Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2011, 18:30
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ten eerste moet ik zeggen dat ik geen kamptype ben, weinig slapen kan ik wel tegen, maar mensen met een chagrijnig humor omdat ik ze de hele nacht heb wakker gehouden, sorry hoor.. Maar dan moet je maar niet op kamp gaan. Bovendien heb ik een hekel aan de zogehete bonte-avonden.

Maar, mijn klas was dan ook geen leuke klas in de eerste. Wat dat betreft had ik geluk dat we al gelijk op kamp gingen: Er was nog geen 'pikorde'. Helaas kwam die gauw genoeg.. Waarom kunnen mensen niet gewoon altijd gezellig met elkaar omgaan? Ik vraag het mezelf zo vaak af, maar zelf roddel ik ook. Ik heb dus eigenlijk geen recht van spreken.
Okay.
Ik vind kamp altijd wel leuk, vooral als het eigenlijk een excursie is. Dan maak je er ook vaak leuke uitjes naar interessante plaatsen naar.

Maar als je op kamp gaat moet je inderdaad je groep wel een beetje kennen en normaal met elkaar om kunnen gaan. En dat is vaak niet het geval aan het begin van het schooljaar...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2011, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Okay.
Ik vind kamp altijd wel leuk, vooral als het eigenlijk een excursie is. Dan maak je er ook vaak leuke uitjes naar interessante plaatsen naar.

Maar als je op kamp gaat moet je inderdaad je groep wel een beetje kennen en normaal met elkaar om kunnen gaan. En dat is vaak niet het geval aan het begin van het schooljaar...
Excursie uiteraard vind ik ook leuk. Kamp niet, kamp betekent voor mij weinig slapen tot niet en chagirijnige mensen.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2011, 18:56
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Excursie uiteraard vind ik ook leuk. Kamp niet, kamp betekent voor mij weinig slapen tot niet en chagirijnige mensen.
Als je gewoon leuke vrienden hebt kan 's avonds lol trappen en bijna niet slapen ook wel heel leuk zijn

Maar nu maar weer even ontopic, denk ik maar... (Kika houdt me in de gaten, denk ik )
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 08:16
Verwijderd
Citaat:
Maar nu maar weer even ontopic, denk ik maar... (Kika houdt me in de gaten, denk ik )
Ja, de hele tijd.

Ik heb mijn rooster en ik heb echt een ontzettend gunstig rooster! Dit is de eerste keer dat ik heel erg blij ben met mijn rooster.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 09:08
Verwijderd
Bij mij is het de derde keer dat ik ontevreden ben over mijn rooster. Maar het kán gewoon niet anders. Ik moet blij zijn dat ik geen 9e uur heb!

Ik moet zo naar school voor één mentoruurtje; 'Kennismaking' met de klas noemen ze dat. Ik ben langer onderweg dan dat ik daar ben. Pfff.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 20:39
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Over twee weken als de eerste schooldag en nog steeds het rooster niet bekend. Is dit normaal of is dat ook zo ongeveer hetzelfde bij jullie?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Over twee weken als de eerste schooldag en nog steeds het rooster niet bekend. Is dit normaal of is dat ook zo ongeveer hetzelfde bij jullie?
Ik moet 26 september weer echt op school beginnen, heb eerst 2 stageweken en krijg mijn rooster 7 september ofzo dus dat is wel ongeveer hetzelfde
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 21:03
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Over twee weken als de eerste schooldag en nog steeds het rooster niet bekend. Is dit normaal of is dat ook zo ongeveer hetzelfde bij jullie?
Nog steeds? Bij ons zou dat vroeg zijn. Wij moeten standaard de maandag van de eerste schoolweek ons rooster halen en dan de woensdag naar school. Wel staat het rooster het weekend van tevoren al online. Je weet hem dus 3-4 dagen van tevoren.

Ik wilde bijna vragen waar je woonde dat je pas over twee weken moet maar toch maar niet aangezien de rest van het topic
Met citaat reageren
Oud 24-08-2011, 04:45
piraat013
piraat013 is offline
Ik weet mijn rooster nog steeds niet Eindexamenjaar havo 5 zal vast een bagger rooster zijn met een 9de uur tot 17:05 joeppie maar niet heus

Laatst gewijzigd op 24-08-2011 om 11:31.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2011, 06:08
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Nog steeds? Bij ons zou dat vroeg zijn. Wij moeten standaard de maandag van de eerste schoolweek ons rooster halen en dan de woensdag naar school. Wel staat het rooster het weekend van tevoren al online. Je weet hem dus 3-4 dagen van tevoren.

Ik wilde bijna vragen waar je woonde dat je pas over twee weken moet maar toch maar niet aangezien de rest van het topic
Aah okay. Bij ons is dat ook zo, alleen heb ik de maandag van de eerste schoolweek nog vrij, en dinsdag haal ik dan mijn rooster op, sleutel, school- en klassenfoto etc.
Bij ons staat hij nog niet zo vroeg online, je krijgt het gewoon echt op de dag zelf, en dan weet je het.

Hahaha, goed gezien
Met citaat reageren
Oud 24-08-2011, 08:03
Verwijderd
Ah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ik weet mijn rooster nog niet, ik weet ook niet in welke klas ik zit, en weet niet hoe laat ik ik dinsdag op school moet. Ik weet niet wanner ik mijn kluisjessleutel weer terug krijg en ik weet niet of ik toch frans in mn pakket heb. De school is ook heel goed in informatie geven.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2011, 16:55
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Zo, net gelijk vanuit werk een nieuwe agenda (Replay and Sons) gekocht én de bus ook nog gehaald .

Heb eigenlijk bijna alles al, terwijl ik nog 2 weken heb voordat school weer gaat beginnen

Uit me hoofd alleen nog kaftpapier nodig...
Met citaat reageren
Oud 24-08-2011, 17:19
Verwijderd
Bah. MIjn eerste schooldag zit erop. Bah bah bah. Echt, sommige leraren zijn té grappig en dat komt niet ten goede van de les;

Eén gesprekje van mijn Grieks docent bijvoorbeeld:

Marjolein: Ik ben Marjolein.
Docent: Heet jij Marjolein?
Marjolein: Ja, ik ben Marjolein.
Docent: Oh, leuk!



Verder offtopic ga ik niet.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2011, 19:12
Verwijderd
Yeuy ik heb men rooster gekregen en ik zit nu een heel andere klas. Ze hebben alle drie de vierde klassen gehusseld dus nu zit ik met mensen uit de andere klassen in de klas (en een paar uit mijn eigen klas).

Dit is mijn rooster:

Maandag : half 9 - kwart over 4 (1 tussenuur)
Dinsdag : half 9 - half 4
Woensdag : half 9 - 2 uur!!
Donderdag: kwart over 9 - kwart over 4 (1 tussenuur)
Vrijdag: half 9 - kwart over 4

Ik heb ook mijn klasje ontmoet waar ik leerlingmentor van ben en ze zijn aardig druk ( de jongens dan ). Gelukkig heb ik als leerlingmentor zijnde morgen helemaal geen les en de rest van de vierdeklassers die niet leerlingmentor zijn wel. muhahaha >=D
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 20:34
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Ik heb al m'n spullen netjes op orde. Al m'n boeken (ook examenbundels + Samengevat) zijn gekaft (door m'n pappie ) en m'n agenda, etui en al die shit ziet er allemaal keurig uit. Elk jaar koop ik wel een nieuwe agenda (van 3 euro, gewoon zo'n kleine met bijv. koeien of uilen erop) pennen, schriften, schoolstickers (zodat ik niet per ongeluk 't boek van iemand anders pak; is me namelijk vorig jaar een keer gebeurd, toen had ik helaas een biologieboek i.p.v. m'n eigen m&o-boek. ) en meestal nog 1 rol kaftpapier. M'n tas heb ik al 3 jaar lang en ziet er eigenlijk nog uit als nieuw: lang leve de Eastpaks!

En euh, eerste drie dagen in atheneum 6 zitten er weer op voor mij... Heb alleen maar PTA's, SE's en het CSE voorbij horen komen, hellup.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 07:58
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Ook ik heb nu alles keurig op orde. Kaftpapier is ook al binnen in de kleuren zakelijk zwart en serieus donkerblauw


Etiketten zijn al beschreven. Nu nog wachten op de boeken die ik vrijdagmiddag op mag gaan halen bij de gymzaal naast mijn school. Deze proberen zo snel mogelijk te kaften, het liefst die middag/avond nog en dan zaterdag en zondag nog even genieten van mijn laatste weekend binnen de vakantieperiode voordat de schoolperiode weer begint...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 10:31
Verwijderd
Bah. Begint goed. Heb nu al gelijk corvee. Reden: Ik fietste op het schoolplein.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 10:56
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Bah. Begint goed. Heb nu al gelijk corvee. Reden: Ik fietste op het schoolplein.
Wat houdt corvee eigenlijk bij jullie dan zoal in?

En fietsen op het schoolplein is sowieso niet nodig

Laatst gewijzigd op 01-09-2011 om 11:02.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Wat houdt corvee eigenlijk bij jullie dan zoal in?

En fietsen op het schoolplein is sowieso niet nodig
Fietsen is wel degelijk nodig op het schoolplein, je moet er immers overheen om bij de uitgang te komen. En er was geen kip op het schoolplein. Nouja, op de conciërge na dan.

Corvee is zoiets al prullenbakken legen, stoelen opstapelen aan het eind van de dag en je bent er zo'n kwartier / halfuur mee bezig (ligt eraan wanneer je komt).
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 11:52
Verwijderd
Ik moet nog steeds een agenda die toch onbeschreven blijft en pennen kopen en ik heb er echt geen zin in, kaft mn boeken ook maar niet, het zijn toch koopboeken
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 15:05
piraat013
piraat013 is offline
Maar gij doet toch Universiteit Draaideurpoes telt niet he
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 15:11
Verwijderd
Ik doe geen universiteit
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 09:22
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Fietsen is wel degelijk nodig op het schoolplein, je moet er immers overheen om bij de uitgang te komen. En er was geen kip op het schoolplein. Nouja, op de conciërge na dan.

Corvee is zoiets al prullenbakken legen, stoelen opstapelen aan het eind van de dag en je bent er zo'n kwartier / halfuur mee bezig (ligt eraan wanneer je komt).
Ja, okay. Dat minuscule stukje van het rek tot de uitgang (bij ons zo'n 5 meter) is dat natuurlijk wel nodig. Maar ik kan met niet voorstellen dat iemand van de school daartussen gaat staan en dan zegt: "Ho maar, dat zag ik. Levensgevaarlijk, corvee!".
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 12:55
Joëlll
Joëlll is offline
Citaat:
8.30-15.10
9.40-16.20
8.30-15.10
8.30-16.20
8.30-15.10

Kan nog wel erger maar ik moet er nog 3 uur bij krijgen omdat een vak er nog niet opstaat, dus ik verwacht er niet teveel van.
Wat een rooster zeg
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 05:51
xXmathXx
xXmathXx is offline
ik krijg alles van school, boeken pennen, schriften enzovoort. zelfs een schooluniform
ik begin dinsdag op een nieuwe school (Braeburn High, Nairobi)
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 06:22
RiRi95
Avatar van RiRi95
RiRi95 is offline
Ik kaft mijn boeken niet. Gaat er alleen slordig uit zien en is teveel werk.
Ik heb wel een leuke agenda, omdat ik daar het hele jaar mee moet doen.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 13:04
Groentensoep
Groentensoep is offline
Citaat:
Wat een rooster zeg
Ja? Wil je mijn rooster zien?

9:00 - 17:30
9:00 - 17:30
9:00 - 17:30
9:00 - 17:30
9:00 - 17:30

En slechts 1 half uur pauze.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 06:30
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ja? Wil je mijn rooster zien?

9:00 - 17:30
9:00 - 17:30
9:00 - 17:30
9:00 - 17:30
9:00 - 17:30

En slechts 1 half uur pauze.
MBO/HBO/universiteit/VAVO?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 08:19
Verwijderd
Ik gok dat hij aan het werk is ongeveer . Bovendien valt dit werkrooster dan nog mee
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 13:54
Verwijderd
Morgen introductie dag en volgende week naar school ik heb er zin in
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 20:22
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Citaat:
8.30-15.1017.30
9.40-16.20
8.30-15.1014:30
8.30-16.20
8.30-15.10
^Ik heb nu dit haha, woensdag korter gym en een uurtje Frans erbij op maandag na het laatste lesuur. Met 6 anderen, omdat het niet meer in het normale rooster past. Goed bezig onze school. Die woensdag is wel een troost.


Citaat:
Morgen introductie dag en volgende week naar school ik heb er zin in
Je hebt nog steeds vakantie, wauw
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 06:37
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Gisteren binnen gekregen:

8.10 - 16.15
9.10 - 15.00
8.10 - 16.15
8.10 - 16.15
8.10 - 15.00

5 VWO gymnasium (N&G/N&T)

Niet een van de beste roosters. Zeg maar gerust het slechtste rooster tot nu toe...
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 21:50
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Gisteren introdag van het laatste jaar. Alles was slecht of niet geregeld, een goede afspiegeling van vorig jaar en waarschijnlijk ook weer de hel van komend jaar. Helaas, helaas. Ik heb op zich nog wel zin om weer te beginnen, alleen niet in de falendheid van mijn school.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Aankopen schooljaar
Verwijderd
4 17-07-2012 10:19
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Het nieuwe schooljaar
lady of the dark
4 08-11-2006 21:15
Studeren vraag over nieuw schooljaar
Verwijderd
5 10-05-2006 11:30
Algemene schoolzaken Goede voornemens voor 't nieuwe schooljaar?
Verwijderd
42 05-07-2003 22:53
Algemene schoolzaken start nieuwe schooljaar op universiteit?
Kupu
16 17-04-2003 21:47
Psychologie bang voor ut nieuwe schooljaar
Andora
21 14-08-2002 09:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:46.