Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2008, 13:14
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Klopt. Voor hun is de oplossing op hun dieren te passen.
Bijvoorbeeld ja. Alleen tokkies gebruiken geweld tegen andere huisdieren.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2008, 13:59
Verwijderd
@alle kattenhaters; Flikker er een emmer water overheen. Dat bezorgt ze geen schade en na een paar keer laten ze het wel uit hun hoofd om nog langer langs te komen.

Een buurtdebiel heeft het ooit eens gewaagd om een van mijn katten een schop te verkopen terwijl de hond los in de buurt loopt.
Laten we zeggen dat, als er een notaris was geweest, er nu verbeterde records in het Guiness World Record Book hadden gestaan.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 17:14
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Het niet pijnlijke alternatief is natuurlijk om je kat binnen te houden.

Makkelijk zat.
Je gaat niet in op mijn punt, namelijk dat het niet de fout van de kat is.

Citaat:
Waarom moet ik water verspillen aan een kat van een ander?
Water verspillen? Die paar druppels met de plantenspuit?

Citaat:
Waarom moet ik een muur bouwen vanwege een ander?

Doe effe normaal zeg, idioot
Als AIDS niet bestond zouden ze het voor jou moeten uitvinden.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 17:32
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Nog 1 keer, schelden en flamen is nergens voor nodig. Als je niet normaal kunt discussieren ga je maar fierljeppen.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 18:14
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Okee. Het gaat dus vooral hierom:

Citaat:
Je gaat niet in op mijn punt, namelijk dat het niet de fout van de kat is.

Water verspillen? Die paar druppels met de plantenspuit?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 20:40
Verwijderd
Iemand die mij een lul vind, en vind dat AIDS voor mij uitgevonden zou moeten worden, wil serieus dat ik op zijn vragen inga????
Ga maar fierljeppen.

Ik zal je desalniettemin een groot geheim vertellen: elk huishouden krijgt een rekening voor gas, water en electra. Dus water kost geld. Geld dat ik niet over heb voor jouw kat.
En grindsteentjes zijn gratis. Want die liggen overal in mijn tuin. En goed gemikt, raken ze de kat net niet, en schrikken ze zo erg, dat ze voorlopig niet meer terug komen.

Vroeger hadden we een hond, dan liet ik per ongeluk de deur openstaan. Dat hielp nog veel beter.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 21:32
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
Water verspillen? Die paar druppels met de plantenspuit?
Maakt de hoeveelheid uit voor de definitie van verspilling?
Verder, props voor Louis, die in het begin in zijn eentje een standpunt verdedigde waar niemand het mee eens leek te zijn.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 22:20
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Iemand die mij een lul vind, en vind dat AIDS voor mij uitgevonden zou moeten worden, wil serieus dat ik op zijn vragen inga????
Ga maar fierljeppen.

Ik zal je desalniettemin een groot geheim vertellen: elk huishouden krijgt een rekening voor gas, water en electra. Dus water kost geld. Geld dat ik niet over heb voor jouw kat.
De kosten van die paar druppels zijn te verwaarlozen.

Ik zie dat je in je latere reacties gas terug neemt omdat je de kromheid van je redenering dat de kat moet boeten voor de nalatigheid van de eigenaar inziet. Ja, als je de kat niet raakt is er inderdaad weinig aan de hand.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 22:36
Verwijderd
Even serieus, wat is nu het probleem van die kattenhouders om hun dier binnen te houden? Zelf laten ze die beesten overal rondrennen, en dan mogen mensen die beesten niet wegjagen? En mensen die dat doen verdienen aids? Is toch te triets voor woorden, zelf nemen ze geen verantwoordelijkheid en dan moeten anderen ook nog aids krijgen als ze er tabak van hebben. Volgens mij spoor je dan niet helemaal. Wees gewoon fatsoenlijk en hou dat beest een beetje in de gaten, dan is iedereen blij. Lijkt mij stukken beter dan roepen dat mensen aids moeten krijgen.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 22:40
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Even serieus, wat is nu het probleem van die kattenhouders om hun dier binnen te houden? Zelf laten ze die beesten overal rondrennen, en dan mogen mensen die beesten niet wegjagen? En mensen die dat doen verdienen aids? Is toch te triets voor woorden, zelf nemen ze geen verantwoordelijkheid en dan moeten anderen ook nog aids krijgen als ze er tabak van hebben. Volgens mij spoor je dan niet helemaal. Wees gewoon fatsoenlijk en hou dat beest een beetje in de gaten, dan is iedereen blij. Lijkt mij stukken beter dan roepen dat mensen aids moeten krijgen.
Dus het zit in de aard van de kat om op een oppervlakte van 110 m2 te leven? Ik zou eens wat meer informatie opzoeken over de kat. Kattenpoep is trouwens gewoon goede mest voor in de tuin. Daarnaast eten veel mensen ook vlees. Dat een kat dat nou ook doet en achter vogel(eieren) aangaat is enkel de natuur. Kijk, ik ben vegetarier maar zo'n dier kan er niet voor kiezen om geen vlees te eten.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 22:49
Verwijderd
Citaat:
Dus het zit in de aard van de kat om op een oppervlakte van 110 m2 te leven? Ik zou eens wat meer informatie opzoeken over de kat. Kattenpoep is trouwens gewoon goede mest voor in de tuin. Daarnaast eten veel mensen ook vlees. Dat een kat dat nou ook doet en achter vogel(eieren) aangaat is enkel de natuur. Kijk, ik ben vegetarier maar zo'n dier kan er niet voor kiezen om geen vlees te eten.
Hondenpoep is ook goeie mest voor in de tuin. Mag ik straks iedereen aanraden om zijn hond maar in jouw tuin uit te laten?

dat een kat vlees eet is de natuur, alleen, hij eet het niet op, want thuis staan de brekkies en de whiskas te wachten. Dus hij laat de geslachtte nestjes voor de eigenaar van de tuin, en gaat thuis lekker aan de brekkies.

Ik ben geen vegetarier, en ik wil hoe dan ook geen katten in mijn tuin. Goeie mest of niet, natuur of niet.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 22:53
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Honden worden over het algemeen aan de lijn uitgelaten omdat ze nogal agressief kunnen zijn naar mensen, katten en andere honden toe. Katten zijn nu eenmaal kleiner en dus minder gevaarlijk. Een kat aan een lijntje werkt niet want daar kunnen katten niet goed tegen. Heb je trouwens wel eens een kattendrol met een hondendrol vergeleken? Er zit namelijk een groot verschil in grootte. Heb je wel eens een hond zijn uitwerpselen zien opruimen? Katten graven namelijk zand over hun poep heen zodat niemand er last van heeft. Katten kiezen over het algemeen ook een beschut plekje op waar weinig gelopen wordt terwijl honden het liefst de hele straat onder poepen.

Ik vraag me trouwens af waarom je wel vogels wilt in je tuin maar geen katten.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 22:54
Verwijderd
Citaat:
Dus het zit in de aard van de kat om op een oppervlakte van 110 m2 te leven? Ik zou eens wat meer informatie opzoeken over de kat. Kattenpoep is trouwens gewoon goede mest voor in de tuin. Daarnaast eten veel mensen ook vlees. Dat een kat dat nou ook doet en achter vogel(eieren) aangaat is enkel de natuur. Kijk, ik ben vegetarier maar zo'n dier kan er niet voor kiezen om geen vlees te eten.
Volgens de forummers op dit forum moeten die beesten blijkbaar veel ruimte hebben, wat best is, maar moeten die zich dan afvragen of ze niet beter geen kat kunnen nemen als ze het beest niet voldoende ruimte kunnen bieden. Je neemt toch ook geen windhond als je geen mogelijkheid hebt dat beest genoeg ren ruimte te bieden om maar even een voorbeeld te noemen.
Kun je voor alle andere beesten ook zeggen, zolang er geen overbemesting plaats vind.
Verder kun je net zo goed roepen dat het in de aard van de mens ligt om die mormels weg te jagen, dat is ook puur natuur.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 22:59
Verwijderd
Citaat:
Honden worden over het algemeen aan de lijn uitgelaten omdat ze nogal agressief kunnen zijn naar mensen, katten en andere honden toe. Katten zijn nu eenmaal kleiner en dus minder gevaarlijk. Een kat aan een lijntje werkt niet want daar kunnen katten niet goed tegen. Heb je trouwens wel eens een kattendrol met een hondendrol vergeleken? Heb je wel eens een hond zijn uitwerpselen zien opruimen? Katten graven namelijk zand over hun poep heen zodat niemand er last van heeft.

Ik vraag me trouwens af waarom je wel vogels wilt in je tuin maar geen katten.
Boehoeee gemene honden weer, katten zijn zooooooooveel beter, flikker toch op. In feite geef je hier zelf toe dat katten niet deugen als huisdier, je kunt ze weinig leren en niet aan het lijntje houden, en dus heb je geen controle en je laat ze maar wat doen, wat dus precies het probleem is.
Volgens mij heb jij nog nooit in een tuin moeten spitten. Hondenpoep zie je tenminste. Trouwens ben ik altijd nog van mening dat stront gewoon stront is, en hoe dan ook goor.
Omdat vogels tof zijn om naar te kijken en katten niet.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 23:03
Verwijderd
Citaat:
Honden worden over het algemeen aan de lijn uitgelaten omdat ze nogal agressief kunnen zijn naar mensen, katten en andere honden toe. Katten zijn nu eenmaal kleiner en dus minder gevaarlijk. Een kat aan een lijntje werkt niet want daar kunnen katten niet goed tegen. Heb je trouwens wel eens een kattendrol met een hondendrol vergeleken? Er zit namelijk een groot verschil in grootte. Heb je wel eens een hond zijn uitwerpselen zien opruimen? Katten graven namelijk zand over hun poep heen zodat niemand er last van heeft. Katten kiezen over het algemeen ook een beschut plekje op waar weinig gelopen wordt terwijl honden het liefst de hele straat onder poepen.

Ik vraag me trouwens af waarom je wel vogels wilt in je tuin maar geen katten.
Oh, dus jij vind dat iemand zijn kat wel tussen de aarbeien in mijn tuin moet kunnen kakken, maar niet dat iemands hond in jouw tuin komt? Dat is meten met 2 maten.

En een drolletje van een tekkel is niet heel veel groter dan die van een kat. En honden poepen liefst helemaal niks onder. Dat is niet bewust. Het moet eruit, en waar dat is, zal ze worst wezen. Heeft het woordje liefst helemaal niks mee te maken puur natuur
Ook goed voor jouw tuin

Ohja: mag ik zelf bepalen welke beesten ik in mijn tuin wil?
Heb net een paar roodborstjes in mijn tuintje gezien. Dat zijn mooie vogels. Ik neem aan dat ik voor JOU niet hoef te verantwoorden wat ik wel en niet in mijn tuin heb.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 23:10
Verwijderd
Citaat:
Heb net een paar roodborstjes in mijn tuintje gezien. Dat zijn mooie vogels. Ik neem aan dat ik voor JOU niet hoef te verantwoorden wat ik wel en niet in mijn tuin heb.
ROODborstjes, zeg, ben jij soms een communist? Dan moet je wel verantwoording afleggen aan de kattenbrigade hoor.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 23:13
Verwijderd
Citaat:
ROODborstjes, zeg, ben jij soms een communist? Dan moet je wel verantwoording afleggen aan de kattenbrigade hoor.
NEEN.

Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 23:16
Verwijderd
Citaat:
NEEN.



Hier zitten er elk jaar ook een paar, en elk jaar proberen die katten die beesten weer te pakken.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 09:35
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Boehoeee gemene honden weer, katten zijn zooooooooveel beter,
Nou ja, dat wel natuurlijk. Honden missen het karakter, de stijl en de eigenzinnigheid van katten. Katten zijn bovendien geen willoze slaven van de mens, wat natuurlijk op zich al een pre is.

Maar goed, het ging hier om kattenhaters en hun voorspelbare pleidooi voor een massale, internationale slachtpartij van katten voor eigen gerief. Dát is waar mensen het niet mee eens zijn.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 09:51
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Even serieus, wat is nu het probleem van die kattenhouders om hun dier binnen te houden? Zelf laten ze die beesten overal rondrennen, en dan mogen mensen die beesten niet wegjagen?
Je leest het niet goed. Het gaat om de manier waarop.

Citaat:
En mensen die dat doen verdienen aids?
Nee, Louis Armstrong. Ik refeerde ook naar zijn manier van discussiëren en persoonlijkheid.

Verder wist ik ook niet dat iedereen hier blijkbaar de politiek correcte Arjen uithangt als het op hyperbool aankomt.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.

Laatst gewijzigd op 26-03-2008 om 10:11.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 10:46
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Het is ook niet de fout van de kat, maar van de eigenaar. En aangezien de eigenaar weet dat het daarbuiten een wrede wereld voor zijn katten is vind ik dat de katteneigenaar schuldig is voor wat degene die de kat wegjaagt ook doet. Je weet dat er veel mensen zijn die katten niet op prijs stellen. Let een beetje op je beesten. Andere mensen hoeven geen poep in hun tuin, begraven of niet.

Als je een kind hebt let je daar toch ook op? Die laat je toch ook niet zomaar andermans tuinen ingaan om te vernielen terwijl dat op een bepaalde leeftijd ook in het aard van het kind zit? Alles slopen om te zien wat er gebeurt. Daar heb je ook je verantwoordelijkheid over en is het jouw taak om te zorgen dat er niks mis gaat.

mijn mening
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 11:10
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Het is ook niet de fout van de kat, maar van de eigenaar. En aangezien de eigenaar weet dat het daarbuiten een wrede wereld voor zijn katten is vind ik dat de katteneigenaar schuldig is voor wat degene die de kat wegjaagt ook doet. Je weet dat er veel mensen zijn die katten niet op prijs stellen. Let een beetje op je beesten. Andere mensen hoeven geen poep in hun tuin, begraven of niet.
Er is in dit topic niemand die suggereert dat het okee is om je kat in andermans tuin rond te laten lopen, dus ik snap niet zo goed wat je hiermee wil.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 12:33
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Er is in dit topic niemand die suggereert dat het okee is om je kat in andermans tuin rond te laten lopen, dus ik snap niet zo goed wat je hiermee wil.
Wat ik bedoel is dat al die mensen die schreeuwen dat het dierenmishandeling is als je een kiezeltje naar een kat gooit of vinden dat je een kat alleen met water ofzo weg mag jagen hun katten binnenn moeten houden als ze het niet eens zijn met de manier waarop katten worden weggejaagd. Het is inderdaad niet de schuld van het beest maar van de eigenaar. Dus als het beest op een manier word weggegejaagd waar je het niet mee eens bent is dat mijns inziens je eigen schuld als katteneigenaar. Het is namelijk jouw verantwoordelijkheid om op dat beest te passen en als je niet wil dat er bepaalde dingen mee gebeuren dan moet je ervoor zorgen dat er geen kans is om die dingen te laten gebeuren.
Ik vind het een beetje belachelijk dat er moeilijk word gedaan over hoe iemand een kat wegjaagt. Waarom zou iemand rekening gaan houden met een kat als zowel de kat als de eigenaar geen rekening houden met andere mensen?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou iemand rekening gaan houden met een kat als zowel de kat als de eigenaar geen rekening houden met andere mensen?
Omdat het illegaal is stenen naar katten te gooien. Het feit dat een katteneigenaar in de ogen van kattenknuppelaars niet verantwoordelijk omgaat met zijn huisdier biedt geen rechtvaardiging voor de mishandeling van het huisdier, net zoals je geen schreeuwende kinderen in de supermarkt in elkaar mag slaan.

We leven met z'n 16 en een half-miljoen op een klein stukje aardkloot. Onvermijdelijk hebben mensen dan soms last van elkaar. Daarvoor zijn er wetten. Als iemand vindt dat de ander een wet overtreedt, moet diegene niet als een primitieve holbewoner daar op reageren, maar naar de autoriteiten gaan. Als er geen wet is die het gedrag van de katteneigenaar verbiedt, dan moet de kattenknuppelaar maar op een antikatpartij stemmen. Zo werkt dat in een democratie.

En schuld is niet hetzelfde als verantwoordelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 18:31
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Wat ik bedoel is dat al die mensen die schreeuwen dat het dierenmishandeling is als je een kiezeltje naar een kat gooit of vinden dat je een kat alleen met water ofzo weg mag jagen hun katten binnenn moeten houden als ze het niet eens zijn met de manier waarop katten worden weggejaagd. Het is inderdaad niet de schuld van het beest maar van de eigenaar. Dus als het beest op een manier word weggegejaagd waar je het niet mee eens bent is dat mijns inziens je eigen schuld als katteneigenaar.
Natuurlijk niet. Mensen die hun kat buiten laten lopen verwachten niet dat de buren geweld tegen hun kat gebruiken als die een keer in hun tuin komt, en dat is redelijk aangezien er geweldsloze oplossingen zijn.

Citaat:
Het is namelijk jouw verantwoordelijkheid om op dat beest te passen en als je niet wil dat er bepaalde dingen mee gebeuren dan moet je ervoor zorgen dat er geen kans is om die dingen te laten gebeuren.
Ik vind het een beetje belachelijk dat er moeilijk word gedaan over hoe iemand een kat wegjaagt. Waarom zou iemand rekening gaan houden met een kat als zowel de kat als de eigenaar geen rekening houden met andere mensen?
Haha, je verwacht toch niet van een kat dat ie rekening houdt met het feit dat jij hebt betaald voor een stuk tuin? Dat is net zo redelijk als dat de kat zou eisen dat jij uit je tuin oprot omdat het zijn gebied is.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 19:51
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Ik vraag met trouwens af of alle mensen die hier verkondigen dat je geen geweld tegen dieren moet gebruiken vegatariër zijn.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 22:37
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Ik denk het niet want de rest van mijn familie is ook tegen dierenmishandeling.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 00:27
Verwijderd
Citaat:



Haha, je verwacht toch niet van een kat dat ie rekening houdt met het feit dat jij hebt betaald voor een stuk tuin? Dat is net zo redelijk als dat de kat zou eisen dat jij uit je tuin oprot omdat het zijn gebied is.
Dat verwacht ik niet van de kat, maar van zijn baas. En aangezien dat een specifiek soort mensen is die andersdenkenen tot 2 keer toe AIDS toewenst, is er dus schijnbaar geen overleg mogelijk. Moet ik dan maar met jouw soort mens rekening gaan houden?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 01:15
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ja, geen stoeptegels en ook geen bakstenen.
gewoon grind.
En als een kind in je buurt te hard gilt naar jouw idee pak je je honkbalknuppel en sla je het in elkaar maar net niet dood zeker? Wie stenen gooit naar katten zal ten slotte ook wel tot ander zinloos geweld in staat zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 01:30
Verwijderd
Citaat:
En als een kind in je buurt te hard gilt naar jouw idee pak je je honkbalknuppel en sla je het in elkaar maar net niet dood zeker? Wie stenen gooit naar katten zal ten slotte ook wel tot ander zinloos geweld in staat zijn.
Jij moet maar geen conclusies trekken, want je bent er niet goed in. Sterker nog: je bent er slecht in

Zeker omdat je, zoals gewoonlijk weer niet verder leest. Dus deze hele opmerking van jou slaat, ook weer zoals gewoonlijk, helemaal nergens op
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 01:56
Verwijderd
Citaat:
Omdat het illegaal is stenen naar katten te gooien. Het feit dat een katteneigenaar in de ogen van kattenknuppelaars niet verantwoordelijk omgaat met zijn huisdier biedt geen rechtvaardiging voor de mishandeling van het huisdier, net zoals je geen schreeuwende kinderen in de supermarkt in elkaar mag slaan.
Een dier is gewoon een zaak, en aangezien er teveel diertjes zijn ook nog eens een vrij waardeloze, dus veel geluk met je zaaksbeschadegingsactie.
Ik dacht dat jij zo slim was, maar dat is blijkbaar toch niet zo, anders had je wel geweten dat een kat op hetzelfde niveau als een tennisbal of een pakje boter staat, en niet op hetzelfde niveau als een mens.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 04:21
Verwijderd
Citaat:
Een dier is gewoon een zaak, en aangezien er teveel diertjes zijn ook nog eens een vrij waardeloze, dus veel geluk met je zaaksbeschadegingsactie.
Ik dacht dat jij zo slim was, maar dat is blijkbaar toch niet zo, anders had je wel geweten dat een kat op hetzelfde niveau als een tennisbal of een pakje boter staat, en niet op hetzelfde niveau als een mens.
Dus je hond is ook een waardeloze zaak, zo'n soort van tennisbal of pakje boter?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 11:35
Verwijderd
Citaat:
Een dier is gewoon een zaak, en aangezien er teveel diertjes zijn ook nog eens een vrij waardeloze, dus veel geluk met je zaaksbeschadegingsactie.
Ik dacht dat jij zo slim was, maar dat is blijkbaar toch niet zo, anders had je wel geweten dat een kat op hetzelfde niveau als een tennisbal of een pakje boter staat, en niet op hetzelfde niveau als een mens.
Ik dacht dat jij zo slim was, maar dat is blijkbaar toch niet zo, anders zou je wel geweten hebben dat ik helemaal niet wilde impliceren dat een kat in het recht gelijkwaardig is aan een mens.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 11:55
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Dat verwacht ik niet van de kat, maar van zijn baas.
Waarom moet de kat dan onder de fouten van zijn baas lijden?

Citaat:
En aangezien dat een specifiek soort mensen is die andersdenkenen tot 2 keer toe AIDS toewenst, is er dus schijnbaar geen overleg mogelijk. Moet ik dan maar met jouw soort mens rekening gaan houden?
Van mijn kat zal niemand last hebben, hoor. En hou verder eens op met dat politiek correcte gezeik.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Waarom moet de kat dan onder de fouten van zijn baas lijden?



Van mijn kat zal niemand last hebben, hoor. En hou verder eens op met dat politiek correcte gezeik.

Omdat de baas vaak het lef niet heeft om de poep uit mijn tuin te komen halen, dus JAAG IK HEM WEG!!! Moeilijk heh, begrijpend lezen...

En ja, als jouw kat in mijn tuin komt, heb ik er last van. Wiens kat dan ook. Moeilijk heh, begrijpend lezen.

Politiek correct gezeik? Mijn banman is helaas waarschijnlijk langer dan die van jou, dus ik weet niet waar je het over hebt. Ik vind het alleen raar dat waar jouw argumenten op zijn, IK aan aids moet lijden volgens jou. Moeilijk heh, begrijpend lezen.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 13:15
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Omdat de baas vaak het lef niet heeft om de poep uit mijn tuin te komen halen, dus JAAG IK HEM WEG!!! Moeilijk heh, begrijpend lezen...
Ik heb vaak genoeg gezegd dat het om de manier waarop gaat. Natuurlijk mag je een kat uit je tuin wegjagen. Maar dat kan ook op een beschaafde manier. Die kat is immers niet degene die fout zit, maar zijn eigenaar.

Citaat:
En ja, als jouw kat in mijn tuin komt, heb ik er last van. Wiens kat dan ook. Moeilijk heh, begrijpend lezen.
Wtf. Ik vind begrijpend lezen goed te doen, maar jij lijkt er inderdaad problemen mee te hebben. Van mijn kat zal niemand last hebben, OMDAT IK HEM BINNENHOUD. Ik nam aan dat dat wel duidelijk was.

Citaat:
Politiek correct gezeik? Mijn banman is helaas waarschijnlijk langer dan die van jou, dus ik weet niet waar je het over hebt. Ik vind het alleen raar dat waar jouw argumenten op zijn, IK aan aids moet lijden volgens jou. Moeilijk heh, begrijpend lezen.
Mijn argumenten op? Ik blijf ze herhalen omdat jij er nooit op in bent gegaan.

Citaat:
Louis Armstrong gaat schrijven:
Ja, ik ga niet in op argumenten van iemand die mij AIDS toewenst.
Okee, maar hou er dan gewoon helemaal over op.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Ik heb vaak genoeg gezegd dat het om de manier waarop gaat. Natuurlijk mag je een kat uit je tuin wegjagen. Maar dat kan ook op een beschaafde manier. Die kat is immers niet degene die fout zit, maar zijn eigenaar.



Wtf. Ik vind begrijpend lezen goed te doen, maar jij lijkt er inderdaad problemen mee te hebben. Van mijn kat zal niemand last hebben, OMDAT IK HEM BINNENHOUD. Ik nam aan dat dat wel duidelijk was.



Mijn argumenten op? Ik blijf ze herhalen omdat jij er nooit op in bent gegaan.



Okee, maar hou er dan gewoon helemaal over op.
Wat zeur je dan over mijn gedrag?
Als jij je kat binnenhoud, heeft toch ook niemand er last van?
Waar bemoei je je dan mee?

Ik ga uit van de mensen die vinden dat iedereen last moet hebben van hun kat. Niet van de mensen die schijnbaar wel zoveel fatsoen hebben om hun kat niet in andermans tuin te laten rondstruinen.

Dus laat je agressieve toontje maar achterwege verder...
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 14:06
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Wat zeur je dan over mijn gedrag?
Als jij je kat binnenhoud, heeft toch ook niemand er last van?
Waar bemoei je je dan mee?
Ha! Alsof je persoonlijk betrokken moet zijn bij alles waar je een mening over hebt.

Goed, nog één keer dan: het is verkeerd om stenen naar katten te gooien, omdat 1. de kat niet hoeft te boeten voor de fouten van zijn eigenaar en 2. er even effectieve, maar minder gewelddadige manieren zijn om een kat weg te jagen.

Ik neem aan dat je inmiddels begrijpt dat ik het niet probeer te rechtvaardigen, en dit ook nooit geprobeerd heb, dat mensen hun katten maar overal rond laten lopen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Ha! Alsof je persoonlijk betrokken moet zijn bij alles waar je een mening over hebt.

Goed, nog één keer dan: het is verkeerd om stenen naar katten te gooien, omdat 1. de kat niet hoeft te boeten voor de fouten van zijn eigenaar en 2. er even effectieve, maar minder gewelddadige manieren zijn om een kat weg te jagen.

Ik neem aan dat je inmiddels begrijpt dat ik het niet probeer te rechtvaardigen, en dit ook nooit geprobeerd heb, dat mensen hun katten maar overal rond laten lopen.
Maar als je er niet persoonlijk bij betrokken bent, kun je je grote bek iets dimmen misschien?

Hoe ik katten mijn tuin uitjaag ( nogmaals teken ik aan, dat ik verdomd slecht mik dus ik raak de kat niet met mijn kiezeltje, komt neer op water, en aangezien de kat op deze manier zelfs niet nat wordt, vraag ik me af waar je over te zeiken hebt ) is mijn zaak.

Ik begrijp pas bij je vorige post dat jij niet in elkaar zit zoals de paupers die wel vinden dat hun kat maar alles mag uitvreten bij een ander. Desalniettemin vind ik het nogal zwak van je dat je desondanks mij heel de tijd Aids toewenst, zeker omdat je niet goed leest wat ik de afgelopen pagina's geschreven heb. Het is heel makkelijk om alles maar negatief te willen interpreteren, zeker als je alleen maar bepaalde zinnetjes eruit pikt, en daarmee alles bewust uit verband rukt.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 14:43
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Maar als je er niet persoonlijk bij betrokken bent, kun je je grote bek iets dimmen misschien?

Hoe ik katten mijn tuin uitjaag ( nogmaals teken ik aan, dat ik verdomd slecht mik dus ik raak de kat niet met mijn kiezeltje, komt neer op water, en aangezien de kat op deze manier zelfs niet nat wordt, vraag ik me af waar je over te zeiken hebt
Zulks maakte je absoluut niet duidelijk in je eerste berichten.

Citaat:
) is mijn zaak.
Wat voor ziektes ik jou toewens is volgens die logica ook 'mijn zaak'.

Citaat:
Ik begrijp pas bij je vorige post dat jij niet in elkaar zit zoals de paupers die wel vinden dat hun kat maar alles mag uitvreten bij een ander. Desalniettemin vind ik het nogal zwak van je dat je desondanks mij heel de tijd Aids toewenst
Ik heb dat maar een keer gedaan. Jij blijft er gewoon de hele tijd op terugkomen. De tweede keer dat ik ernaar verwees zwakte ik mijn statement zelfs af door te benadrukken dat het een hyperbool was.

Citaat:
zeker omdat je niet goed leest wat ik de afgelopen pagina's geschreven heb. Het is heel makkelijk om alles maar negatief te willen interpreteren, zeker als je alleen maar bepaalde zinnetjes eruit pikt, en daarmee alles bewust uit verband rukt.
Waarom zou ik alles bewust uit zijn verband rukken? Verder zou exact hetzelfde over jou gezegd kunnen worden, zoals ik vaak genoeg heb geschreven.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.

Laatst gewijzigd op 27-03-2008 om 15:04.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Dus je hond is ook een waardeloze zaak, zo'n soort van tennisbal of pakje boter?
Ik vertel alleen wat de status van dieren is in onze samenleving. En vergelijkingen trekken met mensen is ergens gewoon heel krom.

Trouwens gaat het in mijn posts niet noodzakelijk om mijn mening maar vaak ook gewoon om een feit.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht dat jij zo slim was, maar dat is blijkbaar toch niet zo, anders zou je wel geweten hebben dat ik helemaal niet wilde impliceren dat een kat in het recht gelijkwaardig is aan een mens.
Goh, maar je zet ze wel op een lijn in je post, en dat is geen impliceren?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Goh, maar je zet ze wel op een lijn in je post, en dat is geen impliceren?
Nee, dat is een vergelijking maken. Namelijk tussen twee dingen die overlast veroorzaken, maar waarbij gewelddadig ingrijpen niet geoorloofd is.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat is een vergelijking maken. Namelijk tussen twee dingen die overlast veroorzaken, maar waarbij gewelddadig ingrijpen niet geoorloofd is.
Nee, want het verschil zit hem in het feit dat het ene een zaak is en het andere een mens, en jij zet ze dus wel op een lijn.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 00:00
Verwijderd
Citaat:
Nee, want het verschil zit hem in het feit dat het ene een zaak is en het andere een mens, en jij zet ze dus wel op een lijn.
Nee.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 00:03
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik vertel alleen wat de status van dieren is in onze samenleving.
Dat is natuurlijk onzin, want als je een kartonnen doos kapot maakt gaat de politie anders met je om dan als je een hond kapot maakt.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 07:19
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Dat is natuurlijk onzin, want als je een kartonnen doos kapot maakt gaat de politie anders met je om dan als je een hond kapot maakt.
Het gaat om de rechtspositie van huisdieren.In principe mag de eigenaar gewoon met ze doen wat hij/zij wil. Hier had ik een buurman met een kat die hij weigerde te castreren, zodat ze om de zoveel tijd jongen kreeg. Degene die hij niet kwijt kon verdronk hij gewoon. Wettelijk kun je daar weinig tegen doen dus, die katjes zijn in principe van hem. :')
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 10:02
Verwijderd
Citaat:
Het gaat om de rechtspositie van huisdieren.In principe mag de eigenaar gewoon met ze doen wat hij/zij wil. Hier had ik een buurman met een kat die hij weigerde te castreren, zodat ze om de zoveel tijd jongen kreeg. Degene die hij niet kwijt kon verdronk hij gewoon. Wettelijk kun je daar weinig tegen doen dus, die katjes zijn in principe van hem. :')
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 16:31
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Het gaat om de rechtspositie van huisdieren.In principe mag de eigenaar gewoon met ze doen wat hij/zij wil. Hier had ik een buurman met een kat die hij weigerde te castreren, zodat ze om de zoveel tijd jongen kreeg. Degene die hij niet kwijt kon verdronk hij gewoon. Wettelijk kun je daar weinig tegen doen dus, die katjes zijn in principe van hem. :')
Is dat echt zo? Er worden toch wel eens mensen vervolgd wegens dierenmishandeling, ook als het om huisdieren gaat?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Is dat echt zo? Er worden toch wel eens mensen vervolgd wegens dierenmishandeling, ook als het om huisdieren gaat?
Ja, maar er zal wel bewijs nodig zijn.

Geen bewijs=geen veroordeling.
Helaas.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine wie of wat kun je niet zo waarderen?
Verwijderd
500 23-07-2007 23:15
Flora & Fauna Hoe hou ik de kat van de buren uit de buurt van mijn konijn?
Verwijderd
189 23-09-2005 18:36
Lifestyle anti wat?
justakid
197 18-07-2004 17:05
Flora & Fauna wanneer laat je de kat naar buiten.
Verwijderd
28 14-03-2004 21:09
Flora & Fauna kattenjacht
elfje16
83 14-02-2004 16:24
Psychologie Depressie
ShoarmaSchaap
13 11-08-2003 22:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19.