Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2004, 18:53
Verwijderd
Ook weer uit de oude doos, echt veel inspiratie heb ik de laatste tijd niet
Citaat:
de Zeven Zonden (jaloezie, gulzigheid, toorn, gierigheid, ijdelheid, onkuisheid, traagheid)
.

Hoe ijdel ben jij? Je zit op lifestyle dus bent je al bezig met je presentatie, maar hoe ver gaat dat?

Ik zelf heb een redelijke "haartje die de verkeerde kant opstaan" obsessie, naast de wastafel hangt een schaar waarmee ik een aantal haartjes die de verkeerde kant op staan wegknippen.

Verder is het humeur-afhankelijk, maar de ene dag hou ik van alles wat glimt en spiegelt, de andere dag ben ik er heel bang voor.

Moet jij ieder moment van de dag er ultiem goed uitzien, hou jij zelfs op slobber-zondagen in de gaten of je sporttrui matcht met je oude trainingsbroek, of ga jij ook gewoon de deur uit als je haar niet zit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2004, 18:59
Verwijderd
Ik ga ook de deur uit als m'n haar niet zit en heb dagen dat ik er dus echt helemaal niet uitzie...
dan blijf ik wel liever binnen.
en ja slobberzondagen heb ik ook
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 19:01
Stormkraai
Stormkraai is offline
Niet praktisch perfectionistisch, danwel ijdel, maar ik verdrink wel regelmatig in het feit dat ik niet voldoe mijn eigen, hoge standaard.

Laatst gewijzigd op 03-04-2004 om 19:54.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 19:01
Verwijderd
Hehe in dat geval zou ik de deur helemaal niet meer uitkomen... zzz
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Stormkraai schreef op 03-04-2004 @ 20:01 :
edit: Hoppa, weg met mijn antwoord.
godverdomme... ik druk op reply krijg je dit. ik vond het een heerlijk stukje.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 19:08
Stormkraai
Stormkraai is offline
Citaat:
cut_off schreef op 03-04-2004 @ 20:05 :
godverdomme... ik druk op reply krijg je dit. ik vond het een heerlijk stukje.
Hij is er weer.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 19:24
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
ik ben tamelijk ijdel, maar niet te veel vind ik zelf. ik zorg dat mijn outfit redelijk aangepast is aan mijn humeur, dat mijn haar goed zit enzovoorts. ik check ook elke zoveel minuten of mijn wenkbrauwen nog goed zitten ( verkeerd staande haartjes e.d.), of of er vlekjes of penstrepen op mijn gezicht zitten, aangezien ik geen risico wil lopen raar aangekeken te worden. ik kijk ook altijd naar mijn spiegelbeeld in etalages en sta geregeld ( lees: elke dag) voor de spiegel de perfecte blik en houding te oefenen. dus ik ben niet uitzonderlijk ijdel.
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 19:30
EciD
Avatar van EciD
EciD is offline
mm ben nie echt ijdel.
als je ervoor dat je haar goed zit, je kleren bij elkaar passen,
je make up (voor zover je die op hebt) zo af en toe bijwerkt.
kijken of er iets op je hoofd zit wat er niet hoort ;p (pen strepen e.d) als je voorbij een spiegel loopt en ff kijkt hoe je haar zit, vind ik niet dat je ijdel bent...
__________________
*mini EciD* *btje pr0, btje leet, btje van alles en nog wat* ;x J/K
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 21:10
Verwijderd
Ik ben te lui om ijdel te zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 12:09
Otis
Avatar van Otis
Otis is offline
ik ben carmen en ik ben ijdel
ik heb 5 spiegels in mijn kamer
ik heb 1 spiegeltje in mn tas
ik heb 1 spiegeltje in mn agenda
ik heb veel spiegels
en veel make up / haartroepjes


Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 12:13
Teun
Teun is offline
Nee, ik ben niet ijdel
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 12:14
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
James Brown schreef op 04-04-2004 @ 13:13 :
Nee, ik ben niet ijdel
Ik heb een look-a-like van jou gezien
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 12:15
Laïs
Laïs is offline
Citaat:
Otis schreef op 04-04-2004 @ 13:09 :
ik ben carmen en ik ben ijdel




Ik kijk wel geregeld in de spiegel [maar dat heeft weer te maken met mijn 'probleemhuid'].
als mijn haar niet goed zit,doe ik in het staart of steek ik het op. aan fohnen/brushen/weetikveel, doe ik niet.
de kleurencombinatie van mijn kleren passen niet zooo bij elkaar,meestal. maar dat trek ik me niet aan.

dus : ik ben ijdel wat mijn gezicht en de vettigheid van mijn haar betreft,nonchalant wat mijn kleding en schoenen betreft.
__________________
girls in liquid.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 12:16
Verwijderd
Neuh,.. ijdelheid.

Tuurlijk is het goed als je er "go(e)d" uitziet maar ach daar draait het eigenlijk niet om.

Tis tijdverspilling.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 12:20
Gwen.
Avatar van Gwen.
Gwen. is offline
Ik ben verschrikkelijk ijdel. Ik maak mezelf vaak ondergeschikt aan uiterlijk vertoon. Ach ja, het is nu eenmaal het belangrijkste in onze maatschappij.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 12:27
Teun
Teun is offline
Citaat:
Nuck schreef op 04-04-2004 @ 13:14 :
Ik heb een look-a-like van jou gezien
Waar????
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 14:12
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
moet ik het nog zeggen...
Ik ben verschrikkelijk ijdel, ik zie er graag goed uit, zelfs als niemand me ziet en ik nergens heen moet wil ik er goed uitzien. Ik vind het gewoon ontspannend om me helemaal te verzorgen, en ik kan echt heel blij worden van een stom klein complimentje (hangt ervan af van wie natuurlijk). In m'n omgeving is iedereen wel op de hoogte van m'n ijdelheid, niemand heeft er problemen mee. Ikzelf ook niet echt, al vind ik het wel 'n beetje oppervlakkig van mezelf .
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 14:21
slender_fungus
Avatar van slender_fungus
slender_fungus is offline
Citaat:
eXo schreef op 03-04-2004 @ 20:01 :
Hehe in dat geval zou ik de deur helemaal niet meer uitkomen... zzz
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-04-2004, 14:31
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Ik ben wel ijdel, maar soms kan het me helemaal niks boeien, omdat ik toch om alles een rode kop krijg, en dan het niet uitmaakt hoeveel make up ik op heb.. het ziet dr ttoch leleijk uit!!!..
__________________
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 14:41
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
Meiziemeis schreef op 03-04-2004 @ 19:59 :
Ik ga ook de deur uit als m'n haar niet zit en heb dagen dat ik er dus echt helemaal niet uitzie...
dan blijf ik wel liever binnen.
en ja slobberzondagen heb ik ook
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 15:16
Susanne
Susanne is offline
Tsja volgens mij ben ik best wel ijdel, op de juiste momenten iig.. Ik heb sowieso altijd een coupe windhoos als ik gefietst heb, en dat interesseert me ook niet meer, het is een soort handelsmerk van me geworden en gelukkig is iedereen en wel een beetje aan gewend geraakt Verder heb ik wel heel veel sieraden en ik wil ook altijd dat het matcht bij elkaar, een riem heb ik ook altijd om, anders ie het net niet af.. Maar op zondag of zo, als ik toch geen bezoek verwacht, en als ik toch de deur niet uitga, dan maakt het me allemaal niets uit.. trek ik gewoon wat bij elkaar aan Dus het valt wel mee eigenlijk met me
__________________
In a burgundy dress lookin' finer than a french wine
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 15:27
Sjoerd
Avatar van Sjoerd
Sjoerd is offline
Ik wil elke dag er goed uitzien, dus ook op zondag.
Mijn haren doe ik ook elke dag, dus ook op zondag.
Mijn haar doe ik niet heel precies, ik doe 't meestal een beetje sprieterig.
uhm... ik kijk wel wat de mode is enzo, en heel vaak vind ik het oko mooi, of dat ik het eesst niet mooi vond, en darana ineens wel.. (maar ik wete niet of je dat ijdelheid moet noemen...)
Uhm..Tsja.. wat is te verstaan onder ijdelheid?
nou.. nog wle meer.. wna tik ben best wel ijdel..
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 15:32
MoHaMeDJaLaL
Avatar van MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Ik raak er depressief van.
Ik sta minimaal 10 minuten voor de spiegel als het goed gaat.
En het kan gewoon oplopen tot 45 minuten.
Verder ga ik niet weg voordat ik een beetje tevreden ben over mijn uiterlijk.
Ik ben gewoon onzeker over mezelf.Ik krijg op bepaalde momenten zelfvertrouw.Maar die moment heb ik nu al 3 maanden niet

MJ
__________________
HIIIGH FIVE babehhh
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 16:03
Firefly
Avatar van Firefly
Firefly is offline
Ik wel.
__________________
StrippenvoorManon {lj: mahi_mahi}
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 16:07
slender_fungus
Avatar van slender_fungus
slender_fungus is offline
ik vind het wel leuk om er leuk uit te zien, maar als mn leuke kleding in de was zit of als ik snel ergens heen moet ga ik echt geen moeite doen. ik denk wel na over kleding combinaties. bv als mn wekker radio aan gaat en ik nog een half uur radio kan luisteren voor ik eruit moet.
mn haar is gewoon op, dood geverfd/getoupeert/half uitgevallen door medicijnen (geen chemokuur ofzo), dus dat interesseert me niet meer zo.
als ik bv even naar de supermarkt of andere winkel moet en ik ben niet aangekleed doe ik net zo lief een joggingsbroek aan, leuk met mn kisten/ongekamt haar.
uitgelopen make-up interesseert me ook vrij weinig.

dus nee ik ben nu niet bepaald ijdel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2004, 16:14
barbara.inc
Avatar van barbara.inc
barbara.inc is offline
Ik vind het geen probleem om met mijn coupe windhoos thuis zonder make-up te zitten, maar zo gauw ik mij ook maar 1 meter buiten de muren van mijn huis moet begeven, moeten al mijn haartjes perfect zitten, mijn make-up op zijn plek, en mijn kleertjes er redelijk netjes uitzien. En ik werk dat dan ook regelmatig bij. Of dat ijdel is? Ik denk het niet. Ik zie er gewoon graag netjes uit.
__________________
*Work like you don't need the money, love like you've never been hurt, dance like nobody's watching and fuck like you're beiing filmed* A.K.A Barbelle
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 16:56
Verwijderd
Citaat:
barbelle schreef op 04-04-2004 @ 17:14 :
Ik vind het geen probleem om met mijn coupe windhoos thuis zonder make-up te zitten, maar zo gauw ik mij ook maar 1 meter buiten de muren van mijn huis moet begeven, moeten al mijn haartjes perfect zitten, mijn make-up op zijn plek, en mijn kleertjes er redelijk netjes uitzien. En ik werk dat dan ook regelmatig bij. Of dat ijdel is? Ik denk het niet. Ik zie er gewoon graag netjes uit.
ja, ik ook.
zondags maakt het me alleen nix uit dan loop ik met trainingsbroek met kruis op knieen en slobbertrui door het huis.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 17:02
Marshall
Avatar van Marshall
Marshall is offline
Idle
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 17:12
somszithetmee
somszithetmee is offline
ik ben overduidelijk ijdel, in mijn geval de hoofdzonde, samen met onkuisheid uiteraard
__________________
ik ben immers ook maar een genie
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 17:45
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
ik ben alleen ijdel als het om mn gezicht en haar gaat. Zonder make-up en goed gekamd haar verlaat ik dan ook het huis niet. Als ik een bad-hoofd en -haar day heb meld ik me gerust ziek. Kleren boeien me dan weer minder, als ze maar schoon en een beetje niet te kreukelig zijn.
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 17:59
Sitia
Avatar van Sitia
Sitia is offline
Ijdel ben ik niet echt, denk ik.
Ik let wel altijd op mijn kleding, het moet matchen en goed staan maar qua make-up ben ik vrij makkelijk.
Nou is het bijvoorbeeld wel zo, dat zelfs mijn pyjama broek en trui matcht. Dacht k net pas aan..
Maar verder..
__________________
Why am I trying to give if no-one gives me a try..
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 18:34
Fortisi
Avatar van Fortisi
Fortisi is offline
Ik ben wel ijdel denk ik.
Ik zou denk ik niet snel zonder make-up het huis uit gaan, elke kans die ik heb om mezelf te bekijken in een winkelruit grijp ik aan (zit m'n haar nog wel goed, hoe loop ik eigenlijk? zit mijn jas niet scheef, ik kijk te boos, doe daar wat aan. etc.etc) Als ik mijn haar los draag neem ik het liefst een borstel mee, en het liefst neem ik ook een spiegeltje mee in m'n tas (alleen die vergeet ik steeds) om te controleren voor dingen die niet op mijn gezicht horen, en of er iets tussen mijn tanden zit.
Kleding/sierraden moet het liefst ook matchen, maar als ik geen tijd heb dan gooi ik wat aan en zorg ik er gewoon voor dat ik mijn jas niet uit doe...

Maar soms loop ik met een grafbek op straat en kan het me niks boeien...heel soms
__________________
<av:sir Frank Dicksee - The Mirror|?>
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 19:00
Avelon
Avatar van Avelon
Avelon is offline
Citaat:
Otis schreef op 04-04-2004 @ 13:09 :
ik ben carmen en ik ben ijdel
ik heb 5 spiegels in mijn kamer
ik heb 1 spiegeltje in mn tas
ik heb 1 spiegeltje in mn agenda
ik heb veel spiegels
en veel make up / haartroepjes




ik ben nu ook bezig zoveel mogelijk spiegels in mijn kamer te hebben, zodat je in de spiegel kan kijken terwijl er bijvoorbeeld iemand op bezoek is, terwijl je met diegene praat. een spiegel van boven tot onder is ook een must. in de winkels en winkelruiten wil ik ook vaak kijken. mijn dag kan staan of vallen met hoe ik eruit zie.
hopla
__________________
voorikvergeet
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 19:34
Emilia
Emilia is offline
Ik ben wel ijdel ja. Vooral wat betreft kleren en accessoires; alles moet bij elkaar passen, tot oorringen en kousen toe.
Hm make-up gebruik ik niet zo vaak (enkel mascara af en toe) en mijn haar kan ik enkel fatsoenlijk kammen als het gewassen is, maar ik heb wel oplossingen voor noodsituaties.
__________________
Ernst ist das Leben, heiter ist die Kunst.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 20:09
steefos
Avatar van steefos
steefos is offline
Ben nie echt ijdel op de manier van "mn haar moet goed zitten anders kom k de deur nie uit" maar ik heb wel een echte spiegel-tic, blijf er de hel tijd in kijken als k er een zie, heel raar. dan loop ik op mn kamer tegen een vriendin te praten en kjk ik langs haar heen in de spiegel
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 22:55
Verwijderd
Citaat:
Avelon schreef op 04-04-2004 @ 20:00 :


ik ben nu ook bezig zoveel mogelijk spiegels in mijn kamer te hebben, zodat je in de spiegel kan kijken terwijl er bijvoorbeeld iemand op bezoek is, terwijl je met diegene praat. een spiegel van boven tot onder is ook een must. in de winkels en winkelruiten wil ik ook vaak kijken. mijn dag kan staan of vallen met hoe ik eruit zie.
hopla


omg een spiegel aan het plafond
dat wil ik later
boven m'n hemelbed
hoplaaa!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-04-2004, 00:36
GRRR
Avatar van GRRR
GRRR is offline
Citaat:
Avelon schreef op 04-04-2004 @ 20:00 :


ik ben nu ook bezig zoveel mogelijk spiegels in mijn kamer te hebben, zodat je in de spiegel kan kijken terwijl er bijvoorbeeld iemand op bezoek is, terwijl je met diegene praat. een spiegel van boven tot onder is ook een must. in de winkels en winkelruiten wil ik ook vaak kijken. mijn dag kan staan of vallen met hoe ik eruit zie.
hopla
oeh. we moeten echt daten ghihi
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 15:02
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
eXo schreef op 04-04-2004 @ 23:55 :


omg een spiegel aan het plafond
dat wil ik later
heb ik heb ik!
confronterend hoor .
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 15:23
Verwijderd
ik ben niet ijdel ofzo
het enige moment dat ik zeikerig kan zijn op mn uiterlijk is wanneer ik mn hanekam omhoog aan het zetten ben, als mn haar dan niet meewerkt kan ik wel ff geirriteerd worden.

als het op kleding aankomt denk ik nooit echt na over wat ik aan doe meestal het zelfde als de dag ervoor tenzij het vies is geworden of totaal naar wiet ruikt. kleuren combos en dat soort onzin let ik niet op
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 15:49
DrunkenMagician
Avatar van DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Neuh... ik ben niet echt ijdel....
Hoewel, wanneer ik mezelf in een winkelruit of wat dan ook zie, ik toch ff moet checken of mn haar nog goed zit. Meestal zit het voor geen meter, maar goed....
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 16:10
Dark Psycho
Avatar van Dark Psycho
Dark Psycho is offline
kben redelijk ijdel. kga dan ook niet de deur uit zonder make up. en zonder dat k mn haar heb gedaan. dan maar telaat
k kijk ook of kleren wel een beetje bij mekaar passen. stel je voor
__________________
No fear is my weakness I hear when faith has been denied
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 16:11
nehalennia
Avatar van nehalennia
nehalennia is offline
kben een beetje ijdel maar zondag heb ik altijd een vrije dag en dan loop ik in trainingsbroek en makeuploos door het huis.
op alle andere dagen moet mn haar goed zitten en mn make up en mijn kleren moeten goed bij elkaar passen. ook kijk ik (te) veel in de spiegel.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 16:24
Eaglewing
Avatar van Eaglewing
Eaglewing is offline
Ben behoorlijk ijdel... Voor ik de deur uitga altijd wel een laatste check. Heb in mn flatje ook 10 spiegels (niet mijn schuld) dus erg moeilijk hoef ik er niet voor te doen.

Zelfs op dagen dat mensen me niet zien, als ik binnenshuis blijf let ik er nog op wat ik aantrek.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 16:38
YellowLight
Avatar van YellowLight
YellowLight is offline
Citaat:
Stormkraai schreef op 03-04-2004 @ 20:01 :
Niet praktisch perfectionistisch, danwel ijdel, maar ik verdrink wel regelmatig in het feit dat ik niet voldoe mijn eigen, hoge standaard.
__________________
Explosions.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 16:45
barbara.inc
Avatar van barbara.inc
barbara.inc is offline
Citaat:
eXo schreef op 04-04-2004 @ 23:55 :


omg een spiegel aan het plafond
dat wil ik later
boven m'n hemelbed
hoplaaa!
Ik heb een hemelbed...met een spiegel ernaast...goed genoeg ???
__________________
*Work like you don't need the money, love like you've never been hurt, dance like nobody's watching and fuck like you're beiing filmed* A.K.A Barbelle
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 17:12
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Nee.
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie 10 geboden versus 7 hoofdzonden
juno
113 15-04-2005 14:54
Verhalen & Gedichten leesbaar?
hap
12 11-10-2004 19:38
De Kantine Aan welke van de 7 hoofdzonden maak je jezelf het meest schuldig?
Remqo
108 03-11-2003 01:18
Lifestyle Een van de zeven zonden is: Ijdelheid
rodina
28 28-12-2002 18:40
Lifestyle Een van De Zeven Zonden is IJDELHEID
Simon
19 17-04-2002 16:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:20.