Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2010, 16:31
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Hallo,

Ik heb sterk het idee dat ik een grote neus heb, maar daar gaat het nu even niet om. Hoe zou jij reageren als iemand een ingreep liet doen om afwijkingen recht te zetten? Bijvoorbeeld neusoperaties, of voor je (flap)oren. En denk je als jij zoiets zou laten doen, zou je dan daar vooruit komen of zou je zeggen dat het vanwege 'medische redenen' moest?

Ik weet niet of dit het juiste forum is.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2010, 17:20
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik zou het best dapper vinden als iemand die beslissing heeft gemaakt en zou er 'gewoon' op reageren.
Als ik zelf zoiets zou laten doen, zou ik wel gewoon eerlijk benoemen dat het om cosmetische reden is.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2010, 17:24
flower1989
flower1989 is offline
Ik reageer er gewoon normaal op.

Ik ga zelf ook een neus correctie doen, want mijn neus is nu zo vaak gebroken geweest dat hij helemaal scheef staat.. En daardoor heb ik vrijwel elke dag last van een bloedneus. En eigenlijk iedereen die ik ken weet het ook wel.. Mensen gaan het toch wel zien ( Of in ieder geval iets) dus ze komen er vaak toch wel achter.

Ik kan wel begrijpen dat mensen iets laten doen.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2010, 18:20
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Hmm ja oke. Mensen merken het toch wel op, ook een neuscorrectie. Ik denk dat als je het bekend maakt het als een lopend vuurtje door de school gaat en je wordt er dan vaak
mee geconfronteerd, maar uiteindelijk kom je er wel goed vanaf denk ik. Overigens, zoiets heeft tijd nodig ckr om te herstellen of niet? En t zal wel duur zijn.

Ik zit er best wel mee, maar durf eigenlijk niet te zeggen dat ik erover nadenk om zoiets te laten doen. Ik weet niet precies hoe m'n ouders daartegen over staan en of ze bereid daar geld voor neer te leggen. Lastig.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2010, 18:49
flower1989
flower1989 is offline
Natuurlijk gaat het dan als een lopend vuurtje, maar als je het niet verteld heb je precies hetzelfde.
Als ik iets laat doen zou ik het liever zelf vertellen dan dat iedereen hun eigen reden gaat verzinnen.

Het duurt inderdaad wel een tijdje voordat het helemaal gesteld is, maar goed dat is natuurlijk bij iedereen anders.
Het ligt eraan waarom het gedaan word, bij mij word er de helft vergoed.

Je moet zoiets gewoon zeggen, ik heb er ook een gehele tijd mee gewacht..
Als je het er niet met ze over hebt weet je ook niet hoe hun erover denken.
Dus niet te druk maken van te voren, en eerst kijken wat hun ervan vinden.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2010, 19:03
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Bedankt voor je input. Zal er over nadenken. Misschien zijn er nog meer mensen die hier hun mening kunnen geven?

Laatst gewijzigd op 01-12-2010 om 20:09.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2010, 19:14
Catch
Catch is offline
De vraag is in hoeverre je neus je nu beperkt in je doen en laten. Kun je er niet vrede mee hebben dat je neus wat groter is? Vinden andere mensen dat ook (valt het hen ook op dat je neus buitengewoon groot is?). Het is goedkoper en fijner als je je neus gewoon kunt accepteren zoals hij is.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2010, 20:13
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Nooit egt wat van gehoord... 1x keihard in m'n gezicht gekregen dat ik een 'aardappelneus' heb. Sindsdien ben ik er meer op gaan letten, en foto's gaan maken van m'n neus enzo... Constant aanzitten etc.. Je kent t misschien wel. Ik wil er gwn goed uitzien, nu ben ik onzekerder dan ooit
Met citaat reageren
Oud 02-12-2010, 20:42
Picidae
Picidae is offline
Als jij je neus niet mooi vind en je hebt de mogelijkheid er wat aan te doen, dan doe je dat toch? Ik heb daar echt geen problemen mee. Pas er wel op dat je onzekerheid misschien toch minder te doen heeft met je neus dan wat je op het moment denkt, en de ingreep deze onzekerheid misschien niet (geheel) wegneemt. Je zal toch eens de moeilijke stap moeten maken om met je ouders moeten gaan praten over je probleem en eens te peilen hoe zij er over denken.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2010, 21:03
Verwijderd
Ik denk persoonlijk dat ik niet zo stoppen, en door zou gaan. Heidi Montag etc.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2010, 23:20
Catch
Catch is offline
Mijn neus is vrij spits, en als mensen een opmerking over mijn uiterlijk maken pakken ze me af en toe op mijn neus. Vaak ook als grapje, niks mis mee. Misschien heb je die ene opmerking iets te persoonlijk opgevat. Jammer dat je er in elk geval zo mee bezig bent. Ik hoop dat je eruit komt zonder neuscorrectie iig. Wat de mensen hierboven ook al zeggen, je moet niet het idee krijgen dat je lichaam maakbaar is. Tot op zeker niveau kun je je gewicht beheersen en je uiterlijk veranderen, en daar komt dan plastische chirurgie ook bij. Maar ergens houdt het op, maar is dat voor jou dan genoeg? Je kunt beter je onzekerheid bij de basis aanpakken. Er bestaan graflelijke mensen die níet onzeker zijn. Dat punt bereiken zou eigenlijk ideaal zijn. Dat jij nu tevreden kunt zijn met je neus zoals hij is, lijkt me een eerste startpunt
Met citaat reageren
Oud 03-12-2010, 14:53
Verwijderd
Ik zou het vrij zwak vinden als iemand zoiets zou doen, het komt dan over alsof diegene te weinig zelfvertrouwen heeft en z'n eigen lichaam niet kan accepteren. Alleen als het er echt raar uit ziet (wat je vaak niet zelf kan beoordelen) wordt het een ander verhaal.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2010, 15:23
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Ik vind het prima als mensen iets aan hun lichaam willen verfraaien waar ze onzeker over zijn, of als ze gewoon net iets mooier willen zijn. Ik vind het alleen niet meer prima als diegene geestelijke problemen heeft en dat probeert op te lossen met plastische chirurgie.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 03-12-2010, 16:14
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Citaat:
Pas er wel op dat je onzekerheid misschien toch minder te doen heeft met je neus dan wat je op het moment denkt, en de ingreep deze onzekerheid misschien niet (geheel) wegneemt. Je zal toch eens de moeilijke stap moeten maken om met je ouders moeten gaan praten over je probleem en eens te peilen hoe zij er over denken.
Bedankt voor je reactie. Je hebt gelijk, maar ik denk wel dat het onzekerheid wegneemt als de operatie succesvol is.

Citaat:
Ik denk persoonlijk dat ik niet zo stoppen, en door zou gaan. Heidi Montag etc.
Dat gaat sowieso niet gebeuren. Punt.

Citaat:
Mijn neus is vrij spits, en als mensen een opmerking over mijn uiterlijk maken pakken ze me af en toe op mijn neus. Vaak ook als grapje, niks mis mee. Misschien heb je die ene opmerking iets te persoonlijk opgevat. Jammer dat je er in elk geval zo mee bezig bent. Ik hoop dat je eruit komt zonder neuscorrectie iig. Wat de mensen hierboven ook al zeggen, je moet niet het idee krijgen dat je lichaam maakbaar is. Tot op zeker niveau kun je je gewicht beheersen en je uiterlijk veranderen, en daar komt dan plastische chirurgie ook bij. Maar ergens houdt het op, maar is dat voor jou dan genoeg? Je kunt beter je onzekerheid bij de basis aanpakken. Er bestaan graflelijke mensen die níet onzeker zijn. Dat punt bereiken zou eigenlijk ideaal zijn. Dat jij nu tevreden kunt zijn met je neus zoals hij is, lijkt me een eerste startpunt
Misschien heb ik het wel te persoonlijk opgevat, maar ik zit ermee en hun niet. Als ik me eraan blijf ergeren, dan moet ik het er toch eens over hebben.

Citaat:
Ik zou het vrij zwak vinden als iemand zoiets zou doen, het komt dan over alsof diegene te weinig zelfvertrouwen heeft en z'n eigen lichaam niet kan accepteren. Alleen als het er echt raar uit ziet (wat je vaak niet zelf kan beoordelen) wordt het een ander verhaal.
Iedereen zo zijn eigen mening, jij mag dat best zwak vinden maar je kan jezelf waarschijnlijk niet goed inbeelden waar die persoon door heengaat.

Citaat:
Ik vind het prima als mensen iets aan hun lichaam willen verfraaien waar ze onzeker over zijn, of als ze gewoon net iets mooier willen zijn. Ik vind het alleen niet meer prima als diegene geestelijke problemen heeft en dat probeert op te lossen met plastische chirurgie.
Tja, je moet het positieve tegenover het negatieve zetten en met een weloverwogen beslissing komen. Geestelijke problemen oplossen met plastische chirurgie vind ik ook prima, maar te veel is niet mooi meer (te veel botox etc).
Met citaat reageren
Oud 03-12-2010, 16:50
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Hmm ja oke. Mensen merken het toch wel op, ook een neuscorrectie. Ik denk dat als je het bekend maakt het als een lopend vuurtje door de school gaat en je wordt er dan vaak
mee geconfronteerd, maar uiteindelijk kom je er wel goed vanaf denk ik.
Ik denk dat het als een lopend vuurtje gaat als je er stiekem over doet (wat niet mogelijk is, want het is gewoon zichtbaar). Als je het gewoon eerlijk vertelt, zal het ook zijn ronde door de school doen, maar dan niet achter jouw rug om.
Ik weet nog dat wij een meisje hadden dat zwanger was en het tot de 7e maand verborgen hield. Ze verborg haar buik met wijdhangende kleding ed. Ze is vanaf een maand of 3 / 4 gespreksonderwerp geweest in de pauze: iedereen had het er over of het nou wel of niet waar was en fluisterde over haar. Toen ze er na maand 7 eindelijk voor uit was gekomen was ze binnen 2 dagen geen gespreksonderwerp meer. De spanning was er vanaf en iedereen was ingelicht, dus er was geen reden meer om nog te speculeren.
Ik denk dat het dus veel beter werkt als je er gewoon open over bent.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2010, 18:27
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Ik zou er in ieder geval mee wachten tot je 20ste, dan ben je namelijk nóg iets volwassener en waarschijnlijk een stuk minder onzeker. En het helpt niet om steeds foto's van je neus te maken en te kijken hoe lelijk het is, hoe meer aandacht je geeft hoe meer je onzekerheid zal groeien!
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2010, 23:13
neyse
neyse is offline
Ik herken dat gevoel van rysair..
op myn vorig werk was er jongen die my 'olifantenneus' noemde wel beetje overdrven natuurliyk, ik vond het zo erg toen.Toen ben ik ook meer gaan aan myn neus zitten denken enzo.Maar uiteendelijk heb ik een correctie laten doen. daar ben ik nu erg happy mee, geen spijt van gehad en heb meer zelfvertrouwen gekregen.

ik zou gewoon heel zakelijk reageren tegen nieuwsgierigen Zeggen dat het nodig was of door persoonlijke redenen.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2010, 23:54
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Ik zou je nogal een ijdeltuit vinden denk ik. Tenzij je echt een snavel hebt natuurlijk.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2010, 12:12
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Bedankt voor de reacties iedereen! Ik laat alles ff zinken en denk er goed over na.

Trouwens, neyse hoe oud was je toen je correctie liet doen?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2010, 13:22
Verwijderd
In extreme gevallen (dus echt recht opzij staande oren of een enorme stripfigurenneus) heb ik er alle begrip voor, maar anders worden mensedn er meestal niet mooier op, vind ik. Al zou ik er natuurlijk niet naar op reageren.

Laatst gewijzigd op 07-12-2010 om 15:38.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2010, 14:56
neyse
neyse is offline
Citaat:
Trouwens, neyse hoe oud was je toen je correctie liet doen?
ik was toen 23, nu 28.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2010, 15:20
Koekiemonster.
Avatar van Koekiemonster.
Koekiemonster. is offline
Ik wil zelf mijn flaporen naar achter laten opereren en mijn neus is ook apart, maar ik vind mijn neus niet erg genoeg om te laten opereren. Een beetje karakteristiek is leuk!
Ik zou trouwens niet bijzonder reageren op iemand die zich aan zoiets laat opereren.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2010, 19:28
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Citaat:
Ik wil zelf mijn flaporen naar achter laten opereren en mijn neus is ook apart, maar ik vind mijn neus niet erg genoeg om te laten opereren. Een beetje karakteristiek is leuk!
Ik zou trouwens niet bijzonder reageren op iemand die zich aan zoiets laat opereren.
Oke bedankt voor je reactie. Heb jij het hier al met je ouders over gehad? Hebben die daar problemen mee? Wanneer ben je van plan ongeveer de correctie te laten doen?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2010, 07:45
Verwijderd
Bij echt vervelende dingen, zoals idd overdreven flaporen, zou ik het niet erg vinden, niet om het zelf te doen maar ook niet als n ander t deed.
maar ik vind niet dat mensen van 60 allemaal rimpeltjes moeten verwijderen, dat vind ik echt laf
Met citaat reageren
Oud 08-12-2010, 10:45
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik zou nooit plastische chirurgie om cosmetische redenen laten doen, dus ik zou het erg op prijs stellen als anderen dat ook niet zouden doen, anders word ik gemiddeld gezien lelijker. Ik vind het nogal een kwalijke ontwikkeling in deze maatschappij dat het uiterlijk (en innerlijk misschien ook wel) maakbaar is, dat het steeds meer geaccepteerd wordt dat mensen mooier willen worden door middel van operaties, waardoor andere mensen het idee krijgen dat ze abnormaal zijn als ze bijvoorbeeld een iets grotere neus hebben dan gemiddeld, waardoor voor hen plastische chirurgie ineens ook een reële optie lijkt. Alsof iedereen impliciet gedwongen wordt om mooi te zijn, gedwongen wordt om aandacht te besteden aan het uiterlijk, walgelijk is dat.

Los daarvan, als jij tegen mij zegt dat je je neus hebt laten opereren en dat je je er nu zo veel beter door voelt, dan vind ik dat voor jou persoonlijk natuurlijk fijn en zal ik heus niet tegen je zeggen dat je een idioot bent. Maar het lijkt me wel goed als mensen beseffen in hoeverre ze gedwongen worden door de maatschappij, de meningen van de mensen om hen heen.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 08-12-2010, 13:25
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Bij operaties om cosmetische redenen vind ik het zielig voor de persoon die het heeft gedaan dat hij/zij zelfvertrouwen niet uit zichzelf kan halen maar het van het uiterlijk moet hebben.

Ik zou het zelf nooit doen.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2010, 14:02
ik_eet_egels
Avatar van ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Citaat:
Ik zou nooit plastische chirurgie om cosmetische redenen laten doen.
Dus wanneer jouw gezicht is gesmolten tijdens een brand blijf jij zo rondlopen? En ja, dat is dan een cosmetische ingreep.

Maar goed, mijn persoonlijke mening: Ik zou het zelf niet laten doen, maar ik zou het niet vreemd vinden wanneer mensen dat wel laten doen. Je haren verven om er aantrekkelijker uit te zien is in veel gevallen hetzelfde. Daar heb ik ook geen problemen mee. Mensen moeten doen wat ze willen en mij er niet mee lastig vallen.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2010, 15:02
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Dus wanneer jouw gezicht is gesmolten tijdens een brand blijf jij zo rondlopen? En ja, dat is dan een cosmetische ingreep.

Maar goed, mijn persoonlijke mening: Ik zou het zelf niet laten doen, maar ik zou het niet vreemd vinden wanneer mensen dat wel laten doen. Je haren verven om er aantrekkelijker uit te zien is in veel gevallen hetzelfde. Daar heb ik ook geen problemen mee. Mensen moeten doen wat ze willen en mij er niet mee lastig vallen.
Dat is natuurlijk wel een extreem voorbeeld, ik doelde meer op lichamen/ gezichten die zijn zoals ze zijn, bij brandwonden is er een externe oorzaak, dat vind ik dan nog wat anders. Hoewel... In principe vind ik dat zelfs bij zulk soort dingen mensen het niet zouden hoeven doen, zolang ze er fysiek geen last van hebben, en dat de maatschappij iedereen zou moeten accepteren zoals ze zijn. Ik vind ook dat mensen hun haren niet zouden moeten verven om er aantrekkelijker uit te zien. Maar natuurlijk vind ik tegelijkertijd ook dat mensen moeten doen wat ze willen, dus ik zal ze niet tegenhouden
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 08-12-2010, 15:35
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Je haren verven om er aantrekkelijker uit te zien is in veel gevallen hetzelfde.
Daar ben ik het niet mee eens, want als je je haar verft kan het uitgroeien en is het dus niet blijvend. Een neuscorrectie is voor altijd.

OT: Ik zou het wel raar vinden als iemand een neuscorrectie zou laten uitvoeren terwijl er niks bijzonders/raars met die neus aan de hand is. Maar echt duidelijk maken dat ik het raar vind, nee hoor. Dat moet diegene toch zelf weten? Als hij/zij er nou blij mee is, wie ben ik dan om lullig te gaan doen?
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 08-12-2010, 16:22
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Een vriend van mij heeft een nosejob gehad voor zijn verjaardag. Hij had een enorme afzuiger en werd er zijn hele leven mee gepest. Sindsdien is hij zelfverzekerder en gelukkiger
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2010, 17:08
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Citaat:
Daar ben ik het niet mee eens, want als je je haar verft kan het uitgroeien en is het dus niet blijvend. Een neuscorrectie is voor altijd.
Het is misschien duurder en blijvend, maar je laat het doen om er mooier uit te zien (en zelfverzekerder te zijn). Daarin vind ik ze hetzelfde.
Om even in te gaan op de brandwonden, dat kan je ook wel vergelijken met een neuscorrectie. Als het er echt niet uitziet, dat laat je het toch gewoon doen? Het bepaalt gelijk de eerste indruk van iemand. Mensen hebben vooroordelen. Je weet hoe dat gaat. Ookal bedoel je het misschien niet vervelend, het is wel vervelend voor diegene met bijv die grote neus. Of "Diegene met die brandwonden" Of "Diegene met die flaporen". Ik begrijp best dat mensen dat zeer vervelend vinden, en dus ingrijpen.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2010, 12:13
ik_eet_egels
Avatar van ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Citaat:
Dat is natuurlijk wel een extreem voorbeeld, ik doelde meer op lichamen/ gezichten die zijn zoals ze zijn, bij brandwonden is er een externe oorzaak, dat vind ik dan nog wat anders. Hoewel... In principe vind ik dat zelfs bij zulk soort dingen mensen het niet zouden hoeven doen, zolang ze er fysiek geen last van hebben, en dat de maatschappij iedereen zou moeten accepteren zoals ze zijn. Ik vind ook dat mensen hun haren niet zouden moeten verven om er aantrekkelijker uit te zien. Maar natuurlijk vind ik tegelijkertijd ook dat mensen moeten doen wat ze willen, dus ik zal ze niet tegenhouden
Mensen willen nu eenmaal aantrekkelijk gevonden worden, is dat samenleving of de natuur die spreekt? Als ik zelf een kop had die niet aan te staren was had ik er ook wel wat aan laten doen. Ongeacht de mening van anderen moet je toch zelf elke dag in de spiegel kijken, je moet jezelf kunnen accepteren.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2010, 12:15
ik_eet_egels
Avatar van ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Citaat:
Daar ben ik het niet mee eens, want als je je haar verft kan het uitgroeien en is het dus niet blijvend. Een neuscorrectie is voor altijd.
Dus als iemand voor de rest van zijn leven zijn haar verft is het wel goed? De essentie is jezelf veranderen omdat je niet tevreden bent met hoe je eruit ziet.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2010, 13:32
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Mensen willen nu eenmaal aantrekkelijk gevonden worden, is dat samenleving of de natuur die spreekt? Als ik zelf een kop had die niet aan te staren was had ik er ook wel wat aan laten doen. Ongeacht de mening van anderen moet je toch zelf elke dag in de spiegel kijken, je moet jezelf kunnen accepteren.
Ja, dat is evengoed de natuur natuurlijk, maar dat is niet echt een excuus, mensen hebben juist de eigenschap dat ze zelfbewust zijn en dat ze dus kunnen leren begrijpen dat ze vooroordelen hebben en dat het onnodig zou moeten zijn om op het uiterlijk te focussen.

Idealiter lijkt het mij beter als mensen hun oordelen aanpassen in plaats van dat mensen hun lichaam aan gaan passen. En ik vind het jammer dat het in de samenleving andersom gaat (ook al liggen de oorzaken daarvan in de natuur, dat maakt verder niets uit) en de mogelijkheden om je lichaam aan te passen worden ook steeds groter, dus in die zin is het ook relevanter en urgenter om erover na te denken, of dat een ontwikkeling is die gewenst is, of dat het beter zou zijn als iedereen geleerd werd mensen te accepteren zoals ze zijn.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 12:03
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Citaat:
Dus als iemand voor de rest van zijn leven zijn haar verft is het wel goed? De essentie is jezelf veranderen omdat je niet tevreden bent met hoe je eruit ziet.
Ja, maar een neuscorrectie is wel iets duurder dan je haar laten verfen. Daarom is de stap moeilijker. Overigens is het ook zo dat je sneller wordt gepest doordat je flaporen of een grote neus hebt, dan dat je een vreemde kleur haar hebt.
Je haar verfen is gewoon, een neuscorrectie laten doen is niet gewoon.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 12:36
Verwijderd
Ik vind het belachelijk, vooral in dit geval. Die onzekerheid heeft namelijk niks te maken met jouw neus, en die neus veranderen maakt je heus niet opeens tevreden met je hele lichaam en je hele zelf. Het is heus niet zo dat als je neus kleiner is, jij opeens knap bent. Een heleboel factoren tezamen maken je aantrekkelijk of onaantrekkelijk (met als een van de belangrijkste zelfvertrouwen dat niet gebaseerd is op de grootte van jouw neus), en het heeft echt geen zin om slechts één klein deeltje daarvan te gaan veranderen, dat zet geen zoden aan de dijk en lost je problemen al helemaal niet op.

Daarbij vind ik grote neuzen bij mannen een stuk aantrekkelijker dan wipneusjes
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 14:25
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Iedereen heeft daar zijn eigen mening over. Ik denk wel degelijk meer zelfvertrouwen te krijgen als ik het laat veranderen. De neus bepaalt je uiterlijk van het gezicht in grote mate. Daardoor is een neuscorrectie ook zeer gevraagd. Maar! Het is niet zomaar iets. Het duurt als ik het goed heb minstens 2 weken voordat je gezicht er weer normaal uitziet. Na de operatie zwelt de neus op, en voordat dat weggezakt is kan wel een jaar voorbij zijn gegaan. Natuurlijk zit ik op school en is het dus lastig.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 22:36
Verwijderd
En hoe waarschijnlijk acht jij het dat jouw zelfvertrouwen is gebaseerd op je uiterlijk in plaats van op je innerlijk?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 01:34
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Daardoor is een neuscorrectie ook zeer gevraagd. Maar! Het is niet zomaar iets. Het duurt als ik het goed heb minstens 2 weken voordat je gezicht er weer normaal uitziet. Na de operatie zwelt de neus op, en voordat dat weggezakt is kan wel een jaar voorbij zijn gegaan. Natuurlijk zit ik op school en is het dus lastig.
En ik kan je vertellen dat het die twee weken flink fucked up voelt. Je hele neus zit vol watten, irriteert alsof iemand er constant peper in stopt, en je kan er niets aan doen. Ik heb al die tijd niet tot nauwelijks geslapen, met een dodelijk slecht humeur als gevolg. Als ik het van tevoren had geweten had ik het lekker gelaten zoals het was, ademhalingsproblemen en al.

En dan ging ik voor het tussenschot corrigeren na een breuk, wat een lichtere ingreep is.


Om te beginnen zou ik dat op jouw leeftijd niet doen. Wacht eerst totdat je zelfbeeld compleet is. En ten tweede moet je wel een uitzonderlijk lelijke neus hebben voordat het zin heeft. Ik zou er niet aan beginnen als ik jou was.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 11:56
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Citaat:
En ik kan je vertellen dat het die twee weken flink fucked up voelt. Je hele neus zit vol watten, irriteert alsof iemand er constant peper in stopt, en je kan er niets aan doen. Ik heb al die tijd niet tot nauwelijks geslapen, met een dodelijk slecht humeur als gevolg. Als ik het van tevoren had geweten had ik het lekker gelaten zoals het was, ademhalingsproblemen en al.

En dan ging ik voor het tussenschot corrigeren na een breuk, wat een lichtere ingreep is.


Om te beginnen zou ik dat op jouw leeftijd niet doen. Wacht eerst totdat je zelfbeeld compleet is. En ten tweede moet je wel een uitzonderlijk lelijke neus hebben voordat het zin heeft. Ik zou er niet aan beginnen als ik jou was.
Nee, ik dacht dat een dergelijke ingreep vrij gemakkelijk afging. Niet dus. Het valt bij mij nog wel een beetje mee. Het is ongeveer te vergelijken met de neus van Eminem ofzo. Een verhoogde neustip, bij mij iets dikkere neus als bij eminem denk ik.
Ik wacht ermee. Bedankt voor alle adviezen.


Citaat:
En hoe waarschijnlijk acht jij het dat jouw zelfvertrouwen is gebaseerd op je uiterlijk in plaats van op je innerlijk?
Heel erg waarschijnlijk eigenlijk. Als je er goed uitziet, dan kijken mensen op een andere manier naar je. Ze maken sneller contact. Er zitten jongens bij mij in de klas, die vrij weinig om uiterlijk geven. Dat zie je ook meteen in hun laten en doen met meisjes. Iedereen is toch iets afwachtender. Ik ben erg gevoelig voor wat mensen van mij denken. Ik voel me er prettig bij als ik veel netwerken heb en veel mensen ken, en dus een praatje kan maken, lol hebben etc.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 12:20
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Dus als ik het goed begrijp denk je dat je betere social skills krijgt van een operatie?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Heel erg waarschijnlijk eigenlijk. Als je er goed uitziet, dan kijken mensen op een andere manier naar je. Ze maken sneller contact. Er zitten jongens bij mij in de klas, die vrij weinig om uiterlijk geven. Dat zie je ook meteen in hun laten en doen met meisjes. Iedereen is toch iets afwachtender. Ik ben erg gevoelig voor wat mensen van mij denken. Ik voel me er prettig bij als ik veel netwerken heb en veel mensen ken, en dus een praatje kan maken, lol hebben etc.
Lieve jongen, doe alsjeblieft eerst wat meer levenservaring op voor je dergelijke ingrepen gaat doen. Het is inderdaad overduidelijk dat je erg gevoelig bent voor wat mensen van jou denken, anders overwoog je een neuscorrectie niet eens. Maar lieve schat, ik kan het wel duizend keer zeggen, maar die gevoeligheid blijft PRECIES hetzelfde na de operatie, en jouw onzekerheid ook. Nee, misschien maak je je dan geen zorgen meer over je neus (vooropgesteld dat die ook echt mooier wordt), maar dan zijn er nog honderd andere dingen aan je uiterlijk die ook beter eruit zouden kunnen zien. En honderd andere dingen aan je innerlijk. Het houdt nooit op, tenzij je dát fixt.

Nog een keer: met een neuscorrectie doe je niks aan je echte probleem.

Daarbij is zo'n operatie is al niet leuk als het goed gaat, maar een operatie blijft ook een heftige medische ingreep die ook heel goed fout kan gaan. (En Eminems neus is werkelijk geheel niet memorabel te noemen, vroeger niet en nu ook niet - is me niet duidelijk of hij een nosejob heeft gehad, maar dan was het geen duidelijke Dus als ie daar op lijkt, is hij waarschijnlijk niet eens te groot. Maar eerlijk gezegd ga ik daar al vanuit bij jou).
Oh en je kunt nog zo knap zijn, als je een onzekere gast bent die overgevoelig is voor wat andere mensen zeggen, dan zul je nooit aantrekkelijk zijn. Een nosejob uit onzekerheid is een enorme afknapper voor de meeste vrouwen. En als je geen misvormingen hebt en je goed verzorgt, kan je uiterlijk nooit in de weg staan van 'veel netwerken' en mensen kennen, 'praatje maken, lol hebben'. Wat jou in de weg staat bij het netwerken en het praatjes maken is je onzekerheid en het feit dat je jouw hele zelfbeeld laat afhangen van wat jij dénkt dat andere mensen vinden van jou.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 19:18
FunkyLyanneXx
Avatar van FunkyLyanneXx
FunkyLyanneXx is offline
Bij een neus heb ik zoiets van: oké...

Ik bedoel, je neus zit midden in je gezicht en valt vrij snel op.
Maar voor flaporen vind ik het weer een beetje onnodig. Iedereen heeft wel iets dat hij niet mooi aan zichzelf vindt, wees blij dat het je oren zijn.
__________________
Happiness can be found, even in the darkest of times.
If one only remembers to turn on the light. - Albus Percival Wulfric Brian Dumbledore
Met citaat reageren
Oud 13-12-2010, 15:21
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Freya ik begrijp wat je bedoelt. Je hebt gelijk. Bedankt voor je advies, kan ik zeker wat mee.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2011, 22:57
neyse
neyse is offline
Citaat:
Ik vind het belachelijk, vooral in dit geval. Die onzekerheid heeft namelijk niks te maken met jouw neus, en die neus veranderen maakt je heus niet opeens tevreden met je hele lichaam en je hele zelf. Het is heus niet zo dat als je neus kleiner is, jij opeens knap bent. Een heleboel factoren tezamen maken je aantrekkelijk of onaantrekkelijk (met als een van de belangrijkste zelfvertrouwen dat niet gebaseerd is op de grootte van jouw neus), en het heeft echt geen zin om slechts één klein deeltje daarvan te gaan veranderen, dat zet geen zoden aan de dijk en lost je problemen al helemaal niet op.

Daarbij vind ik grote neuzen bij mannen een stuk aantrekkelijker dan wipneusjes
Als je vrede met jezelf hebt kan je dat ook met je omgeving hebben.

het is natuurlijk zo dat als je tevreden bent van je eigen uiterlijk, dan kan je de rest negeren. Als dat niet zo is, kan een kleine correctie een uitkomst bieden.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2011, 16:16
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Nee, ik dacht dat een dergelijke ingreep vrij gemakkelijk afging. Niet dus. Het valt bij mij nog wel een beetje mee. Het is ongeveer te vergelijken met de neus van Eminem ofzo. Een verhoogde neustip, bij mij iets dikkere neus als bij eminem denk ik.
Ik wacht ermee. Bedankt voor alle adviezen.
Ik ben het in het algemeen helemaal eens met Freyja en tot op zekere hoogte ook met Vogelvrij, maar in jouw specifieke geval zou ik daar nog aan toe willen voegen: De neus van Eminem? Ik heb 'm net eens even uitgebreid gegoogled en zie werkelijk NIETS bijzonders aan die neus. Ik denk ook niet dat Eminem 's ochtends voor de spiegel zijn neus staat te inspecteren en denkt "jeetje, wat heb ik een afschúwelijke neus!". 't Is gewoon een neus.. een prima neus.

Daarnaast zeggen mensen zoveel. Ik werd in de brugklas geplaagd omdat ik al borsten had. Vijf jaar later werden de meisjes die nog geen borsten hadden geplaagd. Nu wordt niemand meer om haar borsten geplaagd. Stel je voor dat wij allemaal er iets aan hadden laten doen..


Ik heb niet per definitie iets tegen cosmetische chirugie maar ik vind dat je in dit geval, waarbij onzekerheid en invloed van klasgenoten zo'n grote rol spelen, niet in staat bent om te kunnen beoordelen of je een neuscorrectie nodig hebt...
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 11-01-2011, 19:48
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Citaat:
De neus van Eminem? Ik heb 'm net eens even uitgebreid gegoogled en zie werkelijk NIETS bijzonders aan die neus. Ik denk ook niet dat Eminem 's ochtends voor de spiegel zijn neus staat te inspecteren en denkt "jeetje, wat heb ik een afschúwelijke neus!". 't Is gewoon een neus.. een prima neus.
Het was een voorbeeld. Mijn neus heeft een dikke verhoogte neusPUNT. Als ik dit zo laten opereren dan word dat beschouwd als een lichte ingreep. Na een paar dagen kan je dan gewoon weer aan het werk.

Maar inderdaad, je ziet het niet goed bij eminem op foto's (hoe zou dat nou kunnen?)


Ik heb dus echt een veel dikker 'rondje' zeg maar op me neus zitten.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2011, 20:36
miguel301
Avatar van miguel301
miguel301 is offline
Ik zie niet direct iets "verkeerds" aan de neus van Eminem maar daar ging het niet over.
Persoonlijk zou ik een neuscorrectie niet doen op jouw leeftijd en zeker niet als er geen enkele medische reden is om je neus te laten corrigeren.
__________________
Ad omne opus bonum paratus!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:18.