Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2011, 12:24
Hardcoregamer
Hardcoregamer is offline
Beste leden,

Ik doe zelf 4 VWO met het profiel NT + wiskunde D en biologie. Nu wil ik extra kiezen, economie of m&o. Wat is beter? Dus een van de twee. Welke heeft meer huiswerk, leerwerk, rekenwerk? Ik weet dat economie over het algemeen gaat en dus veel breder is dan m&o. Ik heb dan ook andere topics gelezen van scholieren.com. M&O gaat als het goed is over het bedrijfsleven, zogenaamd micro economie. Mij plannen zijn om een vervolgopleiding te kiezen die met zorg te maken heeft of misschien techniek. Dus welke is voor mij beter, handiger, makkelijker. Ik heb dus Wiskunde B en D. Geen moeite met wiskunde. Bedankt voor de hulp.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2011, 12:38
Verwijderd
Persoonlijk vind ik M&O makkelijker en leuker dan Economie maar anderen kunnen hier anders over denken natuurlijk. Wiskunde vind je dus leuk en aangezien M&O veel rekenwerk is vind je M&O waarschijnlijk ook leuk. Ik heb ook een natuurprofiel met M&O en ik heb er in ieder geval geen spijt van dat ik dat gekozen heb.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 13:59
Hardcoregamer
Hardcoregamer is offline
Maar aan wat heb je meer als je bijvoorbeeld apotheker wilt worden of arts? Zeg maar algemene kennis. Ik ben niet van plan een economisch vervolg opleiding te gaan studeren.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 14:16
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik heb alleen economie, maar ik zie van M&O mensen veel van die tabbeldingen voorbij komen. Nou ja, van die, balansen en dergelijke dingen. Of winst-verlies-rekening, of hoe dat allemaal heet. Daar was ik zelf niet zo fan van, dus koos ik voor economie.

Algemene kennis... geen idee. Volgens mij heb je in de techniek en zorg geen zak aan de verhaaltjes die je bij economie leert, en het nut van M&O zie ik ook niet zo in, in dergelijke beroepen. Dus ik denk dat je het alleen in je dagelijks leven tegenkomt, als je belastingdingen in moet vullen. Wat ik bij economie op dat gebied geleerd heb, is enkel hoe je in je economieproefwerk belasting berekent over vermogen en inkomen, maar dat is dan met die tabbeltjes en ik denk dat het in het 'echte' leven anders werkt. En bij M&O leren ze weer dingen met belastingen voor bedrijven, geloof ik.

Misschien kun je het het beste even aan een M&O/economie-leraar vragen, wat je er nu aan hebt als je niets in die richting wil gaan doen. Want als ik eerlijk ben denk ik dat je er namelijk niet zo heel veel aan hebt, ik vind economie een beetje een zeikvak. (Maar ik koos het dan ook omdat ik het makkelijk vindt, de berekeningen moeten je heel makkelijk af gaan en de rest stelt imo ook niet zoveel voor.)
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 14:21
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Als apotheker zul je waarschijnlijk ook te maken krijgen met de kassa en geldtransacties, want in de apotheek worden er ook producten verkocht. Zo bekeken, zou ik kiezen voor M&O.
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 15:11
Hardcoregamer
Hardcoregamer is offline
Ok, het zit zeg maar zo: Ik heb erg moeite met talen en Nederlands is ook niet mijn moedertaal. Nu kan ik vrijstelling krijgen op de tweede moderne vreemde taal, want dat gaat 'm niet worden. Ik moet dan wel een vervangend vak nemen. Ik kan dus kiezen tussen economie, m&o, geschiedenis, maatschappijwetenschappen en aardrijkskunde. Ik dacht zelf dus aan dat economie of m&o het beste voor mij zal zijn, verbeter mij als ik me vergis. Ik heb ook naar de roosters van mijn school net gekeken. Economie kan ik perfect volgen in plaats van de Duits uren. M&O wordt gegeven tijdens andere lessen, dus kan ik het niet volgen. Dan moet ik zelfstudie gaan doen, zei mijn RT'er. Uiteindelijk toch maar economie kiezen in zo'n geval?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 15:18
Verwijderd
Je moet kiezen wat jou het leukste lijkt, vooral omdat het een extra vak is. Als je een vak kiest wat je niet leuk vind is het moeilijker vol te houden dan wanneer je een vak kiest wat je wel leuk lijkt. En wij weten uiteraard niet wat jou leuk lijkt .
Als jij een voorkeur hebt voor economie, dan moet je economie kiezen .
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 15:19
Hardcoregamer
Hardcoregamer is offline
Ik vind geen een van die vakken leuk, maar ik moet wel een keuze gaan maken.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 15:24
Verwijderd
Welke lijkt je het leukste? Ik bedoel, ik vind wiskunde ook niet leuk maar ik moest ook kiezen welke wiskunde ik wou. Je moet wel even verder kijken dan: Het zijn stomme vakken . Het lijkt mij in ieder geval dat als je al kijkt naar wat het beste in je rooster past je ook prima daar je keuze vanaf kan laten hangen. Persoonlijk hou ik niet zo van in klassen zitten maar gewoon zelf dingen uitzoeken en dan zou ik dus kiezen voor M&O, juist vanwege de zelfstudie.

Dus, wat bevalt je dan het beste? In de les zitten, of zelfstudie?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 15:44
Hardcoregamer
Hardcoregamer is offline
In de les zitten bevalt me veel beter. Thuisstudie heb ik een keertje geprobeerd, dat vind ik echt moeilijk. Die kracht heb ik niet, vooral niet met vakken die ik niet leuk vind.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 15:50
Verwijderd
Vorig jaar ben ik nauwelijks op school geweest en had ik ook M&O en het is prima te doen als je het alleen moet doen. Tenminste, dat vond ik.

Ik zou ook eens aan je economie leraar gaan vragen wat hij jou aanraadt. Misschien wil hij je wel helpen als je iets van M&O niet snapt oid. Persoonlijk zou ik voor M&O kiezen omdat dat (volgens mij, als ik het fout heb dan hoor ik het graag) meer snappen dan leren is. Zodra jij van alles van M&O snapt en de opgaves kan maken, wat jij echt wel kan met wiskunde B en D, dan kan je gewoon de toets voldoende maken. Je hebt ook wel hoofdstukken met theorie, maar dat heb je bij economie ook denk ik.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 15:52
Verwijderd
Ik vond eigenlijk vrij weinig verschil zitten tussen economie en m&o, behalve dan het feit dat economie zich meer richt op macro economie en m&o op micro economie. Beide waren niet heel moeilijk. Sowieso is economie heel veel snappen. Ik vind het kwa leren en dergelijke geen verschillen hebben. Maar dat was voor mij zo, kan voor jou anders zijn .
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 16:23
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Ik vond m&o veel makkelijker en ook fijner om te leren. Het is meer snappen dan echt leren.
Economie vond ik veel vager. Totaal niet duidelijk wat je nou moest leren. maar dit kan ook liggen aan de methode die wij gebruikte. Ik had voor economie een 5 en m&o een 8 als eindcijfer.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 12:32
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Ik heb ook een Natuurprofiel en ik heb voor Economie gekozen. Nu is dat zo omdat er toen bij ons nog geen M&O gekozen werd, maar toch. Wat opvalt bij Economie is dat de mensen die een Natuurprofiel hebben, het over het algemeen veel makkelijker hebben met het begrijpen van de abstracte theorieën en denkwijzes die daarbij horen. Want, zo zei een biologieleraar dat, mensen met een Natuurprofiel zijn waarschijnlijk veel beter gewend aan abstract denken door de natuurvakken. En ik denk dat die leraar ook gelijk heeft. Want tijdens de lessen zijn het altijd mensen met een natuurprofiel (en niet de mensen met een maatschappij-profiel) die vragen stellen die dieper gaan dan de stof die de leraar twee minuten geleden heeft uitgelegd.

Nu weet ik niet hoe dat bij M&O zit, maar als ik hoor dat M&O zich richt op de micro-economie, lijkt het mij dat het minder abstract is dan Economie, aangezien je dan bij Economie veel meer moet behappen dan bij M&O.

En dan zou ik je aanraden om Economie te kiezen, omdat ik denk dat het makkelijker zal zijn maar wellicht ook leuker omdat je het beter zult begrijpen.

Maar dat is allemaal heel persoonlijk en je zult uiteindelijk toch zelf een beslissing moeten nemen.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 12:34
Definite
Avatar van Definite
Definite is offline
Economie OP ZEKER! Het is maar net wat voor docent je hebt to be honest.

M&O: Rukdocent, geslaagd met een 6.
ECO: Goede docent, geslaagd met een 8.
__________________
Mind over Matter
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 12:36
Emmé
Emmé is offline
Ik zou kiezen voor economie. Economie word ook vaker bij studies gevraagd dan m&o
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 16:36
Hardcoregamer
Hardcoregamer is offline
Ik denk zelf ook voor economie te gaan, bij m&O kan ik sowieso niet de lessen volgen en dat is iets wat ik wel heb. Met eco kan je ook wat meer. Maar Geel, Jij hebt dus een natuurprofiel met economie gedaan? Hoe bevalt dat?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 06:31
Emmé
Emmé is offline
Economie bevat ook veel rekenwerk, en ook wel wiskunde B dingen, dus al beta heb je daar wel voordeel bij.(Ik doe n&g, met natuurkunde, en ik heb dus ook economie).
Het enige wat je wel 'meer' moet leren dan andere is, dat je bijvoorbeeld moet weten hoe allemaal dingen zijn ontstaan dat heb jij waarschijnlijk niet gehad bij geschiedenis of maatschappijwetenschappen. Maar echt veel meer is het niet hoor(gewoon hoe de europese uni in elkaar zit, sommige stormingen wat je normaal al leert bij geschiedenis(en maw) enz.)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-09-2011, 08:12
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Ik heb economie gekozen (in de derde bij het kiezen van 't profiel (N&G+Natuurkunde+WiskundeB)). Ik weet (ook) nog niet hoe ik het ga ervaren, aangezien het bij ons pas vanaf 5 VWO gegeven wordt...
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 16:57
piraat013
piraat013 is offline
M&O is echt heel moeilijk weet waar je aan begint Economie is vele malen makkelijker dan M&O
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 15:10
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Ik denk zelf ook voor economie te gaan, bij m&O kan ik sowieso niet de lessen volgen en dat is iets wat ik wel heb. Met eco kan je ook wat meer. Maar Geel, Jij hebt dus een natuurprofiel met economie gedaan? Hoe bevalt dat?
Ik ben gisteren begonnen met 6VWO en ik heb een N&G profiel met economie. Zelf vind ik economie een welkome afwisseling bij alle natuurvakken. Het is niet moeilijk en met vlagen zelfs leuk. Sowieso, als je een beetje een feitjes-/kennis-freak bent en goed kunt leren, dan is Economie helemaal geen hel!

Maar dat gaat alleen over het vak. Je moet natuurlijk ook het geluk hebben dat je een beetje een leuke leraar hebt en zo.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 15:55
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Ik ben gisteren begonnen met 6VWO en ik heb een N&G profiel met economie. Zelf vind ik economie een welkome afwisseling bij alle natuurvakken saai.
Maar ik heb het dan ook gekozen vanwege 'hé ik haal hoge cijfers en ik kan gewoon huiswerk voor andere vakken maken in de les ' en omdat er niets interessanters in mijn rijtje van het vrije deel stond. En ik weet niet precies hoe het de andere NT-ers afgaat in mijn economieklas, maar de mensen die er moeite mee hebben horen in ieder geval níet tot de mensen die ik ook bij wiskunde b/natuurkunde tegenkom! Dus.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 02:26
piraat013
piraat013 is offline
Klopt het zijn vaak de CM-ERS die er moeite mee hebben aangezien ze erg goed zijn in alfa vakken en zuigen in beta vakken Economie zit er een beetje tussen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 11:30
Hardcoregamer
Hardcoregamer is offline
Ik heb nu economie gekozen, dus in plaats van de verplichte 2de moderne vreemde taal. Vandaag was de eerste les. Ik moet zeggen dat ik het niet moeilijk vond. En misschien is het beter dat er minder berekeningen in zitten dan m&o. Ik heb namelijk wiskunde b, d, natuurkunde en scheikunde, waarin veel berekeningen in voorkomen. En dan nog m&o lijkt me teveel van het rekenen. De titel van het boek is: Levensloop. Kent iemand deze lesmethode?

Laatst gewijzigd op 07-09-2011 om 21:08.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 06:21
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Gister voor de eerste keer (in klas 5...) economie gehad. Bevalt best goed.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2011, 12:14
Steelpan
Avatar van Steelpan
Steelpan is offline
Citaat:
M&O is echt heel moeilijk weet waar je aan begint Economie is vele malen makkelijker dan M&O
Je doet wel erg overdreven. Voor Economie moet je erg veel begrippen kennen, dus veel leerwerk. Ook bevat Economie veel rekenwerk, zoals prijselasticiteit, quotes etc... Als je een beetje inzicht hebt, heb je M&O al snel door en is het vele malen makkelijker dan Economie. Vaak zijn de opdrachten hetzelfde. Alleen de getallen veranderen.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Gister voor de eerste keer (in klas 5...) economie gehad. Bevalt best goed.
In de 5e pas?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 18:37
piraat013
piraat013 is offline
Citaat:
Je doet wel erg overdreven. Voor Economie moet je erg veel begrippen kennen, dus veel leerwerk. Ook bevat Economie veel rekenwerk, zoals prijselasticiteit, quotes etc... Als je een beetje inzicht hebt, heb je M&O al snel door en is het vele malen makkelijker dan Economie. Vaak zijn de opdrachten hetzelfde. Alleen de getallen veranderen.
Klopt ik overdreef een beetje maar ik zelf doe Havo 5 en ja ik krijg prijselasticiteit i/a ratio p/a ratio participatiegraad belasting schijven uitrekenen valuta en nog meer rekenwerk En als ik het boek van M&O zie dan schrik ik wel (serieus) ik heb het vak niet eens maar lees het regelmatig door van klasgenoten
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 21:30
Steelpan
Avatar van Steelpan
Steelpan is offline
Citaat:
Klopt ik overdreef een beetje maar ik zelf doe Havo 5 en ja ik krijg prijselasticiteit i/a ratio p/a ratio participatiegraad belasting schijven uitrekenen valuta en nog meer rekenwerk En als ik het boek van M&O zie dan schrik ik wel (serieus) ik heb het vak niet eens maar lees het regelmatig door van klasgenoten
Ok.. maar bij M&O is het veel herhaling. Bij elk hoofdstuk komt er gewoon iets nieuws bij. Bij Economie gaat het soms over totaal verschillende dingen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 11:14
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
In de 5e pas?
In de eerste hadden we het 1e periode (= bij ons 1/3 schooljaar) als 'oriëntatievak' (stelde bijna niets voor).

In de 3e hebben we wel een heel jaar economie gehad, maar dat was dan nog geen profielvak of keuzevak, maar gewoon een vak dat iedereen kreeg. Dus totaal nog niet moeilijk.

In de 4e, met de profielen dus (ik heb N&G/N&T waarbij ik economie had gekozen) heb ik geen economie gehad, waarvan ik geen flauw idee heb waarom niet.

En nu pas in de 5e krijgen we economie.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 17:03
Peterke11
Peterke11 is offline
Beide!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 17:22
Steelpan
Avatar van Steelpan
Steelpan is offline
Citaat:
Beide!
Mee eens! Economie is gewoon logisch dat het goed is voor een economische opleiding op het HBO en M&O is een erg goede extra. Je krijgt namelijk wel een aantal dingen bij M&O (bijvoorbeeld liquiditeitsbegroting, balans en resultatenrekening) die je terug krijgt op het HBO.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 18:54
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Mee eens! Economie is gewoon logisch dat het goed is voor een economische opleiding op het HBO en M&O is een erg goede extra. Je krijgt namelijk wel een aantal dingen bij M&O (bijvoorbeeld liquiditeitsbegroting, balans en resultatenrekening) die je terug krijgt op het HBO.
Voor een economische opleiding is een NT-profiel nuttiger dan economie en/of M&O kiezen. Al klinkt het minder logisch, maar het inzicht bij je N-profiel helpt je meer bij zo'n studie/geeft beter resultaten dan het beetje theorie dat je bij economie enzo krijgt.

Maar ik geloof dat de TS geen economische studie wilt gaan doen...?
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 22:07
Hardcoregamer
Hardcoregamer is offline
Citaat:
Voor een economische opleiding is een NT-profiel nuttiger dan economie en/of M&O kiezen. Al klinkt het minder logisch, maar het inzicht bij je N-profiel helpt je meer bij zo'n studie/geeft beter resultaten dan het beetje theorie dat je bij economie enzo krijgt.

Maar ik geloof dat de TS geen economische studie wilt gaan doen...?
Ik denk dat ik geen economische studie ga doen. Ik moet alleen iets kiezen in plaats van de 2de moderne vreemde taal. Dus daarom kies ik economie. Maar misschien, wie weet kan ik later heel misschien toch wel een economische opleiding leuk vinden. hoewel de kans erg klein is. Ik heb net in zo'n boekje gekeken met eisen van vervolgopleidingen, die ik van mijn decaan gekregen heb. Daarin zie ik dat veel economische opleidingen niet eens economie of m&o eisen, maar eerder wiskunde B. wiskunde B wordt dus bij economische vervolgopleidingen meer vereist dan economie en m&o. Gek he? Zelf ben ik gek op wiskunde, maar alleen op een voorwaarde: MITS IK HET BEGRIJP!
Biologie vind ik ook erg interessant! Natuur en scheikunde vind ik ook interessant, wel minder dan biologie.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 22:37
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Niet zo heel gek als je bedenkt dat mensen met Wiskunde B en zonder economiedingen het béter doen bij economische studies, dan mensen die het andersom hebben (wel economie en alles, geen wiskunde B). Het heeft zo'n studie veel meer nut als je wiskundig inzicht hebt, dan dat je toevallig al een heel klein stukje van het verhaal kent. Dat verhaal leer je wel, maar het inzicht moet je maar net hebben.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 10-09-2011, 08:11
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Niet zo heel gek als je bedenkt dat mensen met Wiskunde B en zonder economiedingen het béter doen bij economische studies, dan mensen die het andersom hebben (wel economie en alles, geen wiskunde B). Het heeft zo'n studie veel meer nut als je wiskundig inzicht hebt, dan dat je toevallig al een heel klein stukje van het verhaal kent. Dat verhaal leer je wel, maar het inzicht moet je maar net hebben.
Dat had ik ook al een paar keer gehoord, dat je wiskunde B bij veel economisch gerichte vervolgopleidingen goed van pas komt.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-09-2011, 10:52
Hardcoregamer
Hardcoregamer is offline
Ik heb wiskunde B en D. Is het dan nutteloos dat ik nog eens economie doe?
3 jaar lang.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2011, 13:37
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ik heb wiskunde B en D. Is het dan nutteloos dat ik nog eens economie doe?
3 jaar lang.
Wiskunde D is sowieso nutteloos, maar economie niet, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2011, 14:08
Hardcoregamer
Hardcoregamer is offline
Citaat:
Wiskunde D is sowieso nutteloos, maar economie niet, vind ik.
Wiskunde D is echt niet nutteloos.

lees: http://www.tilburguniversity.edu/nl/...e/onvoldoende/
Met citaat reageren
Oud 10-09-2011, 14:25
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Ik heb wiskunde B en D. Is het dan nutteloos dat ik nog eens economie doe?
3 jaar lang.
Qua vervolgstudies... ja.
En verder niet veel meer of minder dan als je geen wiskunde B + D had gehad, denk ik. Nou ja, als je het niet had gehad leerde je misschien wel iets nieuws omtrent het rekenen met procenten oid (maar misschien ook niet).

Maar ik denk dat economie makkelijker is voor mensen met een N-profiel (gemiddeld, dan) en soms kunnen compensatiepunten ook wel handig zijn. Of gewoon een hoger cijfers als je een lotingstudie wil gaan doen (zoals geneeskunde als je dan ergens een acht of negen voor staat is dat wel zo fijn).
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 10-09-2011, 18:11
piraat013
piraat013 is offline
Ik zou gewoon eco kiezen Hardcoregamer je leert veel theorie en rekenen kan je al wat heb je te verliezen ?Niks,gewoon doen
Met citaat reageren
Oud 10-09-2011, 21:38
Hardcoregamer
Hardcoregamer is offline
Citaat:
Ik zou gewoon eco kiezen Hardcoregamer je leert veel theorie en rekenen kan je al wat heb je te verliezen ?Niks,gewoon doen
Ik heb het al gekozen.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 10:46
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Wiskunde D is echt niet nutteloos.

lees: http://www.tilburguniversity.edu/nl/...e/onvoldoende/
Maar dit is toch onderzocht door 1 universiteit op de eigen studies? Denk je dat dit voor alle universiteiten geldt? Volgens mij valt het echt wel reuze mee met de mate van missen van (benodigde) wiskundige kennis bij een exacte/technische studie op de universiteit...

Owjah, en economie en wiskunde D konden bij ons op school niet allebei gekozen worden , het was de een of de ander, dus koos ik economie.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 13:18
Hardcoregamer
Hardcoregamer is offline
Citaat:
Maar dit is toch onderzocht door 1 universiteit op de eigen studies? Denk je dat dit voor alle universiteiten geldt? Volgens mij valt het echt wel reuze mee met de mate van missen van (benodigde) wiskundige kennis bij een exacte/technische studie op de universiteit...

Owjah, en economie en wiskunde D konden bij ons op school niet allebei gekozen worden , het was de een of de ander, dus koos ik economie.
Wiskunde D is voor iedere exacte/technische studie zeer handig. Het maakt het veel makkelijker, omdat je dan meer inzicht hebt in wiskunde en bepaalde onderwerpen al hebt gehad, dat zegt mijn wiskunde docent. Jij zei dat wiskunde D sowieso nutteloos is en dat is dus helemaal niet waar. Ik vind eigenlijk economie nutteloos. Beetje een verhaaltje leren enz. Nou aan die complexe getallen heb je wel meer hoor.

EDIT: Maar goed. Het doel van dit topic was om een keuze te gaan maken tussen economie en m&o. Ik heb dus economie gekozen. Iedereen bedankt voor de adviezen. Ik ga niet meer in dit topic reageren.

Laatst gewijzigd op 11-09-2011 om 13:34.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 06:18
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Wiskunde D is voor iedere exacte/technische studie zeer handig. Het maakt het veel makkelijker, omdat je dan meer inzicht hebt in wiskunde en bepaalde onderwerpen al hebt gehad, dat zegt mijn wiskunde docent. Jij zei dat wiskunde D sowieso nutteloos is en dat is dus helemaal niet waar. Ik vind eigenlijk economie nutteloos. Beetje een verhaaltje leren enz. Nou aan die complexe getallen heb je wel meer hoor.

EDIT: Maar goed. Het doel van dit topic was om een keuze te gaan maken tussen economie en m&o. Ik heb dus economie gekozen. Iedereen bedankt voor de adviezen. Ik ga niet meer in dit topic reageren.
Hmm, okay. Dan had ik het kennelijk fout

(Maar economie is ook niet nutteloos, je leert er onder andere de basis dingen die je nodig hebt om je financieel te redden als je 'volwassen' bent. Dus net als wiskunde D is economie totaal niet nutteloos...)
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 19:41
Hardcoregamer
Hardcoregamer is offline
Citaat:
Hmm, okay. Dan had ik het kennelijk fout

(Maar economie is ook niet nutteloos, je leert er onder andere de basis dingen die je nodig hebt om je financieel te redden als je 'volwassen' bent. Dus net als wiskunde D is economie totaal niet nutteloos...)
Klopt, economie is ook niet nutteloos.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 06:19
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Klopt, economie is ook niet nutteloos.
Ja, naar aanleiding van dat je dat eerst had geschreven/getypt maar na mij opmerking weer weggehaald hebt.

Ik kon het al niet meer terugvinden in je post waar die eerst stond..
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 19:44
Hardcoregamer
Hardcoregamer is offline
Citaat:
Wiskunde D is voor iedere exacte/technische studie zeer handig. Het maakt het veel makkelijker, omdat je dan meer inzicht hebt in wiskunde en bepaalde onderwerpen al hebt gehad, dat zegt mijn wiskunde docent. Jij zei dat wiskunde D sowieso nutteloos is en dat is dus helemaal niet waar. Ik vind eigenlijk economie nutteloos. Beetje een verhaaltje leren enz. Nou aan die complexe getallen heb je wel meer hoor.

EDIT: Maar goed. Het doel van dit topic was om een keuze te gaan maken tussen economie en m&o. Ik heb dus economie gekozen. Iedereen bedankt voor de adviezen. Ik ga niet meer in dit topic reageren.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2011, 06:17
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Hmm... ik moet wat aan mijn oplettendheid gaan doen... .

Maar ik denk dat dit topic geen waarde meer heeft, dus volgens mij kan er wel een slotje op...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren E&M: Wiskunde A of B (+ M&O)?
ricey
5 08-03-2013 18:18
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Hoe leren voor Centraal Examen Economie en M&O
Tapez
11 28-04-2012 16:29
Studeren Economie of M&O
iesje95
10 20-01-2011 20:39
Studeren N&T zonder economie en M&O?
honkballertje
9 01-02-2009 11:50
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie m&o of economie???????
jamaifan15
25 14-07-2003 15:57
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Verschil tussen Economie en M&O?
grouch987
23 09-02-2003 08:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:41.