Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2020, 20:27
Verwijderd
Of wier als het een gidsin was.
Advertentie
Oud 30-08-2020, 20:32
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
zo is het maar net
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 30-08-2020, 21:45
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Wij moesten vroeger bij geschiedenisles de film The Wave kijken. Kennen jullie die ook?
Over een leraar die de leider van een soort club wordt en leerlingen tegen elkaar opzet, en aan het eind doet ie zo van 'Haha! Dit is wat Hitler ook deed! Stelletje sukkels! Je moet nooit blind iemand volgen!'
__________________
Who's this jabroni?
Oud 30-08-2020, 21:53
Verwijderd
Wat een goede leraar
Oud 30-08-2020, 21:54
Verwijderd
Wij moesten missisisssisiiiiisisssip burning kijken en daarma had ik nachtmerries. Later moesten we full metal jacket kijken en dat heb ik geweigerd en dat vond de leraar oke als ik maar een opstel schreef over weetikwat.
Oud 30-08-2020, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Wij moesten vroeger bij geschiedenisles de film The Wave kijken. Kennen jullie die ook?
Over een leraar die de leider van een soort club wordt en leerlingen tegen elkaar opzet, en aan het eind doet ie zo van 'Haha! Dit is wat Hitler ook deed! Stelletje sukkels! Je moet nooit blind iemand volgen!'
Ja, ik ben nog op zoek naar een versie die iets meer kwaliteit heeft dan de VHS Rip in mijn collectie.
Oud 30-08-2020, 23:04
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Wij moesten missisisssisiiiiisisssip burning kijken en daarma had ik nachtmerries. Later moesten we full metal jacket kijken en dat heb ik geweigerd en dat vond de leraar oke als ik maar een opstel schreef over weetikwat.
Oh shit Ja, die heb ik ooit op tv gezien toen ik een jaar of 12 was en dat was echt heftig.
Srsly, we moeten gewoon weer ouderwets kinderen trauma's bezorgen met films over belangrijke onderwerpen. Fuck die zogenaamd tere zieltjes.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 30-08-2020, 23:14
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik kijk nu overigens the wave op yt, en wat me nu vooral opvalt is dat de highschool kids eruitzien alsof ze tegen de 30 zijn. :')
__________________
Who's this jabroni?
Oud 31-08-2020, 07:09
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ik heb Mississippi Burning gezien toen ik relatief jong was (13-14?), samen met mijn mama. Geen nachtmerries wel onder de indruk.

Van The Wave had ik nog niet gehoord.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 31-08-2020, 11:16
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Wij keken nooit films bij geschiedenis

Ik was een paar jaar geleden met mijn achternichtjes in kamp westerbork.
We hadden van te voren aangekondigd wat we ongeveer gingen doen en wat het voor plek was.

De jongste was toen 9 denk ik en zei: Ik vind het hier niet leuk, maar wel belangrijk.

Vond ik wel mooi gezegd
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 31-08-2020, 11:54
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Ik heb American History X gezien bij geschiedenis op school. Ik vond het toen ook maar een nare film.
Oud 31-08-2020, 12:06
Verwijderd
Citaat:
American History X .... een nare film.
Wauw....
Oud 31-08-2020, 13:40
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Wij moesten vroeger bij geschiedenisles de film The Wave kijken. Kennen jullie die ook?
Over een leraar die de leider van een soort club wordt en leerlingen tegen elkaar opzet, en aan het eind doet ie zo van 'Haha! Dit is wat Hitler ook deed! Stelletje sukkels! Je moet nooit blind iemand volgen!'
Jup, ook gezien in de 4e of 5e klas
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 31-08-2020, 13:43
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik heb afgelopen weekend de bundel van "van nul tot nu" ge-/herlezen met de aanvulling van 1987-1999 en wat tekstuele aanpassingen zodat de Euro en WA ook kloppen. Blijft ook boeiend
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 31-08-2020, 13:58
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Wauw....
Nu kan ik hem wel waarderen
Oud 31-08-2020, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Nu kan ik hem wel waarderen
Ja, maar das niet wat ik bedoel. Het is volgens mij de bedoeling van de makers dat je het een nare film vindt is meer mijn punt...
Oud 31-08-2020, 14:07
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Wij keken geen films bij geschiedenis, zover ik me kan herinneren. Wellicht een docu over de opkomst van de stoommachines ofzo, maar tegen de tijd dat we diep WOII in gingen, hadden we een leraar die altijd goed kon vertellen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 31-08-2020, 14:16
Verwijderd
Wij keken dat niet per se met geschiedenis maar tijdens mijn middelbareschoolcarrière was vijftig jaar bevrijding om de hoek dus we zijn met school naar Schindler's List geweest en we hebben ook American History X integraal in de aula gekeken met mogelijkheid tot vragen stellen en een debat over extreemrechts.
Oud 05-09-2020, 23:36
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
De eerste keer in maanden dat ik het later maak dan 00:30 in de horeca. Alles sluit om 01:00, maar echt goed decadent naar de wijnbar, restaurant en nog op café geweest vandaag
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 06-09-2020, 15:59
Verwijderd
Wij keken nooit films

Het was dicteren en snel schrijven en enorme lappen tekst schrijven bij toetsen, ik waardeer die style nu wel trouwens, weet nog best veel.
Oud 06-09-2020, 19:46
Verwijderd
(kort) interview met Jordan Peterson op 2.
Oud 06-09-2020, 19:47
Verwijderd
En de Ontario Proud Boys.
Oud 06-09-2020, 19:47
Verwijderd
Ik vind het naar.
Oud 06-09-2020, 20:02
Verwijderd
Holy fuck wat is Peterson een doodenge kerel.
Oud 06-09-2020, 20:03
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Heb over hem ooit gehoord, maar wat doet die gap?
Oud 06-09-2020, 20:06
Verwijderd
Het is een zeer geleerde filosoof.
Oud 06-09-2020, 20:06
Verwijderd
Net als Thierry Baudet.
Oud 06-09-2020, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Heb over hem ooit gehoord, maar wat doet die gap?
Ik kan he tniet zo goed uitleggen. Hij is boos omdat hij vindt dat mannen onderdrukt worden. En het is idioot om te doen dat mannen en vrouwen gelijk zijn. Of hetzelfde? Het is idioot te doen dat ze hetzelfde zijn? Deadlock (Bas deadlock naamzoek) en Straatmeid hebben eerder wel duidelijke posts over hem gemaakt, als ik me het goed herinner.

Ik vind het een enge en nare ontwikkeling.
Oud 06-09-2020, 20:10
Verwijderd
Maar hij is dus boos. Heel boos. En niet voor rede vatbaar. En geleerd. Hij gebruikt dure woorden. En hij wordt aanbeden. En omdat hij dure woorden gebruikt is hij denk ik soms nog gevaarlijker dan iemand die niet zo'n dure woorden gebruikt maar hetzelfde zegt en/of bedoelt.
Oud 06-09-2020, 20:12
Verwijderd
Kan ik het terugzien? Ik heb me er heel lang niet meer in verdiept in die gast.
Oud 06-09-2020, 20:12
Verwijderd
Maar mijn gevoel hierover is vooral nog niet onder woorden te brengen omdat ik daar echt over na moet denken als ik daar woorden aan wil geven. Maar ik denk niet dat ik daar meer over na wil denken.
Oud 06-09-2020, 20:15
Verwijderd
Programma heeet Paradijs Canada, over minder mooie kanten van Canada. Vorige week onder andere over inheemse vrouwen en de highway of tears. Deze keer over Giftige mannelijkheid.
Oud 06-09-2020, 20:20
Verwijderd
Oja heb ik toen gezien ja!! Maar toen was ik dus niet thuis.

Thanks! Zal het later even opzoeken, of misschien kan ik het nu al kijken.
Oud 06-09-2020, 20:22
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Mannen moeten es een keer niet zo janken.
'weeeeh, er wordt me ineens gezegd dat ik vrouwen moet respecteren en dat zij het recht hebben om me af te wijzen als ik ze probeer aan te randen. Arme ik en mijn gekrenkte gevoelens die ik niet mag hebben omdat ik een man ben'.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 06-09-2020, 20:22
Verwijderd
Ik kan vooruitkijken zelfs
Oud 06-09-2020, 20:29
Verwijderd
Er was een praatgroep voor mannen waarin gezegd werd dat er meer aandacht is voor de emoties van vrouwen dan voor mannen. Als vrouwen hulp nodig hadden, konden ze op elke straathoek terecht. Een van die kerels werd geslagen door zijn vrouw, maar hij kon alleen bij de daklozenopvang terecht toen hij eindelijk bij haar weg ging.
Een ander vond het moeilijk omdat hij niet bij zijn emoteis kon en zei daarover dat het de schuld was van de fysieke en mentale mishandeling die hij jarenlang had geleden tijdens zijn huwelijk.
Oud 06-09-2020, 20:31
Verwijderd
En de proud boys hadden niks tegen feminisme of feminsten, maar vereerden de huisvrouw en het gezin. Het werk van de huisvrouw was altijd meer waard en belangrijker dan wat hij deed om geld in de lade te brengen. Ik vind het jammer dat er niet gevraagd werd wat zij dan verstaan onder huisvrouwen of feminisme.
Oud 06-09-2020, 20:32
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ja, dat is heel sneu voor die mannen. Er moet iets in de maatschappij veranderen waardoor mannen niet meer het gevoel hebben dat ze nergens over kunnen praten, al hun shit opkroppen en dan rare dingen gaan doen. Maar het zijn niet vrouwen die daar de schuld van zijn. Juist dat emoties worden gezien als iets vrouwelijks en dus minderwaardig.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 06-09-2020, 20:35
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
En de proud boys hadden niks tegen feminisme of feminsten, maar vereerden de huisvrouw en het gezin. Het werk van de huisvrouw was altijd meer waard en belangrijker dan wat hij deed om geld in de lade te brengen. Ik vind het jammer dat er niet gevraagd werd wat zij dan verstaan onder huisvrouwen of feminisme.
Interessant. Ik heb ook wel eens gesprek gehad met iemand in mijn vriendengroep die nogal pro-peterson is, feminisme hekelt en met termen als 'mgtaw' strooit. Volgens hem is het niet eerlijk dat je als vent altijd maar op vrouwen af moet stappen en dat dat nooit andersom gebeurt. En als je dan op ze afstapt gaan ze zeuren dat ze worden lastiggevallen.
Deze knul is létterlijk een fedora neckbeard, dus op zich wel fijn dat je van een afstand al kan zien dat je 'm moet mijden.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 06-09-2020, 20:47
Verwijderd
mgatw is echt fucking evil
Oud 06-09-2020, 20:49
Verwijderd
Ik zit nu te kijken en ik heb ineens zin om te knokken.
Oud 06-09-2020, 20:50
Verwijderd
Ja nou ja, dat er in de maatschappij iets zou moetne veranderen, ja. Maar ik vind van mishandelde mannen net zo goed dat ze in therapie moeten om aan zichzelf te werken als van mishandelde vrouwen. Shit is moeilijk en niet makkelijk op te lossen, maar in een groepje in een kamertje zitten huilen over dat Gender X gemeen is, daar wordt niemand beter van en dan wordt je imho alleen maar bevestigd in een negatief wereldbeeld.
Oud 06-09-2020, 20:51
Verwijderd
Welk programma was het?
Oud 06-09-2020, 20:52
Verwijderd
PARADIJS CANADA DEADLOCK LEES DIE SHIT TERUG JIJ SCHELE 17V.
Oud 06-09-2020, 20:53
Verwijderd
Citaat:
PARADIJS CANADA DEADLOCK LEES DIE SHIT TERUG JIJ SCHELE 17V.
Hij kon het niet lezen door zijn alt-right traantjes
Oud 06-09-2020, 20:57
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Godver, ik heb nieuwe onderburen en eerst zijn ze de hele dag al.kkmuziek aan het draaien en nu ruikt m'n huis naar jonko.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 06-09-2020, 21:05
Verwijderd
Haha die vrouw die de hond meenam naar de dierenarts en vanuit daar vertelde dat ze niet meer terugkwam, omdat ze bang was dat hij gewelddadig zou zijn.....

En dan die kerel die er niks van snapt. Hehe nou ik snap dat wel.
Oud 06-09-2020, 21:10
Verwijderd
Ja maar dan heb je ook echt een issue. Als vrouw zijnde ook - wtf. Maar goed, ik vraag me dan ook oprecht af of waar die angst bij die vrouw vandaan komt. Ik bedoel, die komt ook niet uit de lucht vallen. Is dat dan haar issue, of is hij eerder gewelddadig geweest? ZOVEEL VRAGEN.
Oud 06-09-2020, 21:12
Verwijderd
Zo'n man is al eerder gewelddadig geweest.
Oud 07-09-2020, 09:21
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
Citaat:
'mgtaw' .
ik ging dit opzoeken op wikipedia en toen moest ik aan al bundy denken
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:50.