Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2011, 18:21
Gina!
Avatar van Gina!
Gina! is offline
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem want ik sta nu, in het begin van dit schooljaar al 5 tekortpunten! Ik maak mijn huiswerk goed en ik leer goed, maar ik haal steeds die slechte cijfers. Het rare van die slechte toetsen is dat ik van alles fout doe, terwijl ik goed geleerd had en het goed snapte. Ik heb elke dag als ik een toets weer buikpijn, misschien ben ik faalangstig? Mijn ouders weten niets van die slechte toetsen, maar bij mijn rapport komen ze er wel achter...

Dus heeft iemand nog een goed idee om mijn cijfers op te halen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2011, 18:22
Loner
Loner is offline
Je kan een vorm van faalangst hebben, maar het kan natuurlijk ook gewoon iets te hoog gegrepen zijn voor je. Vind je het moeilijk wat je moet leren?
Met citaat reageren
Oud 02-10-2011, 18:27
Gina!
Avatar van Gina!
Gina! is offline
Ja, vooral met die belangrijkste vakken als Nederlands, Engels en wiskunde. Daar wek ik altijd uren aan.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2011, 18:28
Loner
Loner is offline
Dan zou ik er maar eens over nadenken of je misschien niet een stapje terug kan.
Ik weet niet wat voor niveau je nu doet en welke klas je zit? als het te moeilijk is houdt het op,
je kan niet alles afschuiven op je zenuwen.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2011, 18:33
Gina!
Avatar van Gina!
Gina! is offline
Ik zit nu in de 2e klas van het vwo, maar ik wil mijn ouders niet teleur stellen. Ze vinden het vast wel goed als ik naar de havo ga, maar ik moet vast nog tot aan het einde van het jaar volhouden, want ik kan waarschijnlijk niet naar de havo nu. Maar ik weet niet of ik dat volhoud.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2011, 18:34
Loner
Loner is offline
Je stelt je ouders niet teleur natuurlijk, als ze het beste met je voor hebben begrijpen ze dat je het vwo te moeilijk vind

En misschien kan je met je mentor er eens over praten?
Met citaat reageren
Oud 02-10-2011, 18:36
Gina!
Avatar van Gina!
Gina! is offline
Ja, ik kan het wel met mijn mentor over hebben. Misschien kan hij iets regelen. Ik zal er wel even over denken.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2011, 18:39
Loner
Loner is offline
Ja, dat je bijvoorbeeld in januari ofzo al teruggaat. maar denk ook niet dat je dat wil toch? je hebt gewoon je vrienden in je klas enzo
Met citaat reageren
Oud 02-10-2011, 18:44
Gina!
Avatar van Gina!
Gina! is offline
Ja, maar als het te moeilijk is, zal ik me alleen maar ellendig gaan voelen, en dat is voor mijn vriendinnen in mijn klas ook niet echt gezellig, Ik heb toevallig nog een vriendin in de 2e havo zitten, dus dat is niet echt een probleem, en mijn vriendinnen kom ik ook nog wel tegen in de pauzes.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2011, 18:58
pieter878
pieter878 is offline
is het misschien een idee om hulp te vragen bij je ouders?
Met citaat reageren
Oud 02-10-2011, 19:04
Gina!
Avatar van Gina!
Gina! is offline
Ja, dat heb ik al gedaan, ik zit sinds vorig schooljaar op bijles voor wiskunde, maar ik haal nog steeds drieën.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2011, 19:21
pieter878
pieter878 is offline
heb je bijles van je ouders of van iemand anders? en is dat allen voor wiskunde?
Met citaat reageren
Oud 02-10-2011, 19:50
Verwijderd
Duidelijk maakt dit topic voor mij dat VWO voor jou te hoog gegrepen is. Ik weet niet of dat echt zo is, maar daar ga ik maar vanuit. Praat met je ouders hierover, praat met je mentor en kijk - als je dat wilt - of je nu nog naar 2 havo kan gaan. Het zou zonde zijn als je een heel jaar je rot voelt en slechte cijfers haalt.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2011, 20:04
Gina!
Avatar van Gina!
Gina! is offline
Citaat:
heb je bijles van je ouders of van iemand anders? en is dat allen voor wiskunde?

Dat is niet alleen voor wiskunde maar ik mag daar ook andere vakken doen. Maar met wiskunde gaat het het slechts dus daar besteed ik de meeste aandacht aan. Ik krijg het buiten school bij een bedrijf. Maar ik ga maar met mijn mentor praten en kijken wat de mogelijkheden zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2011, 20:17
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Duidelijk maakt dit topic voor mij dat VWO voor jou te hoog gegrepen is. Ik weet niet of dat echt zo is, maar daar ga ik maar vanuit. Praat met je ouders hierover, praat met je mentor en kijk - als je dat wilt - of je nu nog naar 2 havo kan gaan. Het zou zonde zijn als je een heel jaar je rot voelt en slechte cijfers haalt.
Dat dacht ik ook. Je klinkt alsof je heel erg je best doet, dus daar zal het niet aan liggen. En volgens mij wordt niemand er beter op als jij je helemaal uit de naad gaat werken om dan toch het jaar niet te redden. Ik zou inderdaad zo snel mogelijk overstappen op havo, als ik jou was, zodat je zo snel mogelijk een nieuwe klas leert kennen en gewoon mee kan met het niveau / je je niet meer de hele tijd druk moet maken om je cijfers.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 03-10-2011, 00:22
Verwijderd
Lieverd, als je het nu al niet bijhoudt terwijl jij wel gewoon je best doet is het gewoonweg te hoog gegrepen voor je. Dat is geen probleem, dat kan gewoonweg gebeuren! Stap lekker over naar de havo, want als je in deze situatie blijft zitten dan komt het sowieso niet goed, en dan ga jij je alleen maar slechter voelen.

Je ouders moet je je niet druk over maken, die zullen dat heus begrijpen. Die hebben natuurlijk ook liever een kind wat gelukkig is!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2011, 06:15
Verwijderd
Inderdaad, stap gewoon over naar de havo! De komende jaren zullen er van het vwo nog genoeg afstromen naar de havo, dus je bent zeker niet de enige.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2011, 14:47
eefiepeefie
Avatar van eefiepeefie
eefiepeefie is offline
ja is een goed idee als je het zelf wilt nztuurlijk.
maar als je het nniet tegen je ouders durft te zeggen dan kan je het beste gewoon eerlijk zijn want dat gaat het best en daarna heb je erzelf ook het minst last van.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-10-2011, 18:30
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Kom tot rust voordat je de toets gaat maken. Ik denk eigenlijk dat je heus niet een stapje terug hoeft te doen; het ligt 'm allemaal gewoon aan de manier hoe jij je voorbereid op een toets: door zenuwachtig en nerveus te zijn. Je moet gewoon in je hoofd houden dat je er goed genoeg voor geoefend hebt (dat hoop ik voor je) en dat je 'm gewoonweg goed gaat maken. Dat helpt (in ieder geval bij mij).

Succes
Met citaat reageren
Oud 03-10-2011, 18:43
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Harder werken.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2011, 18:48
Gina!
Avatar van Gina!
Gina! is offline
Citaat:
Kom tot rust voordat je de toets gaat maken. Ik denk eigenlijk dat je heus niet een stapje terug hoeft te doen; het ligt 'm allemaal gewoon aan de manier hoe jij je voorbereid op een toets: door zenuwachtig en nerveus te zijn. Je moet gewoon in je hoofd houden dat je er goed genoeg voor geoefend hebt (dat hoop ik voor je) en dat je 'm gewoonweg goed gaat maken. Dat helpt (in ieder geval bij mij).

Succes
Ja, dat kan ik wel proberen, want voor een toets ben ik heel zenuwachtig en voel ik of ik niets geleerd heb. Nog bedankt voor de tips, iedereen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Slecht in toepassing / HELP PROFIELKEUZE !!
ricey
3 14-03-2013 18:01
Psychologie nergens meer zin in, depressief
Anoniiem
3 03-01-2012 12:34
Psychologie Erge geestelijke problemen
Anoniem_1337
27 28-03-2010 11:13
Algemene schoolzaken Afstromen of niet?
jamesbond006
10 07-01-2009 23:47
Verhalen & Gedichten Doorschrijven of niet?
l-i-e-n-n-e
7 30-06-2008 19:02
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Help! frans!
sublime
7 06-12-2001 22:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:41.