Oud 20-03-2004, 10:56
Verwijderd
Ik dacht dat ze alleen op donderdag werkte en daarom was ik dus blij dat ik haar plotseling zag staan. Ze heeft nog geen naam, maar ik noem haar Ilse en ze werkt in de Appie bij de kaasafdeling.
Toen ik binnenkwam en op zoek ging naar mijn boodschappenlijstje zag ik haar plots staan vanaf een afstandje. Ik ben niet kinderachtig, onvolwassen, maar ze stond daar wel heerlijk zichzelf te wezen. Gewoon zoals je verwacht van een medewerker op een kaasafdeling, in de kaashouding, met mutje op, en lachen hè?
En toen ging ik achter de bonen staan, maar nog net half achter de sausen, zodat ik haar net nog goed kon zien, maar ook niet perfect. Gelukkig waren er grote dozen waspoeder in de aanbieding zodat ik me daar nog half achter kon verschuilen terwijl ik me dekte achter de snoep. Ik had mijn camera in mijn zak maar ik voelde me een beetje een freak om haar te gaan fotograferen. Ik geloof dat zij heel de tijd bezig was met het schoonmaken van de kaasmachine, maar dat kon ik dus niet precies zien omdat daar die waspoeder voor zat.
Nou op een geven moment had ik zoiets van “ Daan je moet toch wat eten vanavond, dus je moet aan de slag “
Ik stelde me immer nog steeds tactisch op achter de waspoeder zodat ik ongezien naar de diepvries kon sluipen. Ik wil voorkomen dat ze me ziet als een kansloos diepvries tipje, het was zaak dat het snel gebeurde. Dus ik voor die diepvries, ik denk bij mezelf “ Daan jij moet hoe dan ook kaas gaan halen, want dan kan je haar zien “ Maar toen dacht ik ook plots “ Jaa stop eens even, dan kan ze ook in mijn mandje kijken “
Dus ik wipte even naar de broodafdeling ( die ligt pal naast de diepvries afdeling, een afdeling waar ze allang geen zicht meer op heeft) en pakte een stokbroodje, wat soep, thee, bier, snoep, waspoeder ( exact dezelfde als de waspoeder in de aanbieding, daarom nam ik hem)vleeswaren, goede morgen drinkontbijt, nieuwe revue, en ik naar de kassa. Ik sta in de rij ik denk verdorie Daan je zou nog kaas halen.
Dus ik uit die rij, en gek genoeg mensen geloof me: gelijk dat hartje weer tekeer he? Nou ja, ik zag haar dus van een afstandje en ze was nog bezig met het schoonmaken van die kaasmachine. En dat gaf me mooi de tijd om haar langzaam in me op te nemen en haar te besluipen. Drie stappen, twee stappen, een stap, met m’n knie tegen de rand, best pijnlijk blijven lachen, uitzoeken: jonge kaas, oude kaas, belegen kaas, oud Amsterdams, pittig belegen, half belegen met een randje, franse kaas, spaanse kaas, olijven, geraspte kaas. Kortom : Ik raakte in paniek, dus ik schrapen en met al de moed in mijn lichaam zeg ik “ Zou je me willen helpen met zoeken “
Ze draait zich om en zegt verschikt “ Pardon “
Ik vertel haar het verhaal van regel een tot drie regels hierboven en ze lacht een beetje.
Daarna nog een beetje, en een paar beetjes later hebben we het best gezellig.
Ze scheept me dus op met jong belegen ( haar beschrijving: pittig, zoet, beetje mysterieus, arrogant, vervelend, opdringerig) ik zei tegen haar ‘ Zolang het op een stokbroodje past is het voor mij geen probleem ‘.
En toen kwam het dus, ik op wolken terug naar mijn huisje, nam van schrik de trap ipv de lift en daar zat ik dan.
Om een beeld te geven: het was donker, het was donderdag, er was niemand thuis, en ik zat op de bank met alleen die belegen kaas en dat stokbrood. ( voor het totaalplaatje download Paolo Conte – Sotto Le Stelle Del Jazz)
Oké enkele minuten neem ik de eerste hap en tot mijn schrik kwam ik er na een paar happen achter “ NEE dit is niet mijn kaas, hier wil ik niet mee oud worden “
Oké ik zal toegeven, omdat ze me echt heel aardig lijkt ligt het voor de hand dat haar jong belegen superheerlijk zou zijn. Maar dat was het dus niet. Daarna vertelde ik dit hele verhaal aan mijn huisgenote ( Daan heb je weer gedronken? ) Maar na wat beschrijving kon ze het wel snappen. Ik wil hier geen big issue van maken, misschien had ik gewoon niet mijn dag, maar toch.
Hoe dan ook, die kaas was niet te eten, en ik zit met de gebakken peren …

en nou geen grappige opmerkingen van “ Fris die kaas zal wel een maand over datum zijn “ want dat heb ik al gecheckt)
Maar stel, ik kom daar regelmatig ze zal hoe dan ook vragen hoe de kaas was, moet ik liegen om haar interesse te behouden, eerlijk zijn ( om te kotsen! ) of gewoon over iets anders beginnen ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2004, 11:30
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Is dit de nieuwe promotie strategie van de Albert Hein ofzo?
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 11:34
einie
Avatar van einie
einie is offline
ik zou als ik jou was gewoon eerlijk zijn, en zeggen dat die kaas niet helemaal je smaak is, en of ze ook nog een andere smaak weet...





geeft serieuze reactie, alhoewel het moeilijk was
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 12:04
Gaea
Avatar van Gaea
Gaea is offline
Waar gaaaaat dit over
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 12:08
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
dit is cool. zoiets wil ik ook. whaha chaoot. yeeh.
__________________
■■ fuzzy logic
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 12:11
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
ze heeft je expres die kaas aangesmeerd zodat je nog eens terug zou komen om te klagen
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 12:14
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
ik als professioneel kaasmeisje zeg; de waarheid, al is het nog zo hard. ze zal er wel begrip voor hebben en dat laat haar alleen maar meer ontwikkelen in haar vak. Toon interesse in haar en in de kaas, dat stemt haar wel tevree.

appie
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 12:20
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 20-03-2004 @ 13:11:
ze heeft je expres die kaas aangesmeerd zodat je nog eens terug zou komen om te klagen
hehe dat zal het zijn
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 13:48
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
ik heb genoten van je verhaal
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 14:32
Verwijderd
OMFG.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 14:52
Miss Helena
Avatar van Miss Helena
Miss Helena is offline
You gotta be kidding me
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 14:53
Verwijderd
hmm je hebt me weer een beetje opgepept k ben dus niet enige die wanhopig is

xxx suusjuhhh

Ps: stekte met ej kaasmeisje en je belegen, vieze kaas.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 15:35
snoodaard
Avatar van snoodaard
snoodaard is offline
Je verhaal is werkelijk meesterlijk, het kaasmeisje. Liegen is natuurlijk altijd goed, maar toch. Later je nazaten vertellen dat jíj diegene was die het kaasmeisje gedaan heeft. Subliem, werkelijk fenomenaal!

In een woord: Bravo.
__________________
op een lege maag geen revolutie
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 15:41
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 15:56
Verwijderd
Je zou de volgende keer dat je haar ziet met een bosje bloemen in je handen op je knieën kunnen gaan (in de AH, dat komt vrouwelijk over), haar snikkend vertellend dat het je zo spijt dat de kaas je niet smaakte, dat zou ze vast lief vinden.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 15:58
DeathKnight
DeathKnight is offline
Wanneer gaat je column van start?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 16:06
borrel
Avatar van borrel
borrel is offline
Leuk verhaal! (en een prettige schrijfstijl)
Schrijf je vaker verhalen?

maar even ontopic:
Ik zou gewoon zeggen dat je de kaas niet super vond en gewoon een andere proberen.
Of ben je door de hele smerige-kaas-affaire op haar afgeknapt?
Als je haar zo leuk vind vraag je haar toch een keer uit?
Dan hoef je je ook niet misselijk te eten aan kaas.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 16:34
Surjirro
Avatar van Surjirro
Surjirro is offline
Citaat:
vizz schreef op 20-03-2004 @ 14:48:
ik heb genoten van je verhaal
__________________
Liever kwijt zijn waar je echt van houdt dan iets houden wat je toch niet mist | Jirro-Family ♥
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-03-2004, 17:55
de ijsprinses
Avatar van de ijsprinses
de ijsprinses is offline
misschien is het meisje van de vleeswaren wel veeeel leuker
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 18:34
Verwijderd
Gewoon eerlijk zijn, het is immers geen kaas die ze zelfgemaakt heeft, maar zonder grof te zijn. Als je haar begroet met 'gatvetdamme echt dat was de smerigste kaas ooit oooooh hoe heb je me dat kunnen aandoen, het was vreselijk, dit nooit weer', dan kan het zijn dat ze maar het zekere voor het onzekere neemt en je inderdaad nooit meer kaas aan zal durven raden, en dat ze je bovendien een botte hork zal vinden. Maar een 'ja sorry, het was niet mijn smaak, maar weet je misschien iets anders?', daar zal ze vast geen problemen mee hebben .
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 19:40
vixen
Avatar van vixen
vixen is offline
cool verhaal .
__________________
you spread like peanut butter
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 23:12
what may come
Avatar van what may come
what may come is offline
Ik lach me helemaal kapot! Geweldig!

Greets,

Mik
__________________
.*Wish I was colourblind*.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 23:58
beija_flor
Avatar van beija_flor
beija_flor is offline
BWHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAA... hier wordt ik nou zo vrolijk van, ik ga dit uitprinten en ergens plakken en elke keer als ik lees weet ik gewoon dat ik niet meer bij zal komen
__________________
A coisa mais divina que há no mundo é viver cada segunda como nunca mais..
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 00:46
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
hahaha, omg , tja, zeg maar dat t niet jou kaas was, vraag er eens of ze een bakkie wil komen doen...
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 21:42
Jules
Avatar van Jules
Jules is offline
Hehe
__________________
qkw <3
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2004, 22:02
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 20-03-2004 @ 19:34:
Gewoon eerlijk zijn, het is immers geen kaas die ze zelfgemaakt heeft, maar zonder grof te zijn. Als je haar begroet met 'gatvetdamme echt dat was de smerigste kaas ooit oooooh hoe heb je me dat kunnen aandoen, het was vreselijk, dit nooit weer', dan kan het zijn dat ze maar het zekere voor het onzekere neemt en je inderdaad nooit meer kaas aan zal durven raden, en dat ze je bovendien een botte hork zal vinden. Maar een 'ja sorry, het was niet mijn smaak, maar weet je misschien iets anders?', daar zal ze vast geen problemen mee hebben .
Oh alsjeblieft Sarah doe niet zo verschrikkelijk dom!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 22:07
hi
hi is offline
f*ck zeg de volgende keer vraag je haar gewoon om voor het kaastableau te zorgen. Jij zorgt zelf voor de wijn! Vraag haar wanneer het schikt om de boel op te eten
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 13:42
Gwinnie
Avatar van Gwinnie
Gwinnie is offline
Citaat:
Noé schreef op 21-03-2004 @ 23:02:
Oh alsjeblieft Sarah doe niet zo verschrikkelijk dom!
oh alsjeblieft Noé doe niet zo verschrikkelijk bitcherig!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Bikkelvrouw schreef op 22-03-2004 @ 14:42:
oh alsjeblieft Noé doe niet zo verschrikkelijk bitcherig!
Hoeveel regels van het verhaal moet je gelezen hebben om te zien dat het niet serieus bedoelt is. En hoe dom ben je dan als je er toch serieus op in gaat.
Hardstikke leuk die goedbedoelde adviezen van Saar maar hier gaat het niet op, helaas!
En waarom ik hier trouwens nog op inga.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 15:42
Surjirro
Avatar van Surjirro
Surjirro is offline
Citaat:
Zuig schreef op 21-03-2004 @ 00:58:
BWHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAA... hier wordt ik nou zo vrolijk van, ik ga dit uitprinten en ergens plakken en elke keer als ik lees weet ik gewoon dat ik niet meer bij zal komen
Whaha Bedankt voor dit idee
__________________
Liever kwijt zijn waar je echt van houdt dan iets houden wat je toch niet mist | Jirro-Family ♥
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 16:08
Verwijderd
uhh bedankt voor de reacties/adviezen
Als ik al die reacties lees denk ik ' Daan jij moet verder in dat kaaswereldje '
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 17:11
Leeuwtje
Avatar van Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Ok was dit nou serieus bedoeld of niet?
Tis wel een heel melig verhaal hoor haha.
En als het serieus is; gewoon zeggen dat je een keer een andere kaas wilt uitproberen (je wilt ze allemaal wel een keer proberen he!) en of ze weet wat typisch is aan oud belegen ofzo

Succes,

Leeuwtje
__________________
Nothing beats a Leeuwtje. <3 Obi Wan
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 17:17
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
dubbelfris schreef op 22-03-2004 @ 17:08:
uhh bedankt voor de reacties/adviezen
Als ik al die reacties lees denk ik ' Daan jij moet verder in dat kaaswereldje '

jah
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 17:18
borrel
Avatar van borrel
borrel is offline
Citaat:
dubbelfris schreef op 22-03-2004 @ 17:08:
uhh bedankt voor de reacties/adviezen
Als ik al die reacties lees denk ik ' Daan jij moet verder in dat kaaswereldje '
Dan blijf ik toch zitten met 2 vragen:
1. was dit een serieus verhaal dat jij ook echt hebt meegemaakt?
2. schrijf je vaker verhalen? zo ja.. Share them with us!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 17:35
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
nou ik kan ook weer slapen vannacht*gaap*

ow wacht... is het een leuk verhaal?

oké oké... ik geef toe... het is leuk...

werk zelf op de groente afdeling en laat ik het nu telkens precies andersom doen als er een leuk klantje binnenkomt
__________________
No love for myself... and no love for another... The heart, the soul, the life, the passion ...I don't need that shit...
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 18:40
Freestyler*
Freestyler* is offline
heerlijk verhaal
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-03-2004, 18:54
Laijun
Avatar van Laijun
Laijun is offline
heej ik ben ook kaasmeisje bij de appie whahahahaha
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 19:08
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Lol.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Noé schreef op 21-03-2004 @ 23:02:
Oh alsjeblieft Sarah doe niet zo verschrikkelijk dom!
Ik heb de gewoonte om voor de grap serieus klinkend in te gaan op dingen die mensen niet serieus menen. Daar ben ik me dan heel goed bewust van, en ik ga er van uit dat mensen intelligent genoeg zijn om in te zien dat ik het niet serieus bedoel
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 15:01
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 23-03-2004 @ 15:52:
Ik heb de gewoonte om voor de grap serieus klinkend in te gaan op dingen die mensen niet serieus menen. Daar ben ik me dan heel goed bewust van, en ik ga er van uit dat mensen intelligent genoeg zijn om in te zien dat ik het niet serieus bedoel
Ik lag dan ook in een scheur toen ik je reply las
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 16:52
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 23-03-2004 @ 15:52:
Ik heb de gewoonte om voor de grap serieus klinkend in te gaan op dingen die mensen niet serieus menen. Daar ben ik me dan heel goed bewust van, en ik ga er van uit dat mensen intelligent genoeg zijn om in te zien dat ik het niet serieus bedoel
Net alsof je daar intelligent voor moet zijn.
Ik ken jou niet dus ik weet niet hoe dom jij bent.
Als je er geen smiley bijzet ga ik er vanuit dat je het meent, afgaande op je andere serieuze adviezen op dit forum.
Misschien kun je ooit nog je ei kwijt in de Fancy ofzo. "Vraag het Saartje"
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Noé schreef op 23-03-2004 @ 17:52:
Net alsof je daar intelligent voor moet zijn.
Ik ken jou niet dus ik weet niet hoe dom jij bent.
Als je er geen smiley bijzet ga ik er vanuit dat je het meent, afgaande op je andere serieuze adviezen op dit forum.
Misschien kun je ooit nog je ei kwijt in de Fancy ofzo. "Vraag het Saartje"
Hehe, lol. Ik dacht eerst dat je een grapje maakte, hoewel ik weet dat je Sara niet zo mag (toch?), maar je geloofde dus werkelijk dat ze het serieus bedoelde?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 18:23
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
HAHA

leuk verteld

is de kaas nou echt waar je je druk om maakt?! Moet je je niet.....ergens anders...druk om maken?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 18:31
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Noé schreef op 23-03-2004 @ 17:52:
Net alsof je daar intelligent voor moet zijn.
Ik ken jou niet dus ik weet niet hoe dom jij bent.
Als je er geen smiley bijzet ga ik er vanuit dat je het meent, afgaande op je andere serieuze adviezen op dit forum.
Misschien kun je ooit nog je ei kwijt in de Fancy ofzo. "Vraag het Saartje"
Misschien kun jij leuk een cursus gaan geven: "hoe kom ik het beste bitcherig, arrogant en denigrerend over, zonder er zelf van overtuigd te zijn dat ik het ook werkelijk ben"
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 18:40
Pyriet
Avatar van Pyriet
Pyriet is offline
Kaas

- Willem Elsschot
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Charlottetje schreef op 23-03-2004 @ 19:31:
Misschien kun jij leuk een cursus gaan geven: "hoe kom ik het beste bitcherig, arrogant en denigrerend over, zonder er zelf van overtuigd te zijn dat ik het ook werkelijk ben"
Wie zegt dat ik daar zelf niet van overtuigd ben darling?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 18:54
hi
hi is offline
Citaat:
Noé schreef op 23-03-2004 @ 19:48:
darling?
darling
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Noé schreef op 23-03-2004 @ 17:52:
Net alsof je daar intelligent voor moet zijn.
Ik ken jou niet dus ik weet niet hoe dom jij bent.
Als je er geen smiley bijzet ga ik er vanuit dat je het meent, afgaande op je andere serieuze adviezen op dit forum.
Misschien kun je ooit nog je ei kwijt in de Fancy ofzo. "Vraag het Saartje"
Ze heeft het toch duidelijk gemaakt dat het niet serieus over had moeten komen? Dat jij daarmee je gelijk niet hebt gekregen, jammer voor je, maar moet je er dan over door zeuren?

Btw, TS; ik vond het erg leuk geschreven Ik zag het op sommige punten ook echt voor me (maar op andere punten was het weer net iets te langdradig).
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 19:24
Verwijderd
dit is me uiteraard niet echt overkomen,maar ik heb het verzonnen met een fles drank achter de computer.
Vaak laat ik deze verhalen alleen achter in lege treincoupe's ( post van en voor de grote onbeminde ) maar ik besloot nou eens wat hier neer te zetten.

Jammer dat die dames zo kibbelig zijn onderling
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 19:28
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
Citaat:
dubbelfris schreef op 23-03-2004 @ 20:24:
Vaak laat ik deze verhalen alleen achter in lege treincoupe's ( post van en voor de grote onbeminde )

Jammer dat die dames zo kibbelig zijn onderling

cool, ik wil ook es zoiets vinden..

ja ze kibbelen wel wat ja..
__________________
■■ fuzzy logic
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29.