Oud 09-12-2005, 19:08
Verwijderd
Mensen, ik heb een baan bij een supermarkt, met een contract van 6 maanden, dit is bepaalde tijd.
mijn 2 maanden proeftijd zijn voorbij.
Nu wil ik veranderen van werkgever, maar ze zeggen dat ik een opzegtermijn heb...
Je hoef toch niet aan je opzegtermijn te volstaan als je werkgever er mee akkoord ga?

en nog iets.


Een opzegtermijn geldt toch niet, als je voor een bepaalde tijd ben vastgelegd???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2005, 19:32
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
SolidRiver schreef op 09-12-2005 @ 20:08 :
Mensen, ik heb een baan bij een supermarkt, met een contract van 6 maanden, dit is bepaalde tijd.
mijn 2 maanden proeftijd zijn voorbij.
1. Nu wil ik veranderen van werkgever, maar ze zeggen dat ik een opzegtermijn heb...
2. Je hoef toch niet aan je opzegtermijn te volstaan als je werkgever er mee akkoord ga?

en nog iets.


3. Een opzegtermijn geldt toch niet, als je voor een bepaalde tijd ben vastgelegd???
1. Inderdaad want je proeftijd is voorbij dus heb je een opzeg termijn
2. Dat klopt ook als jij en je huidige werkgever de overeenkomst willen stop zetten dan zijn jullie met wederzijds goedvinden niet aan een opzegtermijn gebonden
3. Jah dan geld de opzeg termijn ook gewoon, tenzij je nog in de proeftijd zit maar dat zit je niet meer. Zou een mooie boel worden als iedereen met een BT contract zomaar ontslag kan nemen (en dus ook ontsalgen kan worden )

Optie 2 is dus een mogelijkheid om per direct weg te komen en anders je opzegtermijn van een maand maar even uitzitten he

Groetjes
Ivo Jan

P.S. ik heb je vragen even genummert
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 21:28
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
@ ivo jan: Hoelang is je proeftijd? En kan je dus als je nog in je proeftijd zit vandaag zeggen 'ik stop ermee' en morgen niet meer komen werken? (bij wijze van spreken)
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 21:37
Go
Avatar van Go
Go is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1316393

http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1314863

In deze twee topics staan allemaal interessante dingen over dit onderwerp
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 22:05
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Niet Slaan schreef op 09-12-2005 @ 22:28 :
@ ivo jan: Hoelang is je proeftijd? En kan je dus als je nog in je proeftijd zit vandaag zeggen 'ik stop ermee' en morgen niet meer komen werken? (bij wijze van spreken)
Bij een BT contract is je proeftijd 1 maand (tenzij in de CAO anders geregeld), maar maximaal 2 maanden. Bij een OT-contract is deze 2 maanden.
Jah bij wijze van spreken kan jij vandaag zeggen ik stop er mee en de dag erna (of de dag zelf) niet meer komen werken.

BT= Bepaalde Tijd contract (eind datum staat vast)
OT= Onbepaalde Tijd contract (er is geen eind-datum)

Groetjes
Ivo Jan
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 22:09
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Niet Slaan schreef op 09-12-2005 @ 22:28 :
@ ivo jan: Hoelang is je proeftijd? En kan je dus als je nog in je proeftijd zit vandaag zeggen 'ik stop ermee' en morgen niet meer komen werken? (bij wijze van spreken)
Je proeftijd is zolang als dat in je contract staat. Er is dus niet een vaste lengte, alhoewel 2 maanden het maximum is.

En als je in je proeftijd zit kan je idd elk moment stoppen.
Ik heb een keer een collega gehad die in de pauze zei 'hé, ik ga naar huis. Ik kom trouwens ook niet meer terug'.
En weg was ze
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 22:46
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Balance schreef op 09-12-2005 @ 23:09 :
Je proeftijd is zolang als dat in je contract staat. Er is dus niet een vaste lengte, alhoewel 2 maanden het maximum is.
Klopt alleen de wet zegt dat wanneer er in de CAO niks geregeld is het maximum voor BT 1 maand is en voor OT 2 maanden. De CAO kan hier van afwijken, volgens mij je contract niet.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Opzegtermijn
Verwijderd
10 13-05-2007 10:00
Werk, Geld & Recht Opzegtermijn kamer
Verwijderd
9 20-05-2006 20:12
Werk, Geld & Recht Opzegtermijn + nieuwe baan
Fleur
9 20-03-2006 21:25
Werk, Geld & Recht Ontslag: opzegtermijn niet in achting genomen
Verwijderd
4 18-05-2004 07:04
Werk, Geld & Recht ontslag + opzegtermijn
Fleur
10 21-10-2003 23:17
Algemene schoolzaken Wettelijke opzegtermijn bij ontslag.
KrizzZzZZzzjE :P
3 07-10-2002 22:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:17.