Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2011, 14:55
brands
Avatar van brands
brands is offline
Hallo mede-forumers,

Misschien dat ik hier wel is al een topic over heb geopend, maar niet dat bij in ieder geval nog bijstaat sinds ik lid ben hier.

Ik heb de eerste lesweek/collegeweek erop zitten in het 3de jaar van de HBO accountancy. Hele leuke opleiding, maar mijn vraag is het volgende .

Voor een aantal vakken moet ik per vak gemiddeld 60 bladzijdes lezen en dat voor een volgend college wat in de week erna plaats zal vinden. Wat betreft vrije dagen zijn er genoeg om het allemaal te lezen, maar het kost heel veel tijd. Daarnaast moet ik zeggen dat lezen ook niet echt mijn hobby is.

Dus mijn vraag is: hebben jullie tips en/of adviezen om de manier van lezen te versnellen? Dit probleem doet zich voornamelijk voor bij vakken die heel theoretisch zijn en voorzien van weinig voorbeelden.

Dus alle tips en adviezen zijn van harte welkom! Geen onzin alleen zinnige reacties

Groeten, Brands


Als het topic verkeerd staat graag verplaatsen
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2011, 15:01
Verwijderd
Zelf heb ik vroeger heel veel gelezen, en daardoor lees ik ook heel snel. Je hebt wel meerdere soorten lezen. Soms scan ik alleen stukjes, dan lees ik nooit hele zinnen maar steeds overal stukjes. Als ik iets echt snel moet lezen doe ik dat, maar je neemt er (ik in ieder geval) niets mee op.

Als ik echt moet lezen en onthouden lees ik een stukje langzamer uiteraard, maar vaak lees ik het dan voor. Wel heel snel, dat helpt me vooral bij Engelse teksten om die beter te begrijpen.

Voor mijn gevoel is het een kwestie van heel veel lezen, niet alleen studieboeken maar ook gewone boeken zodat je gewoonweg sneller gaat lezen.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 15:27
brands
Avatar van brands
brands is offline
Das nou juist ook het probleem, het lezen van gewone boeken heb ik vroeger ook niet zoveel gedaan. De gewone boeken interesseren mij niet echt eigenlijk. Nu lees ik ook geen gewone boeken, omdat ik die saai vind.

Dank voor je reactie Apate, meer reacties altijd welkom .
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 16:05
Winstanley
Winstanley is offline
Ik heb bijvoorbeeld ook altijd moeite om een tekst door te lezen bij Engelse tentamens of Nederlandse tentamens. De laatste maanden gaat het beter.

Belangrijk is om de keywords eruit te halen. En bedenk eerst wat je moet weten om zo die belangrijke dingen uit de tekst te halen.

Hoop dat je er iets mee kunt...
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 17:45
Verwijderd
Veel tijd zal het sowieso kosten. Het beste is maar om het gewoon te gaan doen. Vraag tijdens het lezen jezelf telkens af wat voor nut het heeft dat ze zoiets vertellen. Maak vragen in je hoofd die over dat onderwerp gaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Met mijzelf in de knoop
JustInHere97
4 01-02-2016 14:41
Werk, Geld & Recht Tegemoetkoming scholieren en zorgtoeslag naar ouders?
jantje95
13 18-03-2014 19:19
Software & Hardware [Netwerk] tussen twee pc's, het hoe en wat?
Daantje_0705
4 25-05-2005 17:03
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voedings- en Gezondheidstopic #53
Mara
501 22-05-2005 10:16
Lichaam & Gezondheid Het grote Voeding en Gezondheid topic #36
Verwijderd
500 08-03-2005 16:24
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen schrijven van een artikel
Verwijderd
7 04-10-2003 18:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57.