Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2001, 08:16
Jimmy17
Jimmy17 is offline
Hebben jullie ook zo'n hekel aan die vervelende fuck vertalingen van Latijnse teksten. Ik moet nu voor mijn proefwerk Latijn leren, en ik heb daar antwoordenstencisl bij gekregen. Nou het is echt 1 en al afbraak van het Latijn. Videor-vormen, gerundi(v)um vormen, en meer worden verkeerd vertaald, alles wordt voorvertaald (ja ik ben nu met Cicero - In catalinam bezig, alles staat in dat domme hulpboek voorvertaald)
Dus ik dacht, laat ik eens op wat sites kijken: en ja hoor, het is noig vrijer vertaald dan in dat antwoordenstencil. Komop, mijn opa kan het nog beter!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2001, 13:56
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
Ik begrijp wat je bedoeld, wij hebben ook antwoordbladen, amar daar wordt geen rekening gehouden met de grammaticale vertaling. passieve vormen worden soms compleet weggelaten, en ook gerundiva en vomren van posse zijn compleet anders vertaald, inderdaad zeer irritant voor de letterkundige, maar het is litereair verantwoord
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 20-01-2001, 14:46
Jimmy17
Jimmy17 is offline
tsja ik ivnd hte maar vervelend. Vooral voor mensen die niet goed zijn in latijn is dit lastig hoor, dan vraag je je af waar zo'n vorm vandaan komt, maar ik ben wel goed in latijn, dus daar heb ik meestal geen last van
Met citaat reageren
Oud 20-01-2001, 14:49
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Wij krijgen geen antwoordenstencils, maar bespreken alles nog. Ik heb nog het oude systeem dus 5 uur Grieks en 6 uur latijn in de week, dus tijd genoeg om de teksten te bespreken.
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2001, 20:11
Jimmy17
Jimmy17 is offline
Tsja das wel waar. Wij bespreken ook alles wel. Ik heb alleen 3 uur in de week. Wij hebben Cicero In Catalinam (5VWO) in een half jaar gedaan met 3 uur per week. Mijn leraar vertelde mij dat wij echt veel sneller waren dan anderen in het oudere systeem/
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Geen vrienden kunnen maken
Katje92
19 17-04-2016 16:35
Wegwijzen & Voorstellen grapigge opening zinnen
LOVE THE GAME
2 26-02-2011 22:34
Verhalen & Gedichten [Verhaal] verloren tss liefde en vrijheid
*nerwen elensar
28 15-08-2004 20:35
Psychologie Wie heeft er ook zo'n hekel aan kleine kinderen en baby's?
juliettebinoche
61 06-05-2003 20:20
Films, TV & Radio De leukste tv-tune
PV
50 08-04-2002 13:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:30.