Oud 08-09-2011, 14:47
Verwijderd
Na dit topic lijkt het me wel leuk om een discussie te starten over de vakken op de middelbare school. Wat vinden jullie nuttige vakken? En wat zijn voor jullie geen nuttige vakken? En waarom zouden ze naar jouw idee bepaalde vakken moeten 'verbieden'?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2011, 14:55
Verwijderd
Zelf vond ik de vakken in die in de bovenbouw gegeven werden eigenlijk allemaal nuttig. Tuurlijk, ik had niet altijd zin in CKV oid, maar uiteindelijk doe je toch wel leuke dingen, en vooral dingen die je uit jezelf waarschijnlijk niet had gedaan. Dus is zo'n vak in mijn opzicht heel nuttig!

Verder had ik in de onderbouw vakken die ik gewoon echt niet nuttig vond zoals verzorging. Het vak opzich leek me van te voren juist heel nuttig: Ik had verwacht dat ik dingen zou leren voor als ik op mezelf ging wonen en andere praktische dingen. Bij ons kwam het erop neer dat we een uur zaten te kletsen en dat maakt een vak niet bepaald nuttig. Ik heb echter wel het idee dat het op andere scholen anders ging dus misschien is het daar wél nuttig.

Ik heb in 6 jaar tijd 1 vak gehad dat ik gewoon écht overbodig vond: Tweede Fase Voorlichting. Het werd gegeven in de 4de of de 3de (ik weet even niet meer welke) en het was gewoon tijdsverspilling. We kregen geen informatie óver de tweede fase maar het ging meer over op welke manieren wij leerden en hoe we in elkaar zaten. We hadden er ook een werkboek bij en daarin moest je jezelf dan omschrijven en dergelijke. Toen ik later een keer bij de psycholoog zat moest ik eraan terugdenken, het kwam bijna hetzelfde over Dat vak mogen ze van mij wel eruit halen!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 16:01
roodvogeltje
Avatar van roodvogeltje
roodvogeltje is offline
De studielessen die ik in de eerste kreeg. Het kwam erop neer dat de leraar een boekwerk aan stencils uitdeelde waarin allemaal stond hoe je het beste je huiswerk kon plannen, en dat we het de rest van de les maar uit mochten zoeken terwijl hij voor die les een slachtoffer uitkoos om delen van zijn levensverhaal aan te vertellen.
Maar dat is, (net als de profielkeuzelessen in de derde waar je ook niets belangrijks deed) niet echt een vak waar je examen in doet ofzoiets, dus telt het niet echt. Verder vind ik alle vakken wel nuttig.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 18:26
piraat013
piraat013 is offline
CKV is doelloos niet normaal we deden daar niks afschaffen die hap.Verder zag ik gelukkig wel het nut van Filosofie ,geschiedenis,Nederlands et cetera in.

Laatst gewijzigd op 09-09-2011 om 19:36.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 20:28
LauraJansen
Avatar van LauraJansen
LauraJansen is offline
CKV inderdaad, een jaar lang uren verkut aan een vak waar je geen kut van leert. Die tijd had ik véél nuttiger kunnen gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 20:30
Verwijderd
Ik vind CKV zoals ik al zei wel daadwerkelijk wat bijdragen. Wij moesten in ieder geval naar bepaalde voorstellingen en dergelijke, en ik vind het toch wel deels bij je ontwikkeling horen. Niet elke ouder neemt zijn kind mee naar dat soort voorstellingen. Je kunt het dan misschien wel niet leuk vinden, maar het niet leuk vinden van een vak is nooit een criterium om te zeggen dat het een nutteloos vak is.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 20:44
Winstanley
Winstanley is offline
De mentorlessen en studielessen zijn echt het meest nutteloos geweest tot nu toe. Daarnaast CKV waar ik geen donder deed en oersaai was. Voor de rest is alles nuttig. Je hebt er later toch iets aan.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 21:10
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ik ga heel erg origineel zijn, en stellen dat je niets hebt aan CKV. Je kunt mensen geen starre definitie van cultuur van een paar zelfbenoemde experts onder dwang bijbrengen, en cultuur komt toch uit zichzelf wel voor wie dat wil.

Godsdienst kan ook beter vandaag dan morgen sneuvelen. Wie dat per se wil kan het zelf doen, en dan hoeft er geen kostbare tijd aan verspild te worden. Op onze school hadden ze filosofie daarin gepropt, en dat was het enige stuk waarbij je nog iets leerde.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 21:11
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
CKV, tekenen, gym, ANW (heb je dat nog tegenwoordig?) allemaal afschaffen. Nutteloze onzin.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 21:11
Verwijderd
Ik heb nog ANW gehad
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 21:35
Steelpan
Avatar van Steelpan
Steelpan is offline
CKV zoals de meeste mensen hier al zeggen.

De belangrijke vakken vind ik: Nederlands, Engels, Economie, Biologie en Aardrijkskunde. Ik vind deze vakken het belangrijkste voor later. Natuurlijk is bijvoorbeeld Informatica belangrijk voor iemand die later iets in de ICT wil gaan doen. Maar dat is maar één richting. Engels heb je bijvoorbeeld in (volgens mij) heel de economische sector en onderwijs wel nodig.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 21:39
Groentensoep
Groentensoep is offline
Niemand vind Wiskunde belangrijk?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 21:40
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
ANW? Ik ken wel de Anw, maar dat zal het wel niet zijn. CKV en godsdienst heb ik ook nooit gehad. Verder zijn gym, tekenen en muziek wel redelijk nutteloze vakken. Techniek en informatica stelde bij ons ook niet echt veel voor, maar dat kregen we alleen in het eerste jaar.

O ja, verzorging was ook best wel een onzinvak.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 21:41
Verwijderd
Algemene Natuur Wetenschappen. Het wordt volgens mij in 4vwo gegeven.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 21:45
Steelpan
Avatar van Steelpan
Steelpan is offline
Citaat:
Niemand vind Wiskunde belangrijk?
Tja.. ik heb zelf nooit het nut ervan ingezien. (zal er best zijn) En het heeft me gewoon nooit zo geboeid die cijfertjes.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 21:51
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Belangrijke vakken zijn toch wel Nederlands, Engels en wiskunde. Verder voor algemene kennis natuurlijk ook aardrijkskunde, geschiedenis, natuurkunde, scheikunde, biologie, economie en Duits.

Citaat:
Algemene Natuur Wetenschappen. Het wordt volgens mij in 4vwo gegeven.
Oké, bedankt
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 22:10
Groentensoep
Groentensoep is offline
Citaat:
Tja.. ik heb zelf nooit het nut ervan ingezien. (zal er best zijn) En het heeft me gewoon nooit zo geboeid die cijfertjes.
Stel, je verdient 1900 per maand met je nieuwe baan. Komende 3 jaar krijg je 6% loonsverhoging per jaar. Hoeveel verdien je na 3 jaar?

Antwoord vinden op zulke vragen leer je in wiskunde. Het is nuttig voor alledaagse taken en je zult 't meer kunnen gebruiken dan je denkt.

Ik werk dagelijks (letterlijk) met formules, sommetjes en cijfertjes, maar dat komt ook door mijn werk
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 22:40
Steelpan
Avatar van Steelpan
Steelpan is offline
Citaat:
Stel, je verdient 1900 per maand met je nieuwe baan. Komende 3 jaar krijg je 6% loonsverhoging per jaar. Hoeveel verdien je na 3 jaar?

Antwoord vinden op zulke vragen leer je in wiskunde. Het is nuttig voor alledaagse taken en je zult 't meer kunnen gebruiken dan je denkt.

Ik werk dagelijks (letterlijk) met formules, sommetjes en cijfertjes, maar dat komt ook door mijn werk
Je hebt gelijk
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-09-2011, 23:06
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
CKV vond ik vrij nutteloos. Het had nog leuk kunnen zijn als ze die verplichte voorstellingen ook voor je betaalden. Maar dat deden ze dus niet, ze gingen er van uit dat iedereen ouders met geld heeft.

ANW, zeker omdat ik een Natuur en Gezondheid profiel had.
Gym vond ik ook vrij nutteloos. Het was wel leuk, daar niet van. Maar ik heb er echt helemaal niks aan. Muziek, ook geen bal aan gehad. Ik kan nu 3 liedjes op de keybord. Maar heb niet de indruk dat het mij ook maar op enige wijze heeft geholpen in mijn verdere leven.

Maatschappijleer. Misschien lag het aan onze docent, maar daar hebben we alleen maar gepraat over wat je later wilde doen in je leven.

Verzorging vond ik heel handig, daar is heel goed over drugs uitgelegd, over liefde en relaties, over seks, soa's en hoe je condooms omdoet, over plannen en budgetteren.

Techniek is ook handig als je thuis nog nooit een soldeerbout hebt gebruikt of nooit met bedrading of gereedschappen hebt hoeven/mogen werken.

De rest vond ik vanzelfsprekend, bio, wi, nk, sk, ne, en, du, fr.

Ik heb nooit gesnapt waaron KCV niet bij geschiedenis kon.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 11:10
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
ANW heb ik ook nog gehad. En daarbij maakte het profiel niet uit, iedereen in 4 vwo krijg ANW.

Nutteloze vakken: KCV, ANW, tekenen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 12:31
Verwijderd
CKV vond ik inderdaad ook erg nutteloos. Vooral omdat je geen keuze had en voor bepaalde dingen wel moest betalen. Ik vind dat ze die keuze aan jou moeten laten, en dat je ook over andere dingen verslagen zou kunnen maken. Óf de school moet gewoon met elkaar iets gaan doen.

Verder vind ik de standaard vakken (wiskunde, Nederlands, Engels, scheikunde, natuurkunde, economie) wel belangrijk en totaal niet nutteloos. Tekenen vond ik altijd heel erg leuk om te doen, maar er zijn ook kinderen die het niet leuk vinden en niet kunnen tekenen. Bij ons werden de tekeningen altijd naast elkaar gelegd en kreeg zo iedereen een cijfer. Sommigen hadden dus altijd een 9, terwijl anderen net een 5.5 hadden. In dat opzicht vind ik het dus wel vrij nutteloos. Hetzelfde is bij muziek. Ik heb twee jaar lang muziek gehad en ik heb eigenlijk niks geleerd. Ik kan nog geen noot lezen.
Oh, en godsdienst vond ik nutteloos. Aan de ene kant goed dat ze je wat leren over geloven, maar zoals het nu overgebracht werd was het heel saai en stom. En ook daar weet ik nauwelijks iets meer van.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 14:41
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
CKV vond ik inderdaad ook erg nutteloos. Vooral omdat je geen keuze had en voor bepaalde dingen wel moest betalen. Ik vind dat ze die keuze aan jou moeten laten, en dat je ook over andere dingen verslagen zou kunnen maken. Óf de school moet gewoon met elkaar iets gaan doen.

Verder vind ik de standaard vakken (wiskunde, Nederlands, Engels, scheikunde, natuurkunde, economie) wel belangrijk en totaal niet nutteloos. Tekenen vond ik altijd heel erg leuk om te doen, maar er zijn ook kinderen die het niet leuk vinden en niet kunnen tekenen. Bij ons werden de tekeningen altijd naast elkaar gelegd en kreeg zo iedereen een cijfer. Sommigen hadden dus altijd een 9, terwijl anderen net een 5.5 hadden. In dat opzicht vind ik het dus wel vrij nutteloos. Hetzelfde is bij muziek. Ik heb twee jaar lang muziek gehad en ik heb eigenlijk niks geleerd. Ik kan nog geen noot lezen.
Oh, en godsdienst vond ik nutteloos. Aan de ene kant goed dat ze je wat leren over geloven, maar zoals het nu overgebracht werd was het heel saai en stom. En ook daar weet ik nauwelijks iets meer van.
Muziek stimuleert de cognitieve vaardigheden (alhoewel merk je dat pas op latere leeftijd).
Met citaat reageren
Oud 10-09-2011, 09:56
StudySkills
StudySkills is offline
In principe zijn alle vakken nuttig, het hangt er natuurlijk net vanaf waar je goed in bent. Daarbij is het wel handig om veel mogelijkheden open te houden wat betreft studiekeuze: het helpt hierbij om natuurkunde, wiskunde en scheikunde te kiezen. Met een goede basis in de exacte vakken kun je vrijwel elke studie kiezen.

Laatst gewijzigd op 10-09-2011 om 11:00.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2011, 10:21
Verwijderd
Wat een onzin StudySkills. Er zijn vakken die echt nutteloos zijn. Bijvoorbeeld Oud-Grieks.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2011, 11:42
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
verzorging is het meest nutteloze wat ik ooit gehad heb, de ene helft was herhaling van biologie, de andere helft was te achterlijk voor in een lesboek, zo hebben wij eens een half hoofdstuk besteed aan hoe je een lunchpakket moest maken
muziek vind ik trouwens ook al zo'n nutteloos vak, je hebt dat gevoel of je hebt het niet klaar, maar niet mensen proberen muzikaal te laten worden want dat lukt ze toch niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-09-2011, 11:44
Verwijderd
Citaat:
Muziek stimuleert de cognitieve vaardigheden (alhoewel merk je dat pas op latere leeftijd).
Maar het punt is dat wij misschien zelf 3-4 keer op een instrument mochten spelen. En in 2 jaar tijd vind ik dat toch wel een beetje heel erg weinig.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2011, 11:45
Verwijderd
Oh, wij moesten bijna elke les wel op iets spelen , we hebben bijna geen theorie gehad. We hebben wel een keer een noten-lezen-toets gehad, dat was deels theorie. En ooit een heel klein stukje theorie, ook voor een toets.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2011, 12:04
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Ik vind gym sowieso geen onzin. Voor veel mensen zijn dit de enige uurtjes sport per week en in ieder geval op de middelbare school lijkt het me goed om nog gym te hebben. Daarna ziet iedereen toch zelf maar.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2011, 13:43
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Maar het punt is dat wij misschien zelf 3-4 keer op een instrument mochten spelen. En in 2 jaar tijd vind ik dat toch wel een beetje heel erg weinig.
Ja, dat klopt. Bij werd er een hele periode op een instrument geoefend waarna aan het einde van een periode een afsluiting plaatsvond: het lied waar die periode door iedereen op geoefend was spelen voor een cijfer. Dus bij ons was er wel wat meer praktijk, in het begin veel theorie en in de loop van je schoolcarriére steeds meer praktijk.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2011, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Ik vind gym sowieso geen onzin. Voor veel mensen zijn dit de enige uurtjes sport per week en in ieder geval op de middelbare school lijkt het me goed om nog gym te hebben. Daarna ziet iedereen toch zelf maar.
Klopt, en ik vind het ook wel altijd leuk met je klas. Die leer je dan goed kennen.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2011, 17:44
Caviamax
Caviamax is offline
CKV en KUA.... zo nutteloos... Ik vind dat je ervoor moet kunnen kiezen. Je zal er vast wel wat van leren, maar als je het alleen maar met tegenzin doet, tja, dan onthoudt je ook niet veel. NL, eco, ML vind ik nuttige vakken .
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 09:06
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Mag ook welke vakken je stom vind en waarom?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 09:15
Verwijderd
Citaat:
Mag ook welke vakken je stom vind en waarom?
Tuurlijk. Maar vind je de stomme vakken dan wel of niet nuttig? Want stomme vakken kunnen ook heel nuttig zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 09:33
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Tuurlijk. Maar vind je de stomme vakken dan wel of niet nuttig? Want stomme vakken kunnen ook heel nuttig zijn.
Nouja ik vind natuurkunde dus stom want ik heb er later totaal niets aan en ik snap het ook nog eens niet. En ik vind het saai. Het zou nuttig kunnen zijn voor iemand die N&G of N&T gaat doen.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 10:14
Verwijderd
Ik vind dat je natuurkunde, scheikunde etc. wél moet hebben gehad Edelweiss. Anders kun je ook niet kiezen of je dat wel in je profiel wil hebben of niet
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 10:50
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ik vind dat je natuurkunde, scheikunde etc. wél moet hebben gehad Edelweiss. Anders kun je ook niet kiezen of je dat wel in je profiel wil hebben of niet
Ze heeft het dus nu gehad, en ondervindt dus dat ze er totaal niets aan heeft. Dus ze zei niet dat je het niet nodig heeft in de onderbouw
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-09-2011, 11:26
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Ik vind dat je natuurkunde, scheikunde etc. wél moet hebben gehad Edelweiss. Anders kun je ook niet kiezen of je dat wel in je profiel wil hebben of niet
Ik bedoel eigenlijk dit:
Citaat:
Ze heeft het dus nu gehad, en ondervindt dus dat ze er totaal niets aan heeft. Dus ze zei niet dat je het niet nodig heeft in de onderbouw
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 11:40
Strueg
Strueg is offline
In de onderbouw had ik verplicht tekenen, muziek en handvaardigheid (in de eerste ook nog techniek). Dat mochten ze mij echt afschaffen. Vier van dat soort vakken is niet nodig. Verder vind ik ANW voor mensen met een n-profiel vrij nutteloos. Het is allemaal dubbel. KGL (Kennis van het geestelijk leven) vind ik op de manier hoe het bij ons gegeven werd ook vrij nutteloos. Dat zou makkelijk in mentoruur kunnen. Dan is dat ook meteen niet meer nutteloos. Gym is ook niet altijd erg nuttig. Maar dat komt doordat in Nederland de meeste mensen wel buiten school sporten.

Verder vind ik de vakken wel nuttig.

CKV vind ik trouwens echt een vervelend vak maar ik begrijp ook wel dat het belangrijk is om je kennis te laten maken met cultuur.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 11:48
Strueg
Strueg is offline
Citaat:
In principe zijn alle vakken nuttig, het hangt er natuurlijk net vanaf waar je goed in bent. Daarbij is het wel handig om veel mogelijkheden open te houden wat betreft studiekeuze: het helpt hierbij om natuurkunde, wiskunde en scheikunde te kiezen. Met een goede basis in de exacte vakken kun je vrijwel elke studie kiezen.
Natuurkunde, wiskunde en scheikunde kiezen als een basis? In de tweede fase gaan die vakken wel verder dan een "basis". Bovendien heb je voor een studie geschiedenis toch helemaal niks aan wiskundig kunnen denken. Voor een studie geschiedenis ed kun je nog beter filosofie kiezen als basis. Het gaat dus niet voor elke studie op. Het lijkt me trouwens beter om biologie te kiezen dan scheikunde als basis.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 11:50
Verwijderd
Citaat:
Ze heeft het dus nu gehad, en ondervindt dus dat ze er totaal niets aan heeft. Dus ze zei niet dat je het niet nodig heeft in de onderbouw
Citaat:
Ik bedoel eigenlijk dit:
Dan alsnog zeg je dat ze nutteloos zijn, dus dat je ze niet nodig heb, Ook niet in de onderbouw.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 14:21
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Dan alsnog zeg je dat ze nutteloos zijn, dus dat je ze niet nodig heb, Ook niet in de onderbouw.
Dat heb ik nooit gezegd, lees maar terug.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Nouja ik vind natuurkunde dus stom want ik heb er later totaal niets aan en ik snap het ook nog eens niet. En ik vind het saai. Het zou nuttig kunnen zijn voor iemand die N&G of N&T gaat doen.
Het is dus NOOIT nuttig voor iemand die E&M of C&M gaat doen stel jij hier.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 16:47
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Het is dus NOOIT nuttig voor iemand die E&M of C&M gaat doen stel jij hier.
Nee dat maak jij er van, zo staat het er niet.
Het zou nuttig kunnen zijn voor iemand met N&T of N&G, daar vind ik het het nuttigst voor. Ik zeg niet dat het niet nuttig is voor C&M en E&M, ik vind het alleen (veel) nuttiger voor N&T en N&G.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 16:51
Verwijderd
Dan alsnog staat het er wel een beetje raar . Dat je zegt dat het nuttig zou kúnnen zijn impliceert dat je het anders niet nuttig vind.

Dat je het nuttiger vind voor mensen met N&T en N&G is iets anders .
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 18:48
Verwijderd
Ik citeer toch echt:
Citaat:
Het zou nuttig kunnen zijn voor ....
Dan ga je er naar mijn inziens vanuit dat het normaal gesproken niet nuttig is, maar dat het wellicht nuttig wordt wanneer een N-profiel wordt gekozen.

Maar maakt niet uit, uit je verweer blijkt dat je het niet zo bedoeld hebt/had. Maar dat je het slechts een stom vak vindt. Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 18:53
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Eh ja ik ben soms gewoon niet zo goed in het verwoorden van dingen

Ik vind het sws wel een stom vak.

Maar ik vind het wél het nuttigst voor N&T en N&G (vooral voor N&G).
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Eh ja ik ben soms gewoon niet zo goed in het verwoorden van dingen
Ik ga geen preek geven, ik ben er ook slecht in. Maar je moet gewoon proberen veel te oefenen, je vocabulaire uitbreiden en ook altijd de discussie aangaan. En bovendien ben je 'pas' veertien lentes oud, dus dat komt nog wel.

Citaat:
Ik vind het sws wel een stom vak.
Kun je 'stom' voor mij definieren?

Citaat:
Maar ik vind het wél het nuttigst voor N&T en N&G (vooral voor N&G).
Uiteraard, daar ben ik het mee eens, in de onderbouw leg je de basis neer voor de vakken die je in de bovenbouw krijgt.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 19:03
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Ik ga geen preek geven, ik ben er ook slecht in. Maar je moet gewoon proberen veel te oefenen, je vocabulaire uitbreiden en ook altijd de discussie aangaan. En bovendien ben je 'pas' veertien lentes oud, dus dat komt nog wel.

Kun je 'stom' voor mij definieren?


Uiteraard, daar ben ik het mee eens, in de onderbouw leg je de basis neer voor de vakken die je in de bovenbouw krijgt.
Ja ik heb soms een beetje een woord probleem, ik weet zelf wel wat ik zeggen wil, maar het komt er niet zo lekker uit.
En eh, jij bent toch ook gewoon 14??

O mijn vocabulaire is best groot, maar dat betekent niet dat ik 'm altijd & overal gebruik

Eh nou ik heb er later niks aan, ik vind het saai en ik snap het niet. En de leraar is ook niet bepaald een geweldig goede uitlegger.

Hm ja dat klopt.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Ja ik heb soms een beetje een woord probleem, ik weet zelf wel wat ik zeggen wil, maar het komt er niet zo lekker uit.
En eh, jij bent toch ook gewoon 14??
Nee Ik ben vijftien, maar ik voel mezelf ouder. Dat zal wel een puberkwaaltje zijn. (Overigens voel ik mezelf ook geen puber )

Citaat:
O mijn vocabulaire is best groot, maar dat betekent niet dat ik 'm altijd & overal gebruik

Eh nou ik heb er later niks aan, ik vind het saai en ik snap het niet. En de leraar is ook niet bepaald een geweldig goede uitlegger.

Hm ja dat klopt.
Aha! Dus de leraar die je voor een vak hebt, speelt mee met het feit of je het vak zelf leuk vindt of niet. Dat vind ik raar, dat heb ik zelf nog nooit ondervinden (vb; Mijn Duits lerares is absoluut niet mijn favoriete docente, maar ik blijf wel de Duitse taal interessant vinden.)

Maar we gaan behoorlijk off-topic
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 19:33
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Nee Ik ben vijftien, maar ik voel mezelf ouder. Dat zal wel een puberkwaaltje zijn. (Overigens voel ik mezelf ook geen puber )



Aha! Dus de leraar die je voor een vak hebt, speelt mee met het feit of je het vak zelf leuk vindt of niet. Dat vind ik raar, dat heb ik zelf nog nooit ondervinden (vb; Mijn Duits lerares is absoluut niet mijn favoriete docente, maar ik blijf wel de Duitse taal interessant vinden.)

Maar we gaan behoorlijk off-topic
Net 15 of eh word je nog 16 dit jaar? Hm ja dat heb je met puberkwaaltjes.

Nee niet zo, maar ik vond het al niet leuk, en als de leraar dan OOK nog eens niet leuk is vind ik het echt verschrikkelijk.

Nou en dan pm-en we anders wel verder
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Het algemene vavo-topic
Tink*
125 14-09-2019 01:49
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Plan kabinet voor reorganiseren onderwijs
T_ID
58 15-12-2010 23:14
Algemene schoolzaken Nuttigheid van school?
Syn
16 18-09-2009 17:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Weer een onderwijs pleidooi
Kitten
129 02-03-2009 11:19
Levensbeschouwing & Filosofie Stelling: God en Religie zijn zaken die niet thuishoren op een school.
Tinkk
101 06-04-2006 12:37
Levensbeschouwing & Filosofie Stelling: Filosofie en psychologie als verplicht vak
//ItsJustMe\\
30 10-06-2003 09:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:26.