Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2011, 16:39
Romy93
Romy93 is offline
-

Laatst gewijzigd op 21-08-2012 om 20:30.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2011, 16:41
Verwijderd
Volgens mij is dat niet zo hoor. Want het kan niet zo zijn dat iemand op het vwo veel beter is met gym dan iemand die vmbo doet.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2011, 16:43
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Je moet wel een voldoende staan voor gym om je examen te mogen doen, maar dat zal op havo niet anders zijn. Op vwo zal er misschien wel ietsje meer van je verwacht worden, maar hé, ik ben ook in 6 vwo terecht gekomen en ik ben echt súperslecht in gym. Ik ben niet 'niet echt' goed in gym, meer 'echt niet'. Als je gewoon je best doet en niet allerlei lessen gaat spijbelen, nou ja, dan zal het wel loslopen. Het zou best wel onzinnig zijn als je geen vwo mag doen omdat je ideale looptempo (zo 'rennen' dat je niet na een halve minuut omvalt) lager ligt dan het wandeltempo van een brugger.

Edit: ik kan me herinneren dat ik ooit een artikel in de Volkskrant las met allerlei vergelijkingen tussen vmbo/havo/vwo. Havo was beter in sport dan vmbo, maar vwo net weer een stukje minder goed dan havo (wel nog beter dan vmbo).
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 21-09-2011, 17:29
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Als het echt niet lukt met gym kan je altijd nog vwo op de vavo gaan doen, daar hebben ze geen gym
Met citaat reageren
Oud 21-09-2011, 18:31
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Ik denk dat het wel meevalt, je bent bij elkaar gezet op je niveau qua leren en niet qua sport, op vwo zullen dus net zo goed mensen zitten die slecht zijn in gym. En leraren zijn idd vaak iets te fanatiek
Met citaat reageren
Oud 22-09-2011, 06:43
ADO070
Avatar van ADO070
ADO070 is offline
Gym is denk ik het leukste vak op school, op Engels na. Je hoeft alleen een beetje inzet te tonen en bij ons haal je al een 8 of zelfs hoger!! Mijn docent zegt altijd Je hoeft niet goed te zijn in Gym maar je moet wel inzet tonen. Dus met inzet tonen kan het ook wel lukke.
__________________
FUCK YEAH
Met citaat reageren
Oud 22-09-2011, 10:28
Verwijderd
Ik deed ook nooit zoveel bij natuurkunde/scheikunde/wiskunde omdat ik er slecht in ben. Dat werd me helaas niet in dank afgenomen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2011, 09:19
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Gym is denk ik het leukste vak op school, op Engels na. Je hoeft alleen een beetje inzet te tonen en bij ons haal je al een 8 of zelfs hoger!! Mijn docent zegt altijd Je hoeft niet goed te zijn in Gym maar je moet wel inzet tonen. Dus met inzet tonen kan het ook wel lukke.
Dat je dan een 8 of hoger haalt door alleen inzet te tonen, dat is niet overal zo. Dat deed ik ook en met mijn inzet kreeg ik altijd een 6, omdat de 'opdracht' niet lukte, maar ik wel mijn best had gedaan.

Maar het lijkt me dat de inzet wel voldoende is voor je overgang naar het vwo, aangezien je daar niet ineens beter hoeft te sporten.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 23-09-2011, 13:23
Verwijderd
dat is onzin. je moet gewoon bij elk niveau inzet vertonen en dan zijn er lerearen zoals de mijne dat je gewoon een voldoende op je rapport ktijgt ook al kan je niks.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2011, 09:49
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Bij gym wordt er helemaal niet gewerkt met niveaus, dus er is totaal geen probleem als je 'slecht' in gym bent. Als je genoeg inzet vertoont en niet de hele tijd gaat lopen zeuren/zeiken, zie ik het probleem niet...
Met citaat reageren
Oud 24-09-2011, 17:32
Emmé
Emmé is offline
Ik ben door gestroomt van havo naar vwo. En ik ben ook totaal niet goed in gym. Door omstandigheden heb ik tijden niet kunnen sporten en zijn mijn spieren ook groot en deels verdwenen en heb ik dus een flut conditie. In mijn situatie hebben ze er dus rekening mee gehouden, maar bij vriendinnen hebben ze er zeker naar gekeken. Voor het vwo moet je inzet tonen, ook bij vakken die je minder leuk vindt was het antwoord van de gene die besliste of wij door mochten stromen van havo naar vwo.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2011, 17:33
Emmé
Emmé is offline
Citaat:
Dat je dan een 8 of hoger haalt door alleen inzet te tonen, dat is niet overal zo. Dat deed ik ook en met mijn inzet kreeg ik altijd een 6, omdat de 'opdracht' niet lukte, maar ik wel mijn best had gedaan.
Klopt, op mijn school kreeg je een 5 voor inzet, de rest moest je 'verdienen' door het goed te doen.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2011, 18:26
Verwijderd
Ach. Als je bij mij op school zit hoef je alleen maar aanwezig te zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2011, 18:44
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Zijn er echt scholen die daar serieus naar kijken? Ik had op het vwo nul inzet bij gym en dat leverde nooit problemen op, eigenlijk. Totaal nutteloos vak ook, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2011, 11:11
Verwijderd
Niet zo nutteloos als wiskunde.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2011, 17:10
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Die discussie over nutteloze vakken wordt niet in dit topic gevoerd, daar is een ander topic voor.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 26-09-2011, 23:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Zijn er echt scholen die daar serieus naar kijken? Ik had op het vwo nul inzet bij gym en dat leverde nooit problemen op, eigenlijk. Totaal nutteloos vak ook, natuurlijk.
Oh ja hoor, maar je moet het wel bont maken voordat je gedonder krijgt.

De enige keer dat ik iemand echt een slecht cijfer zag krijgen was toen diegene een hele sportdag maar voor een kwart kwam en toen weg ging.

Eenmaal moest iemand wekenlang nakomen voor gym in de vakantie om over te kunnen gaan, maar die was ook maar twee keer in een heel jaar op komen dagen. Die is toen ook serieus van school verwijderd toen ze voor die straf niet kwam opdagen. Hoewel een paar zware onvoldoendes ook zullen hebben geholpen, terug naar de havo moest ze sowieso al.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Probleem met gym
Ji-Hyun
57 17-02-2013 21:25
Algemene schoolzaken Blijven zitten op LO
Eefjepeefje
101 27-07-2006 18:40
Vrije tijd Kent er hier iemand de sport: unihockey?
jnieuwelaar
45 23-12-2003 13:00
Algemene schoolzaken niet meegymmen
miss sunshine1986
201 15-09-2003 12:34
Psychologie bang om te gymmen
evalevi
15 26-11-2002 18:56
Algemene schoolzaken Nieuw Gymnastiek Systeem
Steve Le Irwkin
13 29-05-2002 17:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:10.