Oud 20-09-2011, 10:49
ADO070
Avatar van ADO070
ADO070 is offline
Ik zit al 2 jaar op het Rijswijks Lyceum in Rijswijk, maar ik denk er om over te stappen naar HML in Den Haag. Mede door dat ik niet echt goede vrienden heb, geen aardige docenten(sommige natuurlijk wel) en omdat ik veel tekort heb(ja, nu al). Ik heb ongeveer 14 tekort. Dus denk ik om weg te gaan, en naar een ''Nederlandse School'' te gaan. M'n nicht is daar geslaagt op VWO niveau en zei dat het een goede school was. Dus wat zijn jullie meningen?
Alvast bedankt
__________________
FUCK YEAH
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2011, 16:44
ADO070
Avatar van ADO070
ADO070 is offline
Niemand? Geen tips?
__________________
FUCK YEAH
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 18:32
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ik zit al 2 jaar op het Rijswijks Lyceum in Rijswijk, maar ik denk er om over te stappen naar HML in Den Haag. Mede door dat ik niet echt goede vrienden heb, geen aardige docenten(sommige natuurlijk wel) en omdat ik veel tekort heb(ja, nu al). Ik heb ongeveer 14 tekort. Dus denk ik om weg te gaan, en naar een ''Nederlandse School'' te gaan. M'n nicht is daar geslaagt op VWO niveau en zei dat het een goede school was. Dus wat zijn jullie meningen?
Alvast bedankt
Ik vraag me af waarom je nu er over denkt om van school te verhuizen. Je geeft nu 3 argumenten: geen vrienden, geen aardige docenten en veel tekorten.

Dan vraag ik me ten eerste af hoe je aan die tekorten komt? Want ik krijg uit je post niet direct het idee dat je op een slechte school zit. Ik zie namelijk ook niet op de website waarom je niet op een 'Nederlandse' school zit? Wat bedoel je hier mee?

Daarnaast denk ik dat je resultaten erg samen hangen met hoe de leraren bij je over komen. Als je als leraar met grote regelmaat een slecht-nieuws gesprek met een leerling moet voeren, de relatie niet echt vriendelijk blijft. Dat is natuurlijk niet zo'n probleem als de leerling goed zijn/haar best doet, maar een groot aantal tekorten betekent meestal dat je OF niet op het goede niveau zit, OF niet hard genoeg / effectief genoeg werkt.

Ik ga niet zeggen dat je niet goed of hard werkt, maar zoals je het probleem nu omschrijft (relatie met docenten en cijfers) krijg ik dat idee wel een beetje.

Vrienden vind ik nog niet eens zo belangrijk argument. Natuurlijk wil je mensen om je heen hebben waarmee je het leuk hebt, maar als je die nu niet hebt, waarom verwacht je dat dit zomaar veranderd als je naar een andere school gaat? Heb je daar al vrienden?
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 21:23
ADO070
Avatar van ADO070
ADO070 is offline
Ik ken op die nieuwe school meer mensen en vrienden. Ik ben een buitenlander en zit ook op een ''buitenlandse'' school. Maar die mensen bevallen mij niet, 1e en 2e vielen nog mee maar de 3e gaat het volledig mis. Ik heb iets van 15 tekort en dat komt echt doordat ik te lui ben. Maar ook omdat ik slecht ben in Frans, Natuurkunde en Scheikunde(niet heel erg) maar ik ben weer goed in Nederlands, Engels, Wiskunde en Economie. Maar 15 tekorten is een beetje veel, voor een paar weken les. Maar heb je misschien tips voor harder werken, huiswerk maken en beter leren?
__________________
FUCK YEAH
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 21:45
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ik ken op die nieuwe school meer mensen en vrienden. Ik ben een buitenlander en zit ook op een ''buitenlandse'' school. Maar die mensen bevallen mij niet, 1e en 2e vielen nog mee maar de 3e gaat het volledig mis. Ik heb iets van 15 tekort en dat komt echt doordat ik te lui ben. Maar ook omdat ik slecht ben in Frans, Natuurkunde en Scheikunde(niet heel erg) maar ik ben weer goed in Nederlands, Engels, Wiskunde en Economie. Maar 15 tekorten is een beetje veel, voor een paar weken les. Maar heb je misschien tips voor harder werken, huiswerk maken en beter leren?
Nouja, ik denk ten eerste (en dat geldt altijd) dat je mentor hier je beter mee kan helpen (hij/zij kent jou).

Het enige wat ik je aan kan raden is anders na te denken. Je bent nu zo negatief over alles wat er om je heen gebeurd. Dat is normaal voor iemand van jouw leeftijd, maar dat betekent niet dat je niet kritisch kan zijn op jezelf. Je geeft ridderlijk toe dat je lui bent. Wat je voor jezelf moet bepalen is: waarom?

Want ik kan wel zeggen dat je gewoon meer huiswerk moet maken. Of een andere leerstrategie kan volgen, maar daar schiet je zo 1-2-3 niets mee op. Je moet uiteindelijk je motivatie vinden om wel je best te gaan doen. Wat motiveert jou om naar school te gaan? Wat motiveert jou om niet lui in bed te liggen? Of waarom doe je dat wel?

Uiteindelijk denk ik dat bijna iedereen gewoon goede resultaten wil halen op school. Uit je post krijg ik het idee dat dat voor jou niet anders is. En als je na er goed over nagedacht te hebben, nog steeds denkt dat het niet iets is wat JIJ kan doen, dan zou ik eens nadenken over een andere school. Van school wisselen kan namelijk een hele zware, lastige periode zijn. Als het al niet zo goed gaat, is dat waarschijnlijk niet zo handig.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Tips voor nieuwe school
Verwijderd
5 15-08-2014 19:16
Liefde & Relatie Bi/homo, ik snap t niet?
rotterdamseboy
4 09-03-2013 22:01
Verhalen & Gedichten Naamloos verhaal: Fictie, drama
jjohan
1 12-12-2009 21:50
Algemene schoolzaken Nieuwe school
MCM
1 30-07-2009 15:36
Liefde & Relatie Ik weet het even niet meer..
Mariekje*
15 13-09-2005 18:05
Films, TV & Radio [Review]School Of Rock
X-G
5 16-02-2004 16:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:06.