Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2002, 15:07
just~me
just~me is offline
Ik heb op het nieuws van veel mensen gehoord dat zij van plan zijn om als een soort eerbetoon en om hun respect te tonen op de LPF willen gaan stemmen.. ik vraag me echt af waarom deze mensen dat in godsnaam doen..??
Harry Mens (=goede vriend van Pim Fortuyn) heeft gister in BVD gezegd dat Fortuyn deze lijst heeft samengesteld als middel om zelf premier te worden, maar dat hij achteraf helemaal niet tevreden was met sommige kandidaten. Hij wilde zelfs stoppen met de partij.
Dus, we nemen ff aan.. twee groepen; de eerste is de groep die al voor deze tragische moord van plan was om op Pim Fortuyn te stemmen en de tweede is de groep mensen die zich in het hoofd heeft gehaald dat t nu ineens nodig is om op de LPF te stemmen terwijl zij van plan waren om op een andere partij te stemmen.
De eerste groep wilde dus stemmen op Fortuyn en zijn ideeen en niet op de rest van zijn lijst die dus volgens Pim Fortuyn zelf helemaal niet geschikt waren, wat is nu nog hun motivatie om op de LPF te stemmen?
En de tweede groep heeft geen idee wie er buiten Fortuyn op zijn lijst staan en zijn het zelfs niet eens met zijn standpunten.. zij zijn alleen van plan om te stemmen als eerbetoon..
De enige motivatie om nu nog op de LPF te stemmen is toch als je precies weet wie er verder nog op de lijst staan en dat zij hetzelfde zullen handelen als Fortuyn zou hebben gedaan.
of slaat t nergens op wat ik zeg..
wat vinden jullie ervan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2002, 15:12
dystopia
dystopia is offline
De eerste groep moet 'ns goed gaan nadenken in hoeverre de LPF partij wel iets voorstelt zonder Fortuyn zelf. Wat voor ideeen heeft de nieuwe lijsttrekker, etc.

De tweede groep moet ook 'ns goed gaan nadenken maar dan over het feit dat politiek geen spelletje is in de zin van 'oh die vind ik lief' of 'uit respect stem ik voor die'. Je moet het zoveel mogelijk eens zijn met de partij en hun inhoud en hun ideeen want daar gaat 't om. Niet erom dat er nu een politicus is vermoord. Als je het niet zeker weet: doe onderzoek, stem niet of stem blanco.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 15:30
Verwijderd
Ik zal het aan mijn moeder vragen
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 15:44
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
perseus schreef:
Ik zal het aan mijn moeder vragen
braaf
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 15:51
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Hier ben ik het echt he-le-maal mee eens

Ik was überhaupt niet van plan om op LPF te gaan stemmen, laat staan nu.. Mensen die dat van plan zijn, zijn echt dom bezig. Inderdaad, wat jij zegt, wat is LPF zonder Pim Fortuyn?
Ik hoorde dat Harry Mens de partij wou opheffen en dat lijkt me een uitstekend idee om (een groot gedeelte van) de mensheid tegen zichzelf te beschermen. Want, met alle respect voor de overige kandidaten, ik heb zeer weinig vertrouwen in ze. In feite zijn ze niet veel meer dan meelifters op Pim's successen...

Als je iets wil doen uit respect voor Pim Fortuyn, leg dan bloemen voor zijn huis oid, maar ga niet op hem stemmen als je dan voorheen niet eens van plan was (anders ook niet, maar dan al helemaal niet!!) want dan zitten we daar de komende vier jaar wel aan vast, en dan (..) daar doe ik maar geen uitspraak over
__________________
I love you for your money not for who you are

Laatst gewijzigd op 07-05-2002 om 15:53.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:


braaf
Tja, ik heb geen idee waarom ze dat eigenlijk gaat doen. Ik denk uit protest ofzo.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 16:04
Suerte Donna
Avatar van Suerte Donna
Suerte Donna is offline
Ik was al van plan om te stemmen op Pim Fortuyn en ik doe het nu nog steeds, alleen maar om niet te buigen voor het geweld en omdat ik de politiek harstikke zat ben.Het een ontzettend achterbaks zooitje vind. Pim is de enige politicus die echt vanuit zijn hart zijn ideeen uitsprak. Al die andere politici, die zijn pas theatraal. Maar goed, daar gaat het niet om. Ik stem op Pim maar dan meer omdat ik het de rest niet meer gun en ze zoeken het maar lekker uit. En misschien is het daarom een goed idee dat mensen alsnog op Pim stemmen, om te laten zien dat we het zat zijn. Want volgens mij zijn meerdere mensen in Nederland de politiek gewoon harstikke zat!
__________________
Don't be with the one you can live with, be with the one you can't live without.....
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 16:05
koelkastje
Avatar van koelkastje
koelkastje is offline
Ik ben het er ook helemaal mee eens.
Ik snap het ook niet, waarom zou je opeens uit eerbetoon gaan stemmen (ik dacht nog altijd dat je stemt om de standpunten van een partij). Sommige voeren ook als motivatie aan, de andere partijen hadden dit kunnen verkomen (tuurlijk ). Ik vind dat de mensen die nu dus opeens overstappen maar eens heel goed moeten gaan nadenken waarom ze dat nu eigenlijk doen. (je schiet er helemaal niks mee op volgens mij)
__________________
(miep miep, zoef zoef en de koelkast is weer weg, miep miep)
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 16:14
L Boksha
Avatar van L Boksha
L Boksha is offline
Citaat:
Suerte Donna schreef:
Want volgens mij zijn meerdere mensen in Nederland de politiek gewoon harstikke zat!
Die mensen zijn de politiek zat omdat ze er niks van snappen. Pim Fortuyn snapten een hoop mensen wel omdat hij in zijn hele carriere niet meer heeft gezegd dan: "We moeten het goed aanpakken" en "We moeten de problemen oplossen". Dat wil iedereen natuurlijk, maar politiek gaat erom HOE je het doet.
Je kunt onmogelijk ontkennen dat Pim Fortuyn een waardeloos politicus was die alleen maar met kritiek kwam, en niet met oplossingen. (Of oplossingen die iedereen had kunnen bedenken en die ook NIET werken)
Ik kan niet stemmen, maar als ik dat wel kon had ik zeker niet op Pim Fortuyn gestemd.
(EDIT) Verder werd Pim Fortuyn altijd kwaad als zijn oplossingen weer eens ontkrachtigd worden door een andere denker, en een hoop van zijn kritiek sloeg ook nergens op. (/EDIT)

En het zat zijn? Dan stem je toch gewoon niet? Pim Fortuyn was ook duidelijk incompetent, en ik heb ook niet veel vertrouwen in zijn lijstgenoten.
__________________
完璧な物語だ!

Laatst gewijzigd op 07-05-2002 om 16:19.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 16:26
Suerte Donna
Avatar van Suerte Donna
Suerte Donna is offline
Citaat:
L Boksha schreef:

Die mensen zijn de politiek zat omdat ze er niks van snappen. Pim Fortuyn snapten een hoop mensen wel omdat hij in zijn hele carriere niet meer heeft gezegd dan: "We moeten het goed aanpakken" en "We moeten de problemen oplossen". Dat wil iedereen natuurlijk, maar politiek gaat erom HOE je het doet.
Je kunt onmogelijk ontkennen dat Pim Fortuyn een waardeloos politicus was die alleen maar met kritiek kwam, en niet met oplossingen. (Of oplossingen die iedereen had kunnen bedenken en die ook NIET werken)
Ik kan niet stemmen, maar als ik dat wel kon had ik zeker niet op Pim Fortuyn gestemd.
(EDIT) Verder werd Pim Fortuyn altijd kwaad als zijn oplossingen weer eens ontkrachtigd worden door een andere denker, en een hoop van zijn kritiek sloeg ook nergens op. (/EDIT)

En het zat zijn? Dan stem je toch gewoon niet? Pim Fortuyn was ook duidelijk incompetent, en ik heb ook niet veel vertrouwen in zijn lijstgenoten.
Hoe kan jij nou zeggen dat mensen niks van de politiek snappen?
Generaliseer ff lekker..
Er zijn heel veel mensen die Pim wel een goede politicus vonden want jij kunt onmogelijk ontkennen dat het in Nederland nooit voorgekomen is dat iemand uit het niets gemeenteraadsverkiezingen wint.
En stemmen op Pim geeft mij het idee dat ik een beetje laat zien dat ik de politiek van nu ingedut vind, de politiek nu doet precies hetzelfde hoor, die blaten ook wat er allemaal beter moet maar het gaat alleen maar slechter met nederland!!
Pim heeft heel veel losgemaakt,dat kan je ook niet ontkennen.
Ik stem hoe dan ook, en heel zeker, op PIM FORTUYN!!
__________________
Don't be with the one you can live with, be with the one you can't live without.....
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 16:30
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Suerte Donna schreef:
Generaliseer ff lekker..
Net zoals Pim..
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 16:32
Suerte Donna
Avatar van Suerte Donna
Suerte Donna is offline
Citaat:
Rhinus schreef:


Net zoals Pim..
Pim generaliseert niet...
__________________
Don't be with the one you can live with, be with the one you can't live without.....
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 16:35
DaDude
Avatar van DaDude
DaDude is offline
ik snap het ook niet meer .......
__________________
Non Human prescense detected.......
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 16:40
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Suerte Donna schreef:
Pim generaliseert niet...
"De moslimse cultuur is een achterlijke cultuur!"
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 16:40
my baby
Avatar van my baby
my baby is offline
Pim Fortuyn heeft de politiek wel opgeschud en dat was ook wel nodig! wat een duf stelletje is het daar zeg!

Ik vond wel dat Pim niet goed kon discussieren, hij zei dat iets zo was en dat er iets aan gedaan moest worden, maar wat nou helemaal precies zei ie niet!
Ook als ie aangevallen werd liep ie weg of werd pissed.

Maar hij zei dingen waar veel mensen hetzelfde over dachten, maar die durfden er niks over te zeggenen dat deed hij wel. Dat is ook de reden waarom ie vermoord is!Maar hij zei dingen waar veel mensen hetzelfde over dachten, maar die durfden er niks over te zeggenen dat deed hij wel. Dat is ook de reden waarom ie vermoord is!

Laatst gewijzigd op 07-05-2002 om 16:42.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 16:45
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Suerte Donna schreef:
alleen maar om niet te buigen voor het geweld en omdat ik de politiek harstikke zat ben.
Zwakke argumentatie/hoofdredenen. Niet buigen voor geweld heeft CDA ook harde oplossingen voor. Als je politiek hartstikke zat bent stem je doorgaans blanco of niet.

Citaat:
Het een ontzettend achterbaks zooitje vind. Pim is de enige politicus die echt vanuit zijn hart zijn ideeen uitsprak.
Precies jouw fout. Je ziet 'm als verlosser, zoals wel meer fans van hem hem zien. Hij was degene die ging zorgen voor een revolutie. Nou kerel, kan ik je vertellen dat er een aap was in de jaren '40 die op die manier ook heel veel stemmen had gewonnen.

Het is IMHO absoluut een vertekend beeld. Want zeg nou zelf, wat is nou jouw argumentatie om op LPF te stemmen. Die heeft toch bijna niks met de inhoud van de partij te maken?

Citaat:
Ik stem op Pim maar dan meer omdat ik het de rest niet meer gun en ze zoeken het maar lekker uit.
Lekker hatelijk. En toen werd het nog meer een puinhoop in Nederland.

Citaat:
En misschien is het daarom een goed idee dat mensen alsnog op Pim stemmen, om te laten zien dat we het zat zijn.
Dan stem je blanco. En als je de sociale voorzieningen brak vind stem je iets links ofzo. Wat vind je dan zo'n rotzooi in de Nederlandse politiek. Inhoudelijk ga je he-le-maal ner-gens op in! Ben je zo'n meeloper figuur ofzo?

Citaat:
Want volgens mij zijn meerdere mensen in Nederland de politiek gewoon harstikke zat!
Ja en daarom stem je maar zomaar op iets.

En hier een nieuwe partij met 19 zetels in de peilingen, zonder leider. En wie zegt ons dat die mensen iets weten van politiek? Waar ze voor staan? Daar is vrij weinig over duidelijk. Ze hebben hun zetel alleen maar omdat hun leider van alles heeft beloofd dat hij zelf nooit meer waar kan maken.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 16:48
Suerte Donna
Avatar van Suerte Donna
Suerte Donna is offline
Citaat:
Rhinus schreef:


"De moslimse cultuur is een achterlijke cultuur!"
Dat is niet generaliseren, hij zegt gewoon dat de moslimse cultuur een achterlijke cultuur is..
Volgens mij weet jij niet precies wat generaliseren is.
Als hij had gezegt; alle moslims zijn achterlijk, dan generaliseert hij wel.
De moslimse cultuur is 1, er is maar 1 cultuur van, dan kan je niet generaliseren.
__________________
Don't be with the one you can live with, be with the one you can't live without.....
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 16:49
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik DENK dat een hoop mensen die op Pim Fortuyn wilden stemmen op hem gingen stemmen omdat hij alles zo goed overhoop wist te halen (positief dan, er kwam weer leven in de politiek en men moest weer vechten voor de stem van de Nederlander).
Maar ik DENK dat de meeste aanhangers niet zo erg naar zijn andere ideeën hebben geluisterd. Zo was zijn oplossing om het onderwijs te verbeteren niet al te hoop gevend, vind ik. Ook over de verbetering voor de zorg zet ik zo mijn vraagtekens.

Ik denk dat het doel waar de mensen voor gingen bereikt is. Nederland IS wakker geschud en door maar één man: Pim Fortuyn. Wat er nou overblijft van zijn partij, zijn de mensen die het eens zijn met zijn IDEEËN en niet alleen maar met zijn manier van aanpak.
Als je nu dus op LPF gaat stemmen vind ik dat je dat moet doen, omdat je het eens bent met de ideeën van de partij, niet om wat Pim Fortuyn bereikt heeft of omdat je het verschrikkelijk vindt wat er gebeurd is en dat met anderen wilt delen.
Het gaat tenslotte toch om het besturen van Nederland voor de komende vier jaar.

Nogmaals, het gaat om mijn ideeën hierover en is dus niet bedoeld om anderen dezelfde ideeën te doen krijgen. Ik wilde het alleen met jullie delen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-05-2002, 16:51
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Suerte Donna schreef:


Dat is niet generaliseren, hij zegt gewoon dat de moslimse cultuur een achterlijke cultuur is..
Volgens mij weet jij niet precies wat generaliseren is.
Als hij had gezegt; alle moslims zijn achterlijk, dan generaliseert hij wel.
De moslimse cultuur is 1, er is maar 1 cultuur van, dan kan je niet generaliseren.
Ja doeg! Als ik bijv. zeg: Nederland is dom. Wie bedoel ik dan met Nederland? Juist. Alle Nederlanders!
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 16:53
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Suerte Donna schreef:
Dat is niet generaliseren, hij zegt gewoon dat de moslimse cultuur een achterlijke cultuur is..
Volgens mij weet jij niet precies wat generaliseren is.
Als hij had gezegt; alle moslims zijn achterlijk, dan generaliseert hij wel.
De moslimse cultuur is 1, er is maar 1 cultuur van, dan kan je niet generaliseren.
Maar wat is het achterliggende idee van die uitspraak? Tel daar nog bij op dat hij ook zegt:
"Als het aan mij ligt komt er geen Moslim meer in"

Wat denk je dat hij daarmee wil zeggen? Inderdaad, hij generaliseerd dus wel.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 16:55
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Rhinus schreef:


"De moslimse cultuur is een achterlijke cultuur!"
Die uitspraak heeft hij toch terug genomen? Althans, verandert in: De moslimse cultuur is een achterlopende cultuur.

Zijn mening blijft waarschijnlijk dan nog wel hetzelfde, maar de uitspraak betekent toch wel heel wat anders.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 16:57
Suerte Donna
Avatar van Suerte Donna
Suerte Donna is offline
[QUOTE]dystopia schreef:


zakke umentatie/hoofdredenen. Niet buigen voor geweld heeft CDA ook harde oplossingen voor. Als je politiek hartstikke zat bent stem je doorgaans blanco of niet.



Jah maar ik stem toch ook blanco eigenlijk, Pim is dood, blanco.
Ik vind niet stemmen helemaal zwak, en ja ik ben kwaad, kwaad dat dit kon gebeuren in Nederland. Kwaad dat Wim blaat dat we in godsnaam onze rust moeten houden, en misschien stem in vanuit die woede wel op Pim.


Precies jouw fout. Je ziet 'm als verlosser, zoals wel meer fans van hem hem zien. Hij was degene die ging zorgen voor een revolutie. Nou kerel, kan ik je vertellen dat er een aap was in de jaren '40 die op die manier ook heel veel stemmen had gewonnen.


Ik zie hem niet als verlosser, ik zie hem als een man die veel wist en heel erg onderschat werd.
Iemand met levenslust en iemand met veel ambitie.
En ik geloof ook wel dat een zo'n man de wereld niet kan verbeteren maar hij is wel de enige die echt zegt waar het op staat.
Enne, ik ben geen kerel, ik ben een meisje.
En hou alsjeblieft op hem te verglijken met Hitler..


Het is IMHO absoluut een vertekend beeld. Want zeg nou zelf, wat is nou jouw argumentatie om op LPF te stemmen. Die heeft toch bijna niks met de inhoud van de partij te maken?


Als de partij blijft staan achter de Ideeen van Pim stem ik wel degelijk op LPF om de inhoud
Ik vond de ideeen van Pim goed, noem dat achterlijk, stom, maar respecteer het tenminste wel.
En wat geeft jouw het recht mij te veroordelen al zou ik stemmen wanneer de inhoud mij niets deed.
Dat doen zoveel mensen in nederland toch?


Lekker hatelijk. En toen werd het nog meer een puinhoop in Nederland.


dan maar hatelijk. Ik ben ook kwaad


Dan stem je blanco. En als je de sociale voorzieningen brak vind stem je iets links ofzo. Wat vind je dan zo'n rotzooi in de Nederlandse politiek. Inhoudelijk ga je he-le-maal ner-gens op in! Ben je zo'n meeloper figuur ofzo?


De nederlandse politiek is ingedut, gehospitaliseerd, voert al jaren dezelfde koers en er veranderd helemaal geen flikker!
En het blijkt wel dat ik geen meeloper figuur ben want iedereen hier zegt dat het onzin is om op Pim te stemmen en ik zeg van niet.


Ja en daarom stem je maar zomaar op iets.

En hier een nieuwe partij met 19 zetels in de peilingen, zonder leider. En wie zegt ons dat die mensen iets weten van politiek? Waar ze voor staan? Daar is vrij weinig over duidelijk. Ze hebben hun zetel alleen maar omdat hun leider van alles heeft beloofd dat hij zelf nooit meer waar kan maken.


Ik stem niet op zomaar iets! Damn, ik stem op Pim omdat zijn ideeen mij aanstonden, of hij nou DOOD is of niet!!!!
Ik kan wel op 't cda gaan stemmen, of op de SP maar ik sta achter de ideeen van Pim.
__________________
Don't be with the one you can live with, be with the one you can't live without.....

Laatst gewijzigd op 07-05-2002 om 17:03.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 17:00
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Stemmen op iemand uit sympathie omdat hij overleden heeft is natuurlijk belachelijk. Je moet stemmen op het partijprogramma van een partij. Als dat voor jouw Pim Fortuyn is, dan moet je op hem stemmen (zou er wel goed over nadenken wat LPF is zonder Pim).

Maar stem niet op hem omdat hij nu een soort martelaar is geworden. Straks komt die partij aan de macht, en dan heb je de poppen aan het dansen (als je niet achter het programma staat).
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 17:06
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Suerte Donna schreef:
Jah maar ik stem toch ook blanco eigenlijk, Pim is dood, blanco.
Dat is niet. Dan stem je niet blanco. Lijkt mij. Toch?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 17:09
Suerte Donna
Avatar van Suerte Donna
Suerte Donna is offline
Citaat:
dystopia schreef:


Ja doeg! Als ik bijv. zeg: Nederland is dom. Wie bedoel ik dan met Nederland? Juist. Alle Nederlanders!

ja want als je zegt Nederland is dom dan bedoel je te zeggen dat alle inwoners van Nederland dom zijn, en heel juist, dat is generaliseren.
Maar als je zegt, de moslimse cultuur is een achterlijke cultuur, bedoel je nog niet te zeggen dat alle moslims achterlijk zijn , alleen de cultuur is achterlijk..!!
__________________
Don't be with the one you can live with, be with the one you can't live without.....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2002, 17:11
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Suerte Donna schreef:
Maar als je zegt, de moslimse cultuur is een achterlijke cultuur, bedoel je nog niet te zeggen dat alle moslims achterlijk zijn , alleen de cultuur is achterlijk..!!
Als ik zeg dat de Nederlandse cultuur achterlijk is, dan generalizeer ik niet?

Ik begin te snappen waarom jij op Pim wilde stemmen. [GEINTJE!!(denk ik)]
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 17:14
Suerte Donna
Avatar van Suerte Donna
Suerte Donna is offline
Citaat:
Rhinus schreef:


Als ik zeg dat de Nederlandse cultuur achterlijk is, dan generalizeer ik niet?

Ik begin te snappen waarom jij op Pim wilde stemmen. [GEINTJE!!(denk ik)]
nou niet omdat ik de moslimse cultuur achterlijk vind hoor..

Maar neej..als je zegt dat de nederlandse cultuur achterlijk is generaliseer je niet..
want hoe moet je het anders zeggen?
Je kan misschien zeggen dat een stukje nederlandse cultuur niet achterlijk is, en een stukje wel..
maar als jij nou de hele cultuur achterlijk vind is dat toch niet generaliseren?
Iedereen over 1 kam scheren is generaliseren maar door te zeggen dat de cultuur van nederland achterlijk is scheer je niks over 1 kam, want je hebt het niet over de nederlanders zelf.
__________________
Don't be with the one you can live with, be with the one you can't live without.....
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 17:19
Rhinus
Rhinus is offline
Mensen behoren (ook) tot de cultuur!!!

Toen Pim zei dat de Moslimse cultuur achterlijk was. Wat dacht jij dat hij toen bedoelde?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 17:21
Suerte Donna
Avatar van Suerte Donna
Suerte Donna is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Mensen behoren (ook) tot de cultuur!!!

Toen Pim zei dat de Moslimse cultuur achterlijk was. Wat dacht jij dat hij toen bedoelde?
Ja dat weet ik ook wel, dat mensen tot een cultuur behoren maar ik denk niet dat hij bedoelde te zeggen dat dan ook meteen alle moslims achterlijk zijn, ze leven gewoon in een achterlijke cultuur.
__________________
Don't be with the one you can live with, be with the one you can't live without.....
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 17:25
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Suerte Donna schreef:



ja want als je zegt Nederland is dom dan bedoel je te zeggen dat alle inwoners van Nederland dom zijn, en heel juist, dat is generaliseren.
Maar als je zegt, de moslimse cultuur is een achterlijke cultuur, bedoel je nog niet te zeggen dat alle moslims achterlijk zijn , alleen de cultuur is achterlijk..!!
Ja hehe. En als ik zou zeggen dat mensen die Nederlands spreken dom zijn? En jij vind het dan niet vreemd dat de complete moslim-gemeenschap zich aangevallen voelt?
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Suerte Donna schreef:
Ja dat weet ik ook wel, dat mensen tot een cultuur behoren maar ik denk niet dat hij bedoelde te zeggen dat dan ook meteen alle moslims achterlijk zijn, ze leven gewoon in een achterlijke cultuur.
Iemands cultuur is waar hij in is opgegroeid, wat hij is. Op het moment dat iemand zegt 'jouw cultuur is achterlijk' dan beledig je daar natuurlijk die persoon zélf mee. Als iemand tegen jou zou zeggen 'jij komt uit een achterlijke cultuur' dan zou je je ook beledigd voelen, dus doe nou niet alsof je neus bloedt.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 17:31
L Boksha
Avatar van L Boksha
L Boksha is offline
Citaat:
Suerte Donna schreef:

Kwaad dat Wim blaat dat we in godsnaam onze rust moeten houden, en misschien stem ik vanuit die woede wel op Pim.
Wim blaat niet. Wim Kok is een betere politicus dan Pim Fortuyn ooit was geweest, al had hij vanaf zijn eerste jaren politiek bestudeert. Wim zegt dat je rustig moet blijven. Als je alleen maar kwaad bent denk je niet na. Je denkt ook niet na, daarom ben je niet vatbaar voor goede rede. Dat is nooit de oplossing.

Citaat:
Suerte Donna schreef:

Ik zie hem niet als verlosser, ik zie hem als een man die veel wist en heel erg onderschat werd.
Iemand met levenslust en iemand met veel ambitie.
En ik geloof ook wel dat een zo'n man de wereld niet kan verbeteren maar hij is wel de enige die echt zegt waar het op staat.
Hij zei niet waar het op staat, hij versimpelde alles alleen maar. En omdat jij en je mede discipelen geen ingewikkelde dingen aankunnen spreekt dat jullie aan. Als je goed had geluisterd had je gemerkt dat Pim Fortuyn alleen maar afkraakte, en zelf ook geen benul had van hoe het moest. Al zijn ideeën in zijn boek zijn achter elkaar ontkracht. Hoe kun je nog van zo'n man verwachten dat hij Nederland gaat regeren?

Citaat:
Suerte Donna schreef:

Als de partij blijft staan achter de Ideeen van Pim stem ik wel degelijk op LPF om de inhoud
Ik vond de ideeen van Pim goed, noem dat achterlijk, stom, maar respecteer het tenminste wel.
En wat geeft jouw het recht mij te veroordelen al zou ik stemmen wanneer de inhoud mij niets deed.
Dat doen zoveel mensen in nederland toch?
Als zij stom zijn, mag ik het ook!

Citaat:
Ik stem niet op zomaar iets! Damn, ik stem op Pim omdat zijn ideeen mij aanstonden, of hij nou DOOD is of niet!!!!
Ik kan wel op 't cda gaan stemmen, of op de SP maar ik sta achter de ideeen van Pim.
Serieus? Auw!

Nog even duidelijk op een rijtje: De ideeën van Pim:
Die lui zijn klote, ik ga het wel even beter doen. Hoe? Nou zo: Die lui zijn klote, ik ga het wel even beter doen. Hoe? Nou zo: Die lui zijn klote...

Maar meneer Fortuyn, u zegt alleen maar dat de andere politici klote zijn!

Fortuyn: Wat? Met jou kan ik niet discusiëren!

Zo iemand is toch nergens goed voor?
__________________
完璧な物語だ!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 17:31
twiety
twiety is offline
Citaat:
Suerte Donna schreef:


Ja dat weet ik ook wel, dat mensen tot een cultuur behoren maar ik denk niet dat hij bedoelde te zeggen dat dan ook meteen alle moslims achterlijk zijn, ze leven gewoon in een achterlijke cultuur.
Achterlijk = achtergesteld, zoek maar op. Is door Pim genuanceerd omdat veel mensen het vertalen als 'debiel'.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 17:39
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Suerte Donna schreef:
Jah maar ik stem toch ook blanco eigenlijk, Pim is dood, blanco.
Ik vind niet stemmen helemaal zwak, en ja ik ben kwaad, kwaad dat dit kon gebeuren in Nederland. Kwaad dat Wim blaat dat we in godsnaam onze rust moeten houden, en misschien stem in vanuit die woede wel op Pim.
Nee da's niet hetzelfde. Dan gaat de stem naar een ander LPF lid. Dus de nieuwe lijsttrekker. Ken je die persoon uberhaupt? Weet je waar die voor staat? Is ongetwijfeld niet hetzelfde als waar Fortuyn voor staat. Ieder mens heeft een andere kijk op zaken.

Waarom vat je die uitspraak van Kok zo negatief op? Ik vond het een verstandige uitspraak. Idd. Kalm blijven. Niet in paniek raken zoals de VS dat deed op 11 sept.

Ik hoop iig dat je inziet dat je stem vanuit politiek standpunt gezien niet een goede zaak is. Want je stemt niet vanwege de inhoud van de partij op de partij, je stemt in feite 'tegen'.

Citaat:
Ik zie hem niet als verlosser, ik zie hem als een man die veel wist en heel erg onderschat werd.
Iemand met levenslust en iemand met veel ambitie.
Ambitie om duidelijk te maken wat zijn oplossingen waren had hij anders niet zo. Die discussies ging hij meerdere malen uit de weg.

Citaat:
En ik geloof ook wel dat een zo'n man de wereld niet kan verbeteren maar hij is wel de enige die echt zegt waar het op staat.
Dus jij denkt werkelijk dat er nu 150 jokers in de politiek zitten?

Citaat:
En hou alsjeblieft op hem te verglijken met Hitler..
Vat je verkeerd op. Ik zeg vergelijk hem nergens met Hitler ik zeg alleen dat ik vergelijkingen dreig te zien qua manier van aan de macht komen. En dat dit meer een eenmanspartij is dan een partij die samen voor iets staat.

Citaat:
Als de partij blijft staan achter de Ideeen van Pim stem ik wel degelijk op LPF om de inhoud
Vraag ik mij af in hoeverre die stem genuanceerd is. In hoeverre die mensen de ideeen van Fortuyn kunnen uitwerken want hij had voor een aantal problemen geen duidelijke oplossing.

Citaat:
Ik vond de ideeen van Pim goed, noem dat achterlijk, stom, maar respecteer het tenminste wel.
Daar heb ik het niet zo zeer over. Ik heb het nu over de partij LPF en ik heb het erover hoeveel dat voorstelt zonder de geweldige leider Fortuyn.

Citaat:
En wat geeft jouw het recht mij te veroordelen al zou ik stemmen wanneer de inhoud mij niets deed.
Dat doen zoveel mensen in nederland toch?
Achterlijk dan. Je stemt doorgaans omdat die partij oplossingen heeft voor problemen die je aanspreken. Daarom stem je op een bepaalde partij.

Citaat:
dan maar hatelijk. Ik ben ook kwaad
En vele met jou, waardoor er straks 20 mensen in de politiek zitten die niemand kent, waarvan je helemaal niet weet waar ze precies voor staan, etc. etc.

Citaat:
En het blijkt wel dat ik geen meeloper figuur ben want iedereen hier zegt dat het onzin is om op Pim te stemmen en ik zeg van niet.
Mens = kuddedier

Citaat:
Ik stem niet op zomaar iets! Damn, ik stem op Pim omdat zijn ideeen mij aanstonden, of hij nou DOOD is of niet!!!!
Ik kan wel op 't cda gaan stemmen, of op de SP maar ik sta achter de ideeen van Pim.
Je kunt niet op een dode stemmen. Wordt wakker. Hij is er niet meer. Hij kan het land niet besturen. Dat wordt dan hoogstens iemand van LPF. Een relatief onbekend iemand. Waarvan je helemaal niet weet waar die precies voor staat. Een soort van marionet.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 17:51
L Boksha
Avatar van L Boksha
L Boksha is offline
Een marionet zonder touwen, welteverstaan.
__________________
完璧な物語だ!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 17:52
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
L Boksha schreef:
Een marionet zonder touwen, welteverstaan.
Juist, daar dacht ik ook al aan
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-05-2002, 18:03
Suerte Donna
Avatar van Suerte Donna
Suerte Donna is offline
Citaat:
dystopia schreef:


Nee da's niet hetzelfde. Dan gaat de stem naar een ander LPF lid. Dus de nieuwe lijsttrekker. Ken je die persoon uberhaupt? Weet je waar die voor staat? Is ongetwijfeld niet hetzelfde als waar Fortuyn voor staat. Ieder mens heeft een andere kijk op zaken.

Waarom vat je die uitspraak van Kok zo negatief op? Ik vond het een verstandige uitspraak. Idd. Kalm blijven. Niet in paniek raken zoals de VS dat deed op 11 sept.

Ik hoop iig dat je inziet dat je stem vanuit politiek standpunt gezien niet een goede zaak is. Want je stemt niet vanwege de inhoud van de partij op de partij, je stemt in feite 'tegen'.



Ambitie om duidelijk te maken wat zijn oplossingen waren had hij anders niet zo. Die discussies ging hij meerdere malen uit de weg.



Dus jij denkt werkelijk dat er nu 150 jokers in de politiek zitten?



Vat je verkeerd op. Ik zeg vergelijk hem nergens met Hitler ik zeg alleen dat ik vergelijkingen dreig te zien qua manier van aan de macht komen. En dat dit meer een eenmanspartij is dan een partij die samen voor iets staat.



Vraag ik mij af in hoeverre die stem genuanceerd is. In hoeverre die mensen de ideeen van Fortuyn kunnen uitwerken want hij had voor een aantal problemen geen duidelijke oplossing.



Daar heb ik het niet zo zeer over. Ik heb het nu over de partij LPF en ik heb het erover hoeveel dat voorstelt zonder de geweldige leider Fortuyn.



Achterlijk dan. Je stemt doorgaans omdat die partij oplossingen heeft voor problemen die je aanspreken. Daarom stem je op een bepaalde partij.



En vele met jou, waardoor er straks 20 mensen in de politiek zitten die niemand kent, waarvan je helemaal niet weet waar ze precies voor staan, etc. etc.



Mens = kuddedier



Je kunt niet op een dode stemmen. Wordt wakker. Hij is er niet meer. Hij kan het land niet besturen. Dat wordt dan hoogstens iemand van LPF. Een relatief onbekend iemand. Waarvan je helemaal niet weet waar die precies voor staat. Een soort van marionet.

Okeej okeej..je kunt je beter verwoorden dan ik en ik heb ook eigenlijk geen zin om hier op te reageren..
ik sta gewoon nog steeds achter mijn voornemen om op LPF te stemmen..
ongenuanceerd of niet..
__________________
Don't be with the one you can live with, be with the one you can't live without.....
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 18:04
Verwijderd
Dat is tenminste eerlijk
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 18:28
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
MeCute1983 schreef:
Hier ben ik het echt he-le-maal mee eens

Ik was überhaupt niet van plan om op LPF te gaan stemmen, laat staan nu.. Mensen die dat van plan zijn, zijn echt dom bezig. Inderdaad, wat jij zegt, wat is LPF zonder Pim Fortuyn?
Ik hoorde dat Harry Mens de partij wou opheffen en dat lijkt me een uitstekend idee om (een groot gedeelte van) de mensheid tegen zichzelf te beschermen. Want, met alle respect voor de overige kandidaten, ik heb zeer weinig vertrouwen in ze. In feite zijn ze niet veel meer dan meelifters op Pim's successen...

Als je iets wil doen uit respect voor Pim Fortuyn, leg dan bloemen voor zijn huis oid, maar ga niet op hem stemmen als je dan voorheen niet eens van plan was (anders ook niet, maar dan al helemaal niet!!) want dan zitten we daar de komende vier jaar wel aan vast, en dan (..) daar doe ik maar geen uitspraak over
Ik sluit me hier volledig bij aan!!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 18:33
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Ik vindt het raar dat je op een dood iemand kan stemmen, want een dode heeft geen rechten of plichten, en is geen burger meer.

En wat bewijs je een dode door op hem te stemmen? Alleen de (formele) nummer 2 zal het "fijn" vinden, want die krjigt dan Pims stemmen.

REIE
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 18:52
on the moon
Avatar van on the moon
on the moon is offline
ik ben het het er ook niet mee eens. volgens mij snap je dan niet zo goed wat stemmen inhoudt.
je moet stemmen en rouw (of hoe je dat ook wilt noemen) uit elkaar houden, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 19:49
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
Suerte Donna schreef:
Hoe kan jij nou zeggen dat mensen niks van de politiek snappen?
Generaliseer ff lekker..
Citaat:
Suerte Donna schreef:
Jah maar ik stem toch ook blanco eigenlijk, Pim is dood, blanco.
bwaha , je snapt er dus totaal niets van en durft het nog te ontkennen ook.
Zoals dystopia al heeft gezegd stem je dan op een andere LPF'er. Doe Nederland een plezier en stem niet.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 19:52
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Je stembriefje is geen condoleanceregister
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 20:08
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
mitsj schreef:
bwaha , je snapt er dus totaal niets van en durft het nog te ontkennen ook.
Zoals dystopia al heeft gezegd stem je dan op een andere LPF'er. Doe Nederland een plezier en stem niet.
Komt nog bij dat LPFers niet volledig achter Fortuyn staan. Inhoudelijk zijn ze het geen van alle 100% met hem eens. Fortuyn was zelf niet tevreden met zijn lijst. Vriend van Fortuyn, Harry Mens, raadt aan om op een andere partij te stemmen. Is het nog niet duidelijk dat het meer een 1mans partij was dan een normale partij?

LPF wil wel de verkiezingen door laten gaan op 15 mei. Dat er geen opvolger komt voor 15 mei vind ik puur een verkiezingsstunt. Er dient duidelijkheid te zijn naar de kiezer wie de lijsttrekker wordt, waar de partij nu voor staat. LPF woordvoeder zei dat Pim onvervangbaar is. Kan het vager? Dan zeg ik: zeg dan de partij op. Of kom met een opvolger voor de verkiezingen en geef duidelijk aan waar het voor staat. Duidelijkheid en de taal van het volk, daar stond Pim toch zo voor?
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 20:14
mitsj
mitsj is offline
helemaal mee eens , maar kben bang dat een groot deel van de bevolking dat niet vind.

Don't underestimated the power of stupid people in large groups
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
Je stembriefje is geen condoleanceregister
Precies, hoe erg het ook is. Op www.icondolement.nl kan je je hart luchten, of in Rotterdam en Amsterdam, maar in het stemhokje moet je rationeel blijven en je emoties in bedwang houden.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 20:28
dystopia
dystopia is offline
Herry Mens is momenteel op Ned 1 en legt idd ook uit dat emotionele/tegenstemmen ook niet is dat Pim wilde.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 21:19
ExeCute
Avatar van ExeCute
ExeCute is offline
Ik stem gewoon op lijst 15 numemr 1 ik heb me een jaar ingezet om de iedeeen van pim te versprijden en uit te leggen en die ideeen mag en kan ik niet laten gaan.

Daarnaast geef je de dader dan zijn zin namenlijk lijst Fortuyn uit het veld ruimen en dat mag niet gebeuren. Pim stond voor een idiaal daar kun je het mee ens zijn of niet, als je dat eerst niet was moet je nu niet op hem stemmen maar als je dat wel van plan was moet je je niet bang laten maken door anderen.

Laat de angst niet overwinnen
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 21:22
Daika
Daika is offline
bizar stemmen op iemand die dood is
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 21:28
ExeCute
Avatar van ExeCute
ExeCute is offline
Citaat:
Daika schreef:
bizar stemmen op iemand die dood is
Ik stem op een idiaal je kunt en persoon doden maar zijn idiaalen zullen altijd blijven bestaan, ik kende hem al voordat hij in de politiek ging en nog collums schreef en toen mocht ik hem al zijn ideeen zijn goed.

Ik laat me niet weerhouden door een gek om ook mijn ideaal naar de klote te helpen en als ik kon ruilen met fortuyn had ikd at echt wel gedaan maar dat kan nue eenmaal neit dus dan meot het maar zo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Waar zou je op stemmen als er weer verkiezingen komen?
autodropje
478 02-02-2003 22:17
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap de gevolgen van de moord op pim fortuyn
nao
3 13-05-2002 10:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:58.