Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2013, 18:53
Verwijderd
Wie heeft ervaring met een cyste weg laten halen die hier zit?
zie plaatje.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 19:53
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Nee. Maar een cyste weghalen is een relatief kleine ingreep, een klein sneetje onder lokale verdoving. Als je je zorgen maakt over een eventueel litteken zou je dit met je huisarts of chirurg kunnen bespreken, zodat ze hun best doen om een zo'n klein mogelijk littekentje te maken.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 20:33
Verwijderd
Gelukkig want op het gebied van kaak lees ik niet echt fijne dingen.. dat word in het ziekenhuis gedaan neem ik aan?
Niet zo verdoving hoop ik, die diep in je mond moet die zijn het pijnlijkst o_o

bij mij zie je de cyste zniet echt van de buiten kant, als je er op gaat 'drukken' voel je hem en hij kan bewegen.

Laatst gewijzigd op 16-05-2013 om 21:55.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2013, 16:09
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Weet je zeker dat het een cyste is, en zo ja, hoe weet je dat?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2013, 16:34
Verwijderd
Omdat ik vorige keer ook naar dokter ben geweest en die zei dat het een cyste was, dus ik weet het zeker.


Het was wel 2 jaar terug, maar hij zit nu aan dezelfde kant, zo wat zelfde plek en hij beweegt net als de eerste keer.

Laatst gewijzigd op 17-05-2013 om 17:54.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2013, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Nee. Maar een cyste weghalen is een relatief kleine ingreep, een klein sneetje onder lokale verdoving. Als je je zorgen maakt over een eventueel litteken zou je dit met je huisarts of chirurg kunnen bespreken, zodat ze hun best doen om een zo'n klein mogelijk littekentje te maken.
In tegenstelling tot wanneer je dat niet vraagt en ze een botte zaag gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2013, 09:16
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
:')

Citaat:
Gelukkig want op het gebied van kaak lees ik niet echt fijne dingen.. dat word in het ziekenhuis gedaan neem ik aan?
Niet zo verdoving hoop ik, die diep in je mond moet die zijn het pijnlijkst o_o

bij mij zie je de cyste zniet echt van de buiten kant, als je er op gaat 'drukken' voel je hem en hij kan bewegen.
Wat lees je dan?

En waarom heeft je huisarts twee jaar geleden er dan niks aan willen doen? Als die cyste geen pijn doet, klein is, en nergens in de weg zit is het misschien de beste optie om af te wachten en geen ingreep te verrichten. Dit kun je het beste met je huisarts bespreken.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 18-05-2013, 12:19
Verwijderd
Omdat hij vanzelf weg ging'
Met citaat reageren
Oud 18-05-2013, 12:37
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Is het zo'n beweegelijk balletje op je kaak? En als je erop drukt is het gevoelig (maar niet zo pijnlijk dat je denkt dat je kaak eraf valt)? Dat heb ik ook wel eens en het gaat altijd vanzelf weg. Zou het nog even aankijken, en anders je huisarts raadplegen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2013, 13:20
Verwijderd
Eerste 2 dagen voelde ik hem wel, nu raak ik hem niet meer aan het voelt zo raar vooral als die beweegt.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2013, 21:42
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Cystes en vetbultjes komen wel vaker voor. Het zijn meestal kleine bultjes die je gewoon met de huid kan meeduwen. Ze jeuken niet, doen geen pijn, geen last van. Soms worden ze even wat groter, soms zakken ze weer wat in.

Reden om ze weg te laten halen is vaak dat het in de toekomst geen problemen kan geven door bijvoorbeeld ooit te gaan ontsteken. De ingreep is ook klein. In het ziekenhuis via plaatselijke verdoving halen ze het weg (circa 10 minutes, waarvan 4 minuten echt bezig denk ik). Je kan na de behandeling meteen weer weg.

Heb er ooit 1 weg laten halen op mijn gezicht, het is dat het ziekenhuis ver weg was anders was ik in de pauze gegaan. Heb nu midden op de dag paar uur gemist ivm reistijd. Ben na het weghalen gewoon weer terug naar school gegaan ^_^.

Moest tijdje later nog even langs de dokters assistent in het dorp voor het weg laten halen van de hecting. Wat onzin was, elke idioot kan dat er uit halen -_-;. Tegenwoordig gebruiken ze ook wel veel van die oplosbare hechtingen.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2013, 18:58
Verwijderd
Die van mij is niet zomaar gekomen, door een operatie, hoe gaat zo plaatselijke verdoving?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2013, 19:03
Verwijderd
Waarschijnlijk krijg je een prik (die je niet voelt) en vervolgens voel je helemaal niets meer in dat gebied. Uurtje later is je gevoel weer helemaal terug.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2013, 23:36
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Yeah, gewoon een prik. Vergelijkbaar met een inenting toen je klein was. Verdoofd het gebied daar plaatselijk. Beetje afhankelijk van de persoon is het na een uur tot enkele uren weer weg. Voelt wel funny, als je dan je hand er op legt dan voelt je hand wel druk, maar de verdoofde plek op je lichaam niet ^^.

Bij mij zat bij mijn oog, dus mijn wenkbrauw was mee verdoofd. Als ik mijn wenkbrauwen wilde optillen ging alleen de andere kant, was een hilarisch gezicht
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid eierstok...pijn
lotus01
6 12-10-2009 21:01
Lichaam & Gezondheid Cyste
Smoozy
14 10-05-2006 12:22
Lichaam & Gezondheid Cystes, snelle groei meestal goedaardig?
miekmuis
15 02-11-2005 21:29
Lichaam & Gezondheid Cyste...
Gothic
12 26-09-2003 20:21
Lichaam & Gezondheid Pijn (eierstok)
Verwijderd
8 23-06-2003 11:53
Lichaam & Gezondheid Raar bobbeltje achter m'n oor!!!
Iotje
23 12-07-2002 21:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:51.