Oud 13-03-2017, 00:32
xLienaa
xLienaa is offline
Hoi allemaal,

Afgelopen week heb ik mijn Samsung Galaxy S7 Edge laten vallen. Er zitten flink wat barsten in het scherm, maar verder werkt hij nog prima. Toch wil ik hem met een vergoeding van de verzekering laten vervangen.
Nou het probleem: Samsung raadt aan gebruik te maken van een ophaalservice, waarbij de telefoon binnen 3 werkdagen wordt gerepareerd door Dynafix. Dit bedrijf staat enorm slecht bekend. Daarnaast blijken dit soort schermen nauwelijks op voorraad, dus het kan zomaar zijn dat ik mijn telefoon een aantal weken kwijt ben. Daarnaast heb ik meerdere rare verhalen gehoord, dus ik vertrouw ze niet zo.
Ik kan hem ook bij een ander bedrijf laten repareren, maar dan vervalt mijn fabrieksgarantie en de garantie op waterdichtheid. Geld speelt niet echt een rol, want het gaat via de verzekering.
Wat moet ik doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2017, 16:54
Hikiko
Hikiko is offline
Zover ik weet heb ik nog nooit een telefoon slecht zien terug komen van dynafix maar het beste is dat je hem door een bedrijf laat sturen binnen de garantie. op die manier weet dynafix zeker dat ze het niet kunnen laten mislukken.

Zelf loop ik nu al een jaar stage in een computer winkel die wekelijks telefoons naar dynafix stuurt.

Maar de garantie is ook nog te betwijfelen of het nog wel waard is om hem te houden want je hebt altijd 2 jaar garantie en als je dan nog maar een half jaar over hebt erna zou ik zelf voor de garantieloze gaan.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2017, 18:35
AceSpade
AceSpade is offline
Beste Lienaa,

Als je garantie hebt, NEEM DEZE GARANTIE! Ik zou het gewoon bij het bedrijf laten repareren. Je kunt altijd eerst nog even opbellen of iets op voorraad is!

Ik kan je WEL vertellen wat er gebeurd als je het bij een derde-party reparatie dienst laat repareren. Ik had het zelfde geval met een iPhone 6. Ik liet het repareren bij een vrij positieve zaak. Scherm vervangen, ik kreeg hem thuis en na ongeveer 2 weken ging mijn scherm bol staan. Zo bol dat ik gewoon eronder kon kijken. Ben ik terug gegaan naar dat bedrijf met hun 'garantie'. Kreeg ik de phone terug, na 1 dag reageerde het scherm niet meer op mijn vingers.... Dit is 5x zo gegaan (ik ben koppig). en uiteindelijk ligt mijn iphone 6 hier te verteren.

Hun gaven gewoon de schuld aan 'waterschade' wat onzin was. Ik heb nog nooit last van water gehad. Ik kon hem niet meer bij Apple laten repareren omdat mij garantie vervallen was. Dus heb ik maar een Chinese telefoon gekocht voor 220 euro.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2017, 11:36
jesseredo
jesseredo is offline
Voor zover ik weet kosten de onderdelen van Samsung ontzettend duur. Mijn voorstel is dan ook om je telefoon in de huidige status te verkopen en om over te stappen naar een iPhone. Mocht je geen budget hebben voor een nieuwe iPhone, kan je altijd overwegen om een gebruikte iPhone te kopen.

Laatst gewijzigd op 11-04-2017 om 14:13. Reden: Geen reclame aub
Met citaat reageren
Oud 11-04-2017, 14:53
Skyle
Skyle is offline
Citaat:
Voor zover ik weet kosten de onderdelen van Samsung ontzettend duur. Mijn voorstel is dan ook om je telefoon in de huidige status te verkopen en om over te stappen naar een iPhone. Mocht je geen budget hebben voor een nieuwe iPhone, kan je altijd overwegen om een gebruikte iPhone te kopen.
iPhones zijn fijne telefoons, maar vaak veel duurder en ze gaan eerder kapot. (Heb zelf een iPhone)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Klachten HP-laptop. Wat is de beste weg?
Verwijderd
28 12-02-2010 21:21
Software & Hardware [laptop] witte randen aan scherm en sneeuw
TisKicking
4 02-09-2006 11:49
Software & Hardware scherm ipod gebarsten
Hulk
5 14-07-2006 14:20
Software & Hardware [PDA] Psion 5mx scherm repareren
Tha#1ChiLL
4 14-01-2004 19:34
Software & Hardware [TFT-scherm] ster in scherm
Mel P
7 24-09-2003 19:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:23.