Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2008, 11:53
Verwijderd
ik, als ongelovige, ben benieuwd wat mensen zich hierbij voor zouden stellen.
zou hij alle "andersgelovigen" de hel in sturen, vloedgolven maken, ziektes genezen, president worden? een huisje en een hengel kopen?
Advertentie
Oud 28-11-2008, 18:17
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Hangt er helemaal van af welke bui hij heeft. Voor hetzelfde geld worden alle meisjes die Maria heten plotseling zwanger zonder seks. Seks met je ex is in. Daarnaast denk ik dat als hij ziet hoe zijn religie(s) worden gebruikt om zijn grootste gift (vrije geest) te onderdrukken, dat hij op de koffie gaat bij Paus Benedictus. Hoewel die het vast niet kan geloven als de goedheiligman plotseling voor zijn neus staat.
__________________
Altijd nuchter
Oud 28-11-2008, 19:57
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
ik denk dat er iets zal gebeuren waar ik me nu niks bij voor kan stellen

in ieder geval komt er iets als gerechtigheid. Wat dat precies in gaat houden weet ik niet. Hij heeft een nieuwe hemel en een nieuwe aarde belooft, ik denk dat alles gewoon drastisch zal veranderen. Onze hele manier van denken. Ik hoop dat het dan makkelijker zal zijn om God te kennen, en wat hij doet en zegt te begrijpen, ik hoop dat we meer op hem zullen gaan lijken, niet in de zin van dat we ook machtig worden ofzo, maar dat we meer op dezelfde manier denken ofzoiets zodat we dichter bij hem kunnen komen.

maarja, ik weet er niks van. De bijbel heeft het veel over gerechtigheid.
Oud 29-11-2008, 20:49
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Niemand zou hem/haar geloven op z'n woord en binnen de tijd dat je een 'weesgegroetje' hebt gezegd zit hij op een psychiatrische afdeling.

God zou natuurlijk niets doen, god zou zijn.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 30-11-2008, 00:30
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Ik denk inderdaad dat God niet veel gedaan zou krijgen op aarde. Alles wat hij zou zeggen zou gewoon afgedaan worden als gewauwel, en alles wat hij aan wonderen zou verrichten, zou volgens mij door de religieuze instantie welliswaar als wonderen worden erkend, maar dan wel als werk van de duivel. in de bijbel staat namelijk specifiek dat God niet meer op aarde gaat komen, en dat iedereen die wonderen doet vanaf het jaar 0 dus van de duivel komt.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Oud 30-11-2008, 11:44
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Jammer dat ie niet te downloaden valt, want een update heeft deze aarde wel nodig, ja
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 30-11-2008, 12:10
Verwijderd
*wijst naar Spinoza* God is de hele wereld al, hij kan er geen voet op zetten
Oud 30-11-2008, 13:47
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
De bijbel heeft het veel over gerechtigheid.
Alleen voor hen die daarom smeken.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 30-11-2008, 22:38
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
hoezo?
ik lees dat er gewoon recht zal geschieden, voor iedereen.
Oud 03-12-2008, 22:08
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Waarom zou God naar de aarde komen? Madonna komt toch ook niet naar Lutjebroek?
__________________
Guilty of being white.
Oud 03-12-2008, 22:08
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
wat zou jij doen als jij godmode had in GTA IV? scary thought isnt it?
__________________
I'm too old for this shit.
Oud 04-12-2008, 16:50
Verwijderd
Citaat:
hoezo?
ik lees dat er gewoon recht zal geschieden, voor iedereen.
"Ik ben rechtvaardig als je het met mij eens bent."

Sorry, ik handel niet met terroristen.
Oud 04-12-2008, 16:51
Verwijderd
Citaat:
in de bijbel staat namelijk specifiek dat God niet meer op aarde gaat komen, en dat iedereen die wonderen doet vanaf het jaar 0 dus van de duivel komt.
Waar staat dat? (Ik wil het lezen, niet als kritiek dit.) Ik dacht dat ik met mijn opvoeding wel wat wist van het christendom, maar dat jezus van de duivel komt is nieuw voor mij. (En de vele andere mensen, waaronder joden, die wonderen doen.)
Oud 04-12-2008, 18:39
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
wat zou jij doen als jij godmode had in GTA IV? scary thought isnt it?
__________________
Guilty of being white.
Oud 06-12-2008, 00:11
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
hoezo?
ik lees dat er gewoon recht zal geschieden, voor iedereen.
"die zich tot mij wendt."
maar goed, als jij die aangename gedachte eruit haalt des te fijner

wat is recht, wat is krom, redden waarvan.
als we incapabel zijn onszelf en de aarde te 'redden' waarom wachten.
beetje een sadist hoor
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 08-12-2008, 23:10
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
als iemand smeekt dat er recht moet geschieden tussen hem en zijn zus omdat zijn zus zijn kinderen heeft vermoord dan smeekt de broer om gerechtigheid, maar zal er recht geschieden voor de zus, die zal straf krijgen. Bij wijze van spreken.

ik had het verder niet over aangenaam of onaangenaam, ik had het over gerechtigheid. Dus dat kinderen die verkracht worden dat niet meer worden en de verkrachters hun loon krijgen. Of ze nou hebben gesmeekt of niet.
Oud 10-12-2008, 17:49
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
als iemand smeekt dat er recht moet geschieden tussen hem en zijn zus omdat zijn zus zijn kinderen heeft vermoord dan smeekt de broer om gerechtigheid, maar zal er recht geschieden voor de zus, die zal straf krijgen. Bij wijze van spreken.

ik had het verder niet over aangenaam of onaangenaam, ik had het over gerechtigheid. Dus dat kinderen die verkracht worden dat niet meer worden en de verkrachters hun loon krijgen. Of ze nou hebben gesmeekt of niet.
subjectief, je meet jouw perceptie van recht doen aan jouw aardse ervaring, hence je speelt god.

je weet niet wat recht in goddelijke termen is.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 10-12-2008, 21:33
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
ach so, ja idd. Maar God weet dat wel, dus dan is het toch zo dat vanuit Gods oogpunt voor iedereen recht geschiedt?

Ik zeg niet dat iedereen zal vinden dat er recht geschiedt, maar dat er recht zal geschieden, en misschien moet ik daar 'volgens God' aan toevoegen, maar over het algemeen ben ik het eens met wat God vindt.

overigens zegt God in de bijbel wel veel over wat hij recht vindt. En wat hij daar in de koran over zegt lijkt er op en in veel andere religieuze boeken ook, dus een idee kun je wel hebben over wat recht is en wat er dus zal geschieden.
Ads door Google
Oud 13-12-2008, 19:28
Verwijderd
Ik denk dat God het Nederland niet meer terug kent van vroeger e zich dood zal schrikken. Nederland is geïslamiseerd, geweldadiger, egoistischer en bureaucratischer geworden.
Oud 13-12-2008, 21:45
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
overigens zegt God in de bijbel wel veel over wat hij recht vindt.
dat zijn de enge stukjes
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 14-12-2008, 00:17
LB06
LB06 is offline
Doet me denken aan dat liedje van Joan Osbourbe

If God had a name, what would it be
And would you call it to his face
If you were faced with him in all his glory
What would you ask if you had just one question

And yeah yeah God is great yeah yeah God is good
yeah yeah yeah yeah yeah

What if God was one of us
Just a slob like one of us
Just a stranger on the bus
Trying to make his way home

If God had a face what would it look like
And would you want to see
If seeing meant that you would have to believe
In things like heaven and in jesus and the saints and all the prophets

And yeah yeah god is great yeah yeah god is good
yeah yeah yeah yeah yeah

What if God was one of us
Just a slob like one of us
Just a stranger on the bus
Trying to make his way home
He's trying to make his way home
Back up to heaven all alone
Nobody calling on the phone
Except for the pope maybe in rome

And yeah yeah God is great yeah yeah God is good
yeah yeah yeah yeah yeah

What if god was one of us
Just a slob like one of us
Just a stranger on the bus
Trying to make his way home
Just trying to make his way home
Like a holy rolling stone
Back up to heaven all alone
Just trying to make his way home
Nobody calling on the phone
Except for the pope maybe in rome
Oud 14-12-2008, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat God het Nederland niet meer terug kent van vroeger e zich dood zal schrikken. Nederland is geïslamiseerd, geweldadiger, egoistischer en bureaucratischer geworden.
Sla er alsjeblieft eens een paar 17e-eeuwse of 18e-eeuwse tijdschriften op na, kun je zien hoe geweldloos en altruïstisch en niet-bureaucratisch Nederland vroeger was.
Oud 14-12-2008, 13:50
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
ach so, ja idd. Maar God weet dat wel, dus dan is het toch zo dat vanuit Gods oogpunt voor iedereen recht geschiedt?

Ik zeg niet dat iedereen zal vinden dat er recht geschiedt, maar dat er recht zal geschieden, en misschien moet ik daar 'volgens God' aan toevoegen, maar over het algemeen ben ik het eens met wat God vindt.
Ben toch benieuwd hoe je dat weet en of dat nog zo is als God tot het besluit zou komen alleen alle pissenbedden in het hemelrijk toe te laten.

bovendien ben ik een ferme 'gelover' dat god onze positie in zijn paradijs bindend heeft vervangen voor ons eigen paradijs.

Wat - als vind ik me op die manier moeilijk voor te stellen, god zou zijn en aangezien god alles vertegenwoordigd is dat automatisch recht, maar zo is dat met elke keuze, omdat keuzes eenmalig gemaakt worden.
Het zou dus altijd de rechtsspraak zijn, alleen die kan positief of negatief uitvallen.

dat laatste is wat subjectief verbonden is aan perceptie, dat zijn er zo'n 6 miljard, of meer als je andere organisme er ook onder wil laten vallen.

Citaat:
overigens zegt God in de bijbel wel veel over wat hij recht vindt. En wat hij daar in de koran over zegt lijkt er op en in veel andere religieuze boeken ook, dus een idee kun je wel hebben over wat recht is en wat er dus zal geschieden.
Mwoa zo tussen de wimpers door lijkt het me dat er wat vage beschrijvingen staan over het einde der dagen de eeuwige verlichting jada jada.

Maar laat ik je het voordeel van de twijfel geven; weet je misschien zo even een passage hierover wat je inspireerd tot je gedachten?

Citaat:
Ik denk dat God het Nederland niet meer terug kent van vroeger e zich dood zal schrikken. Nederland is geïslamiseerd+verromaniseerd+verchristelijkt+nog een beetje wereldse VOC invloeden erdoor geweldadiger(er was van de week nog een proffeseur met cijfers bij radar die meende dat het gelijk was gebleven), egoistischer(kom nou we zijn ras-egoïsten en bureaucratischer(dat wel) geworden.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 14-12-2008 om 13:56.
Oud 17-12-2008, 23:34
Verwijderd
Citaat:
Sla er alsjeblieft eens een paar 17e-eeuwse of 18e-eeuwse tijdschriften op na, kun je zien hoe geweldloos en altruïstisch en niet-bureaucratisch Nederland vroeger was.
Ik kijk op zeer korte termijn. Hoogstens 30-50 jaar terug. Dus vergeleken met 30-50 jaar terug is Nederland inderdaad in die opzichten zeer sterk veranderd: God zou zich doodschrikken.

"(er was van de week nog een proffeseur met cijfers bij radar die meende dat het gelijk was gebleven)" Ja, dezelfde professoren zeker die in de jaren '90 zeiden dat de ozonlaag eraan ging. Uit een rapport deze week blijkt dat de concentratie Ozon zo hoog is, dat het schadelijk is voor de bomen.

Die professoren weten van onderzoek doen HEEL weinig af.
Oud 18-12-2008, 10:00
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Tja, professor is dan ook geen beschermde titel.
__________________
Welcome to your mom's house!
Advertentie
Oud 18-12-2008, 13:13
Verwijderd
wut, een succesthread ;o
Oud 21-12-2008, 07:00
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
"(er was van de week nog een proffeseur met cijfers bij radar die meende dat het gelijk was gebleven)"
Zoals ik al zei, met cijfers, het interesseerd me niet wie die man is maar als hij zoals hij deed kan aantonen dat in 1985 net zo veel moorden door jongeren werden 'gepleegd' als nu, daarna onze beste officier teeven met zijn mond vol tanden en ogen vol waterlanders staat omdat hij geen weerwoord heeft om een 'sterke' stijging te verklaren dan mag men aannemen dat het aardig klopt.

nu ben ik men niet en heb ik het eens snel nageslagen en er lijkt weinig stijging of daling in te zitten

Citaat:
Ja, dezelfde professoren zeker die in de jaren '90 zeiden dat de ozonlaag eraan ging. Uit een rapport deze week blijkt dat de concentratie Ozon zo hoog is, dat het schadelijk is voor de bomen.
Gek heb ik nog nooit van gehoort, heel mijn leven kom ik louter mensen tegen die door middel van observatie de conclusie hebben getrokken dat 'het gat in de ozonlaag' (waar je het over hebt met het grootste deel van die laag is niets bijzonders mee) variabel van grote is.

sterker in mijn vakgebied houden we daar zelfs rekening mee w.b.t. reflectie van signalen.

verder is het voor mij nogal een vraag waar jij die extra ozon vandaan haalt, daarom graag een argument voor je bewering dat de bomen kapot gaan aan de ozon.

Citaat:
"(er was van de week nog een proffeseur met cijfers bij radar die meende dat het gelijk was gebleven)"
Zoals ik al zei, met cijfers, het interesseerd me niet wie die man is maar als hij zoals hij deed kan aantonen dat in 1985 net zo veel moorden door jongeren werden 'gepleegd' als nu, daarna onze beste officier teeven met zijn mond vol tanden en ogen vol waterlanders staat omdat hij geen weerwoord heeft om een 'sterke' stijging te verklaren dan mag men aannemen dat het aardig klopt.

nu ben ik men niet en heb ik het eens snel nageslagen en er lijkt weinig stijging of daling in te zitten

Citaat:
Ja, dezelfde professoren zeker die in de jaren '90 zeiden dat de ozonlaag eraan ging. Uit een rapport deze week blijkt dat de concentratie Ozon zo hoog is, dat het schadelijk is voor de bomen.
Gek heb ik nog nooit van gehoort, heel mijn leven kom ik louter mensen tegen die door middel van observatie de conclusie hebben getrokken dat 'het gat in de ozonlaag' (waar je het over hebt met het grootste deel van die laag is niets bijzonders mee) variabel van grote is.

sterker in mijn vakgebied houden we daar zelfs rekening mee w.b.t. reflectie van signalen.

verder is het voor mij nogal een vraag waar jij die extra ozon vandaan haalt, daarom graag een argument voor je bewering dat de bomen kapot gaan aan de ozon.

Citaat:
"(er was van de week nog een proffeseur met cijfers bij radar die meende dat het gelijk was gebleven)"
Zoals ik al zei, met cijfers, het interesseerd me niet wie die man is maar als hij zoals hij deed kan aantonen dat in 1985 net zo veel moorden door jongeren werden 'gepleegd' als nu, daarna onze beste officier teeven met zijn mond vol tanden en ogen vol waterlanders staat omdat hij geen weerwoord heeft om een 'sterke' stijging te verklaren dan mag men aannemen dat het aardig klopt.

nu ben ik men niet en heb ik het eens snel nageslagen en er lijkt weinig stijging of daling in te zitten

Citaat:
Ja, dezelfde professoren zeker die in de jaren '90 zeiden dat de ozonlaag eraan ging. Uit een rapport deze week blijkt dat de concentratie Ozon zo hoog is, dat het schadelijk is voor de bomen.
Gek heb ik nog nooit van gehoort, heel mijn leven kom ik louter mensen tegen die door middel van observatie de conclusie hebben getrokken dat 'het gat in de ozonlaag' (waar je het over hebt met het grootste deel van die laag is niets bijzonders mee) variabel van grote is.

sterker in mijn vakgebied houden we daar zelfs rekening mee w.b.t. reflectie van signalen.

verder is het voor mij nogal een vraag waar jij die extra ozon vandaan haalt, daarom graag een argument voor je bewering dat de bomen kapot gaan aan de ozon.

er is geen goed zonder kwaad geen hemel zonder hel geen ying zonder yang en het is geen vergelijking als je niets achter de = zet
"X = "
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 24-12-2008 om 21:50.
Oud 21-12-2008, 18:15
Verwijderd
Déjà vu
Oud 22-12-2008, 16:42
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
stel dat god vandaag of morgen..
beetje ontopic
Oud 28-12-2008, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Stel dat "god" vandaag of morgen besluit, voet te zetten op de aarde
Dat is al gebeurd ----------> Jezus.

'Wie Mij gezien heeft, heeft de Vader gezien'
Oud 28-12-2008, 14:00
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Oh, was dat vandaag?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 29-12-2008, 17:42
francisco
Avatar van francisco
francisco is offline
als dat gebeurd wil ik als eerste met hem praten en hem ontmoeten die man verdient dan zoveel RESPECHT
__________________
Iedereen is uniek dat maakt You speciaal !
Oud 30-12-2008, 16:13
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
als dat gebeurd wil ik als eerste met hem praten en hem ontmoeten die man verdient dan zoveel RESPECHT
Re- ?
Waarvoor? Voor verdeeldheid scheppen in de wereld?
Oud 31-12-2008, 00:54
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Eigenlijk is het heel simpel (volgens de Bijbel):
1 Johannes 5:12
Die den Zoon heeft, die heeft het leven; die den Zoon van God niet heeft, die heeft het leven niet.

Hij die dus gelooft dat Jezus Christus de verlosser van zijn zonde is zal zich mogen scharen bij hen die lofliederen zullen zingen des Heren. Zij die niet geloven dat Jezus Christus de verlosser der zonde is zullen branden in het vagevuur en na het verbranden van zijn zonden zal die persoon dood zijn. Want de Heer spreekt enkel over het leven, en niet over de dood. Want zoals je kunt lezen zullen de ongelovigen het leven niet hebben, en als je het leven niet hebt ben je dood. Een ieder die het leven wel heeft, de gelovigen, zullen hun leven voortzetten op een nieuwe aarde (in een utopie).

Ik meen dat de Bijbel een dergelijke verklaring geeft. Ik kan er enigszins (qua details) naast zitten...
Oud 01-01-2009, 08:46
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Eigenlijk is het heel simpel (volgens de Bijbel):
1 Johannes 5:12
Die den Zoon heeft, die heeft het leven; die den Zoon van God niet heeft, die heeft het leven niet
Oftewel, hij maakt iedereen af die niet in Hem gelooft, dat heet tegenwoordig terrorisme...
Oh.. en een gelukkig nieuwjaar allemaal jongens !
Oud 01-01-2009, 16:28
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Eigenlijk is het heel simpel (volgens de Bijbel):
1 Johannes 5:12
Die den Zoon heeft, die heeft het leven; die den Zoon van God niet heeft, die heeft het leven niet.
Maar wat nou als iemand niet Christen is maar een Moslim of een Jood, hoe zal het met die mensen aflopen dan? Worden die gewoon vergeten?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Ads door Google
Oud 01-01-2009, 17:05
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Maar wat nou als iemand niet Christen is maar een Moslim of een Jood, hoe zal het met die mensen aflopen dan? Worden die gewoon vergeten?
Waarom zouden die vergeten moeten worden? Ze zullen gewoon de hemel niet inkomen, zo simpel is dat. Moslims toch zeker, aangezien zij een dwaalleer aanhangen. Bij de Joden is het anders. Bij de Joden heb je 'gelovige' en 'ongelovige' Joden (het volk Israël, uitverkorenen), ongelovige Joden zullen ook de toegang geweigerd worden. Want zoals duidelijk is hebben zij de Zoon niet, en wie de Zoon niet heeft heeft het leven niet. Aldus de Bijbel.
Oud 01-01-2009, 17:15
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Wat als god gewoon doet wat hij wil? Hij is immers god en is niemand ook maar iets verplicht.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 02-01-2009, 08:25
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:
Wat als god gewoon doet wat hij wil? Hij is immers god en is niemand ook maar iets verplicht.
(Een) God doet sowieso wat hij wilt. Wel zo makkelijk.
Oud 02-01-2009, 16:37
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Waarom zouden die vergeten moeten worden? Ze zullen gewoon de hemel niet inkomen, zo simpel is dat. Moslims toch zeker, aangezien zij een dwaalleer aanhangen. Bij de Joden is het anders. Bij de Joden heb je 'gelovige' en 'ongelovige' Joden (het volk Israël, uitverkorenen), ongelovige Joden zullen ook de toegang geweigerd worden. Want zoals duidelijk is hebben zij de Zoon niet, en wie de Zoon niet heeft heeft het leven niet. Aldus de Bijbel.
Maar, waarom denk je dat Moslims niet in Jezus geloven... De Islam erkent Jezus als een profeet. En profeten worden in de Islam als 'heilige' mensen gezien, alleen zeggen de Moslims dat Jezus geen God is.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 02-01-2009, 16:55
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Maar, waarom denk je dat Moslims niet in Jezus geloven... De Islam erkent Jezus als een profeet. En profeten worden in de Islam als 'heilige' mensen gezien, alleen zeggen de Moslims dat Jezus geen God is.
Weet ik. Maar het Nieuwe Testament gaat uit van de Zoon van God. Dus als je daar niet in gelooft, dan heb je simpelweg het leven niet en dus zul je niet in de hemel komen.

Daarbij zouden er na de Zoon van God, messias (Jezus Christus), geen profeten meer komen. Iedereen die na Jezus Christus beweert een profeet te zijn behoord tot de dwaalleer. De Islam is dus uit Christelijk oogpunt een dwaalleer.
Oud 02-01-2009, 19:14
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Maar goed, het topic spreekt over God, niet zijn zoon.
In dat geval mogen de moslims weer meedoen, die hebben ook een god.
Als Jezus dan volgens het drie-eenheid in principe eigenlijk God was.. dan kan hij weer geen profeet of Messias geweest zijn, in dat geval is Moos misschien wel die ene..
Maar ja, ook die heeft de tempel niet hergebouwd (eerder afgebroken) en erg liefdevol was hij ook niet jegens zijn eigen uitverkoren volk..
Al met al.. ik zie alleen maar tegenstrijdigheden, ik zou wat rotte tomaten uit m'n kliko vissen..
Oud 02-01-2009, 23:20
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Maar goed, het topic spreekt over God, niet zijn zoon.
In dat geval mogen de moslims weer meedoen, die hebben ook een god.
Als Jezus dan volgens het drie-eenheid in principe eigenlijk God was.. dan kan hij weer geen profeet of Messias geweest zijn, in dat geval is Moos misschien wel die ene..
Maar ja, ook die heeft de tempel niet hergebouwd (eerder afgebroken) en erg liefdevol was hij ook niet jegens zijn eigen uitverkoren volk..
Al met al.. ik zie alleen maar tegenstrijdigheden, ik zou wat rotte tomaten uit m'n kliko vissen..
Neen, want ik spreek 'namens' de Bijbel. En niet namens de Koran. Dus de moslims mogen niet 'meedoen' volgens de Bijbel.
Oud 03-01-2009, 00:17
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Maar wat nou als iemand niet Christen is maar een Moslim of een Jood, hoe zal het met die mensen aflopen dan? Worden die gewoon vergeten?

De Islam is dus uit Christelijk oogpunt een dwaalleer.
altijd humoristische die scheve lutherse denktrant immers je hebt het over protestanten
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg kenny.jpg (28.1 KB, 10x gelezen)
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 03-01-2009 om 00:23.
Oud 05-01-2009, 16:58
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Maar goed, het topic spreekt over God, niet zijn zoon.
In dat geval mogen de moslims weer meedoen, die hebben ook een god.
Als Jezus dan volgens het drie-eenheid in principe eigenlijk God was.. dan kan hij weer geen profeet of Messias geweest zijn, in dat geval is Moos misschien wel die ene..
Maar ja, ook die heeft de tempel niet hergebouwd (eerder afgebroken) en erg liefdevol was hij ook niet jegens zijn eigen uitverkoren volk..
Al met al.. ik zie alleen maar tegenstrijdigheden, ik zou wat rotte tomaten uit m'n kliko vissen..
Ik heb het ook altijd vreemd gevonden dat een monotheïstische geloof drie 'dingen' heeft als god. (God, Jezus en de Heilige Geest, wie heeft er nou meer macht? Wie staat er boven aan? Oorlog!)
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 05-01-2009, 17:16
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Ik heb het ook altijd vreemd gevonden dat een monotheïstische geloof drie 'dingen' heeft als god. (God, Jezus en de Heilige Geest, wie heeft er nou meer macht? Wie staat er boven aan? Oorlog!)
Niemand, want alle drie zijn één God.
Oud 05-01-2009, 23:45
Verwijderd
Citaat:
Niemand, want alle drie zijn één God.
Jezus sprak vaak tegen god. Hij wilde niet gekruisigd worden, en smeekte hem om de plannen te wijzigen. Dus met andere woorden, god praat met zichzelf, kibbelt met zichzelf maar laat zichzelf toch 'voor een deel' doodgaan. Waarom? God is toch almachtig, waarom is er dan zo'n (drastisch) ritueel nodig wat een deel van zichzelf niet eens wil?

De heilige geest wordt nauwelijks genoemd in de bijbel. Maar ach, drie is een mooier getal dan twee voor mythologische doeleinden.
Oud 05-01-2009, 23:52
Verwijderd
"Ik ben God"

Niemand die zegt: Maar ale! Dat is God!


Als God komt dan zal hij zich afvragen waar het verkeerd is gegaan.

Stel dat God op aarde komt, stel dat Peter R. De Vries geen mediahoer is.
Oud 07-01-2009, 04:55
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat God het Nederland niet meer terug kent van vroeger e zich dood zal schrikken. Nederland is geïslamiseerd, geweldadiger, egoistischer en bureaucratischer geworden.
Geen zorgen hoor, als de poep echt richting ventilator gaat, zal het dat vele jaren eerder bereiken dan dat ons land overheerst gaat worden door de islam.

/epic rolleye.
Oud 07-01-2009, 21:51
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Jezus sprak vaak tegen god. Hij wilde niet gekruisigd worden, en smeekte hem om de plannen te wijzigen. Dus met andere woorden, god praat met zichzelf, kibbelt met zichzelf maar laat zichzelf toch 'voor een deel' doodgaan. Waarom? God is toch almachtig, waarom is er dan zo'n (drastisch) ritueel nodig wat een deel van zichzelf niet eens wil?
Is een vrouw
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26.