Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2007, 19:21
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
(Ik weet niet of ik hier een apart topic over mag maken, aangezien er een hardlooptopic is, maar ik heb specifiek last van mijn been. Ik hoor het wel als het niet goed staat.)

Ik ben deze week begonnen met hardlopen. Net was het voor de 3e keer deze week en kreeg ik enorme last van mijn spieren aan de buitenkanten van mijn benen, vooral aan de buitenkant van mijn linkerbeen. Ik heb het meeste pijn aan de onderkant van mijn benen, dicht bij mijn enkels. Ook kwamen er net bij mijn linkerbeen twee kleine bulten.

Ik heb een schema van 7x 2 minuten hardlopen en 2 minuten wandelen.
Dinsdag was de eerste dag en ik kreeg bij de 2e 2 minuten hardlopen last van mijn kuitspieren. Ik heb alles heel rustig gedaan en het toch afgemaakt. Ik dacht dat het wel redelijk normaal was als je daar last van krijgt.
Donderdag begon ik weer en het ging wel beter. Bij de 4e 2 minuten hardlopen kreeg ik echter weer erg last van mijn kuitspieren en dit keer ook van mijn spieren aan de buitenkant van mijn been. Hierdoor kon ik steeds de laatste 30 seconden van de 2 minuten niet afmaken, het deed gewoon te veel pijn.
Nu was ik net weer gaan hardlopen en kwamen er dus twee kleine bulten en het doet zo veel pijn dat ik dan even een paar minuten niet normaal kon lopen.
Mijn enkel is volgens mij ook wat dikker dan normaal.

Hebben meer mensen zo een last van hun benen als ze gaan hardlopen? Of moet ik er mee naar de huisarts?
__________________
Geen juist moment
Met citaat reageren
Oud 01-04-2007, 19:33
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Ik denk dat je er verstandig aan zou doen om naar een hardloopwinkel te gaan en een stukje te lopen met een camera gericht op je voeten. Dan kunnen ze zien hoe goed je looptechniek is, en wat voor schoenen het beste passen bij je looptechniek.

Ik persoonlijk knak met mijn linkervoet een beetje naar binnen en daarom heb ik schoenen die aan de binnenkant wat steviger zijn.

Misschien heb je gewoon een belabberde looptechniek dus, waardoor je enorme last van je enkels krijgt en je dus verstevigde schoenen nodig hebt.

Wat je hebt is niet normaal, heb je wel goede renschoenen uberhaupt? Ik krijg last van mijn kuiten als de vering slecht is.
__________________
The bad news is we don’t have any control. The good news is you can't make any mistakes
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 10:01
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
Misschien heb je wel gelijk, bedankt voor je reactie

Ik heb er nu helemaal geen last meer van, dus ik ga er van uit dat het een spier was.
__________________
Geen juist moment
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 10:02
Verwijderd
Idd eens (laten) kijken of je wel goede schoenen hebt, dat kan (heel) veel uitmaken.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 11:46
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Citaat:
Zwoek schreef op 03-04-2007 @ 11:01 :
Misschien heb je wel gelijk, bedankt voor je reactie

Ik heb er nu helemaal geen last meer van, dus ik ga er van uit dat het een spier was.
Heb je goede renschoenen?
__________________
The bad news is we don’t have any control. The good news is you can't make any mistakes
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 14:38
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Als je meer dan twintig minuten per week hardloopt op schoenen die daar niet voor bedoeld zijn (dus geen echte hardloopschoenen) kun je flinke blessures oplopen. Koop liever dure goede schoenen, dan dat je knieeen/benen na een tijd zoveel pijn doet dat het niet meer lukt.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 20:52
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
dallie schreef op 03-04-2007 @ 12:46 :
Heb je goede renschoenen?
Ja die heb ik. Ik ben bij de huisarts geweest en er was niks aan de hand, ik moest gewoon door blijven gaan met hardlopen.
__________________
Geen juist moment
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 21:31
pollewop
Avatar van pollewop
pollewop is offline
Je hebt volgens mij een prima schema, je begint in ieder geval rustig. Volgens mij is hardlopen de sport waarbij je de grootste kans op blessures hebt, dus je moet echt heel erg opletten. Zeker omdat je op een gegeven moment aan de pijn gewend raakt of "er doorheen rent", maar daarmee vergroot je de kans op een ergere blessure.

Ik heb gedaan wat hierboven gepost wordt, ik ben naar een sportwinkel geweest waar ze afdrukken van mijn voet gemaakt hebben én keken hoe ik liep. Daarna pasten ze mijn schoenen maar een heel klein beetje aan door een soort zooltje, maar het maakt wél een heel groot verschil. Ik steunde zeg maar meer op mijn linkervoet dan op mijn rechter en als je dan gaat hardlopen vangt je linkerbeen iedere keer een grotere "klap" op dan je rechterbeen. Maargoed dat was dus bij mij zo. Ik zou écht even naar zo'n sportwinkel gaan, vaak gaat het maar om een kleine aanpassing maar is het effect wel heel erg groot.
__________________
Napaku. 'Cause it isn't the rush of remembering, it's just mush
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Houdt dit topic hoog zodat Onzin niet vergeet te sporten [#5 of zo]
Verwijderd
501 04-02-2017 22:04
Lichaam & Gezondheid Pijn onderbeen
Heksjuh
3 26-06-2010 15:59
Lichaam & Gezondheid Bovenbeen blessure
RoanB
4 11-09-2008 14:52
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic.
Verwijderd
500 23-06-2007 20:01
Psychologie Het grote lucht-je-hart-topic deel 94 alweer!
Verwijderd
494 21-04-2007 20:18
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:58.