Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2011, 16:17
Ikweetmeer
Ikweetmeer is offline
Beste lezers,

Ik zit nu in 3 Mavo en heb al behoorlijk hoge cijfers gehaald. M'n laagste cijfer tot nu toe is een 8,5. Ik heb NASK en Eco gekozen. En Frans als extra taal. Als ik tot het einde van het jaar deze hoge cijfers vasthoud zou er dan een school zijn die mij aaneemt op 4 HAVO?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2011, 16:30
Verwijderd
Vraag het na bij je decaan? Ga naar hem/haar toe, neem je cijferlijst mee en doe je verhaal. Met zulke cijfers moet het zeker te doen zijn. Leg bij het gesprek nadruk op het feit dat jij je verveelt op de Mavo en dat je behoorlijk gemotiveerd bent. En anders stroom je na je examens naar 4 Havo? Ook niets mis mee I think.

Tegenwoordig is de doostroom Mavo-Havo makkelijker, dus ga ervoor! Met een Havo diploma kom je stukken verder en hoef jij je niet te vervelen op het Mbo, want neem het maar aan van mij, het is dodelijk saai daar.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2011, 16:40
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik denk dat je gat aan kennis/dingen die je gehad hebt daarvoor te groot is. Je kan havo misschien wel aan qua denkniveau, maar als je van 4 vmbo naar 4 havo gaat zit daar gewoon al een gat tussen (tenminste: aldus mijn wiskundeleraar die ook 4 havo lesgeeft, moeten mensen die van het vmbo doorstromen nog een heel boekje doornemen met onderwerpen die ze nog niet gehad hebben, en mensen in 3 havo wel) en van 3 vmbo naar 4 havo lijkt me dat een te groot gat. Dan ben je misschien wel even slim als een 4 havo-er die het gewoon wel red, maar heeft die 4 havo-er in drie havo en de jaren daarvoor allerlei dingen geleerd die jij nog niet gehad hebt, en die je dan óók nog moet leren.

Tenminste, dat lijkt mij. Maar je kan natuurlijk altijd naar je decaan stappen. Als je per se volgend jaar naar 4 havo wil, is er misschien ook nog wel een andere mogelijkheid, zoals 3 en 4 vmbo in één jaar doen?
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 02-10-2011, 16:47
Verwijderd
Van 3 mavo kan je volgens mij echt niet naar 4 havo. Bij mijn broertje is het zelfs zo dat hij in 3 mavo een extra vak moet kiezen om na de 4e uberhaupt naar de havo te mogen. Dus ik denk dat je eerst je diploma moet halen en dan pas kan overstappen naar 4 havo.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2011, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat je gat aan kennis/dingen die je gehad hebt daarvoor te groot is. Je kan havo misschien wel aan qua denkniveau, maar als je van 4 vmbo naar 4 havo gaat zit daar gewoon al een gat tussen (tenminste: aldus mijn wiskundeleraar die ook 4 havo lesgeeft, moeten mensen die van het vmbo doorstromen nog een heel boekje doornemen met onderwerpen die ze nog niet gehad hebben, en mensen in 3 havo wel) en van 3 vmbo naar 4 havo lijkt me dat een te groot gat. Dan ben je misschien wel even slim als een 4 havo-er die het gewoon wel red, maar heeft die 4 havo-er in drie havo en de jaren daarvoor allerlei dingen geleerd die jij nog niet gehad hebt, en die je dan óók nog moet leren.

Tenminste, dat lijkt mij. Maar je kan natuurlijk altijd naar je decaan stappen. Als je per se volgend jaar naar 4 havo wil, is er misschien ook nog wel een andere mogelijkheid, zoals 3 en 4 vmbo in één jaar doen?
Persoonlijk zou ik ook voor 3 mavo -> 3 havo gaan, dat is het beste denk ik.

Over dat wiskunde....Mits je gemotiveerd bent kun je dat zo inhalen in 2 maanden(1-3 havo/vwo). Zo heb ik bijvoorbeeld WiA op vwo niveau gehaald terwijl ik van het vmbo afkomstig ben=p. Hard werken, zeker, maar zeker niet onmogelijk.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2011, 20:23
Hardcoregamer
Hardcoregamer is offline
Het is mogelijk om van 3 mavo naar 4 havo te gaan. Als je laagste cijfer een 8.5 is, dan zou ik het zeker doen. Zoveel verschil is het nou ook weer niet, ik vind dat er overdreven wordt met de zogenaamde gaten. je zou misschien wat harder moeten werken op 4 havo, maar meer is het echt niet. En dat van de 1-3 havo stof inhalen vind ik onzin. In de onderbouw is er eigenlijk nauwelijks verschil tussen mavo, havo en vwo. Zo waren in de eerste onder andere mijn Engels en Biologie boeken voor vmbo tl, havo en vwo hetzelfde. Dus in de eerste had iemand van vmbo tl dezelfde boek als iemand van vwo. Verschil tussen 2 mavo en 2 havo/vwo is ook klein. Dat geldt ook hetzelfde voor het verschil tussen 3 mavo en 3 havo/vwo.

Mijn advies is dan om naar de decaan te gaan en het met hem/haar te bespreken. Laat ook zien dat je gemotiveerd bent.

Ik zou zeggen: Ga ervoor!

Laatst gewijzigd op 02-10-2011 om 20:46.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2011, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Persoonlijk zou ik ook voor 3 mavo -> 3 havo gaan, dat is het beste denk ik.

Over dat wiskunde....Mits je gemotiveerd bent kun je dat zo inhalen in 2 maanden(1-3 havo/vwo). Zo heb ik bijvoorbeeld WiA op vwo niveau gehaald terwijl ik van het vmbo afkomstig ben=p. Hard werken, zeker, maar zeker niet onmogelijk.
Besef je hiermee dat als hij in 3havo start, dat hij zijn profiel, die hij nu al heeft, nog een keer moet kiezen? Dus dat hij in dat jaar ook Duits etc. krijgt.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2011, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Besef je hiermee dat als hij in 3havo start, dat hij zijn profiel, die hij nu al heeft, nog een keer moet kiezen? Dus dat hij in dat jaar ook Duits etc. krijgt.
Tjah, als hij niet naar havo 4 kan, dan zou ik naar havo 3 gaan persoonlijk. Dat bedoelde ik. Maar in het geval dat je wel naar havo 4 kan, dus meteen, dan zou ik er wel voor kiezen.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2011, 07:59
Ikweetmeer
Ikweetmeer is offline
Ik zat in de 1e op het Havo/Vwo en de 2e in Havo, Dus dan mis ik alleen het 3e jaar Havo. Misschien dat er een school is die me aanneemt.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2011, 09:22
Verwijderd
Kans is groot, maar ga er eerst met je decaan over praten, of je mentor.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2011, 13:24
Verwijderd
TS, dat vertelde je er dus niet bij. Je bent niet voor niets van 2 havo naar 3 mavo gegaan, neem ik aan.

Ik raad aan:

Mavo 3 --> Mavo 4 --> Havo 4 --> Havo 5
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Ervaringen mavo naar havo
levike1
19 15-04-2012 16:02
Studeren Belgische diploma's? rare situatie..
Yoramk
21 19-03-2008 21:31
Algemene schoolzaken 5 Havo/Top Havo kastjes en muren. HELP!
punkmuis
4 30-08-2004 13:48
Algemene schoolzaken Groter verschil: Mavo --> Havo of Havo --> VWO
HoopStront
55 26-03-2004 21:16
Algemene schoolzaken Havo 4 ?
gigigirl
28 03-03-2002 20:11
Algemene schoolzaken van VBO ---> naar HAVO
alien90
9 31-12-2001 14:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09.