensen zijn er ook helemaal niet in geïnteresseerd om te kijken hoe het gebit van een ander er nu precies uit ziet.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2013, 10:56
Verwijderd
Ga gewoon naar de tandarts of orthodontist en laat hem vertellen wat je opties zijn. Je kan je wel druk maken over alles, maar dat heeft nogal weinig nut.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2013, 11:03
Verwijderd
Ja maandag ofzo of volgende week nu kan niet echt he..
Met citaat reageren
Oud 13-04-2013, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Ja maandag ofzo of volgende week nu kan niet echt he..
Nee, dus je zo druk maken heeft nu ook geen zin. Eerst eens kijken wat de tandarts/ortho te zeggen heeft.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2013, 12:38
Verwijderd
Morgen heb ik afspraak bij ortho
Met citaat reageren
Oud 17-04-2013, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Weet iemand of het een los spalkje kan zijn?
de tandarts weet dat waarschijnlijk
Met citaat reageren
Oud 17-04-2013, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Ik kan geen beugel betalen.. plaat beugel kan nog wel, nieuwe spalkjes ook wel..
worden die dingen niet meer vergoed dan?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2013, 12:45
Verwijderd
Hangt van je verzekering af.
Ik moet het zelf betalen nu..

Laatst gewijzigd op 17-04-2013 om 17:40.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2013, 12:36
Verwijderd
Ben bij ortho geweest, en uhm ik hoor/merk wel of iemand wil weten hoe het ging.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2013, 15:34
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben wel benieuwd.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 18-04-2013, 17:28
Verwijderd
Spalkje zit nog vast, maar me tand is net zo breed als de 2 voortanden dus hij past eigelijks gewoon niet tussen, is ie beetje naar schuin gaan staan. die tandarts zag het wel meteen en ortho ook..
Dit is gewoon de plek waar hij op staat de balans gevonden.

2 opties,
beugel opnieuw een jaar, kans dat die daarna weer zo staat
of laten zitten, veder kan er niks aan gebeuren..

Ik laat hem zo staan.. vind het toch jammer dat hij anders staat want hij stond echt perfect..

Laatst gewijzigd op 18-04-2013 om 20:52.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2013, 10:46
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Spalkje zit nog vast, maar me tand is net zo breed als de 2 voortanden dus hij past eigelijks gewoon niet tussen, is ie beetje naar schuin gaan staan. die tandarts zag het wel meteen en ortho ook..
Ik snap het niet, om welke tand gaat het, die net zo breed is als je voortanden Je bent in elk geval niet gek geworden, als de tandarts en ortho wel zagen wat je bedoelde

Ik moet nu maandag naar de tandarts om mijn spalk vast te laten zetten (en verdere verschuifschade te beperken...). Hmpf.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 19-04-2013, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Ik snap het niet, om welke tand gaat het, die net zo breed is als je voortanden Je bent in elk geval niet gek geworden, als de tandarts en ortho wel zagen wat je bedoelde

Ik moet nu maandag naar de tandarts om mijn spalk vast te laten zetten (en verdere verschuifschade te beperken...). Hmpf.
2e snijtand je weet wel naast de 2 voorste.

Ik hou me gebit wel in de gaten, of er nog iets is verandert, op een 1 of andere manier vind ik me tanden niet meer zo mooi als toen me beugel er eruit was, alsof ik alles anders zie staan opeens..


S6 maandag bij dde ortho of tandarts ;p
Maar hoe heb je je spalkje los gekregen?

Laatst gewijzigd op 19-04-2013 om 19:08.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2013, 21:23
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb ook een tand die niet meer staat zoals hij stond toen mijn beugel er net uitging, dat komt door de combinatie nagelbijten en verkeerd groeiende verstandskiezen. Ik ben ook de enige die het ziet, maar ach.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2013, 21:54
Verwijderd
Ik vind het maar kud, me tanden stonden voor mij echt perfect beter kon trouwens ook niet als je mijn gebit en kaak hebt.. en nu muah kan beter
Met citaat reageren
Oud 20-04-2013, 08:26
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:


S6 maandag bij dde ortho of tandarts ;p
Maar hoe heb je je spalkje los gekregen?
Dank je!

Tsja, volgens mij is die lijm eraf gesleten of zo, ben een stukje ouder dan jij... Of een mondhygiëniste heeft een keer wat te ruw gedaan, want dat ging zo: "hey, je spalk zit bijna los... O, nu helemaal!"
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 20-04-2013, 08:34
Verwijderd
Citaat:
Dank je!

Tsja, volgens mij is die lijm eraf gesleten of zo, ben een stukje ouder dan jij... Of een mondhygiëniste heeft een keer wat te ruw gedaan, want dat ging zo: "hey, je spalk zit bijna los... O, nu helemaal!"
Die van mij is ook tussen 3 ortho bezoeken los gegaan 2 keer los dus, door tandplak volgens mij en had snel in iets hards gebeten xd
Met citaat reageren
Oud 26-04-2013, 02:59
Mutsopjehoofd
Avatar van Mutsopjehoofd
Mutsopjehoofd is offline
Je mag je pas echt druk maken op het moment dat je een extra tand midden achter in je bovenkaak hebt zitten.

Vragen aan je orthodontist, die heeft ook je spalkje gezet mocht het je spalkje zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2013, 05:06
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Je mag je pas echt druk maken op het moment dat je een extra tand midden achter in je bovenkaak hebt zitten.
En wat heeft dat te maken met een spalkje en dus met de TS?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2013, 09:06
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Het kostte bij mij trouwens bijna 70 euro, dus die 15 euro van Hawahaai lijkt niet helemaal meer te kloppen!
Bij de tandarts viel het overigens wel mee, maar een week later heb ik er nog steeds wel last van... Logisch ook wel, zo'n draadje dat ineens aan je tand begint te trekken...
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 26-04-2013, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Je mag je pas echt druk maken op het moment dat je een extra tand midden achter in je bovenkaak hebt zitten.

Vragen aan je orthodontist, die heeft ook je spalkje gezet mocht het je spalkje zijn.
Ik ben er al geweest zei ik ?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2013, 15:00
Mutsopjehoofd
Avatar van Mutsopjehoofd
Mutsopjehoofd is offline
Mijn fout. verkeerd gelezen.

Denk dat je 't nooit helemaal tegen gaat dat tanden anders gaan staan nadat je je beugel niet meer hebt.
Bij mij is er ook wel redelijk wat gaan schuiven, maar ik kan begrijpen dat het vervelend is als je 'net' je beugel niet meer hebt.
Zie maar zo: Gelukkig is het maar 1 tand.

Laatst gewijzigd op 26-04-2013 om 15:05.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Leven: "Evolutie of schepping?"
BiL@L
13 03-12-2003 11:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:34.